تعبیر خواب مار - لیست 331 [تعبیر دیدن مار] در رویا

خلاصه !

دیدن خواب مار در فرهنگ‌، کشور ها و ادیان مختلف تعابیر متفاوتی دارد . برای مثال :

تعبیر خواب مار: نماد دشمن پنهان، خطر و قدرت

دیدن مار در خواب یکی از رایج ترین خواب ها است که می تواند تعابیر مختلفی داشته باشد. مار نماد دشمن پنهان، خطر و قدرت است.

تعبیر خواب مارهای زیاد

دیدن مارهای زیاد در خواب نشان دهنده این است که شما در معرض خطرات زیادی قرار دارید. این خطرات می تواند از جانب افراد، موقعیت ها یا شرایط مختلف باشد.

تعبیر خواب فرار از مار

اگر در خواب از مار فرار کنید، نشان دهنده این است که شما از خطری که در کمین شماست آگاه هستید و سعی می کنید از آن اجتناب کنید.

تعبیر خواب مار سیاه

مار سیاه در خواب نماد دشمنی خطرناک و قدرتمند است. این دشمن می تواند از جانب یک فرد، سازمان یا گروه باشد.

سایر تعابیر خواب مار

علاوه بر تعابیر ذکر شده، دیدن مار در خواب می تواند تعابیر دیگری نیز داشته باشد، از جمله:

  • طول عمر و سلامتی
  • ثروت و مال
  • قدرت و مقام
  • زن یا همسر
  • بارداری

برای تعبیر دقیق خواب مار، باید به تمام جزئیات خواب توجه کنید، از جمله:

  • رنگ مار
  • اندازه مار
  • رفتار مار
  • محیطی که مار در آن دیده می شود
  • احساساتی که در هنگام دیدن مار تجربه می کنید
حالا اگه توضیحات بیشتری می خوای، ادامه مطلب رو بخون

دیدن ما ر در خواب یکی از رایج ترین خوابها در  جهان است که در کشورهای مختلف به صورت متفاوتی معنی و تعبیر می شود.

تعبیر خواب مار چیست ؟

مارها معمولا نماد ترس و وحشت هستند و دیدن خواب مار نیز تقریبا همین معنی را می تواند داشته باشد.برای اینکه بتوانید معنی خواب مار را تفسیر کنید باید به چند مورد دقت خاصی داشته باشید :

  • مار در خواب شما چه کاری انجام می داد؟ آیا خواب بود؟ آیا شما را نیش می زد ؟ آیا از شما می ترسید ؟ و ...
  • چه نوع ماری در خواب دیدی و آن مار چه رنگی بود ؟
  • حس شما به آن مار در خواب چگونه بود ؟ آیا از آن مار می ترسیدید؟ آیا مار را کشتید ؟

 

تعبیر خواب مار چیست ؟

در ادامه این مطلب به برخی از تعبیرهای روانشناسان غربی در مورد خواب مار اشاره شده است.هر شماره در این متن ، مربوط به تعبیر کننده های مختلف است.

  1.  اگر در خواب ببینید که مار به شما نزدیک می شود و شما از آن به شدت می ترسید می تواند اینگونه تعبیر شود که شما در بیداری از چیزی ، کسی یا اتفاقی به شدت ترس دارید. برای مثال ممکن است نگران از دست دادن شغل خود هستید و یا می ترسید که همسر خود را از دست بدهید .دیدن مار در خواب معمولا به دلیل این است که شما در بیداری بسیار مضطرب هستید و از چیزی می ترسید.
  2.  مار می تواند نماد سرکوب نیاز جنسی شما باشد.ممکن است در زندگی زناشویی با همسر خود دچار مشکل شده اید و از این بابت استرس و نگرانی دارید.
  3.  دیدن مار در خواب می تواند نماد آرزوهای سرکوب شده شما باشد.ممکن است در بیداری آرزوهای بزرگی داشته اید ولی بنا به هر دلیلی نتوانستید به آنها برسید و سعی می کنید انها را فراموش کنید.
  4.  اگر در خواب ببینید که مار شما را نیش زد می تواند نماد فردی در زندگی شما باشد که در حال اذیت روحی و جسمی شماست. ممکن است کسی در گذشته به شما آسیب رسانده است و در ناخودآگاه شما هنوز اثراتی از آن وجود دارد.برای این مشکل خود راه حلی پیدا کنید در غیر این صورت می تواند باعث مشکلات روحی برای شما شود.
  5.  نیش مار می تواند نماد تغییر چیزی در زندگی شما باشد.اگر در خواب ببینید که مار پای شما را نیش زد ، باید در این تغییر و تحول بزرگ کمی با احتیاط عمل کنید.
  6.  دیدن خواب مار سیاه می تواند اینگونه تعبیر شود که در زندگی شما یک مشکل بزرگ وجود دارد که باعث سرگردانی شما شده است و هیچ راه حلی برای عبور از این مشکل به ذهن شما نمی رسد. این خواب نشان می دهد که شما در معرض ابتلا به افسردگی هستید و حل نشدن این مشکل می تواند شما را دچار بیماری های روحی و روانی کند. ضمیر ناخودآگاه شما با این خواب به شما اخطار می دهد.ممکن است بدی یا خیانتی به کسی کرده اید و در حال حاضر احساس گناه می کنید. در هر صورت دیدن یک مار سیاه در خواب حتی اگر به شما آسیبی وارد نکند نشان دهنده برزو یک مشکل روحی و روانی خطرناک در شماست .
  7.  دیدن مار قرمز در خواب نشان دهنده شور و شوق شماست و معمولا به روابط جنسی شما اشاره دارد.احتمالا در یک رابطه جنسی جدید قرار دارید و یا به تازگی ازدواج کرده اید.اگر مار شما را نیش زد ممکن است خیانتی به شما شده است و شما هنوز نتوانستید این خیانت جنسی را فراموش کنید.

دیدن مار دوسر در خواب نشانه ترس و عصبانیت سرکوب شده شما است

  اگر در خواب دیدید که مار  در خانه شما وجود دارد و یا خوابیده است ، قبل از همه باید توجه کنید که آیا اینجا واقعا خانه شماست یا خیر . موضوع دیگری که باید توجه کنید این است که چه کسی در خانه است ؟ آیا شما در خانه تنها هستید و یا یک یا چند نفر از اعضاء خانواده نیز در خانه حضور دارند.دیدن خواب مار در خانه معمولا اینگونه تعبیر می شود که شما در خانه و خانواده خود مشکلی دارید.این مشکل می تواند مالی ، جانی و یا جنسی باشد.

  • اگر در خواب ببینید که مار  در خانه شما به فرزندتان آسیب رساند و یا اورا نیش زد به این معنی است که شما با فرزندان خود مشکل دارید.اگر همسر شما را نیش بزند نیز به همین معنی است .
  • اگر ببینید که مار در خانه شما خوابیده است و کسی در خانه نیست به این معنی است که شما مشکل مالی دارید و در تامین هزینه های خانواده خود دچار مشکل شده اید.
  • اگر هیچ تلاشی برای بیرون کردن مار از خانه نمی کنید ، از خانه و محل زندگی فعلی خود راضی نیستید.
  • اگر از ماری که در خانه شماست فرار کنید می تواند به این معنی باشد که شما در خانه خود مشکلات خانوادگی دارید و بجای حل این مشکلات ، فقط از آنها فرار می کنید.

تعبیر خواب مار زرد

 اگر در خواب مار مرده ببینید و یا خودتان مار را بکشید معمولا علامت خوبی است و نشان دهنده این است که شما مشکل بزرگی داشتید که توانستید آن را حل کنید. کشتن مار می تواند به این معنی باشد که شما در زندگی خود سعی می کنید بر ترس های خود غلبه کنید و آدم شجاعی هستید .اگر در خواب ببینید که بعد از کشتن مار احساس رضایت و غرور می کنید نشان دهنده این است که در بیداری موفقیت بزرگی به دست آورده اید و از ته دل از این موضوع خوشحال هستید . اگر در خواب ببینید که بعد از کشتن مار احساس گناه و عذاب وجدان می کنید ، به معنی این است که مشکل بزرگی در زندگی خود دارید و از روبرو شدن با آن مشکل می ترسید .

دیدن مار زرد در خواب نشان دهنده هوش و توانایی ذهنی شماست .اگر در خواب ببینید که یک مار زرد خوابیده است به معنی این است که مسئله ای ذهن شما را بسیار به خود درگیر کرده است و شما تصمیم دارید به هر شکل که می توانید ، راه حل این مسئله را پیدا کنید.

اگر شما زن هستید و در خواب یک مار باردار ببینید به این معنی است که شما باردار شده اید.اگر این مار سیاه باشد بچه شما پسر است و اگر سفید باشد شما یک دختر حامله هستید. اگر یک مار قرمز ببینید نشان دهنده این است که یکی از نزدیکان و یا عزیزان شما باردار است .مار باردار سبز نشان دهنده این است که شما برای بارداری آماده هستید .

 اگر در خواب تعداد زیادی مار ببینید نشان دهنده این است که شما منبع پر قدرت انرژی مثبت هستید.این انرژی می تواند انرژی جنسی نیز باشد.

 اگر در خواب مار ترسناک و زشت ببینید می تواند نشانه هشدار باشد.احتمالا فردی خطرناک در بین نزدیکان و دوستان شما وجود دارد و شما سعی دارید بدون ایجاد حساسیت و درگیری ، او را از خود دور کنید.

مطلب پیشنهادی : تعبیر خواب بارداری

دیدن مار دوسر در خواب نشانه ترس و عصبانیت سرکوب شده شما است.این خواب همچنین می تواند نشانه این باشد که شما در بین دو احساس مخالف و متفاوت گیر کرده اید. شما باید مشکلات و برنامه های زندگی شخصی خود را  دوباره بررسی کنید و بهترین راه را انتخاب کنید. اگر در انتخاب بین عقل و احساسات گیر کرده اید ، حتما راه عقلانی را انتخاب کنید.

تعبیر خواب مار در مذاهب مختلف

در برخی از ادیان مار به عنوان موجودی عجیب و خطرناک در نظر گرفته می شود.اگر در خواب ببینید که مارها در حال تعقیب شما هستند و یا شما را نیش زدند ، نشان دهنده این است که چیزی در زندگی شما وجود دارد که در حال آسیب رسانی به شماست و اگر او را از زندگی خود بیرون نکنید در آینده نزدیک آسیب بزرگی به شما خواهد رساند. در برخی از ادیان ، مار همان حیوانی است که آدم و حوا را به خوردن میوه ممنوعه تشویق کرد.

(در برخی از ادیان نیز ، گربه آدم و حوا را به خوردن میوه ممنوعه تشویق کرده است) در دین مسیحیت دیدن خواب مار می تواند نشانه میل جنسی فرد باشد.نیش زدن مار نشان دهنده خیانت جنسی و فریب و نیرنگ است . در برخی از تعبیر خواب های چینی از مار به عنوان نماد هوشمندی و حقه بازی یاد می شود.اگر در خواب ببینید که مار به اژدها تبدیل شده است می تواند اینگونه تعبیر شود که شما رشد شخصیتی بزرگی را تجربه کرده اید .

در یونان باستان دیدن خواب مار نماد حرفه پزشکی بود.زیگموند فروید دیدن خواب مار را نماد امیال جنسی فرد می داند . فروید اعتقاد دارد اگر در خواب ببینید که مار شما را نیش زد و یا آلت تناسلی شما تبدیل به مار شد می تواند نشانه تجاوز جنسی به شما در کودکی باشد .


تعبیرهای قدیمی و سنتی درباره دیدن خواب مار

تعبیر خواب مار از نظر ابن سیرین

ابن سیرین درباره تعبیر خواب مار می گوید : تعبیر دیدن ? در خواب دشمن پنهان است. اگر در خواب ببینی که مار در خانه تو است نشان دهنده این است که آن دشمن پنهان یکی از اعضاء خانواده است.اگر مار در جایی خارج از خانه باشد نشان دهنده این است که این دشمن کسی خارج از اعضاء خانواده شما است .

اگر در خواب ببینی که با مار جنگیدی و مار را کشتی به این معنی است که با دشمنت درگیری و دعوا می کنی .اگر مار تو را کشت ، دشمن بر تو پیروز خواهد شد. اگر ببینی که مار را نصف کردی ، اینگونه تعبیر می شود که از اموال دشمنت به تو سودی خواهد رسید .

مطلب پیشنهادی : تعبیر خواب سیب

اگر در خواب مار بزرگ ببینی تعبیرش این است که با افراد مشهور و بزرگ رفت آمد پیدا می کنی .دیدن مار در خواب معمولال نشانه دشمن است . شیطان برای ترساندن و دشمنی با حضرت آدم ، از انواع مختلفی از مار استفاده کرد. اگر ببینی که با مار در حال جنگ هستی به این معنی است که با دشمنی قدرتمند در حال مبارزه کردن هستی .

اگر مار را بکشی به این معنی است که دشمنت را شکست خواهی داد . اگر مار تو را نیش بزند به این معنی است که از دشمنت به تو آسیبی خواهد رسید .

اگر در خواب ببینی که مار مرده است (ابن سیرین)

به این معنی است که از آسیب و گزند دشمنی قدرتمند در امان مانده ای . ممکن است عمر او تمام شده باشد و یا خودت او را شکست داده باشی . اگر در خواب ببینی که مار در رختخواب تو بود به این معنی است که همسرت به تو خیانت می کند. اگر ببینی که این مار را کشتی به این معنی است که به تو خیانت شده است و تو او را نخواهی بخشید و جدا خواهید شد.

تعبیر خواب مار در خانه (ابن سیرین)

اگر مار و یا مارهای زیادی در خانه خود ببینی به این معنی است که کسی یا کسانی از نزدیکانتان با شما دشمنی می کنند و در حال نقشه کشیدن برای آسیب رساندن به شما هستند . اگر ببینی که مار از آستین شما بیرون می آید به این معنی است که از جانب فرزندانتان به شما آسیب خواهد رسید . به صورت خلاصه ابن سیرین در مورد این رویا اینگونه اعتقاد داشت :

  • مار در خانه نشانه وجود دشمنی از نزدیکان است
  • مار در جای خواب نشانه خیانت جنسی همسر است
  • کشتن مار نشانه پیروزی بر دشمن است
  • نیش زدن مار نشانه آسیب رسیدن از دشمن است
  • مار در آستین نشانه دشمنی از پوست و خون شماست
  • اگر بر روی بالش خود مار ببینی به معنی مرگ همسر است
  • اگر مار از آلت تناسلی تو بیرون آمد نشانه دشمنی پسرت با تو است
  • اگر مار از سینه تو بیرون آمد نشانه دشمنی دخترت با تو است
  • اگر در دهان تو باشد به این معنی است که حرفی خواهی زد که به ضرر تو تمام می شود.
  • اگر سفید باشد به معنی رفع مشکل است
  • اگر قرمز باشد به معنی رسیدن خطر از جانب دشمن است
  • اگر سبز باشد به معنی مال و ثروت است
  • اگر صاف باشد به معنی رسیدن مال و ثروت از کس دیگری است
  • مار بزرگ بر دشمنی قوی و قدرتمند دلالت دارد
  • صحبت کردن با مار بدون ترس و وحشت ، زرق و روزی و مال فراوان است
  • مار سیاه و زشت ، دشمنی خطرناک و قوی است
  • مار سفید ، خانواده است
  • کشتن مار ، از بین بردن دشمن است
  • مار مرده در رختخواب ، زن تو خواهد مرد
  • اگر روی دیوار باشد ، همسایه ات حسود است
  • اگر صاحب و مالک مار باشی ، نشانه قدرت واعتبار است
  • اگر وارد خانه شود ، دشمنان تو وارد خانه ات شده اند
  • اگر وحشی باشد نشانه دشمنی عجیب و حیله گر است ..ممکن است این دشمن زن باشد .
  • اگر از زبان و دهان تو بیرون بیاید ، تو با حرف هایت دیگران را اذیت می کنی
  • اگر زن شوهردار در خواب مار سیاه ببیند ، در حال خیانت کردن به شوهرت هستی
  • اگر مرد این خواب را ببیند ، از شر زنت رها خواهی شد

دیدن رنگ های مختلف مار از نظر ابن سیرین

از نظر ابن سیرین ، رنگ های مختلف مار در خواب می تواند معانی مختلفی داشته باشد .

دیدن مار رنگارنگ (ابن سیرین)

اگر در خواب ماری رنگارنگ ببینی که ترکیبی از چندین رنگ باشد به معنی فردی بی ایمان و تفرقه افکن است . این خواب به شما می گوید که باید مراقب افرادی که در اطراف شما هستند باشید. در بین آنها کسانی وجود دارند که می خواهند با دوروی و نفاق به شما آسیب وارد کنند.


دیدن مار دوسر (ابن سیرین)

این خواب به معنی دشمنی بسار قوی است که از جهات مختلف از شما بالاتر است . ممکن است پول و مقام بالاتری نسبت به شما دارد یا دوستان و اطرافیان بیشتری دارد که مقام هایی دارند که می توانند به این دشمن شما کمک کرده و به شما آسیب وارد کنند. شما برای مقابله با این دشمن همیشه باید آماده باشید و سعی کنید که خودتان را بیشتر از همیشه قوی نگه دارید و دایره دوستان و آشنایانتان را گسترده تر کنید.


فرار کردن از دست مار بزرگ (ابن سیرین)

احساس ناامنی می کنی و فکر می کنی کسانی در اطراف تو وجود دارند که می خواهند به تو اسیب وارد کنند. خودت را در مقابل آنها بی دفاع می بینی و نگران هستی که مشکلی برایت به وجود بیاید .


دفن شدن مار در زیر خانه(ابن سیرین)

وقتی در خواب ببینی که ماری در زیر خانه تو دفن شده است به معنی این است که کسی شما و یا خانواده شما را جادوی خطرناکی کرده است (!!! معتبر نیست!!!)


اگر زن باردار خواب مار ببیند

اگر باردار هستی و در خواب ببینی که مار از شکم تو بیرون آمد به این معنی است که فرزند تو دشمن تو خواهد شد .اگر ببینی که یک مار بزرگ را کشتی به این معنی است که کسی به باردار بودن تو حسودی می کند.اگر ببینی که مار تو را نیش زد به این معنی است که این فرد حسود به تو آسیب خواهد رساند. اگر ببینی از دست مار فرار می کنی ، از بارداری پشیمان هستی و از زایمان می ترسی .


اگر مار سبز ببینی (ابن سیرین)

فرد دین داری هستی و اخلاق و نیت تو نیک و پاک است . فردی با تقوا و اهل حلال و حرام هستی .


تعبیر مار سیاه بزرگ ( ابن سیرین)

کسی می خواهد بین شما و همسرتان جدایی بیاندازد . او برای این منظور ممکن است برای شما دعا و طلسم تهیه کرده باشد. این فرد زندگی شما را نابود خواهد کرد. باید هرچه سریع تر او را پیدا کرده و از خود دور کنید.


تعبیر خواب مار از نظر امام صادق (ع) :

تعبیر خواب مار بر چند وجه است :دشمن مخفی / پادشاهی / سلامت بدن / کامیابی / همسر / آرزو و مراد /

تعبیر خواب مار از نظر منوچهر مطیعی تهرانی:

مار ثروتی است که شما از وجود آن بی خبر هستید.ریشه این تعبیر به آنجا بر می گردد که در داستان ها و افسانه های کهن ، همیشه ? محافظ گنج های پنهان و مدفون است .

تعبیر خواب مار کبری

خواب مار کبری دیدم ، تعبیر خواب مار کبرا چیه ؟

 


 

تعبیر خواب مار کبرا چیه ؟

 

تعبیر خواب مار در اتاق خواب ?

 

تعبیر خواب مار در ماشین


✅ اگر آبی باشد می تواند نمادی از ترس از تنهایی باشد
✅ مار قهوه ای به کسی یا چیزی شدیدا عادت کرده اید و نگران هستید که آن را از دست بدهید
✅ اگر نارنچی باشد استرس و اضطراب دارید. تمرکز حواستان را از دست داده اید
✅ اگر قرمز باشد از چیزی وحشت دارید و می ترسید.نگران هستید اتفاقی بیافتد که از کنترل شما خارج باشد
✅ اگر طلایی باشد نشانه نیاز جنسی بالاست.ممکن است از شرایط فعلی رضایت نداشته باشید
✅ اگر سبز باشد امید تازه ای به دست آورده اید.حس می کنید که مشکلات به زودی رفع خواهند شد

 

نظرات: 48 مشاهده