تعبیر خواب آب - دیدن آب در خواب چه معنی دارد ؟ تعبیر متفاوت

دیدن آب در خواب چه معنی دارد ؟

دیدن خواب آب یکی از رایج ترین خواب ها در بین تمام انسان های روی زمین است.به طور کلی آب نشان دهنده ناخودآگاه ماست.جایی از ذهن ما که ما به آن توجهی نداریم ولی افکار ما در آن بخش از ناخودآگاه ما در حرکت است.آب در خواب اغلب با احساسات ما در ارتباط است .سطح آب می تواند نشان دهنده خط تقسیم بین آگاهی و ناخودآگاه ما باشد.همچنین دیدن خواب آب در زنان می تواند نشان دهنده نوعی حس مادرانه و احتمالا بارداری و مادر شدن باشد .رایج ترین خواب هایی که در مورد آب دیده می شود عبارتند از :
  • دیدن آب در خانه - وارد شدن آب به منزل و یا دیدن سیل
  • دیدن خواب آب رودخانه ‏ ، رود ، دریاچه ، نهر و دریا
  • دیدن آب دادن به کشی و یا پاشیدن آب به روی کسی
  • خوردن آب و یا ریختن آب بر روی سر
  • آب دادن به سگ و سایر حیوانات و یا خوراندن آب به پرندگان
  • گرفتن آب از مرده و یا آب دادن به کسی که مرده است
  • و ...
تعبیر خواب آب - دیدن آب در خواب چه معنی دارد ؟ تعبیر متفاوت تعبیر خواب آب - دیدن آب در خواب چه معنی دارد ؟ تعبیر متفاوت
مطلب مرتبط : تعبیر خواب مرده
در تعبیر خواب آب بسیار مهم است که شما خواب خود را به یاد بیاورید و کیفیت آب و کسی که در خواب آب به شما می دهد بسیار مهم است .همیشه سعی کنید این نکات را به یاد بیاورید که :
  1. آبی که در خواب دیدید تمیز و پاکیزه بود و یا کثیف و بد بو و گل آلود
  2. آیا اگر آب دریا و یا رودخانه را در خواب دیدید ، عمق  آب زیاد بود و یا کم ؟
  3. آب سرد بود و یا گرم ؟ زلال بود یا نه ؟
  4. آیا آب جریان داشت و یا راکد بود ؟
  5. آیا مقدار کمی آب وجود داشت و یا مقدار بسیار زیادی ؟

تعبیر خواب آب

تعبیر خواب آب دریا و اقیانوس

آب اقیانوس می تواند نشان دهنده وضعیت احساسات و حالات روحی عمیق و ناخودآگاه شما باشد.این خواب می تواند منفی و یا مثبت باشد .از طرفی دیدن خواب آب اقیانوس و دریا می تواند نشان دهنده ویژگی بسیار خوب و عمیقی در شما باشد که از آن بسیار رضایت دارید و باعث پیشرفت و شکوفایی استعداد شما خواهد شد.از طرف دیگر دیدن این خواب می تواند نشان دهنده غفلت شما از خودتان باشد . اگر در خواب ببینید که در زیر آب دریا و یا اقیانوس در حال تلاش برای نفس کشیدن هستید نشان دهنده این است که شما در موقعیت بسیار سختی گیر کرده اید و تلاش می کنید خودتان را با این موقعیت خطرناک هماهنگ کنید. بجای این کار شما باید تلاش کنید تا از این موقعیت بد رها شده و دور شوید .

تعبیر خواب موج دریا

تعبیر خواب موج دریا و یا اقیانوس می تواند نشان دهنده جریان بدون هدف در زندگی شما باشد . از این خواب می توان نتایج مثبت و منفی بسیاری دریافت کرد. اگر در خواب ببینید که در حال موج سواری هستید می تواند نشان دهنده این باشد که شما احساسات و عواطف خود را به خوبی مدیریت می کنید و اجازه نمی دهید احساسات عاطفی شما باعث آسیب رساندن به زندگی شخصیتان شود. اگر در خواب ببینید که موج ایجاد می کنید و یا موج ایجاد شده را کنترل می کنید می تواند نشان دهنده توانایی بسیار بالای شما در رویا پردازی باشد .این رویا پردازی اگر بیش از حد باشد می تواند مسیر زندگی شما را عوض کرده و باعث دوری شما از واقعیات و جامعه شود. شما فرد خلاقی هستید و برای رهایی از مشکلات می توانید روش های خلاقانه ای تولید کنید. دیدن موج های بزرگ و خطرناک می تواند نشان دهنده نوعی ترس درونی شما از شکست باشد . ممکن است شما دچار مشکل مالی هستید و نگران هستید که آیا در آینده قادر به تامین مالی خود و خانواده خودتان خواهید بود یا خیر .

تعبیر خواب آب رودخانه

دیده خواب رودخانه می تواند نشان دهنده حالات روحی در شما باشند که مانع پیشرفت شما می شوند.این خواب نشان می دهد که شما خودتان را به جریان رودخانه زندگی سپرده اید و هر کجا که زندگی و شرایط آن شما را می کشد ، شما به همان طرف حرکت می کنید. این می تواند نشان دهنده اعتماد بنفس ضعیف شما باشد و یا ممکن است کسی در زندگی شما وجود دارد که ابتکار عمل را به دست گرفته است و آزادی های فردی شما را محدود کرده است . این فرد می تواند همسر ، مادر ، پدر و یا حتی فرزند شما باشد . اگر در خواب ببینید که در حال عبور از رودخانه بودید و یا از رودخانه ماهی می گرفتید و حتی اگر در خواب ببینید که در حال شنا بر خلاف جهت حرکت رودخانه هستید می تواند نشانه بسیار خوبی باشد . شما در برابر اعمال قدرت دیگران به خوبی مقاومت می کنید و اعتماد بنفس بالایی دارید.شما سعی می کنید کنترل زندگی خود را به دست بگیرید و همانگونه که خودتان دوست دارید عمل کنید. این رفتار می تواند باعث موفقیت و لذت شما شود.

تعبیر خواب آب آبشار

اگر در خواب آب آبشار را ببینید نشان دهنده یک حس بسیار قوی و قدرتمند از احساسات در وجود شماست .آب آبشار حتی می تواند نشان دهنده نوعی حس جنسی در شما باشد . اگر در خواب ببینید که از آبشار در حال سقوط کردن هستید و یا در آب آبشار غرق شده اید می تواند نشان دهنده احساس شکست بسیار بزرگی در شما باشد . ممکن است به شما خیانت جنسی شده است و شما شدیدا از این مورد در عذاب هستید . غلبه بر این احساس شکست می تواند سالهای زیادی بخش بزرگی از انرژی روحی شما را هدر بدهد.

تعبیر خواب آب استخر

دیدن آب استخر در خواب می تواند نشان دهنده احساساتی باشد که ما خودمان برای خود ایجاد کرده ایم.یک استخر خالی نشان دهنده این است که شما فرد بی احساسی هستید و بین خودتان و عزیزانتان دیواری محکم از نفرت کشیده اید . این رفتار می تواند به مرور شما را تنهاتر کند و از اجتماع دور خواهید .اگر در خواب ببینید که در آب استخر در حال غرق شدن هستید می تواند نشان دهنده این باشد که افکار و رفتارهای شما در حال نابود کردن زندگی شماست .شما باید در رفتار خود تجدید نظر کنید. در برخی از موارد دیده شده است که غرق شدن در آب استخر می تواند نشانه اعتیاد بیننده خواب باشد.
مطلب مرتبط : تعبیر خواب مار

تعبیر خواب حوض و حوضچه

دیدن آب حوض و اب حوضچه در خواب می تواند نشان دهنده احساساتی در ما باشند که هنوز به صورت کامل برای خود بیننده خواب مشخص نیست .شاید در حال عاشق شدن هستید و از این موضوع هنوز اطمینان ندارید.اگر در خواب ببینید که آب در حوض از طریق فواره به هوا پرتاب می شود می تواند نشان دهنده ایجاد احساسی قوی و غیر قابل کنترل در شما باشد .

تعبیر خواب شیر آب

دیدن شیر آب در خواب می تواند نشان دهنده این باشد که شما کنترل احساسات خود را بخوبی در دست دارید و اجازه نمی دهید که احساسات شما تصمیمات مهمتان را تحت تاثیر قرار دهند.اگر در خواب ببینید که آب از شیر چکه می کند این گونه تعبیر می شود که شما در کنترل احساسات خود به طور کامل موفق نیستید .اگر شیر آب گرم باشد اینگونه تعبیر می شود که شما شور و شوق خاصی برای انجام کاری دارید که ممکن است به ضرر شما باشد.اگر شیر آب گرم ببینید می تواند احساسی مانند افسردگی ، غم ، اندوه و نگرانی زیاد باشد . تعبیر خواب دوش گرفتن تعبیر خواب دوش گرفتن

تعبیر خواب دوش گرفتن

دیدن دوش گرفتن در خواب نشان دهنده این است که شما احساس می کنید باید عقده ها ، استرس ها و کینه های گذشته خود را دور بریزید و شروع به این کار کرده اید . دیدن وان آب و یا دیدن حمام در خواب می تواند نشان دهنده این باشد که شما از لحاظ روحی و عاطفی نیاز به آرامش و استراحت دارید .
مطلب مرتبط : تعبیر خواب گربه

تعبیر خواب آب باران

این خواب می تواند مثبت و یا منفی باشد . دیدن آب باران در خواب  اغلب نشان دهنده غم ، اندوه و افسردگی شماست ولی گاهی نیز می تواند نشان دهنده حس بخشش در شما باشد . اگر در خواب ببینید که با آب باران خیس شدید می تواند اینگونه تعبیر شود که شما از شخصی کینه ای بزرگ در دل داشتید و با تلاش فراوان موفق شدید او را ببخشید و کینه او را از دلتان خارج کنید .

تعبیر خواب سیل

همان طور که سیل در حال بیداری می تواند ویرانگر و مخرب باشد ، دیدن سیل در خواب نیز می تواند اینگونه تعبیر شود که شما دچار یک احساس خیلی بد و ویرانگر هستید که می تواند زندگی شما و روابط شما با دیگران را تحت تاثیر خود قرار دهد .ممکن است شما در مورد کسی و یا چیزی بیش از حد نگران هستید و یا از او کینه ای به دل دارید که آن را در درون خود بسیار بزرگ کرده اید و باعث حس تنفر شدید شما نسبت به او شده است . زیگموند فروید اعتقاد داشت که دیدن خواب سیل می تواند نشان دهنده تمایل جنسی شما باشد .احساسات جنسی تنها احساس و غریزه قدرتمند در درون هر کسی است که می تواند مانند سیلی قدرتمند همه احساسات دیگر را ویران کند و شخصیت شما را تغییر دهد.اگر در خواب ببینید که در آب سیل غرق شدید می تواند نشان دهنده این باشد که شما احساسات جنسی خود را سرکوب کرده اید و یا از لحاظ جنسی به شما خیانت شده است .این خواب را معمولا زمانی می بینید که احساسات درونی شما دچار عدم تعادل شده اند و غریزه جنسی شما ، بقیه غرایز و احساساتتان را تحت تاثیر قرار داده و سرکوب کرده است .

تعبیر خواب سد

دیدن سد و آب سد در خواب نشان دهنده احساسات سرکوب شده شماست. این گونه سرکوب اصلا طبیعی نیست و نمی تواند برای مدت طولانی ادامه داشته باشد .اگر این سرکوب احساسات را در خوب ادامه دهید به مرور زمان می تواند باعث قدرت گرفتن آن شده و ناگهان سد را شکسته و باعث بروز مشکلاتی برای شما و دیگران شود. برای مثال اگر غریزه جنسی خود را به شدت و به صورت غیر معقولی سرکوب کرده اید ، این غریزه می تواند بسیار قوی شده و حتی منجر به خیانت و یا حتی تجاوز شود.

تعبیر خواب آب چشم (اشک و گریه کردن)

گریه کردن و دیدن آب چشم در خواب معمولا نشانه خوبی است .این خواب نشان می دهد که شما احساسات روحی و روانی متعادلی دارید و انسان مهربان و دلسوزی هستید . شما تعادل بین عقل و احساسات را بخوبی رعایت می کنید.

تعبیر خواب آب عرق

دیدن آب عرق در خواب نشان دهنده این است که شما هدفی را دنبال می کنید که برای رسیدن به آن در حال تلاش و کوشش بسیار سنگین هستید .این خواب همچنین می تواند اینگونه تعبیر شود که شما در انجام کاری که دوست داشتید ، موفق شده اید و هم اکنون در حال استراحت کردن و لذت بردن از نتیجه آن کار هستید .

تعبیر خواب آب فاضلاب

این خواب نشان دهنده وجود حس بسیار بد در شماست .این حس از وجود شما در حال خارج شدن است و شما در حال فراموش کردن آن هستید . ممکن است شما کاری و یا خیانتی مرتکب شده بودید که از این کارتان در غذاب بودید ولی به مرور در حال فراموش کردن آن هستید و عذاب روحی شما بسیار کاهش پیدا کرده است . هرچه قدر فاضلاب روحی بدن کمتر باشد ، به نفع خودتان است . بهتر است هر روز و هر لحظه در حال دفع کردن فاضلاب های روح خود باشید تا به راحتی زندگی کنید.
مطلب پیشنهادی : تعبیر خواب سیب

تعبیر خواب آب در خانه و منزل

اگر در رویا ببینید که آب از جایی و یا دیوار خانه شما به درون خانه نشت می کند نشان دهنده این است که شما قادر به کنترل و مهار احساسات خود نیستید .این حس اگر حس جنسی باشد می تواند بسیار خطرناک بوده برای خودتان و دیگران آسیب رسان باشد . همه ما دوست داریم که خانه ای داشته باشیم که محل امن و آرامش ما باشد . اگر در خواب ببینید که آب در خانه شماست و یا سیل به خانه شما وارد شده است نشان دهنده وجود احساس ناامنی در شماست . ممکن است در حال حاضر تغییرات بسیار بزرگی در زندگی خود داده اید . برای مثال ممکن است شغلتان را تغییر داده اید و از آینده شغلی خود مطمئن نیستید .ممکن است طلاق گرفته اید و نگران آینده خودتان هستید . حتی ممکن است ازدواج کرده اید و مطمئن نیستید که آیا کار درستی بوده است و یا خیر .

تعبیر خواب آب پر از ماهی

اگر آب نشان دهنده احساسات شماست ، ماهی های موجود در آب نیز نشان دهنده اهداف احساسی در شماست که دستیابی به آن سخت است و حتی ممکن است وقتی به آن می رسید به راحتی از دست شما لیز بخورد و از شما دور شود. شما در ناخودآگاه خود اهداف و آرزوهایی دارید که فکر می کنید در حد همان آرزو باقی خواهند ماند و حتی خود شما نیز احتمال نمی دهید که روزی بتوانید به آن آرزوهای محال دست پیدا کنید.

در ادامه این مطلب به برخی از تعبیرهای قدیمی درباره خواب آب اشاره شده است .

تعبیر خواب آب دادن به کسی

ابراهیم کرمانی در مورد آب دادن به کسی اعتقاد دارد : اگر در خواب ببینید که به کسی یا کسانی آب رایگان می دهید در دنیا و آخرت جایگاه خوبی خواهید داشت. اگر در خواب ببینید که از آب نهر ، رودخانه ، سیلاب و یا هر آب روان دیگری عبور کردید به معنی پایان غم و اندوه است.اگر در خواب ببینید که آب کثیف و یا آب سیل را نوشیدید به معنی این است که شما مال نامشروعی به دست خواهید آورد.اگر از آب تمیز بنوشید به معنی کسب روزی حلال است . تعبیر خواب آب خوردن تعبیر خواب آب خوردن

تعبیر خواب آب خوردن

خوردن آب خنک در خواب به معنی خوشبختی است.اگر از آب دریا بخوری به اندازه آبی که خورده ای مال و ثروت حلال به دست خواهی آورد.اگر از کسی آبی گرفتید که او را نمی شناختید و از آن آب نوشیدی ، اگر آن آب زلال و خنک باشد از فردی ناشناس به شما سود مالی خواهد رسید . اگر آب کثیف و بد بو باشد ، فردی ناشناس به شما ضرر مالی خواهد زد و احتمالا پول شما را خواهد خورد .

محمد ابن سیرین در باره تعبیر خواب آب می گوید :

اگر در خواب ببینید که آب صاف و گوارا می خورید ، عمر شما طولانی خواهد بود و از لحاظ مالی در تنگنا نخواهید بود.اگر در خواب آب شور بخورید اینگونه تعبیر می شود که عمر شما کوتاه است و در فقر خواهید بود .

تعبیر خواب آب گرم

ابراهیم کرمانی درباره خوردن آب گرم می گوید : نوشیدن آب گرم نشانه بیماری است.اگر در خواب ببینید که آب گرم و داغ بر روی شما ریخته شد به زودی بیمار خواهید شد و یا خبر بدی به شما می دهند.اگر در خواب ببینید که در آب داغ و گرم افتادید ، به درد و رنج و عذاب دچار خواهید شد.

مطیعی تهرانی در مورد آب گرم و داغ می گوید

نوشیدن آب گرم و آب جوش در خواب به هیچ وجه خوب نیست و نشانه بیماری و رنج و عذاب خواهد بود.به احتمال زیاد در دو هفته آینده سلامت خود را از دست خواهید داد.اگر در خواب ببینید که کسی بر روی شما آب گرم و یا آبجوش پاشید می تواند نشانه ابتلا به بیماری در آینده نزدیک باشد . اگر در خواب ببینید که در حال جوشاندن آب هستید نشان دهنده این است که شما در حال برنامه ریزی برای به درد سر انداختن کسی هستید . سماور پر از آب جوش به معنی زن بد خلق و عصبانی است

تعبیر خواب آب دادن به باغ و باغچه و گلدان

حضرت دانیال می فرماید : آب دادن به باغ و باغچه و گلدان و در کل آبیاری و کشت و کشاورزی کردن می تواند به معنی رهایی از بیماری و رهایی از غم و اندوه باشد . این خواب نشان می دهد که شما انسان پاک و خوبی هستید . تهیه و ترجمه اختصاصی/ pamuh.com © 
نظرات: 25 مشاهده