کاهش خونریزی قاعدگی با 22 روش گیاهی و خانگی

خونریزی شدید و بیش از حد در دوران قاعدگی و پریود در حال حاضر یکی از مشکلات رایج در بین زنان است.این مشکل در دخترانی که اولین پریودهای خود را تجربه می کنند و زنانی که به دوران یائسگی نزدیک می شوند بیشتر دیده می شود.در واقع بیش از 20 درصد از زنان بالای 40 سال دچار خونریزی شدید پریود هستند.برای این مشکل می توانید به پزشک مراجعه کنید و یا برخی از روش های خانگی و گیاهی را برای کاهش خونریزی پریود امتحان کنید. کاهش خونریزی قاعدگی با 22 روش گیاهی و خانگی کاهش خونریزی قاعدگی با 22 روش گیاهی و خانگی

برخی از دلایل افزایش خونریزی قاعدگی

خونریزی قاعدگی اگر بیش از حد باشد و یا روزهای زیادی به طول بیانجامد می تواند ناراحت کننده و مشکل آفرین باشد.برخی از دلایل احتمالی این مشکل عبارتنداز :
  • مشکلات هورمونی و عدم تعادل هورمونی
  • مشکلات تخمدان
  • پولیپ های رحمی
  • IUD
  • انواع مختلف سرطان ها
  • مصرف برخی از داروها مانند داروهای رقیق کننده خون (مثل وارفارین و پلاویکس و ...) مصرف برخی از آنتی بیوتیک ها (مانند:مترونیدازول و آزیترومایسین و ...)
  • چاقی و اضافه وزن
  • عوارض جانبی ناشی از بارداری و زایمان طبیعی
  • سقط جنین
  • نزدیک شدن به یائسگی
  • تومورهای فیبروئید رحم
  • فشار خون بالا
  • آندومتریوز
  • دیابت
  • نفریت مزمن
  • یبوست شدید
  • اختلال غدد آدرنال
  • پایین بودن سطح پلاکت ها
  • بیماری های التهابی لگنی
  • بیماری های کبدی
  • مشکلات کلیوی
  • و...
اگر خونریزی پریود بیش از یک هفته طول بکشد و روزانه مقدار بسیار زیادی خون از دست داده شود (به طوری که روزانه بیش از 2 یا 3 بار مجبور به تعویض نوار بهداشتی باشید)معمولا خونریزی شدید قاعدگی در نظر گرفته می شود.دیدن لخته های بزرگ خونی ، کمر درد شدید ، احساس خستگی و بی حوصلگی روزانه ، رنگ پریدگی ، تهوع و استفراغ ، سردرد ، افسردگی و ... نیز می تواند از نشانه ها و عواض خونریزی شدید دوران قاعدگی باشد.

روش های خانگی ، سنتی و گیاهی برای کاهش خونریزی قاعدگی

با برخی از روش های طب سنتی و خانگی و با استفاده از برخی از میوه ها و داروهای گیاهی می توانید خونریزی شدید قاعدگی را درمان کنید.

1 ) استفاده از سرکه سیب برای کاهش خونریزی قاعدگی

یکی از بهترین روش های گیاهی برای درمان خونریزی بیش از حد قاعدگی استفاده از سرکه سیب است .سرکه سیب در هر آشپزخانه ای یافت می شود و به راحتی می توانید در سالاد ها و دسرهای روزانه از آن استفاده کنید.سرکه سیب فواید و خواص بسیار زیادی دارد مانند : تنظیم قند خون ، کاهش وزن ، کاهش کلسترول بد خون ، بهبود سلامت پوست ،کاهش فشار خون ، از بین بردن علائم رفلاکس معده و مری ، درمان عفونت های قارچی ، درمان آفتاب سوختگی ، درمان زگیل ، کمک به سریعتر درمان شدن زخم ها ، بهبود خارش و جای نیش حشرات و درمان خونریزی شدید قاعدگی . سرکه سیب (apple cider vinegar یا ACV ) برای کاهش علائم پیش از قاعدگی نیز بسیار مفید است. علائمی مانند : سردرد ، خستگی ، گرفتگی عضلانی ، نفخ ، ناراحتی های روده و ...علاوه براین سرکه سیب قرمز می تواند به تعادل هورمونی بدن زنان کمک کند.یه مطالعه نشان داده است که مصرف سرکه سیب می تواند برای زنانی که دوره تخمک گذاری و پریود نامنظمی دارند و زنانی که دچار سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند مفید باشد.مصرف روزانه سرکه سیب با منظم کردن دوره قاعدگی و تخمک گذاری می تواند احتمال بارداری را افزایش داده و از خونریزی شدید قاعدگی جلوگیری کند. برای استفاده از این خاصیت سرکه سیب ، 1 قاشق چای خوری سرکه سیب را در یک لیوان آب گرم بریزید و روزانه 3 بار بنوشید.این کار را می توانید یک ماه ادامه داده و بعد از آن حداقل 2 هفته استراحت کنید.
توجه : فقط سرکه سیب طبیعی و اصل این خاصیت را دارد و سرکه سیب صنعتی و یا تقلبی در این مورد بی اثر است .

2 ) برگ تمشک برای کاهش خونریزی پریود

برگ تمشک قرمز نیز می تواند برای کاهش خونریزی پریود مفید باشد.برگ تمشک قرمز حاوی تانن است که برای تقویت عضلات رحمی مفید است.علاوه بر این آلکالوئید موجود در برگ تمشک قرمز می تواند موجب تسکین دردهای و گرفتگی های عضلانی در دوره قاعدگی شود.برگ تمشک سرشار از پتاسیم ، آهن و ویتامین B است که تهوع را تسکین داده و باعث افزایش انرژی بدن و جلوگیری از بی حالی و بی حوصلگی در دوره قاعدگی می شود. برای استفاده از خواص برگ تمشک برای کاهش خونریزی قاعدگی می توانید از روش پیشنهادی زیر استفاده کنید. دو فنجان آب را بجوشانید و اجازه دهید تا کمی خنک شود.(زیاد خنک نشود.باید گرمای آب به حدی باشد که نتوانید انگشت خود را در آن فرو کنید)یک قاشق غذاخوری برگ تمشک قرمز خشک شده را در آب بریزید و بعد از 10 دقیقه بنوشید.این چای را روزی 3 بار بنوشید.(این دو فنجان را به سه قسمت تقسیم کنید).توجه داشته باشید که مصرف این نوشیدنی را باید یک هفته قبل از شروع قاعدگی آغاز کنید.از چای کیسه ای برگ تمشک نیز می توانید استفاده کنید. همچنین در صورتی که به برگ تمشک قرمز دسترسی ندارید می توانید از برگ توت فرنگی استفاده کنید.

دمنوش برای قطع خونریزی قاعدگی

3 ) کاهش خونریزی قاعدگی ؛ خواص شیرین بیان

ریشه شیرین بیان از زمان های خیلی دور برای به عنوان نوشیدنی برای درمان بسیاری از مشکلات و بیماری ها مورد استفاده قرار گرفته است .طبق تحقیقات مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، از شیرین بیان می توان برای درمان زخم ها ، سوء هاضمه ، اگزما ، سرماخوردگی ، استرس ، مشکلات غده آدرنال ، بیماری های قلبی و عروقی ، علائم یائسگی ، عفونت ، درمان خونریزی شدید قاعدگی و سرفه استفاده کرد.. درست مانند سرکه سیب ، شیرین بیان نیز برای زنانی که به دلیل ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک دچار خونریزی زیاد در دوران قاعدگی هستند بسیار مفید است.شیرین بیان می تواند خستگی و بی خوابی ناشی از پریود را نیز درمان کند.برای استفاده از این خاصیت سیرین بیان می توانید از روش پیشنهادی زیر استفاده کنید. ریشه خشک شیرین بیان را خرد کرده و به شکل پودر در بیاورید.سپس 1 قاشق چای خوری پودر شیرین بیان را به دو لیوان آب اضافه کرده و با حرارت ملایم به مدت 5 الی 10 دقیقه بجوشانید.این نوشیدنی را روزی سه بار و هر بار یک فنجان بنوشید.از این روش می توانید حداکثر برای 1 ماه استفاده کنید. توصیه می شود یک هفته قبل از شروع قاعدگی مصرف این نوشیدنی را آغاز کرده  و به محض قطع خونریزی پریود ، مصرف نوشیدنی شیرین بیان را ترک کنید.
توجه : در صورتی که به شیرین بیان حساسیت دارید نباید این نوشیدنی را مصرف کنید.

4 ) درمان خونریزی بیش از حد قاعدگی ؛ از عناب استفاده کنید.

یکی از موثرترین روش های گیاهی و سنتی برای کم کردن خونریزی پریود استفاده از عناب است.عناب علاوه بر طعم و عطر دلپذیر می تواند به هضم غذا کمک کرده ، باعث بهبود خواب می شود ، سیستم ایمنی را تقویت می کند ، باعث افزایش و بهبود گردش خون در بدن شده و به کاهش وزن و سم زدایی بدن کمک می کند.همچنین برگ های عناب به دلیل توانایی تنظیم گردش خون بدن و سم زدایی خون ، می تواند برای کاهش خونریزی قاعدگی بسیار مفید باشد. برای استفاده از این خاصیت برگ عناب می توانید از روش پیشنهادی زیر استفاده کنید. برگ های خشک عناب را خرد کرده و به شکل پودر در بیاورید.سپس یک قاشق از پودر برگ عناب را در 200 میلی لیتر آب مخلوط کرده و 10 دقیقه با حرارت کم بجوشانید.از این دمنوش می توانید 10 الی حداکثر 12 بار در ماه استفاده کنید. می توانید یک هفته قبل از قاعدگی مصرف این دمنوش را آغاز کرده و به محض اتمام خونریزی قاعدگی مصرف این دمنوش را قطع کنید. در صورتی که به برگ عناب حساسیت دارید نباید از این دمنوش استفاده کنید.

5 ) برای کاهش خونریزی پریود از انجیر استفاده کنید

از انجیر در بسیاری از کشورهای جهان برای خواص دارویی و درمانی عالی آن استفاده می شود.حتی انجیر و درخت انجیر به حدی در برخی از کشورها محبوب است که برخی از مردم این کشورها درخت انجیر را عبادت می کنند !!! انجیر دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است که معروف ترین انها عبارتنداز : درمان اسهال ، افزایش اشتها ، درمان آسم ، درمان بیماری های پوستی ، درمان نیش مار ، درمان اگزما ، درمان پاشنه ترک خورده ، درمان ضعف و بی حالی ، درمان یبوست ، درمان بیماری های کبدی ، درمان سکسکه ، درمان درد چشم ، و ... انجیر می تواند خونریزی قاعدگی را نیز کاهش دهد. برای این منظور می توانید از روش پیشنهای زیر استفاده کنید. 8 الی 10 عدد انجیر تازه و رسیده را له کنید تا به صورت خمیر در آید .این خمیر را بر روی شکم و زیر شکم خود بمالید و بعد از چند ساعت بشویید. روش دوم : 10 عدد برگ انجیر تازه را در مخلوط کن با کمی آب مخلوط کرده و بر روی شکم ، کمر و زیر شکم خود بمالید و بعد از چند ساعت به خوبی بشویید.
توجه : انجیر و بخصوص برگ انجیر به شدت حساسیت زا بوده و احتمال ایجاد مشکلات پوستی بسیار بالا است .در صورتی که به انجیر و برگ انجیر حساسیت دارید نباید از این روش استفاده کنید.برای اطمینان می توانید قبل از استفاده ، مقدار بسیاری کمی از آن را بر روی پشت دست خود تست کنید. همچنین اگر مشکلات کبدی دارید نباید از این روش استفاده کنید

6 ) روش های کاهش خونریزی قاعدگی ؛ استفاده از آویشن

از دوران باستان از آویشن برای درمان فشار خون بالا ، بیماری های قلبی ، سرفه  ، اختلالات ایمنی ، استرس و مشکلات خلق و خو استفاده می شده است.آویشن سرشار از ویتامین A، ویتامین C، مس، فیبر، آهن و منگنز است و می تواند برای کاهش خونریزی شدید قاعدگی بسیار مفید باشد. علاوه بر این آویشن خاصیت آرامبخشی دارد و جریان خون را تنظیم می کند.برای استفاده از این خاصیت علاوه بر سایر روش ها ، می توانید از روش پیشنهادی زیر استفاده کنید. یک قاشق چای خوری آویشن خشک را پودر کرده و در یک لیوان آب جوش به مدت 15 دقیقه دم کرده و بعد از صاف کردن مصرف کنید. برای داشتن طعم و تاثیر بهتر می توانید کمی زنجبیل نیز به این دمنوش اضافه کنید. توجه داشته باشید که اگر به آویش و یا گیاهان مشابه حساسیت دارید نباید این دمنوش را بنوشید.همچنین مصرف آویشن برای کسانی که دچار مشکلات هورمونی ، فیبروئیدهای رحم، سرطان رحم، سرطان پستان، سرطان تخمدان و اندومتریوز هستند توصیه نمی شود.مصرف این دمنوش را یک هفته قبل از شروع خونریزی آغاز کرده و به محض اتمام خونریزی متوقف کنید. روش دوم : دمنوشی که در روش اول تهیه کرده اید را در جای یخی قرار دهید تا یخ بزند .سپس تکه های یخ را بر روی شکم و کمر خود بمالید. این کار را می توانید دوبار در روز تکرار کنید.

7 ) درمان خونریزی شدید قاعدگی با جلبک دریایی

جلبک دریایی به دلیل قدرت بالای آن در قطع کردن خونریزی قاعدگی معروف است .علاوه بر این خاصیت از جلبک دریایی برای درمان مشکلات معده ، انواع عفونت ها ، عدم تعادل هورمونی ، فشار خون بالا ، آسم ، تب و آرتریت استفاده می شود. جلبک دریایی با تاثیر گذاری بر روی عروق خونی می تواند خونریزی را کاهش دهد.علاوه براین ، جلبک دریایی توانایی حل لخته های خونی موجود در رحم را دارد و می تواند برای سایر مشکلات رحم نیز بسیار مفید باشد. جلبک دریایی برای درمان خونریزی شدید پریود مفید است جلبک دریایی برای درمان خونریزی شدید پریود مفید است برای استفاده از این خاصیت جلبک دریایی می توانید از روش پیشنهادی زیر استفاده کنید. 1 قاشق چای خوری برگ جلبک دریایی را در یک فنجان آب به مدت 5 الی 10 دقیقه بجوشانید.سپس کمی عسل طبیعی به آن اضافه کرده و بنوشید.از این روش می توانید یکبار در روز و به مدت 14 روز استفاده کنید .(7 روز قبل از قاعدگی تا آخرین روز پریود) توجه داشته باشید که : اگر باردارید و یا در دوران شیردهی هستید و به نوزاد شیر می دهید نباید از دمنوش جلبک دریایی استفاده کنید. همچنین در صورتی که به جلبک دریایی حساسیت دارید این دمنوش برای شما مناسب نیست.مصرف روزانه بیش از 3 گرم جلبک دریایی اصلا توصیه نمی شود.

8 ) درمان خونریزی زیاد پریود با استفاده از بابونه

در چند سال گذشته تحقیقات زیادی بر روی خواص دارویی و درمانی بابونه انجام شده است.برای از خواص بابونه عبارتنداز :خواص ضد تب ، ضد اسپاسم ، ضد قارچ ، ضد التهاب ، آرامبخش ، شل کننده عضلات و خواص آنتی بیوتیک طبیعی دارد و برای درمان بی خوابی ، سردی ، مشکلات معده ، تهوع و استفراغ ، اسهال ، بی اشتهایی ، بیماری حرکت ، مشکلات پوست و مو ، انواع زخم ها ، استرس و حتی درمان خونریزی بیش از حد قاعدگی مفید است. علاوه بر این خواص ، بابونه می تواند درد و گرفتگی عضلات ناشی از پریود را کاهش داده و رحم را آرام کند.برای استفاده از این خاصیت بابونه می توانید از روش پیشنهادی زیر استفاده کنید. 2 الی 3 قاشق چای خوری برگ خشک بابونه را پودر کرده و در یک فنجان آب جوش با حرارت ملایم به مدت 5 دقیقه بجوشانید.می توانید به این دمنوش کمی چای سبز نیز اضافه کنید. بعد از سرد شدن ، کمی عسل طبیعی به آن اضافه کرده و یک بار در روز مصرف کنید.مانند سایر روش ها ، نوشیدن این دمنوش را می توانید 7 روز قبل از قاعدگی و تا آخرین روز پریود ادامه دهید./ توجه داشته باشید که مصرف دمنوش بابونه برای زنان باردار ، شیرده و کسانی که به بابونه حساسیت دارند توصیه نمی شود.

9 ) استفاده از برگ بامبو برای درمان خونریزی شدید قاعدگی

برگ بامبو خواص دارویی و درمانی خوبی دارد .از برگ بامبو برای درمان بیماری های ریه ، معده ، تنگی نفس ، کلسترول بد خون ، مشکلات تیروئید ، برخی از تومور ها ، مشکلات ناخن و مو ، مشکلات باروری ، فشار خون بالا ، برخی از زخم ها ، مشکلات مثانه و کاهش خونریزی قاعدگی استفاده می شود. به طور سنتی از برگ بامبو برای کاهش درد زایمان و کاهش دردهای شدید قاعدگی استفاده می شود.برای استفاده از این خاصیت برگ بامبو ،با پزشک خود مشورت کرده و در صورت صلاح دید پزشک از دمنوش برگ بامبو استفاده کنید.

10 )‌ تاثیر جعفری بر کاهش خونریزی پریود

از جعفری برای درمان مشکلات و بیماری هایی مانند : بیماری های کلیه ، چشم ، نفخ ، دیابت ، آرتریت ، پوکی استخوان ، بیماری های روده ، کم خونی ، نفس بد بو ، برخی از سرطان ها و حتی کاهش خونریزی قاعدگی استفاده می شود.جعفری حاوی یک عنصر هورمون استروژن به نام apiol است که می تواند به تنظیم دوره های قاعدگی و زمان تخمک گذاری کمک کند.apiol موجود در جعفری می تواند به بهبود اختلالات هورمونی ، سندرم پیش از قاعدگی ، یائسگی ، افزایش میل جنسی و ترشح هومورن استروژن کمک کند.برای استفاده از خواص جعفری می توانید از دمنوش های جعفری استفاده کرده و یا جعفری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

11 ) برگ گواوا

برگ گواوا یکی از درمان های خانگی است که برای کاهش خونریزی قاعدگی مفید است.برگ گواوا سرشار از تانن هاست و خواص آنتی بیوتیک و ضد التهاب دارد.علاوه بر این برگ گواوا دارای مواد مغذی و میتامین هایی است که می تواند برای کاهش درد و خونریزی دوران قاعدگی مفید باشد.برای استفاده از این خاصیت برگ گواوا می توانید از روش پیشنهادی زیر استفاده کنید. دو تا سه برگ تازه گواوا را خوب بشویید و در یک لیوان آب جوش به مدت 5 دقیقه با حرارت کم دم کنید.از این دم نوش می توانید روزی 3 بار و به مدت 14 روز استفاده کنید.
توجه : از این روش فقط بعد از مشورت با پزشک و یا متخصص طب سنتی استفاده کنید.

12 ) تاثیر آلوئه ورا در درمان خونریزی شدید قاعدگی

این گیاه چند ساله ، محرک خوبی برای رحم است و می تواند برای درمان خونریزی شدید قاعدگی بسیار موثر باشد.آلوئه ورا می تواند درد و التهاب قاعدگی را کم کرده و جریان خون پریود را کاهش دهد.

13 ) برای قطع خونریزی قاعدگی چه بخوریم - کدو تنبل

کدو تنبل خواص بسیار زیادی دارد از جمله : درمان بیماری های چشم ، بی خوابی ، جلوگیری از پیری زود رس ، درمان بزرگی پروستات ، فشار خون بالا ، اختلالات ایمنی بدن ، برخی از سرطان ها و درمان خونریزی شدید قاعدگی .کدو تنبل سرشار از منیزیم است و می تواند به تعادل هورمونی زنان کمک کند.

14 ) برای قطع خونریزی قاعدگی چی بخورم - تربچه

مصرف تربچه می تواند با ایجاد تغییرات هورمونی در بدن زنان ، باعث کاهش خونریزی قاعدگی شود.همچنین میزان بالای ویتامین ها و مواد معدنی و مغذی موجود در ترپچه می تواند منابع از دست رفته بدن زنان به دلیل خونریزی شدید پروتئین را دوباره تجدید کند.

15 ) دانه های گشنیز

دانه گشنیز یک راه طبیعی و گیاهی برای تنظیم غدد درون ریز بدن و متعادل کردن هورمون های زنانه است که به همین دلیل می تواند برای درمان خونریزی شدید قاعدگی بسیار مفید باشد.دانه گشنیز همچنین می تواند درد و گرفتگی های دوره قاعدگی را کمتر کند.

16 ) دانه کنجد

دانه های کنجد برای درمان بسیاری از بیماری های مرتبط با بارداری و خونریزی سنگین قاعدگی مورد استفاده قرار می گیرد.ترکیبات موجود در دانه کنجد برای تعادل هورمونی در بدن زنان بسیار مفید است.

17 ) دانه رازیانه

دانه رازیانه خواص و فواید زیادی دارد. از جمله : درمان آسم و مشکلات تنفسی ، مشکلات گوارشی ، افزایش شیر مادر ، کاهش بوی بد دهان ، درمان دیابت ، افزایش سایز سینه ، کاهش کلسترول بد خون ، افزایش احتمال بارداری ، کاهش وزن ، درمان حالت تهوع صبحگاهی در دوران بارداری ، افزایش کیفیت خواب و همینطور کاهش خونریزی قاعدگی .

18 ) زنجبیل

یکی از مفیدترین روش های گیاهی برای کاهش خونریزی قاعدگی زنجبیل است.اسید مفنامیک موجود در زنجبیل دارای خواص ضد التهابی غیر استروئیدی است که می تواند برای کاهش درد و گرفتگی های دوران قاعدگی نیز موثر باشد.

19 ) سیر

سیر می تواند با تنظیم جریان خون در بدن به کنترل خونریزی دوران قاعدگی کمک کند.از طرفی سیر برای درمان فیبروئید رحمی و پولیپ ها نیز مفید است که درمان این مشکلات نیز می تواند باعث کاهش خونریزی قاعدگی شود.سیر منبع خوبی برای آلیسین است. آلیسین موجود در سیر خواص آنتی اکسیدانی دارد و به تعادل هورمونی در بدن زنان کمک می کند.

20 ) دارچین

برای درمان خونریزی شدید قاعدگی می توانید از خواص بینظیر دارچین نیز استفاده کنید.گفته می شود که دارچین با کنترل ماده ای به نام ترومبوکسان A در خون ، به بهبود گردش خون در بدن کمک کرده و لخته های خون را کاهش می دهد.دارچین خونرسانی به رحم را افزایش داده و رحم را آرام می کند.افزایش گردش خون و گرم شدن رحم می تواند باعث کاهش دردهای قاعدگی و گرفتگی های عضلانی در دوران قاعدگی شود.

21 ) آهن و منیزیم بیشتری دریافت کنید

آهن و منیزیم دو ماده مهم برای بدن هستند که به صورت مستقیم می توانند بر روی میزان خونریزی قاعدگی تاثیر گذار باشند. محققان اعتقاد دارند که کمبود آهن در بدن می تواند منجر به افزایش خونریزی قاعدگی شود.از طرفی خونریزی قاعدگی نیز می تواند باعث کاهش سطح آهن در بدن شده و منجر به کم خونی شود.مصرف خوراکی های های غنی از آهن می تواند باعث کاهش خونریزی قاعدگی شود.خوراکی هایی مانند : کلم بروکلی ، زردآلو ، هویج ، اسفناج ، گردو ، بادام هندی ، لوبیا و ...در صورتی که قادر به تامین آهن مورد نیاز بدن از طریق تغذیه نیستید می توانید تحت نظر پزشک از مکمل های حاوی آهن استفاده کنید. منیزیم به تنظیم هورمون های بدن کمک کرده و سطح هورمون استروژن و پروژسترون را در بدن زنان تنظیم می کند.برخی از خوراکی های حاوی منیزیم عبارتند از: موز ، کدو تنبل ، آووکادو ، ماست ، میوه های خشک ، شکلات تیره و تلخ ، دانه کنجد ، دانه کتان ، دانه خربزه ، کاکائو ، جو و ...در صورتی که قادر به تامین منیزیم مورد نیاز خود از طریق رژیم غذایی نیستید می توانید تحت نظر پزشک از مکمل های حاوی منیزیم استفاده کنید. توجه داشته باشید که مصرف مکمل منیزیم می تواند باعث اسهال شود.

22 ) ویتامین C

ویتامین C برای تقویت عروق خونی و همینطور برای کمک به جذب آهن بسیار مفید است.خوراکی های حاوی ویتامین C عبارتند از :لیمو ، پرتقال ، فلفل قرمز ، توت فرنگی ، انبه ، فلفل شیرین ، کرفس ، کلم بروکلی ، آناناس ، کیوی ، گریپ فروت ، گل کلم ، گواوا ، پاپایا ، و .... نکات بیشتر در صورتی که دچار خونریزی شدید در دوران قاعدگی هستید توصیه می شود که :
  • مقدار زیادی آب مصرف کنید
  • مصرف میوه و سبزیجات را افزایش دهید
  • از خوردن غذاهای شور و تند اجتناب کنید
  • چای و قهوه کمتر مصرف کنید
  • زیاد استراحت کنید
  • در صورتی که درد پریود بسیار زیاد و غیر قابل تحمل است می توانید از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی استفاده کنید.
  • از مصرف بیش از حد شیرینی و مواد قندی خودداری کنید
  • خواب کافی داشته باشید
  • ورزش منظم داشته باشید .
 تهیه و ترجمه اختصاصی : گروه سلامت / pamuh.com©
نظرات: 5 مشاهده