لایه برداری پوست با 13 روش گیاهی و خانگی - اسکراب و ماسک طبیعی

از بین بردن سلول های مرده پوست برای نرمی ، سلامت و لطافت پوست بسیار مهم است.پوست ما معمولا 30 هزار الی 40 هزار سلول مرده در هر دقیقه تولید می کند.با روش های مختلفی می توانید پوست خود را لایه برداری کنید ولی در اکثر مواقع پیشنهاد می شود قبل از استفاده از اسکراب ها و لایه بردارهای شیمیایی و دارویی، یکی از روش های طبیعی و خانگی را برای حذف سلول های مرده پوست را امتحان کنید. در ادامه این مطلب به برخی از روش های خانگی و گیاهی و ماسک ها و اسکراب های خانگی برای لایه بردای پوست اشاره شده است . لایه برداری پوست با 13 روش گیاهی و خانگی - اسکراب و ماسک طبیعی لایه برداری پوست با 13 روش گیاهی و خانگی - اسکراب و ماسک طبیعی

سلول مرده پوست چیست و چرا بوجود میاید؟

سلول مرده پوست حاصل رشد طبیعی بدن و پوست بدن است . به طور میانگین پوست بدن ما 20 لایه دارد که بیرونی ترین لایه پوست از سلول های مرده پوست تشکیل می شود.زمانی که بدن ما جوان است ‏ مکانیزم تکثیر سلولی بسیار قدرتمند است و سلول های مرده به سرعت توسط سلول های جدید جایگزین شده و دفع می شوند.ولی با افزایش سن این روند کند تر شده و باعث خشک شدن پوست و ایجاد مشکلات دیگر پوستی می شود. به طور متوسط یک سلول در عرض 28 روز از بین می رود و به این ترتیب سلول مرده پوست به لایه بیرونی پوست هدایت می شود تا از بدن دفع شود.اگر سلول های مرده لایه بیرونی پوست به طور منظم لایه برداری نشود به مرور پوست ضخیم تر شده و به لایه های زیرین پوست آسیب می رسد. برای جلوگیری از این مشکل می توانید به صورت منظم و هفته ای 1 الی دو بار پوست خود را لایه برداری کنید تا همیشه پوستی نرم و شفاف داشته باشید . حذف سلول های مرده پوست و لایه برداری منظم ، باعث می شود تا مواد مغذی به راحتی جذب پوست شده و لایه های زیرین پوست نیز سالم تر باشند. البته لایه برداری بیش از حد پوست نیز بسیار مضر است و می تواند باعث حساس شدن پوست و آسیب های پوستی شود.برخی از علائمی که ممکن است بر اثر تجمع سلول های مرده پوست ایجاد شوند عبارتند از :
  • خشک و خشن شدن پوست
  • چربی پوست افزایش پیدا می کند
  • ایجاد جوش و آکنه
  • التهاب و خارش پوست
  • قرمز شدن پوست
  • بزرگ تر شدن منافذ پوست

روش های خانگی و گیاهی برای لایه برداری پوست

روش های خانگی و گیاهی زیادی برای لایه برداری پوست وجود دارد. از اسکراب های خانگی و گیاهی گرفته تا ماسک های گیاهی را می توانید برای این منظور استفاده کنید.

1 ) تاثیر جوش شیرین برای لایه برداری پوست

یکی از معروف ترین روش های خانگی برای لایه برداری پوست استفاده از جوش شیرین (بی کربنات سدیم یا NaHCO3) است .جوش شیرین خاصیت ضدعفونی کننده و ضد التهابی دارد و بسیار ارزان است .جوش شیرین تعادل pH را حفظ کرده و از بروز جوش و آکنه پیشگیری می کند. علاوه بر این با استفاده از جوش شیرین می توانید چربی های اضافی پوست را حذف کرده و پوست صورت خود را به صورت  طبیعی لایه برداری کنید. برای استفاده از این خاصیت جوش شیرین می توانید از روش زیر استفاده کنید. تاثیر جوش شیرین برای لایه برداری پوست - ماسک خانگی تاثیر جوش شیرین برای لایه برداری پوست - ماسک خانگی روش اول : صورت خود را بشویید و خشک کنید.جوش شیرین را با آب مخلوط کرده و به شکل خمیر در بیاورید.این خمیر را 3 الی 5 دقیقه به صورت خود بمالید و به آرامی و با فشار کم ماساژ دهید.سپس صورت خود را با آب سرد و صابون بشویید. از این روش می توانید برای پوست کل بدن نیز استفاده کنید.از این روش می توانید 1 الی 2 بار در هفته استفاده کنید و به دلیل اینکه جوش شیرین خاصیت بسیار قوی برای لایه برداری دارد‏ استفاده بیش از حد از این روش می تواند به پوست آسیب وارد کند. روش دوم : جوش شیرین و آب لیمو صورت خود را با آب سرد و صابون به خوبی بشویید و خشک کنید.جوش شیرین را با آبلیمو مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید . این خمیر را به صورت خود بمالید و به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید. از این روش می توانید 1 الی 2 بار در هفته استفاده کنید. توجه داشته باشید که باید از آب لیموی طبیعی استفاده کنید و آب لیموی صنعتی برای این مورد مناسب نیست. روش سوم : جوش شیرین و روغن نارگیل صورت خود را بخوبی بشویید و خشک کنید.جوش شیرین را با روغن نارگیل اصل و طبیعی به خوبی مخلوط گنید تا به شکل خمیر در بیاید.این خمیر را به مدت 3 دقیقه بر روی پوست صورت خود ماساژ دهید.سپس پوست خود را با آب سرد و صابون به خوبی بشویید. از این روش 2 بار در هفته می توانید استفاده کنید. روش چهارم : بجای روغن نارگیل در روش سوم ‏ ، از روغن زیتون استفاده کنید. روش پنجم : جوش شیرین و عسل عسل طبیعی و اصل خواص دارویی و درمانی فراوانی دارد و نوعی مرطوب کننده طبیعی نیز هست .می توانید جوش شیرین را با عسل مخلوط کرده و خمیر بدست آمده را بر روی پوست صورت به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید. روش ششم : جوش شیرین و ژل آلوئه ورا ژل آلوئه ورا سنتز فیبرهای کلاژن و الاستین را تحریک می کند و باعث حفظ کشسانی و انعطاف پوست می شود.علاوه براین ، ژل آلوئه ورا خواص مرطوب کننده پوست دارد و برای حذف سلول های مرده پوست نیز بسیار مفید است .جوش شیرین را با ژل آلوئه ورا مخلوط کرده و به مدت 5 دقیقه پوست خود را ماساژ دهید.از این روش می توانید 1 بار در هفته استفاده کنید.

2 ) برای لایه برداری پوست از سرکه سیب استفاده کنید

سرکه سیب خواص دارویی و درمانی بسیار زیادی دارد و برای سلامت و زیبایی پوست نیز می توان از سرکه سیب استفاده کرد.سرکه سیب بر روی پوست اثر خفیفی دارد و می تواند بدون آسیب رسانی به پوست و به تدریج سلول های مرده پوست را حذف کند.علاوه بر این سرکه سیب PH پوست را تنظیم می کند و خاصیت ضد میکروبی نیز دارد.برای استفاده از این خاصیت سرکه سیب می توانید از روش زیر استفاده کنید. برای لایه برداری پوست از سرکه سیب استفاده کنید برای لایه برداری پوست از سرکه سیب استفاده کنید روش اول : صورت خود را به صورت کامل بشویید .سرکه سیب را به نسبت یک قسمت سرکه سیب و سه قسمت آب ،  رقیق کنید.این مخلوط را با استفاده از پنبه بر روی صورت خود بمالید سپس با استفاده از انگشتان خود به مدت 3 الی 5 دقیقه پوست خود را ماساژ دهید.سپس صورت خود را با آب سرد بشویید . از این روش می توانید 1 الی 2 بار در هفته استفاده کنید. روش دوم : سرکه سیب و چای سبز صورت خود را بشویید و سرکه سیب را با چای سبز به نسبت یک به یک مخلوط کنید و صورت خود را با استفاده از این داروی گیاهی به مدت 3 الی 5 دقیقه به آرامی ماساژ دهید. از این روش می توانید 1 الی 2 بار در هفته استفاده کنید. چای سبز خواص آنتی بیوتیک طبیعی و آنتی اکسیدان دارد و به رشد سلول های جدید پوست و سلامت پوست کمک می کند. روش سوم : سرکه سیب با روغن زیتون مانند روش دوم عمل کنید و به جای چای سبز از روغن زیتون استفاده کنید. از این روش نیز می توانید 1 الی 2 بار در هفته استفاده کنید. روش چهارم : سرکه سیب و روغن نارگیل مانند روش دوم عمل کنید و به جای چای سبز از روغن نارگیل استفاده کنید. از این روش نیز می توانید 1 الی 2 بار در هفته استفاده کنید.

3 ) لایه برداری  پوست با استفاده از جو دوسر

جو دوسر نیز یکی از گیاهان دارویی است که خواص و فواید فراوانی دارد و علاوه بر کاهش وزن ، برای سلامت پوست نیز بسیار مفید است.جود دوسر به راحتی می تواند سلول های مرده پوست را از بین ببرد و به دلیل وجود ویتامین ب و دیگر مواد معدنی ضروری ، برای رشد سلول های جدید پوست بسیار مفید است .استفاده از جو دوسر می تواند باعث نرمی و لطافت پوست شده و پوست صورت را روشن تر و سفید تر کند. برای استفاده از این خاصیت جود دوسر می توانید از روش زیر استفاده کنید. روش اول : پودر جو دوسر را با آب گرم مخلوط کنید و به شکل خمیر در بیاورید و به مدت 15 الی 20 دقیقه بر روی پوست صورت ماساژ دهید.از این روش 2 بار در هفته می توانید استفاده کنید. روش دوم :جو دوسر و آبلیمو صورت خود را به خوبی بشویید و خشک کنید . پودر جو دوسر را با آبلیمو مخلوط کرده و به شکل خمیر در بیاورید سپس این خمیر را به مدت 15 الی 20 دقیقه بر روی صورت ماساژ دهید . از این روش می توانید 2 بار در هفته استفاده کنید. روش سوم : جو دوسر با عسل مانند روش دوم عمل کنید و بجای آبلیمو از عسل استفاده کنید.از این روش می توانید 2 بار در هفته استفاده کنید. روش چهارم : جو دوسر و روغن نارگیل مانند روش دوم عمل کنید. روش پنجم : جو دوسر و روغن زیتون مانند روش دوم عمل کنید. همچنین می توانید با استفاده از شیر یا آب پرتقال نیز اینکار را انجام دهید.

4 ) لایه برداری پوست با استفاده از نمک دریایی

نمک دریایی خواص زیادی برای مو ، دندان و پوست دارد.زبر بودن نمک دریا می تواند به لایه برداری پوست کمک کند.علاوه بر این نمک دریایی می تواند از تولید بیش از حد چربی پوست جلوگیری کرده و از آکنه و جوش پیشگیری می کند. برای استفاده از این خاصیت می توانید از روش زیر استفاده کنید. روش اول : صورت خود را بشویید و به خوبی خشک کنید.نمک دریایی را با آب مخلوط کنید و پوست صورت خود را به مدت 3 الی 5 دقیقه با این مخلوط به آرامی ماساژ دهید. از این روش می توانید 1 الی 2 بار در هفته استفاده کنید. روش دوم : نمک دریایی و روغن زیتون صورت خودتان را بشویید و خشک کنید سپس نمک دریایی را با روغن زیتون مخلوط کنید و 3 الی 5 دقیقه بر روی پوست صورت خود بمالید. از این روش می توانید 1 الی 2 بار در هفته استفاده کنید. بجای روغن زیتون می توانید از روغن نارگیل یا چای سبز یا آب لیمو استفاده کنید.

5 ) لایه برداری پوست با استفاده از قهوه

قهوه خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و سرشار از نیکوتین است که می تواند برای لایه برداری پوست و کاهش چربی پوست موثر باشد. برای استفاده از این روش می تواند از کپسول های قهوه که مخصوص لایه برداری پوست هستند استفاده کنید.

روش اول : پودر قهوه و روغن ویتامین E

صورت خود را بشویید و خشک کنید .سپس 2 قاشق چای خوری پودر قهوه را با 3 قاشق چای خوری روغن ویتامین E مخلوط کنید.این مخلوط را بر روی صورت خود بمالید و به مدت 5 دقیقه به آرامی ماساژ دهید.از این روش می توانید 2 بار در هفته استفاده کنید. ویتامین E برای سلامت پوست بسیار مفید است. این ویتامین خاصیت ضد پیری دارد و می تواند رطوبت پوست را تنظیم کند.استفاده از رژیم غذایی حاوی ویتامین E نیز می تواند برای سلامت پوست مفید است .

روش دوم : پودر قهوه و روغن جوجوبا

صورت خود را بخوبی بشویید و خشک کنید.سپس 2 قاشق چای خوری قهوه را با 3 قاشق چای خوری روغن جوجوبا مخلوط کنید و به مدت 3 الی 5 دقیقه بر روی پوست بمالید و ماساژ دهید.سپس صورت خود را با آب سرد بشویید. از این روش می توانید 2 بار در هفته استفاده کنید. روغن جوجوبا برای پوست بسیار مفید است.این روغن گیاهی به راحتی می تواند چربی پوست را کاهش دهد و سلول های مرده پوست را حذف کرده و به ایجاد سلول های جدید پوست کمک کند. از ترکیب قهوه با روغن نارگیل یا روغن زیتون یا ماست نیز می توانید به همین روش استفاده کنید.

6 ) استفاده از لیمو برای لایه برداری پوست

لیمو حاوی ترکیباتی است که به بهبود سریع زخم های پوست کمک می کند و از برخی از عفونت های پوستی پیشگیری می کند . آب لیمو حاوی ویتامین C ‏ ، کلسیم ، فولات ،ویتامین B5، ویتامین B3، ویتامین B1 و B2، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی، هیدرات کربن، فیبر، چربی و پروتئین است.آب لیمو می تواند به کاهش چربی پوست کمک کرده و باعث کاهش سبوم شود. آب لیمو لایه بردار قوی و خوبی است و می تواند سلول های مرده پوست را به راحتی حذف کرده و به جوان ماندن پوست کمک کند.آب لیمو خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و می تواند به کاهش چین و چروک پوست کمک کند.برای استفاده از این خاصیت می توانید از روش های زیر استفاده کنید. روش اول : آب لیمو را با آب رقیق کنید (به نسبت 1 به 3) . این مخلوط را به صورت خود بمالید و به آرامی به مدت 3 الی 5 دقیقه ماساژ دهید.سپس پوست خود را با آب سرد بشویید .از این روش می توانید 2 بار در هفته استفاده کنید. روش دوم : آب لیمو عسل آبلیمو را با عسل به نسبت 1 به 1 مخلوط کنید و صورت خود را به مدت 10 دقیقه با آن ماساژ داده و بعد به حال خود رها کنید. بعد از 20 دقیقه پوست خود را با آب سرد بشویید. از این روش می توانید 1 بار در هفته استفاده کنید. روش سوم : آب لیمو و روغن بادام روغن بادام سرشار از ویتامین E و سایر مواد مغذی مفید برای پوست است و می تواند برای لایه برداری پوست مورد استفاده قرار گیرد . می توانید مانند روش دوم عمل کنید و بجای عسل از روغن بادام استفاده کنید. بجای روغن بادام می توانید از روغن زیتون یا روغن نارگیل یا روغن اسطوخودوس استفاده کنید. روش چهارم : آبلیمو و تخم مرغ سفیده تخم مرغ برای تقویت مو و سلامت پوست بسیار مفید است .سفیده تخم مرغ خواص نرم کننده و پاک کنندگی دارد و می تواند برای لایه برداری پوست بسیار مفید باشد .صورت خود را بشویید و خشک کنید .سفیده تخم مرغ را خوب هم بزنید تا کف کنید. سپس آبلیمو را به آن اضافه کرده و هم بزنید. مخلوط به دست آمده را بر روی پوست صورت به مدت 10 الی 15 دقیقه به آرامی ماساژ داده و سپس با آب سرد و صابون بخوبی بشویید. از این روش می توانید 1 الی 2 بار در هفته استفاده کنید. روش پنجم : آب لیمو ، نمک دریایی ، ماست نمک دریایی و ماست برای پوست صورت بسیار مفید هستند.ماست حاوی اسید لاکتیک است که به طور طبیعی به دفع لایه های مرده پوست کمک می کند.صورت خود را کاملا بشویید و خشک کنید.سپس 1 قاشق چای خوری آبلیمو را با 1 قاشق چای خوری نمک دریا و یک قاشق چای خوری ماست بدون قند مخلوط کنید و خوب هم بزنید. سپس به مدت 10 الی 15 دقیقه پوست صورت خود را به آرامی با این مخلوط ماساژ دهید . از این روش نیز می توانید 1 الی 2 بار در هفته استفاده کنید.

7 ) برای لایه برداری پوست از شکر قهوه ای استفاده کنید

شکر قهوه ای به صورت طبیعی سلول های مرده پوست را حذف کرده و به تغذیه پوست و تولید سلول های جدید پوستی کمک می کند. علاوه بر این ، شکر قهوه ای حاوی اسید گلیکولیک و آلفا هیدروکسی اسید است و می تواند برای پوست های حساس بسیار مفید بوده و از ایجاد جوش و آکنه پیشگیری کند. برای استفاده از این خاصیت شکر قهوه ای می توانید از روش زیر استفاده کنید. روش اول : شکر قهوه ای و آب لیمو صورت خود را بشویید و خشک کنید. سپس شکر قهوه ای را با مقداری آبلیمو مخلوط کنید و پوست صورت را با این مخلوط به مدت 3 الی 5 دقیقه ماساژ دهید. سپس صورت خود را با آب سرد و صابون ملایم بخوبی بشویید. از این روش می توانید 1 الی 2 بار در هفته استفاده کنید. روش دوم : شکر قهوه ای و روغن نارگیل شکر قهوه ای را با روغن نارگیل مخلوط کرده و بر روی صورت خود بمالید و به آرامی به مدت 3 الی 5 دقیقه ماساژ دهید.سپس صورت خود را با آب سرد و صابون بشویید. از این روش می توانید 1 الی 2 بار در هفته استفاده کنید. بجای روغن نارگیل می توانید از روغن زیتون یا روغن اسطوخودوس یا شیر بدون قند استفاده کنید. روش سوم : شکر قهوه ای و موز موز می توانید پوست را نرم و مرطوب کرده و به لایه برداری پوست کمک کند. برای این منظور صورت خود را بشویید و خوب خشک کنید .سپس نصف یک موز را له کرده و با یک قاشق چای خوری شکر قهوه ای مخلوط کنید.با استفاده از خمیر به دست آمده ، پوست صورت خود را به مدت 4 الی 6 دقیقه ماساژ دهید.از این روش می توانید 1 الی 2 بار در هفته استفاده کنید.

8 ) استفاده از پودر لوبیا قرمز برای لایه برداری پوست

پودر لوبیا قرمز حاوی مقدار زیادی ویتامین E و ویتامین C است و سرشار از پروتئین بوده و برای سلامت و تغذیه پوست بسیار مفید است.همچنین این پودر زبری خاصی دارد که می تواند به آرامی لایه های مرده پوست را از بین ببرد .برای استفاده از خاصیت پودر لوبیا قرمز برای لایه برداری پوست می توانید از روش زیر استفاده کنید. پودر لوبیا قرمز را با آب مخلوط کنید تا به شکل خمیر در بیاید.این خمیر را بر روی پوست صورت خود بمالید و به مدت 3 الی 5 دقیقه ماساژ دهید. سپس پوست خود را با آب سرد و صابون ملایم بشویید.از این روش می توانید 1 الی 2 بار در هفته استفاده کنید. بجای آب می توانید از آب لیمو یا شیر نیز استفاده کنید. روش دوم : پودر لوبیا قرمز و روغن نارگیل صورت خود را بشویید و خوب خشک کنید. سپس پودر لوبیا قرمز را با کمی روغن نارگیل مخلوط کرده و خمیر به دست آمده را بر روی پوست صورت بمالید و به مدت 3 الی 5 دقیقه به آرامی ماساژ دهید. از این روش می توانید 1 الی 2 بار در هفته استفاده کنید. بجای روغن نارگیل می توانید از روغن زیتون یا روغن اسطوخودوس استفاده کنید. روش سوم : پودر لوبیا قرمز + پودر سبوس برنج + روغن زیتون یک قاشق چای خوری پودر لوبیای قرمز را با یک قاشق چای خوری روغن زیتون و 1 قاشق چای خوری پودر سبوس برنج مخلوط کرده و به صورت خود بمالید و 10 الی 15 دقیقه به آرامی ماساژ دهید. از این روش می توانید 1 الی 2 بار در هفته استفاده کنید.

9 ) استفاده از پودر سبوس برنج برای لایه برداری پوست

در طب سنتی از پودر سبوس برنج برای سلامت پوست و بخصوص پوست های حساس استفاده می شود.سبوس برنج حاوی میزان بالایی پروتئین است و علاوه بر این می تواند به عنوان لایه بردار پوست مورد استفاده قرار گیرد . برای استفاده از این خاصیت می توانید از روش زیر استفاده کنید. روش اول: پودر سبوس برنج را با آب مخلوط کنید تا بشکل خمیر در آید .این خمیر را به صورت خود بمالید و به آرامی 5 الی 10 دقیقه ماساژ دهید.از این روش می توانید 1 الی 2 بار در هفته استفاده کنید. روش دوم : پودر سبوس برنج + آب لیمو صورت خود را بخوبی بشویید و خشک کنید .سپس پودر سبوس برنج را با آب لیمو مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید.این خمیر را بر روی پوست خود بمالید و به مدت 3 الی 5 دقیقه به آرامی ماساژ دهید. از این روش می توانید 1 الی 2 بار در هفته استفاده کنید. روش سوم : پودر سبوس برنج + روغن نارگیل پودر سبوس برنج را با روغن نارگیل مخلوط کنید  و این مخلوط را بر روی پوست خود بمالید و به مدت 10 الی 15 دقیقه به آرامی ماساژ دهید.از این روش می توانید 1 الی 2 بار در هفته استفاده کنید. بجای روغن نارگیل می توانید از روغن زیتون یا روغن اسطوخودوس استفاده کنید. روش چهارم : پودر سبوس برنج + موز نصف موز رسیده را له کنید و به آن کمی پودر سبوس برنج اضافه کنید و خمیر به دست آمده را به مدت 10 الی 15 دقیقه بر روی پوست خود ماساژ دهید. از این روش می توانید 2 بار در هفته استفاده کنید.

10 ) لایه برداری پوست با استفاده از آرد گندم

آرد گندم سرشار از ویتامین B9 و ویتامین E است و برای سلامت پوست بسیار مفید است.آرد گندم می تواند برای لایه برداری پوست و حذف سلول های مرده پوست کمک می کند. برای استفاده از این خاصیت می توانید از روش های زیر استفاده کنید. روش اول : آرد گندم + آب لیمو آرد گندم را با آب لیمو مخلوط کرده و خمیر به دست آمده را بر روی پوست صورت مالید و به مدت 10 الی 15 دقیقه ماساژ دهید.سپس پوست خود را با آب سرد و صابون بشویید.از این روش می توانید 14 الی 2 بار در هفته استفاده کنید. بجای آب لیمو می توانید از شیر بدن قند نیز استفاده کنید. روش دوم : آرد گندم + چای سبز آرد گندم را با چای سبز مخلوط کرده و خمیر به دست آمده را به صورت خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید . از این روش می توانید 1 بار در هفته استفاده کنید.

11 ) لایه برداری پوست با استفاده از نمک اپسوم

نمک اپسوم حاوی نوعی ترکیب معدنی خاص و خالص به نام سولفات منیزیم و سرشار از منیزم است.از نمک اپسوم برای سم زدایی بدن ، تنظیم دمای داخلی بدن ، سلامت استخوان ها و دندان ها و ... استفاده می شود. علاوه براین نمک اپسوم می تواند سلول های مرده پوست را از بین برده و به بهبود سلامت پوست کمک کند.افزایش گردش خون و تنظیم PH پوست از دیگر فواید نمک اپسوم برای پوست است .برای استفاده از این خاصیت نمک اپسوم می توانید از روش زیر استفاده کنید. نصف فنجان نمک اپسوم را با نصف فنجان روغن نارگیل مخلوط کرده و 12 قطره روغن اسطوخودوس یا روغن نارگیل به آن اضافه کنید.از مخلوط به دست آمده بر روی پوست خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. سپس پوست را با استفاده از آب گرم و صابون ملایم بشویید. از این روش فقط 1 بار در هفته استفاده کنید.

12 ) استفاده از گلیسیرین برای لایه برداری پوست

گلیسیرین می تواند پوست را نرم و لطیف کرده و به روشنتر شدن پوست کمک کند.گلیسیرین به طور معمولا در اکثر محصولات آرایشی و بهداشتی مربوط به سلامت پوست مورد استفاده قرار می گیرد .برای استفاده از این خاصیت گلیسیرین می توانید از روش زیر استفاده کنید. روش اول : گلیسیرین+ آب لیمو کمی گلیسیرین را با مقداری آب لیمو مخلوط کنید و به صورت خود بمالید و به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید. اگر از این روش برای نرمی و لایه برداری پا استفاده می کنید ، مدت ماساژ را به 25 الی 30 دقیقه افزایش دهید. روش دوم : گلیسیرین + آب گل سرخ + نمک دریا + آب لیمو از هر کدام از آب لیمو ،گلیسیرین و آب گل سرخ و نمک دریا ، به اندازه یک قاشق چای خوری با یکدیگر مخلوط کرده و بر روی پوست خود بمالید و 10 الی 15 دقیقه ماساژ داده و سپس با آب سرد و صابون ملایم بشویید.

13 ) موز رسیده

موز رسیده نوعی نرم کننده طبیعی و ارزان قیمت است که می تواند برای لایه برداری پوست نیز مورد استفاده قرار گیرد .برای این منظور می توانید از روش زیر استفاده کنید. موز را له کنید و روی پوست خود بمالید و به مدت 15 الی 20 دقیقه ماساژ دهید. سپس پوست خود را با آب سرد و صابون ملایم بشویید.برای تاثیرات بیشتر می توانید کمی عسل یا آووکادو به موز اضافه کنید. نکته :
  • از چند روش به صورت همزمان استفاده کنید و بیش از 1 الی 2 بار در هفته لایه برداری پوست را انجام ندهید.
  • قبل از استفاده از گیاهان دارویی و میوه ها ، مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید .
  • در صورتی که تحت درمان برای هرگونه مشکل پوستی هستید ، قبل از استفاده از هر کدام از این روش ها ، با پزشک خود مشورت کنید.
تهیه و ترجمه اختصاصی / گروه سلامت / pamuh.com جستجوهای مرتبط :اسکراب خانگی بدن اسکراب خانگی برای جوش اسکراب خانگی لب اسکراب خانگی برای پوست چرب اسکراب عسل و شکر  روغن زیتون و شکر  طبیعی برای پوست چرب اسکراب خانگی برای پا ماسک لایه بردار خانگی برای پوست چرب ماسک لایه بردار خانگی برای پوست خشک بهترین مارک ماسک لایه بردار لایه بردار قوی پوست بدن محلول لایه بردار قوی خرید ماسک لایه بردار صورت لایه برداری پوست با جوش شیرین لایه برداری پوست بدن  
نظرات: 0 مشاهده