خواص و فواید درمانی بادام هندی + جدول ارزش غذایی

خواص و فواید درمانی بادام هندی

درخت بادام هندی درخت بادام هندی درخت بادام هندی با نام علمی Anacardium occidentale ، درختی همیشه سبز و گرمسیری است که متعلق به خانواده پسته‌ایان (Anacardiaceae) بوده و از جنس Anacardium می باشد. درخت بادام هندی بومی جنگل‌ های آمازون برزیل است. بادام هندی بین سال های 1560 تا 1565 به وسیله ملوانان پرتغالی به گوا در هند برده شد و از آنجا به سرتاسر آسیای جنوب شرقی و در نهایت آفریقا گسترش پیدا کرد. امروزه در مقیاس تجاری در برزیل ، ویتنام ، هند ، نیجریه ، اندونزی ، ساحل عاج و بسیاری از کشورهای آفریقایی کشت می شود. میوه درخت بادام هندی شبیه به گلابی بوده و از جمله میوه های کاذب محسوب می شود که با نام سیب بادام هندی نیز شناخته شده است. بادام هندی به انتهای سیب بادام هندی می چسبد. این درخت در کشورهای گرمسیر پرورش داده می شود چون نسبت به سرما حساس است. درخت بادام هندی می تواند تا ارتفاع 14 متر (46 فوت) رشد کند ، گل های آن دارای پنج گلبرگ کوچک بوده ، به طور متوسط به طول 26 سانتی متر می باشد و در ابتدا هر گل ، کوچک و سبز کم رنگ است ولی بعدها به قرمز کم رنگ تبدیل می شود. گرده افشان های اصلی این درخت خفاش ها و حشرات می باشند.

ارزش غذایی بادام هندی

بادام هندی برای قرن هاست که در سیستم های طب سنتی بومی برای درمان بیماری های مختلف ، از جمله بیماری قلب و دیابت استفاده شده است. با توجه به محتوای مواد مغذی فراوان ، بادام هندی معمولا برای بهبود سلامت قلب توصیه می شود. بادام هندی غنی از اسیدهای چرب اشباع نشده و بسیاری دیگر از ترکیبات مفید از جمله پروتئین گیاهی ، فیبر غذایی ، مواد معدنی مانند مس ، روی و منیزیم ، آنتی اکسیدان هایی به شکل فیتوسترول و ترکیبات فنلی می باشد. بادام هندی حاوی حدود 21 درصد پروتئین ، 46 درصد چربی و 25 درصد کربوهیدرات است. یکی از خواص تغذیه ای بادام هندی ، محتوای چربی سالم آن است. بادام هندی عمدتا از چربی های غیر اشباع شده به شکل اسیدهای چرب تک غیر اشباع (MUFA هایی حاوی اسید اولئیک) و همچنین به نسبت های کمتر اسیدهای چرب چند غیر اشباع (PUFAS بیشتر به شکل اسید لینولئیک) تشکیل می شود. تقریبا 62 درصد از چربی های بادام هندی چربی هی تک غیر اشباع ، 18 درصد چربی های چند غیر اشباع و بقیه ترکیبی از چربی های اشباع شده می باشند. با توجه به اثرات مثبت MUFA ها و PUFA ها در متابولیسم و ​​دیگر فعالیت های زیست فعال ، بسیاری از مطالعات مصرف بادام هندی (و مصرف مغزیجات به طور کلی) را با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی ، سرطان ، دیابت و چاقی مرتبط می دانند.

جدول ارزش غذایی بادام هندی

ارزش غذایی موجود در هر صد گرم از بادام هندی به این شکل می باشد:
Principle Nutrient Value
انرژی 553 Kcal
کربوهیدرات 30.19 گرم
پروتئین 18.22 گرم
چربی کل 43.85 گرم
کلسترول 0 میلی گرم
فیبر غذایی 3.3 گرم
Vitamins
فولات 25 میکرو گرم
ویتامین ب 3 1.062 میلی گرم
ویتامین ب 5 0.864 میلی گرم
ویتامین ب 6 0.417 میلی گرم
ویتامین ب 2 0.058 میلی گرم
ویتامین ب 1 0.423 میلی گرم
ویتامین A 0 IU
ویتامین C 0.5 میلی گرم
ویتامین E 5.31 میلی گرم
ویتامین K 34.1 میکرو گرم
Electrolytes
سدیم 12 میلی گرم
پتاسیم 660 میلی گرم
Minerals
کلسیم 37 میلی گرم
مس 2.195 میلی گرم
آهن 6.68 میلی گرم
منیزیم 292 میلی گرم
منگنز 1.655 میلی گرم
فسفر 593 میلی گرم
سلنیوم 19.9 میکرو گرم
روی 5.78 میلی گرم
لوتئین - زآگزانتین 22 میکرو گرم

9 خاصیت درمانی بادام هندی

بادام هندی به انتهای سیب بادام هندی می چسبد. بادام هندی به انتهای سیب بادام هندی می چسبد.

1. بادام هندی به مبارزه با بیماری های قلبی کمک می کند

مصرف منظم بادام هندی می تواند به کاهش خطر ابتلا به بسیاری از عوامل بروز بیماری های قلبی و عروقی ، از جمله کلسترول بالا ، فشار خون بالا و چاقی کمک کند. اعتقاد بر این است که بادام زمینی باعث کاهش سطوح استرس اکسیداتیو و التهاب مزمن شده و تاثیرات مثبتی بر فعالیت عروقی / شریانی دارد که این هم باعث بهبود سلامت قلب می شود. بادام هندی می تواند کلسترول LDL ( یعنی نوع خطرناک کلسترول) را کاهش دهد و سطح HDL کلسترول (یعنی نوع کلسترول "خوب") را بهبود بخشد. بادام هندی حاوی ترکیب های فیتوسترول ویژه ای می باشد که نقش ساختارى مهمی در غشای سلولی دارند و مانع از جذب کلسترول می شوند. به همین دلیل ممکن است مصرف بادام هندی بتواند به جلوگیری از ایجاد پلاک در دیواره های شریان ها کمک کند. بادام زمینی همچنین باعث کاهش سطح تری گلیسیرید و سطح التهاب می شود ، که همه این ها به شما در محافظت از بیماری های قلبی و عروقی ، حملات قلبی و یا سکته مغزی کمک می کنند.

2. بادام هندی برای جلوگیری از بروز سنگ های صفراوی مفید است

برخی از تحقیقات نشان داده اند که مصرف منظم مغزیجات ، از جمله بادام هندی ، می تواند در کاهش خطر ابتلا به سنگ های صفراوی کمک کننده باشد. بروز سنگ های صفراوی با سطح کلسترول در ارتباط است. این سنگ ها در نتیجه ی سخت شدن کلسترول اضافی در کیسه صفرا ایجاد می شوند. داده های جمع آوری شده در مورد 80718 زن از Nurses' Health Study نشان می دهد که ، در زنانی که هر هفته به طور منظم حداقل از بیست و هشت گرم مغزیجات (از جمله بادام هندی) مصرف می کنند ،  خطر ابتلا به سنگ های صفراوی بیست و پنج درصد کمتر است.
مطلب پیشنهادی : سنگ کیسه صفرا
به طور معمول ، کبد به اندازه ای کلسترول ترشح نمی کند که باعث سخت شدن کلسترول و تشکیل سنگ صفراوی شود ولی ، وقتی که سلامت کبد مختل می شود ، کلسترول اساسا می تواند مانند چسب عمل کرده ، با مواد دیگر موجود در کیسه صفرا مانند کلسیم ترکیب شده ، به هم می چسبد و سفت می شوند و در نتیجه سنگ های صفراوی تشکیل می شوند.

3. بادام هندی می تواند به کنترل و یا کاهش وزن بدن کمک کند

مغزیجات حاوی مقادیر زیادی چربی سالم هستند ، به طوری که بادام هندی از تقریبا 46 درصد چربی تشکیل شده است ، اما علاوه بر چربی حاوی بسیاری از مواد مغذی دیگر نیز می باشند و بسیاری از مواد معدنی مهم و اسیدهای چرب را برای بدن فراهم می کنند که این هم می تواند موجب کاهش وزن شود. بادام هندی می تواند به شما کمک کند تا پس از مصرف وعده غذایی احساس سیری کنید ، که این خاصیت برای کاهش هوس کردن غذا ، پرخوری و استفاده از تنقلات ناسالم مفید است. چربی ها میزان جذب مواد مغذی و ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین A و ویتامین D را افزایش می دهند. بادام هندی همچنین منبع خوبی از پروتئین گیاهی است (حدود 25 درصد از بادام هندی از اسیدهای آمینه تشکیل شده است) ، به خصوص به شکل آمینو اسید مفید ال آرژینین (L-arginine ) که پیش ماده ی اکسید نیتریک است که برای کمک به بهبود واکنش پذیری عروقی و گردش خون مورد نیاز است. بهبود جریان خون به دفع سموم از سیستم گوارشی کمک کرده و برای بهبود متابولیسم و سوخت و ساز بدن ، داشتن انرژی بیشتر و سلامت گوارشی بهتر ، مفید می باشد. گل های درخت بادام هندی گل های درخت بادام هندی

4. بادام هندی در حفظ سلامت استخوان ها کمک کننده است

به دلیل وجود کلسیم ، منیزیم و پتاسیم ، بادام هندی در حفظ و بهبود سلامت استخوان ها کمک کننده است. وجود این مواد مغذی برای جلوگیری از دمینرالیزیشن  استخوان ها (از بین رفتن مواد معدنی) ضروری می باشد. یکی دیگر از مواد مغذی موجود در بادام هندی که از استخوان ها محافظت می کند ویتامین K است. فقط در یک چهارم پیمانه از بادام هندی بیش از دوازده درصد از نیازهای روزانه ی ویتامین K موجود می باشد و به همین دلیل به عنوان یک منبع عالی برای جلوگیری از کمبود ویتامین K محسوب می شود. ویتامین K همراه با سایر مواد معدنی ضروری مانند کلسیم با حفظ تراکم معدنی استخوانی می تواند در جلوگیری از شکستگی های استخوانی و پوکی استخوان کمک کننده باشد.

5. می تواند به جلوگیری از سرطان کولون ، سرطان پروستات و سرطان کبد کمک کند

مصرف منظم مغزیجات ، از جمله بادام هندی ، باعث کاهش خطر بروز برخی از انواع سرطان های رایج ، به ویژه سرطان هایی که در دستگاه گوارشی رخ می دهند ، از جمله سرطان کبد و سرطان کولون می شود. مغزیجات منبع خوبی از ویتامین های آنتی اکسیدانی هستند که برای محافظت از بدن در برابر آسیب های رادیکال های آزاد ضروری می باشند. رادیکال های آزاد باعث بروز استرس اکسیداتیو می شوند و به طور بالقوه به DNA آسیب می رسانند و در نهایت به جهش سلولی و تشکیل تومور سرطانی می انجامند.

6. بادام هندی از سلامت مغز پشتیبانی می کند

قسمت اعظم مغز از چربی ساخته شده است و سلامت آن به دریافت چربی های سالم از طریق رژیم غذایی وابسته می باشد. مغزیجات یکی از منابع طبیعی و سالم غنی از چربی هستند و از عملکرد شناختی و ادراکی ، گذراندن مطلوب دوران پیری و بهبود خلق و خوی حمایت می کنند. تعدادی از مواد مغذی موجود در بادام هندی ، به ویژه چربی های سالم موجود در آن و همچنین مواد معدنی مانند روی ، آهن و مس ، می توانند از طریق تنظیم مسیرهای پیام ‌رسان ‌های عصبی ، انتقال سیناپسی و سیالیت غشایی ، به پشتیبانی از توانایی های شناختی و عملکرد چندگانه مغز کمک کنند. کمبود چربی های سالم در رژیم های غذایی حتی می تواند با افزایش خطر ابتلا به اختلالات روانی مانند اختلال کم ‌توجهی یا بیش‌ فعالی ، اضطراب و یا افسردگی، خوانش ‌پریشی و زوال عقل همراه باشد. مصرف بادام هندی برای جلوگیری از سردردهای میگرنی مفید است مصرف بادام هندی برای جلوگیری از سردردهای میگرنی مفید است

7. بادام هندی در کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کننده است

بادام هندی به علت دارا بودن مواد فعالی به نام عصاره هیدرواتانولی (به شکل آناکاردیک اسید) ، انتقال و کنترل گلوکز را تحریک می کند. علاوه بر این بادام هندی به کاهش سطح التهاب کمک می کند ، التهاب مزمن می تواند منجر به مقاومت در برابر انسولین و بروز دیابت شود. علاوه بر این ، بادام هندی می تواند به پیشگیری یا درمان سایر عوارض جانبی ناشی از دیابت از جمله فشار خون شریانی ، چاقی و خطر بروز بیماری های قلبی عروقی کمک کند.

8. بادام هندی برای جلوگیری از سردردهای میگرنی مفید است

بادام هندی به حفظ عملکرد سالم مغز و بهبود گردش خون و کاهش فشار خون کمک می کند. مغزیجات همچنین جاوی فتواسترول های گیاهی می باشند که برای کاهش مدت سردرد سودمند هستند. علاوه بر این، بادام هندی با تغییرات سریع در قند خون و هیپوگلیسمی که یکی دیگر از راه های شناخته شده برای میگرن است مبارزه می کند.

9. بادام هندی در مراقبت از سلامت پوست کمک کننده است

به دلیل وجود اسید های چرب ضروری سالم ، مصرف بادام هندی از سلامت پوست محافظت می کند. مصرف مقدار مناسبی از چربی های سالم ، برای حفظ هیدراته پوست ، رفع تحریکات پوستی ، پوسته پوسته شدن و پیری زودرس ضروری می باشد. علاوه بر این ، بادام هندی منبع خوبی از مس است که می تواند به تولید رنگدانه های پوست و مو که ملانین نامیده می شود ، کمک می کند ، مس همچنین برای تشکیل کلاژن ، که از الاستیسیته پوست حمایت می کند و از پیری پوست جلوگیری می کند ، ضروری است.

عوارض جانبی مصرف بادام هندی

  • برای بعضی افراد ، بادام هندی و سایر مغزیجات درختی می توانند باعث بروز عوارض و واکنش های آلرژیک شوند. واکنش های آلرژیک به آجیل بعضی اوقات حتی می تواند خطرناک باشد.
  • در کسانی که سنگ کلیه دارند ، ممکن است لازم باشد که مصرف بادام هندی را کاهش دهند و یا به کلی استفاده نکنند چون بادام هندی حاوی آگزالات است.
تهیه و ترجمه اختصاصی/ pamuh.com  
نظرات: 0 مشاهده