9 روش خانگی برای فراری دادن و از بین بردن موش

موش ها جوندگان وحشتناک و کثیفی هستند که می توانند حداقل ناقل 20 نوع بیماری خطرناک و مسری باشند.موش ها برای بقا و زنده ماندن نیازمند آب ، غذا و سرپناه هستند و اگر محل زندگی شما این سه مورد را برای موش تامین کند شما به سختی می توانید از شر موش خلاص شوید.موش ها به سرعت زاد و ولد می کنند و دو موش در عرض چند ماه می تواند تبدیل به ده ها موش شود. 9 روش خانگی برای فراری دادن و از بین بردن موش 9 روش خانگی برای فراری دادن و از بین بردن موش معمولا وقتی موش به محل زندگی شما وارد می شود واقعا سخت است که بتوانید محل ورود آن را پیدا کرده و از ورود موش به محل زندگی خود جلوگیری کنید.این جوندگان کوچک معمولا از راههای مختلفی می توانند وارد خانه شوند .ولی برخی از روش های خانگی وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها موش را از محل زندگی خود دور کنید.

روش های خانگی برای از بین بردن و فراری دادن موش

1 ) برای فراری دادن موش از آمونیاک استفاده کنید

2 قاشق غذاخوری ماده شوینده را با دوفنجان آمونیاک در یک کاسه آب مخلوط کرده و در محلی که معمولا موش رفت و آمد می کند قرار دهید.موش از بوی آمونیاک متنفر است و نمی تواند آن را تحمل کند.توجه داشته باشید که در صورتی که در خانه سگ یا گربه دارید ممکن است آنها نیز از این بو دچار مشکل شوند.

2 ) روغن نعناع برای دور کردن موش ها

موش از بوی نعناع و روغن نعناع متنفر است و نمی تواند بوی شدید این گیاه را تحمل کند.فقط کافی است چند تکه پنبه را به روغن نعناع آغشته کرده و در محل رفت و آمد موش قرار دهید.بجای روغن نعناع می توانید از روغن کرچک نیز استفاده کنید.

3 ) برای دور کردن موش از فلفل قرمز تند استفاده کنید

بوی شدید فلفل قرمز تند باعث خفگی و مشکلات تنفسی موش می شود و موش ها از بوی فلفل تند متنفرند.فلفل را خرد کرده و در محل ورود و عبور موش ها قرار دهید.با این روش به سرعت از شر موش خلاص می شوید.

4 ) برگ خردل موش را می کشد

موش ها تمایل زیادی به خوردن برگ خردل دارند ولی برگ خردل برای موش مضر است و باعث مرگ موش می شود.برگ خردل را در محل عبور و ورود موش قرار دهید.

5 ) برای دور کردن موش از پیاز کمک بگیرید

موش ها از بوی پیاز به شدت متنفرند و باعث عصبانیت و فرار موش خواهد شد .

6 ) از تله موش استفاده کنید

یکی از قدیمی ترین و موثر ترین راهها برای گرفتن و کشتن موش استفاده از تله موش است.از پنیر و یا بادام زمینی می توانید به عنوان طعمه استفاده کنید.تله موش های فلزی باعث مرگ موش می شوند ولی کمی کثیف کاری دارند.می توانید بجای این تله موش ها از تله موش هایی که با استفاده از چسب کار می کنند استفاده کنید.

7 ) موش ها از موی انسان متنفرند

این ممکن است کمی عجیب به نظر برسد ولی موش ها از موی انسان به شدت تنفر دارند و نمی توانند آن را تحمل کنند.می توانید چند تار موی خود را به هم ببندید و در سوراخ موش و محل ورود موش قرار دهید.موش به سرعت آن محل را ترک می کند.

8 ) فراری دادن موش با استفاده از دستگاههای تولید صدا

تمام جوندگان و موش ها از طریق امواج اولتراسونیک با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.برخی از دستگاهها می تواند با تولید امواج بخصوصی به موش ها آسیب وارد کنند.برخی از این امواج حتی می تواند موجب خونریزی گوش موش و مرگ موش شود.

9 ) برای فراری دادن موش از پودر بچه کمک بگیرید

اگرچه این روش چندان موثر نیست ولی در مواقع ضروری می تواند کمک کننده باشد. می توانید پودر بچه را در محل ورود و سوراخ موش بریزید.موش ها توسط پودر بچه مسموم می شوند.  تهیه و ترجمه اختصاصی : گروه سلامت / pamuh.com©
نظرات: 5 مشاهده