درمان هموروئید و بواسیر با روش های گیاهی و خانگی

هموروئید و بواسیر یکی از مشکلاتی است که اکثر بزرگسالان در طول زندگی خود حداقل یک دوره آن را تجربه خواهند کرد.بواسیر یک بیماری بسیار رایج است که میلیونها نفر در جهان با آن درگیر هستند.حداقل 50 درصد از بزرگسالان به نحوی از این بیماری رنج می برند و بسیاری از افراد تمایل دارند با روش های خانگی ، گیاهان دارویی و توصیه های طب سنتی هموروئید را درمان کنند.بسیاری از افراد با تغییر سبک زندگی و پیروی از رژیم های غذایی اصولی می توانند بدون دارو و یا حتی بدون جراحی از شر هموروئید یا بواسیر خلاص شوند. درمان هموروئید و بواسیر با روش های گیاهی و خانگی درمان هموروئید و بواسیر با روش های گیاهی و خانگی برای درمان هموروئید مهم ترین کاری که باید انجام بدهید جلوگیری و درمان یبوست است.می توانید با مصرف خوراکی های حاوی مقدار بالای فیبر از یبوست جلوگیری کنید.برای این منظور توصیه می شود روزانه حداقل 30 الی 35 گرم فیبر مصرف کنید.آووکادو ، انواع توت ، انجیر ، لوبیا ، عدس ، آجیل ، تخم کتان ، انواع سبزیجات سبز تیره ، گوجه فرنگی ، سیب و ... از منابع خوب فیبر هستند . مطالعات نشان داده است که مصرف بالای فیبر می تواند تا 50 درصد خونریزی ناشی از هموروئید و بواسیر را کاهش دهد.در ادامه این مطلب به روش های گیاهی و خانگی برای درمان و پیشگیری از بواسیر یا هموروئید اشاره شده است.

روش های خانگی و گیاهی برای درمان هموروئید و بواسیر

1 ) روزانه مقدار زیادی آب بنوشید

کاهش آب بدن می تواند منجر به یبوست شود.بسیاری از مطالعات نشان داده است که کاهش آب بدن می تواند باعث یبوست و بدتر شدن هموروئید شود.برای جلوگیری از این مشکل مطمئن شوید که روزانه به مقدار مناسب آب بنوشید .

2 ) رژیم غذایی خود را اصلاح کنید

مصرف روزانه فیبر و سبزیجات به همراه ماست می تواند سیستم گوارشی شما را تقویت کرده و به حفظ باکتری های سالم کمک کند.مطالعات نشان داده است که مواد غذایی حاوی فیبر و پروبیوتیک ها سلامت روده را افزایش داده و به تنظیم PH روده و هضم بهتر غذا کمک می کند. علاوه بر این برای درمان هموروئید بسیار مهم است که مصرف الکل را متوقف کنید. الکل می تواند باعث کاهش آب بدن شده و هموروئید را بدتر کند.مصرف غذاهای تند نیز می تواند باعث افزایش درد و بدتر شدن علائم بواسیر شود.برای درمان هر چه سریع تر هموروئید باید مصرف الکل و غذاهایی تند را کاهش دهید.

3 ) عادات دستشویی رفتن خود را اصلاح کنید

زور زدن زیاد در دستشویی می تواند باعث افزایش علائم بواسیر و بدتر شدن هموروئید شود.دستشویی خود را نگه ندارید و به محض احساس نیاز به دستشویی ، سریعا به دستشویی مراجعه کرده و در آنجا بدون عجله و با ملایمت رفتار کنید. در توالت بیش از حد ننشینید .در داخل دستشویی از صحبت کردن با تلفن همراه و بازی کردن با گوشی خودداری کنید. زیاد نشستن می تواند باعث بدتر شدن بواسیر شود. بعد از دستشویی کردن حتما خود را به خوبی و کاملا تمیز کنید. تحقیقات نشان داده است که ماندن مدفوع در مقعد می تواند باعث ابتلا به بواسیر و یا بدتر شدن هموروئید شود.

4 ) درمان بواسیر - استفاده از آب گرم

به مدت 10 الی 15 دقیقه در آب گرم بنشینید. توجه داشته باشید که آب نباید داغ باشد و به آب هیچ ماده شوینده یا اسانس گیاهی اضلافه نکنید. سپس مقعد خود را با حوله کاملا تمیز به خوبی خشک کنید. از این روش می توانید سه الی 4 بار در روز استفاده کنید. گرمای ملایم آب باعث تسکین خارش مقعد و کاهش درد بواسیر می شود.

5 ) درمان بواسیر - روغن درخت چای

3 قطره روغن درخت چای را با 1 قاشق چای خوری روغن زیتون مخلوط کرده و با استفاده از پنبه این مخلوط را بر روی بواسیر بمالید.بعد از 15 الی 20 دقیقه محل را با پنبه پاک کنید و یا با آب ملایم و ولرم بشویید. از این روش می توانید سه بار در روز استفاده کنید. روغن درخت چای یک درمان عالی برای تسکین درد و خارش پوست است و می تواند علائم ناراحت کننده هموروئید را از بین ببرد.خواص ضد میکروبی روغن درخت چای باعث تمیز و ضد عفونی شدن محل بواسیر می شود. روغن درخت چای بسیار قوی است و می تواند باعث حساسیت شود.قبل از استفاده از این روغن گیاهی باید مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید. روغن درخت چای را هیچگاه نباید بدون رقیق کردن استفاده کنید.

6 ) درمان گیاهی بواسیر - آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا را بر روی هموروئید بمالید و بعد از 10 الی 15 دقیقه بشویید.از این روش می توانید دوبار در روز استفاده کنید.آلوئه ورا خواص ضد التهابی بسیار خوبی دارد و می تواند تورم ، خارش و درد بواسیر را کاهش دهد.

7 ) درمان بواسیر با روغن نارگیل

روغن نارگیل اصل و طبیعی را بر روی هموروئید بمالید و بعد از 30 دقیقه با آب ولرم بشویید. از این روش می توانید 2 بار در روز استفاده کنید.روغن نارگیل نیز می تواند خارش ، سوزش و تورم بواسیر را کاهش دهد.علاوه بر این روغن نارگیل خاصیت ضد میکروبی دارد و از عفونت محل جلوگیری می کند.

8 ) درمان بواسیر با سیر

3 الی 4 حبه سیر را در کمی آب به مدت 10 دقیقه بجوشانید و این آب را در یخچال قرار دهید تا خنک شود.سپس پنبه را به این آب آغشته کرده و کمی آن را فشار دهید تا اضافه آب آن خارج شود.این پنبه را بر روی بواسیر قرار داده و با استفاده از چسب و یا باند محکم کنید. بعد از 10 الی 15 دقیقه پنبه را جدا کرده و محل را با آب ولرم بشویید. سیر خواص آنتی بیوتیک طبیعی و ضد التهاب دارد و می تواند برای درمان هموروئید مورد استفاده قرار گیرد. از این روش می توانید سه بار در روز استفاده کنید.

9 ) روغن زیتون برای درمان هموروئید مفید است

کمی روغن زیتون اصل را با انگشت و یا پنبه بر روی هموروئید بمالید و بعد از 30 دقیقه محل را با آب ولرم بشویید. از این روش می توانید سه بار در روز استفاده کنید.روغن زیتون اصل خواص درمانی بسیار زیادی برای پوست دارد و می تواند تورم ، درد و خارش بواسیر را کاهش دهد.علاوه بر این خواص ضد التهابی روغن زیتون می تواند برای درمان هموروئید بسیار مفید باشد. علاوه بر استفاده موضعی ، مصرف خوراکی روغن زیتون نیز می تواند تاثیر بسیار خوبی برای درمان بواسیر داشته باشد.

10 ) برای درمان بواسیر از چای کیسه ای استفاده کنید

چای کیسه ای را داخل آب گرم بیاندازید و بعد از 5 دقیقه از آب خارج کرده و اجازه دهید تا کمی خنک شود. این چای کیسه ای را روی هموروئید قرار داده و بعد از 15 دقیقه بردارید. از این روش می توانید دو الی سه بار در روز استفاده کنید.چای سیاه حاوی آنتی اکسیدان هایی است که می تواند به کاهش التهاب و تورم بواسیر کمک کند.

11 ) برای درمان بواسیر از چای سبز استفاده کنید

کمی چای سبز و یا چای سبز کیسه ای را در مقداری آب گرم بیاندازید و بعد از 5 دقیقه نصف قاشق چای خوری عسل طبیعی و نصف قاشق غذاخوری آبلیموی طبیعی به آن اضافه کنید.با این دمنوش محل بواسیر را روزی حداکثر 4 بار بشویید. همچنین می توانید چای سبز کیسه ای را 15 دقیقه بر روی بواسیر قرار دهید.خواص آنتی اکسیدانی چای سبز می تواند روند بهبود هموروئید را سرعت بخشیده و از التهاب و تورم بواسیر کم کند.

12 ) ترکیب شیر و آبلیمو

کمی آبلیمو را به یک لیوان شیر گرم اضافه کنید و بنوشید.این نوشیدنی را بهتر است شبها قبل از خواب بنوشید .لیمو و آب لیمو می تواند هضم را بهبود بخشیده و از یبوست جلوگیری کند.علاوه بر این لیمو به سم زدایی بدن کمک می کند و تورم و التهاب بواسیر را کاهش می دهد.

13 ) برای درمان بواسیر از انجیر استفاده کنید

شب قبل از خواب چند عدد انجیر خشک را در یک لیوان آب بیاندازید و در یخچال بگذارید و صبح به محض بیدار شدن از خواب ، آب این انجیرها را بنوشید و خود انجیرها را بخورید.اینکار می تواند از یبوست جلوگیری کند و تورم هموروئید را کاهش دهد .

14 ) از یخ استفاده کنید

نشستن بر روی یخ و یا آب یخ می تواند تورم ، التهاب و خارش ناشی از بواسیر را کاهش دهد.می توانید کمی یخ را داخل حوله و یا دستمال تمیز قرار داده و بر روی هموروئید قرار دهید.

15 ) از روغن بادام استفاده کنید

روغن بادام خواص نرم کنندگی دارد و برای بسیاری از مشکلات پوستی مفید است.چند قطره روغن بادام را با استفاده از پنبه بر روی هموروئید بمالید و بعد از 15 الی 20 دقیقه با آب ولرم بشویید. روغن بادام می تواند درد ، خارش و التهاب بواسیر را کاهش دهد و به روند درمان هموروئید سرعت می بخشد.

16 ) درمان بواسیر با روغن اسطوخودوس

روغن و اسانس اسطوخودوس یکی از پر استفاده ترین روش های گیاهی برای مشکلات مختلف بدن است .اسطوخودوس خواص ضد درد و ضد التهابی دارد و می تواند درد ، خارش و التهاب بواسیر را درمان کند.

17 ) روغن بابونه

روغن بابونه دارای خواص دارویی و درمانی بسیار زیادی دارد.این روغن می تواند بازسازی سلولی پوست را تقویت کرده و التهاب را کاهش دهد.روغن بابونه خواص آرامبخشی دارد و درد و خارش بواسیر را کاهش می دهد.روغن بابونه به درمان سریع تر زخم ها کمک کرده و از عفونت بواسیر جلوگیری می کند.  تهیه و ترجمه اختصاصی : گروه سلامت / pamuh.com©
نظرات: 0 مشاهده