خوراکی های مفید و ضروری برای سلامت مردان

برخی از خوراکی های مفید برای مردان

برخی از خوراکی های مفید برای مردان برخی از خوراکی های مفید برای مردان

1 ) سس گوجه فرنگی

مردانی که زیاد گوجه فرنگی و یا سس گوجه فرنگی می خورند کمتر دچار سرطان پروستات می شوند.محققان دانشگاه هاروارد عادات و رژیم غذایی بیش از 47 هزار مرد را مورد مطالعه قرار دادند و معتقدند که مردانی که دو تا چهار بار در هفته سس گوجه فرنگی مصرف می کنند 35 درصد کمتر از سایر مردان دچار سرطان پروستات می شوند.این خاصیت گوجه فرنگی به نظر می رسد به دلیل وجود لیکوپن در آن باشد.ولی مورد عجیبی که وجود دارد و دانشمندان هنوز دلیلی برای آن پیدا نکرده اند این است که آب گوجه فرنگی بر خلاف سس گوجه فرنگی ، هیچ تاثیری در پیشگیری از سرطان پروستات ندارد !‌ برخی از محققان معتقد هستند که پختن گوجه فرنگی در روغن می تواند جذب لیکوپن را راحت تر کند.
مطلب مرتبط : خواص توت فرنگی

2 ) فلفل قرمز

فلفل قرمز نیز مانند گوجه فرنگی دارای لیکوپن است و می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد.فلفل قرمز 11 برابر بیشتر از فلفل سبز بتا کاروتن دارد و ویتامین C موجود در فلفل قرمز یک و نیم برابر بیشتر از فلفل سبز است.بتاکاروتن یک ماده ضروری برای تولید ویتامین A در بدن است .

3 ) سیر

سیر خواص بسیار زیادی دارد.در یک مطالعه در موسسه ملی سرطان مشخص شده است که مصرف سیر می تواند تا 50 درصد احتمال ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد.علاوه بر این مصرف سیر می تواند به درمان جوش ، کاهش ریزش مو و درمان سرماخوردگی در مردان کمک کند.برخی از محققان اعتقاد دارند زنان به مردانی که به صورت روزانه سیر مصرف می کنند بیشتر جذب می شوند !! دلیل این مورد هنوز مشخص نیست.برخی از محققان اعدا می کنند که مصرف سیر می تواند باعث تغییر بوی بدن مرد شده و باعث جذب زنان شود.

4 ) کوینو-آ

کوینو-آ دارای تمام 9 اسید آمینه ضروری برای بدن مردان است.فقط یک فنجان کوینو-آ دارای 8 گرم پروتئین ، 5 گرم فیبر و 15 درصد از آهن مورد نیاز روزانه بدن مرد است.مصرف کوینو-آ برای مردانی که در معرض دیابت ، بیماری های قلبی و فشار خون بالا هستند بسیار مفید است.دیابت باعث کاهش سطح تستوسترون بدن مردان شده و می تواند باعث بروز مشکلات جنسی مانند مشکل نعوظ شود. بیماری های قلبی و فشار خون بالا نیز می توانند باعث بروز مشکلات جنسی شوند.

5 ) کلم بروکلی

تحقیقات اخیر نشان می دهد که مصرف کلم بروکلی می تواند خطر ابتلا به سرطان مثانه را کاهش دهد.مردان 2 الی 3 برابر بیشتر از زنان دچار سرطان مثانه می شوند.دانشمندان با بررسی رژیم غذایی بیش از 50 هزار مرد به این نتیجه رسیدند که کسانی که 5 روز در هفته کلم بروکلی (و یا سایر سبزیجات سبز و مشابه) مصرف می کنند تا 50 درصد کمتر دچار سرطان مثانه می شوند.

6 ) گوشت بوقلمون

گوشت بوقلمون یکی از بهترین منابع پروتئین و سلنیوم است.سلنیوم نوعی ماده معدنی قدرتمند است که می تواند با رادیکال های آزاد موجود در بدن مبارزه کرده و خطر ابتلا به انواع سرطان ها را کاهش دهد.مطالعات اخیر نشان داده است که سلنیوم می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش داده و به کنترل رشد و درمان سرطان پروستات کمک کند. علاوه بر این ، سلنیوم می تواند خطر ابتلا به سرطان مری و معده را تا 50 درصد کاهش دهد. طبق یک مطالعه که در کشور هند انجام شده است ، مصرف گوشت بوقلمون می تواند تعداد اسپرم تا 74 درصد افزایش دهد.

7 ) کره بادام زمینی

اگر می خواهید قلب سالمی داشته باشید ، روز خود را با خوردن کره بادام زمینی به عنوان صبحانه آغاز کنید.بیماری قلبی یکی از شایع ترین دلایل مرگ میر در بین مردان و زنان است.ولی مردان بیشتر از زنان در خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی قرار دارند.محققان دانشگاه پنسیلوانیا در یک آزمایش ، میزان کاهش کلسترول بد خون را در رژیم های غذایی حاوی کره بادام زمینی مورد بررسی قرار دادند و مشاهده کردند که بعد از 24 روز رژیم غذایی حاوی کره بادام زمینی ، میزان کلسترول بد خون و سطح تری گلیسیرید خون به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

8 ) سویا

مصرف سویا در مردان بالای 50 سال می تواند باعث کاهش خطر بزرگ شدن پروستات و سرطان پروستات شود.همچنین مصرف سویا می تواند باعث بهبود حافظه در مردان مسن شود.ولی توجه داشته باشید که سویا و محصولات حاوی سویا ، ترکیبات فعالی مانند هورمون استروژن در خود دارند ومی توانند باعث بروز مشکلات جنسی در مردان شوند.

9 ) هندوانه

مردان بیشتر از زنان دچار فشار خون بالا می شوند.مطالعات نشان می دهد که خوراکی های حاوی پتاسیم بالا می تواند خطر ابتلا به فشار خون ، حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد.هندوانه سرشار از پتاسیم است و برای جلوگیری از مشکلات فشار خون می توانید هندوانه مصرف کنید.

10 ) شکلات تلخ

در تحقیقات اخیر مشخص شده است که مصرف شکلات تلخ می تواند باعث کاهش فشار خون شده و سطح کلسترول بد خون را کاهش دهد.مصرف شکلات تلخ همچنین می تواند خطر بیماری های قلبی و عروقی را کاهش داده و با افزایش جریان خون در مغز ، از مشکلات مغزی مربوط به افزایش سن جلوگیری کند.

11 ) جو دوسر

مطالعات دانشمندان انگلیسی نشان داده است که مصرف جو دوسر می تواند میزان ابتلا به بیماری های قلبی را تا 22 درصد کاهش داده و باعث کاهش 17 درصدی مرگ ناگهانی در مردان شود.علاوه بر این مصرف جو دوسر می تواند کلسترول خون را کاهش داده و به افزایش متابولیسم بدن و کاهش قند خون کمک کند. تهیه و ترجمه اختصاصی/ pamuh.com
نظرات: 0 مشاهده