منوپیس ویتابیوتیکس چیست؟ عوارض - تداخل - نحوه مصرف Menopace

قرص منوپیس ویتابیوتیکس Menopace چیست؟

تغذیه اصولی در دوره یائسگی بسیار مهم است و می تواند از عوارض و علائم ناراحت کننده این دوره پیشگیری کند. منوپیس Menopace یک مکمل مخصوص زنان است که از 22 ماده مغذی مورد نیاز بدن زنان در دوره یائسگی تشکیل شده است .در طول یائسگی هورمون های بدن زنان دچار تغییراتی می شود که می تواند مشکلات خلقی و حتی مشکلات مربوط به زیبایی و پوست ایجاد کند. قرص منوپیس ویتابیوتیکس Menopace چیست؟ قرص منوپیس ویتابیوتیکس Menopace چیست؟ منوپیس Menopace حاوی ویتامین B6 است که می تواند به تنظیم سطح هورمون های بدن خانم ها کمک کند.همچنین قرص مکمل منوپیس حاوی ویتامین B12 و  تیامین نیز هست که به عملکرد بهتر و عادی سیستم عصبی در دوران یائسگی کمک می کند.استروژن تاثیر مستقیمی بر روی سلامت پوست دارد که در دوران یائسگی میزان استروژن بدن زنان کاهش پیدا کرده و در نتیجه تولید کلاژن تحت تاثیر قرار می گیرد. منوپیس حاوی ویتامین C و سایر موادی است که می تواند به تشکیل طبیعی کلاژن کمک کرده و از پیری زودرس و ایجاد چین و چروک پوستی و سایر مشکلات پوستی جلوگیری کند.

منوپیس Menopace برای سلامت قلب مفید است

کاهش سطح هورمون استروژن در بدن زنان می تواند باعث ایجاد مشکلات قلبی و عروقی شود.منوپیس حاوی تیامین است که می تواند به عملکرد طبیعی قلب کمک کند.علاوه بر این ، قرص منوپیس دارای ویتامین B6 و B12 و فولات است که به متابولیسم طبیعی هموسیستئین کمک می کند . حفظ سطح مناسبی از هموسیستئین با سلامت قلب و عروق در بدن زنان ارتباط مستقیم دارد.

منوپیس برای سلامت استخوان در زنان مفید است

در دوره یائسگی و بعد از آن ، سلامت استخوانهای زنان بسیار مهم است زیرا توده استخوانی بعد از این دوره به سرعت کاهش می یابد .مکمل منوپیس دارای منیزیم ، روی و ویتامین D  است که به حفظ سلامت استخوان ها کمک می کند.ویتامین D به جذب و استفاده از کلسیم موجود در رژیم غذایی نیز کمک می کند.مکمل منوپیس را می توان همراه با مکمل های حاوی کلسیم مصرف کرد . به طور کلی مکمل منوپیس از ویتامین ها ، مواد معدنی و مواد مغذی زیر تشکیل شده است .
Nutritional Information Average per tablet % EC NRV*
ویتامین A 750 µg RE 94
ویتامین D 5 µg 100
ویتامین E 30 mg α-TE 250
ویتامین C 45 mg 56
ویتامین B 1 یا تیامین 10 mg 909
ویتامین B2 5 mg 357
ویتامین B3 20 mg NE 125
ویتامین b6 10 mg 714
اسید فولیک 400 µg 200
ویتامین B12 9 µg 360
بیوتین 30 µg 60
پانتوتنیک اسید
30 mg 500
منیزیم 100 mg 27
آهن 6 mg 43
زینک 15 mg 150
مس 1000 µg 100
منگنز 0.5 mg 25
سلسیوم 100 µg 182
کرومیوم 50 µg 125
ید 225 µg 150
۴-آمینوبنزوئیک اسید
25 mg -
سویا 20 mg
سوالات متداول
فواید مصرف قرص مکمل منوپیس چیست ؟
مکمل منوپیس با هدف حمایت از تغذیه مناسب زنان در دوران یائسگی و بعد از آن ، طراحی و تولید شده است .در دوره یائسگی دوره تولید مثل زنان به پایان می رسد و تخمدان ها تولید استروژن را متوقف می کنند.در این دوره خاص ، مصرف ویتامین ها و مواد معدنی و مغذی برای سلامت زنان بسیار مفید است .هر قرص منوپیس حاوی ترکیبات مهمی از مواد مغذی مورد نیاز بدن زنان در دوره یائسگی است .مانند ویتامین B6 که به تنظیم هورمون های بدن کمک می کند.ویتامین D به همراه منیزیم، بیوتین ،پانتووتنیک اسید و ویتامین B12 با مس و آهن به حفظ سلامت استخوان های بدن و حفظ انرژی بدن در دوره یائسگی و بعد از آن کمک می کند.
از چه زمانی می توان مصرف مکمل منوپیس را آغاز کرد ؟
از مکمل منوپیس می تواند با شروع اولین علائم یائسگی ، استفاده کنید و مصرف این دارو را می توانید تا هر زمانی که احساس نیاز می کنید ادامه دهید. محدودیت زمانی برای مصرف مکمل منوپیس وجود ندارد .از این مکمل معمولا روزانه 1 عدد مصرف می شود و توصیه می شود تحت نظر پزشک مصرف کنید. این مکمل حاوی هیچ هورمونی نیست و می تواند همراه با داروهای هورمونی مورد استفاده قرار گیرد و تداخل دارویی ایجاد نمیکند.
زمان مصرف و نحوه مصرف مکمل منوپیس چگونه است ؟
منوپیس معمولا یک بار در روز مصرف می شود و توصیه می شود بلافاصله بعد از مصرف وعده غذایی قرص منپیس را مصرف کرده و حتما یک لیوان آب سرد بعد از مصرف قرص بنوشید. مصرف قرص منوپیس بهتر است همراه با بزرگترین وعده غذایی روزانه شما باشد زیرا این مکمل می تواند جذب مواد مغذی موجود در رژیم غذایی شما را افزایش دهد .بر خلاف سایر مکمل ها که معمولا با معده خالی مصرف می شود ، مکمل منوپیس در صورتی که با معده خالی مصرف شود می تواند باعث حالت تهوع و استفراغ شود.
قرص منوپیس چه عوارض جانبی دارد ؟
طبق ادعای تولید کننده مکمل منوپیس ، این قرص عوارض جانبی شدید و قابل توجهی ندارد.ممکن است در صورتی که با معده خالی مصرف شود باعث ایجاد حالت تهوع و استفراغ شود.
اولین تاثیر مصرف مکمل منوپیس چند روز بعد از مصرف مشاهده می شود؟
تاثیرات هر مکملی در افراد مختلف می تواند متفاوت باشد.معمولا اولین اثرات مصرف منوپیس بعد از 2 الی 3 هفته مشاهده می شود.

تداخل دارویی منوپیس

این مکمل می تواند به دلیل داشتن برخی از مواد معدنی ، با برخی از داروهایی که در حال مصرف کردن هستید تداخل ایجاد کرده و باعث بروز عوارض جانبی ناخواسته شود. در صورتی که داروهای خاصی مصرف می کنید ، قبل از مصرف مکمل منوپیس با پزشک خود مشورت کنید. این مکمل می تواند با داروهایی مانند : داروهای فشار خون ( مثل کاپتوپریل ، آتنولول ) ‏ سایر مکمل های دارویی (مانند مکمل ول من و قرص ول وومن) ‏ و .... تداخل ایجاد کند.

انواع مختلف مکمل منوپیس

این مکمل انواع مختلفی دارد که توضیحات بالا مربوط به نوع Menopace Original است.

انواع مختلف قرص منو پیس عبارتند از :

  • Menopace Plus
  • Menopace Calcium
  • Menopace Night
  • Menopace Red Clover
  • Menopace Max
این مکمل ها تقریبا شبیه به یکدیگر هستند و تفاوت بسیار کمی در مواد تشکیل دهنده آنها وجود دارد. در ادامه درباره انوع مختلف مکمل منوپیس توضیحات مختصری داده شده است .

1 ) مکمل منوپیس پلاس Menopace Plus

 مکمل منوپیس پلاس Menopace Plus مکمل منوپیس پلاس Menopace Plus این نوع از مکمل منوپیس علاوه بر تمام مواد موجود در نوع اصلی قرص منوپیس ، حاوی 100 میلی گرم سویا ، ، مریم گلی و چای سبز و لیگنین است .سویا یکی از مانبع غنی ایزوفلاون ها است که نقش مهمی در سلامت زنان یائسه دارد.لیگنین ها که به طور طبیعی در دانه کتان و نعناع یافت می شود و برای سلامت زنان بسیار مفید است .چای سبز نیز باعث کاهش استرس اکسیداتیو در بدن زنان در دوره یائسگی شده و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند .

2 ) منوپیس کلسیم Menopace Calcium

منوپیس کلسیم Menopace Calcium منوپیس کلسیم Menopace Calcium در این نوع از مکمل منوپیس ، از کلسیم بیشتری نسبت به سایر انواع این مکمل استفاده شده است .با افزایش سن و رسیدن به دوران یائسگی به دلیل کاهش سطح استروژن بدن ، تراکم استخوانی در بدن زنان کاهش میابد.کاهش تراکم استخوان می تواند باعث پوکی استخوان و شکستگی های استخوانی در زنان یائسه شود.بنابراین مصرف میزان مناسبی از کلسیم در این دوره اهمیت بسیار بالایی دارد.

3 ) مکمل منوپیس نایت Menopace Night

مکمل منوپیس نایت Menopace Night مکمل منوپیس نایت Menopace Night زنان در دوره یائسگی با مشکلات خواب و بی خوابی های شبانه روبرو می شوند. این نوع از مکمل منوپیس از موادی تشکیل شده است که می تواند به بهبود خواب شبانه در زنان یائسه کمک کند. عصاره بابونه موجود در این نوع از مکمل منوپیس باعث آرامش بیشتر و خواب راحت تر خواهد شد.

4 ) مکمل منوپیس شبدر قرمز  Menopace Red Clover

مکمل منوپیس شبدر قرمز  Menopace Red Clover مکمل منوپیس شبدر قرمز Menopace Red Clover منوپیس شبدر قرمز نوعی مکمل منحصر به فرد است که حاوی 40 میلی گرم عصاره شبدر قرمز و 25 میلی گرم عصاره چای سبز است.شبدر قرمز یکی از منابع غنی ایزوفلاون هاست که می تواند تاثیر مطلوبی در سلامت زنان در دوران یائسگی داشته باشد .

5 ) مکمل منوپیس Menopace Max

مکمل منوپیس Menopace Max مکمل منوپیس Menopace Max این نوع از مکمل منوپیس دارای تمام ویژگی ها و مواد معدنی و مغذی موجود در 4 نوع قبلی است .
توجه : تمام توضیحات بالا مبنی بر اداعاهای تولید کننده مکمل منوپیس است و این سایت هیچ مسئولیتی در مورد صحت این ادعا ندارد !
 تهیه و ترجمه اختصاصی : گروه سلامت / pamuh.com©
نظرات: 11 مشاهده