جلوگیری از بارداری با 17 گیاهان دارویی - طب سنتی

اکثر زوج ها دوست دارند که بچه دار شوند ولی معمولا زمانی را برای این کار در نظر می گیرند و دوست ندارند که زودتر از آن زمان بچه دار شوند.بسیاری از زنان برای جلوگیری از بارداری از قرص های ضد بارداری استفاده می کنند ولی متاسفانه این قرص های هورمونی در دراز مدت می تواند با عوارض جانبی همراه باشد.آیا می دانید گیاهان و روش های خانگی برای جلوگیری طبیعی از بارداری وجود دارد ؟ استفاده از این گیاهان دارویی برای پیشگیری از بارداری ، کاملا موثر بوده و عوارض جانبی داروهای شیمیایی را ندارند. در ادامه این مطلب از سایت ، به برخی از این گیاهان دارویی اشاره شده است. جلوگیری از بارداری با 17 گیاهان دارویی جلوگیری از بارداری با 17 گیاهان دارویی
نکته مهم : در صورتی که آزمایش بارداری شما مثبت است به هیچ عنوان نباید از این گیاهان دارویی استفاده کنید. استفاده از این گیاهها می تواند باعث سقط جنین شده و برای مادر خطرناک باشد.

1 ) روش های پیشگیری از بارداری  ؛ از پاپایا استفاده کنید

پاپایای نابالغ دارای آنزیمی به نام "پاپائین" است که ترشح هورمون پروژسترون را در بدن مهار کرده و باعث پیشگیری از بارداری می شود.مصرف پاپایا علاوه بر کنترل ترشح هورمون زنانه ، می تواند باعث تحریک قاعدگی شده و احتمال حاملگی را کاهش دهد.توجه داشته باشید که مصرف پاپایای کاملا پخته ، خواص کمتری دارد.از این گیاه دارویی برای کاهش تعداد اسپرم نیز می توان استفاده کرد. پاپایا برای پیشگیری از بارداری مفید است پاپایا برای پیشگیری از بارداری مفید است در واقع پاپایا برای پیشگیری از بارداری توسط زن و مرد می تواند مورد استفاده قرار گیرد. با ترک مصرف این گیاه دارویی ، میزان و تعداد اسپرم به حالت نرمال باز خواهد گشت .

2 ) برای پیشگیری از بارداری به صورت طبیعی ، انجیر بخورید

خوردن انجیر یکی از بهترین روش ها برای پیشگیری طبیعی از بارداری می باشد. بعد از رابطه جنسی ، می تواند 2 الی 3 عدد انجیر خشک بخورید.انجیر خشک از حاملگی جلوگیری کرده و هورمون های بدن زن را تنظیم می کند.توجه داشته باشید که خوردن بیش از حد انجیر می تواند باعث مشکلات شکم ، یبوست و شکم درد شود.

3 ) استفاده از زنجبیل برای جلوگیری از بارداری

دمنوش زنجبیل باعث باز شدن قاعدگی و جلوگیری از بارداری می شود.در روزهای پر خطر که احتمال بارداری بیشتر است می توانید روزانه 2 فنجان دمنوش زنجبیل بنوشید. برای تهیه دمنوش زنجبیل می توانید کمی زنجبیل رنده شده یا پودر زنجبیل را به یک فنجان آب گرم اضافه کرده و بعد از 5 دقیقه صاف کنید و بنوشید .

4 ) برای جلوگیری از بارداری ، زردآلو بخورید

خوردن زردآلو نیز می تواند برای جلوگیری از بارداری موثر باشد.صد گرم زرد آلو را به یک فنجان آب گرم اضافه کرده و با کمی عسل در مخلوط کن میکس کنید و بنوشید.همچنین می توانید روزی 3 عدد مغز هسته زردآلو میل کنید تا از حاملگی جلوگیری شود. توجه داشته باشید که هسته زردآلو می تواند موجب بروز حساسیت شود.قبل از خوردن هسته زردآلو مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید .

5 ) دارچین باعث جلوگیری از بارداری می شود

یکی دیگر از روش های معروف و طبیعی برای جلوگیری از بارداری ، دارچین است .دارچین رحم را تحریک کرده و از حاملگی پیشگیری می کند.البته توجه داشته باشید که این یک روش فوری نیست و برای این منظور باید از مدت ها قبل شروع به مصرف دمنوش دارچین کرده باشید. توجه داشته باشید که قبل از مصرف دارچین به صورت دارویی ، باید با پزشک خود مشورت کنید زیرا دارچین می تواند با برخی از داروها تداخل ایجاد کرده و یا برای برخی از بیماری ها مضر باشد.همچنین مصرف دمنوش دارچین می تواند باعث سقط جنین شود.

6 ) برای جلوگیری از بارداری ، ویتامین C مصرف کنید

ویتامین C در صورتی که به درستی و منظم مصرف شود می تواند از بارداری جلوگیری کند.در صورتی که رابطه پر خطر داشته اید می توانید 1500 میلیگرم ویتامین C را به صورت دوبار در روز و به مدت سه روز مصرف کنید. (هر وعده 750 میلیگرم).لطفا توجه داشته باشید که نباید به صورت خودسرانه از این روش استفاده کنید و بهتر است قبل از مصرف ، حتما با پزشک خود مشورت کنید. همچنین مصرف مقدار زیادی از ویتامین C می تواندباعث بروز مشکلاتی در بدن شود.
توجه : در صورتی که داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین و پلاویکس مصرف می کنید ، نباید این میزان ویتامین c مصرف کنید.

7 ) پیشگیری از بارداری با استفاده از گیاه آنغوزه

پیشگیری از بارداری با استفاده از گیاه آنغوزه پیشگیری از بارداری با استفاده از گیاه آنغوزه آنغوزه گیاه بومی ایران است و مطالعات متعددی نشان داده است که ماده شیمیایی موجود در آنغوزه به نام کومارین می تواند باعث باز شدن قاعدگی و جلوگیری از بارداری شود. کومارین احتمال سقط جنین را به شدت افزایش می دهد.

8 ) داروی گیاهی برای پیشگیری از بارداری ؛ هویج هندی

هویج هندی ،چریش یا نیم ، گیاه بومی هند است.ریش یا نیم تحرک اسپرم را کاهش داده و از لقاح جلوگیری می کند.تزریق روغن هویج هندی در رحم می تواند تا یکسال از بارداری جلوگیری کند با این وجود هیچ تغییری در چرخه قاعدگی و عملکرد تخمدان ایجاد نمی کند. روغن هویچ هندی خاصیت اسپرم کش دارد و به سرعت می تواند اسپرم را در واژن از بین ببرد.همچنین به دلیل خواص آنتی بیوتیک و ضد قارچ ، روغن هویج هندی می تواند از انتقال برخی از عفونت های جنسی پیشگیری کند.

9 ) روش طبیعی و گیاهی برای پیشگیری از بارداری ؛ هویج وحشی

دانه های هویج وحشی به عنوان داروی گیاهی جلوگیری از بارداری عمل می کند.می توانید تا حداکثر 8 ساعت بعد از رابطه جنسی پر خطر ، دانه هویج وحشی را مصرف کنید.اینکار را باید تا یک هفته ادامه دهید.می توانید از دمنوش دانه هویج وحشی استفاده کنید.توجه داشته باشید که این داروی گیاهی می تواند باعث یبوست و بدتر شدن سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا شود.قبل از استفاده از این روش باید با پزشک خود مشورت کنید.

10 ) پیشگیری از بارداری با مصرف گیاه پونه

پونه باعث باز شدن قاعدگی شده و از حاملگی جلوگیری می کند.توجه داشته باشید که مصرف پونه می تواند باعث سقط جنین شود.قبل از مصرف دمنوش پونه با پزشک خود مشورت کنید.پونه می تواند به کبد و کلیه و در مواردی به سیستم عصبی آسیب وارد کند .

11 ) پیشگیری از بارداری با استفاده از گیاه توت مار

گیاه توت مار یا Blue Cohosh حاوی موادی است که باعث تحریک انقباضات رحم شده و از بارداری جلوگیری می کند.می توانید یک قاشق چای خوری گیاه توت مار را به یک لیوان آب مقطر اضافه کرده و 5 دقیقه دم کنید.از این دمنوش می توانید سه بار در روز و تا زمان پریود شدن استفاده کنید.دمنوش گیاه توت مار می تواند باعث باز شدن قاعدگی شود.قبل از مصرف دارویی این دمنوش با متخصص طب سنتی مشورت کنید.

12 ) پیشگیری از بارداری با استفاده از گیاه گندم سیاه

گندم سیاه حاوی ماده ای به نام روتین است که می تواند برای پیشگیری از بارداری موثر باشد.این داروی گیاهی به دلیل اینکه عوارض جانبی چندانی ندارد ، یکی از بهترین روش های جلوگیری از حاملگی به شمار میرود.

13 ) استفاده از گیاه سنگدانه برای جلوگیری از بارداری

گیاه سنگدانه یکی از قوی ترین و موثرترین روش های پیشگیری از حاملگی است.کمی گیاه سنگدانه را در یک فنجان آب سرد قرار داده و بعد از چند ساعت ، بنوشید.از این روش می توانید روزانه استفاده کنید.لطفا توجه داشته باشید که گیاه سنگدانه می تواند باعث بروز تغییرات دائمی در بدن شده و موجب نازایی برگشت ناپذیر شود. قبل از استفاده از این روش دارویی با پزشک خود مشورت کنید.

14 ) استفاده از برگ علف هفت بند برای پیشگیری از بارداری

برگ‌ علف هفت‌ بند حاوی ترکیباتی به مانند روتین ، کورستین و اسید گالیک است که باعث باز شدن قاعدگی و جلوگیری از بارداری می شود.100 گرم برگ تازه علف هفت بند را به یک لیوان آب جوش اضافه کرده و دم کنید.

15 ) یام وحشی

استفاده از یام وحشی روش مطمئنی برای پیشگیری از بارداری نیست و فقط زمانی باید از این روش استفاده کنید که به سایر روش ها دسترسی ندارید.معمولا حداقل دوماه بعد از شروع مصرف دمنوش یام وحشی ، اثرات آن برای پیشگیری از بارداری آغاز می شود و با فراموش کردن مصرف یک وعده از این دمنوش ، ممکن است این زمان طولانی تر نیز بشود.برای این منظور باید روزی دو بار دمنوش یام وحشی مصرف کنید.

16 ) استفاده از گیاه دونگ کوئی برای پیشگیری از بارداری

گیاه دونگ کوئی باعث افزایش انقباضات رحم شده ، قاعدگی را باز کرده و از بارداری پیشگیری می کند.توجه داشته باشید که زنانی که دوره های سنگین قاعدگی دارند و در دوران قاعدگی خونریزی زیادی  تجربه می کنند نباید گیاه دونگ کوئی را مصرف کنند.همچنین اگر سابقه حمله قلبی ، سکته مغزی ، سرطان و دیابت دارید ،گیاه دونگ کوئی برای شما توصیه نمی شود.

17 ) تاثیر جعفری در پیشگیری از بارداری

جعفری یکی از ارزانترین و ساده ترین روش های پیشگیری از بارداری است که براحتی در دسترس همه افراد قرار دارد.قبل از مصرف دارویی جعفری حتما باید با پزشک خود مشورت کنید.  تهیه و ترجمه اختصاصی : گروه سلامت / pamuh.com©
نظرات: 0 مشاهده