چای بابونه - 16 خاصیت دارویی و درمانی "دمنوش بابونه"

بابونه یکی از گیاهان دارویی پر خاصیت است که به صورت دمنوش نیز می توان از آن استفاده کرد.دمنوش بابونه را بنا بر سلیقه و علاقه خود می توانید با عسل یا سایر اسانس های گیاهی نیز مخلوط کنید.برای تهیه دمنوش بابونه کافی است مقداری بابونه را مانند چای به مدت 10 دقیقه دم کنید.عنصر اصلی موجود در چای بابونه بیسابولول نام دارد که دارای خواص آنتی اکسیدانی ، ضد عفونی کنندگی و ضد میکروبی است. چای بابونه - 16 خاصیت دارویی و درمانی "دمنوش بابونه" چای بابونه - 16 خاصیت دارویی و درمانی "دمنوش بابونه" از خواص چای بابونه در زمان های قدیم و طب سنتی برای درمان بی خوابی استفاده می شده است و در سال های اخیر از چای بابونه برای درمان دیابت ، میگرن ، گرفتگی ها و دردهای قاعدگی ، درمان سریع جوش ، تقویت سیستم ایمنی بدن ، آرام کردن عضلات ، کاهش سوزش معده و ... استفاده می شود.بابونه را به راحتی می توانید از عطاری ها تهیه کرده و یا از فروشگاههای اینترنتی معتبر خریداری کنید.
مطلب پیشنهادی : خواص بابونه

برخی از فواید و خواص چای بابونه

1 ) تاثیر چای بابونه برای درمان دیابت

تحقیقات اخیر نشان می دهد که دمنوش بابونه می تواند باعث حفظ سطح طبیعی قند خون شود.چای بابونه حساسیت بدن به انسولین را افزایش داده و کبد را به ذخیره سازی گلیکوژن تشویق می کند.علاوه بر این مصرف چای بابونه می تواند عوارض ناشی از بیماری دیابت را کاهش دهد.بیماران دیابتی می تواند بعد از مشورت با پزشک ، روزانه 2 الی 3فنجان چای بابونه مصرف کنند.

2 ) تاثیر چای بابونه در درمان سردرد میگرنی

دمنوش بابونه برای کاهش درد و تسکین سردرد ناشی از میگرن مفید است.چای بابونه عملکرد دستگاه عصبی را کاهش داده و از انتقال سیگنال های درد جلوگیری می کند.

3 ) دمنوش بابونه به درمان بی خوابی کمک می کند

نیم ساعت قبل از خواب می توانید یک فنجان چای بابونه بنوشید تا از شر بی خوابی های شبانه خلاص شوید.نوشیدن دمنوش بابونه می تواند کیفیت خواب زنان را بعد از زایمان بهبود بخشد. (+)

4 ) چای بابونه به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند

دمنوش بابونه خواص آنتی بیوتیک طبیعی و آنتی اکسیدان دارد و می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.مصرف دمنوش بابونه باعث افزایش گلبول های سفید خون شده و التهاب عمومی بدن را کاهش می دهد.این خاصیت باعث می شود تا بدن شما در برای بسیاری از عفونت های باکتریایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا مقاوم تر شود.

5 ) چای بابونه باعث آرامش عضلات می شود

چای بابونه علاوه بر اینکه باعث آرام شدن ماهیچه ها می شود ، می تواند باعث رفع سریع خستگی عضلانی شود.می توانید پس از یک جلسه تمرینی یک فنجان دمنوش بابونه میل کنید.

6 ) به درمان سندرم روده تحریک پذیر کمک می کند

چای بابونه می تواند دردهای ناشی از سندرم روده تحریک پذیر را تسکین داده و از ایجاد گاز بیش از حد در روده و نفخ کردن جلوگیری کند.

7 ) به کاهش درد معده کمک می کند

چای بابونه خواص آرامبخشی و مسکن دارد و می تواند عضلات معده را آرام کرده و باعث کاهش درد معده شود.علاوه بر این ، چای بابونه برای کاهش درد زخم معده و زخم روده کوچک بسیار مفید است .

8 ) دمنوش بابونه برای کاهش درد و گرفتگی قاعدگی

دمنوش بابونه با کاهش اسپاسم و انقباضات رحم می تواند باعث کاهش درد پیش از قاعدگی و در طول دوره قاعدگی شود.می توانید7 روز قبل از شروع قاعدگی روزانه 2 فنجان چای بابونه مصرف کرده و با اتمام خونریزی پریود ، مصرف این دمنوش را متوقف کنید.

9 ) به درمان افسردگی کمک می کند

تحقیقات نشان داده است که چای بابونه می تواند باعث کاهش علائم افسردگی شود.علاوه بر این ، این دمنوش گیاهی با تسکین سیستم عصبی بدن می تواند استرس و اضطراب را به شدت کاهش دهد .

 10 ) تاثیر دمنوش بابونه برای درمان هموروئید

نوشیدن دمنوش بابونه می تواند برای تسکین هموروئید بسیار موثر باشد. همچنین می توانید دمنوش بابونه را بر روی محل مورد نظر بمالید تا هموروئید سریع تر درمان شود.

11 ) خواص ضد سرطان دارد

چای بابونه به دلیل داشتن ماده شیمیایی به نام آپی ژنین می تواند برای درمان برخی از سرطان ها بسیار موثر باشد.

12 ) چای بابونه به درمان آلرژی کمک می کند

دمنوش بابونه نوعی آنتی هیستامین طبیعی است و بدن را در برابر عوامل آلرژی زا مقاوم تر می کند.برای کاهش حساسیت فصلی می توانید روزی 2 فنجان چای بابونه بنوشید.

13 ) به درمان جوش کمک می کند

چای بابونه خاصیت آنتی اکسیدان دارد و می تواند برای درمان جوش و آکنه مورد استفاده قرار گیرد.برای این منظور می توانید به دو روش عمل کنید.هم می توانید دمنوش بابونه را به صورت روزانه بنوشید و هم می توانید چای بابونه را به صورت موضعی بر روی جوش بمالید.

14 ) به کاهش تیرگی زیر چشم کمک می کند

چای بابونه برای کاهش تیرگی دور چشم بسیار مفید است.دقیقا مانند روش بند 13 می توانید برای این منظور استفاده کنید.

15 ) به درمان شوره سر کمک می کند

توصیه می شود قبل از استفاده از شامپوهای شیمیایی ضد شوره سر ، چای بابونه را نیز امتحان کنید.چای بابونه پوست سر را مرطوب کرده و فولیکول مو را تقویت می کند و علاوه بر درمان شوره سر ، می تواند باعث درخشندگی موها و افزایش ضخامت مو شود.

16 ) به درمان سریع تر زخم ها کمک می کند

یکی از خواص دارویی و درمانی چای بابونه ، کمک به درمان سریع تر زخم هاست. چای بابونه خواص آنتی اکسیدانی ، ضد میکروب و انتی بیوتیک طبیعی دارد که می تواند باعث افزایش سرعت بهبود انواع زخم ها شود. سایر خواص دارویی دمنوش بابونه عبارتند از :
  • به درمان آفتاب سوختگی کمک می کند
  • باعث سلامت بیشتر پوست شده و از پیری زودرس جلوگیری می کند
  • می توان به عنوان پاک کننده و مرطوب کننده پوست از دمنوش بابونه استفاده کرد
  • باعث کاهش تورم و التهاب پوست می شود
نکته : مصرف چای بابونه برای زنان باردار مضر است و می تواند باعث سقط جنین شود.همچنین در صورتی که از داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین ، پلاویکس ، آسپرین و ... استفاده می کنید نباید دمنوش بابونه مصرف کنید.مبتلایان به آسم و تنگی نفس نباید چای بابونه بنوشند.  تهیه و ترجمه اختصاصی : گروه سلامت / pamuh.com©
نظرات: 0 مشاهده