فواید روغن گل سرخ برای پوست ، افسردگی و میل جنسی

فواید روغن گل سرخ برای پوست ، افسردگی و میل جنسی

گیاه گل سرخ گیاه گل سرخ روغن گل سرخ از گل سرخ (Rosa damascena) استخراج می شود. این استخراج یا با استفاده از حلال ها یا از طریق تقطیر انجام می شود. این روغن دارای مزایای بسیاری می باشد. از جمله این خواص : ضد التهاب ، ضدافسردگی ، ضد عفونی کننده ، ضد اسپاسم ، ضد ویروس ، آفرودیزیاک ، قابض ، ضد باکتری ، کولاگوگ (صفرا آور) ، کلرتیک ، پالاینده ، قاعده آور ، هموستاتیک (خون بندآور) ، هپاتوپروتکتیو (حفاظت کبدی) ، ملین ، آرام بخش ، مسکن ، اشتها آور ، نیروبخش ، کمک به سلامت رحم و بسیاری موارد دیگر است. دقت کنید که برای بهره بردن از خواص روغن گل سرخ ، باید از روغن خالص و حقیقی استفاده کنید ، مسلماً محصولات تقلبی تاثیری نخواهند داشت.
  • روغن گل سرخ برای افرادی که دچار افسردگی هستند ، مفید است

مطالعات انجام شده نشان می دهند که استفاده از روغن گل سرخ در کاهش افسردگی نتایج مثبت در پی دارد ، در مطالعه ای تاثیر این روغن در افسردگی پس از زایمان مورد بررسی قرار گرفت. محققان 28 نفر از شرکت کنندگان را به دو گروه تقسیم کردند: یک گروه تحت درمان آروماتراپی قرار گرفتند ، این زنان در جلسات 15 دقیقه ای یک محلول 2.5 درصدی روغن گل سرخ/ اسطوخودوس را دو بار در هفته به مدت چهار هفته مورد استفاده قرار دادند . گروه دیگر از هیچ درمانی استفاده نکردند و به عنوان "گروه کنترل" در نظر گرفته شدند. نتایج این تحقیق بسیار قابل توجه بود. نه تنها مشاهده شد که افسردگی پس از زایمان در این زنان به میزان قابل توجهی کاهش یافته است ، بلکه این زنان کاهش قابل توجهی را در اختلالات اضطراب عمومی تجربه کردند!
  • روغن گل سرخ برای سلامت پوست مفید است

روغن گل سرخ به دلایل مختلف برای پوست مفید است. مزایای ضد میکروبی و آروماتراپی به تنهایی دلایل خوبی برای قرار دادن چند قطره از این روغن در لوسیون و کرم هایتان هستند. در مطالعه ای که در سال 2010 در چین انجام شد ، مشاهده شد که روغن گل سرخ قوی ترین اثرات ضد باکتری را در مقایسه با 10 روغن دیگر داراست. آنها همچنین مشاهده کردند که فقط پس از پنج دقیقه استفاده از محلول رقیق 0.25 درصدی روغن گل سرخ ، پروپیونی باکتریوم آکنه (Propionibacterium acnes ) که باکتری مسئول ایجاد آکنه است ، کاملا تخریب شد!
  • یکی از راه های استفاده از روغن گل سرخ برای رفع آکنه به این صورت است : اگر از آکنه رنج می برید ، سه بار در روز مقدار اندکی از روغن گل سرخ خالص را روی آکنه بمالید.  برای این کار از پنبه استریل شده استفاده کنید. اگر این روغن برای مشکل شما بیش از حد قوی بود ، می توانید آن را با مقدار کمی از روغن نارگیل کمی رقیق کنید.
یکی دیگر از دلایل استفاده از روغن گل سرخ برای سلامت پوست ، توانایی منحصر به فرد این روغن در افزایش نفوذپذیری پوست است! این به این معنی است که وقتی روغن گل سرخ به محصولات مراقبتی و زیبایی اضافه می شود باعث می شود تا روزنه های پوست شما بیشتر باز شده و در نتیجه ، پوست شما بیشتر مواد شیمیایی و مواد مغذی را جذب کند. برای استفاده ی مثبت از این مزیت روغن گل سرخ ، بهتر است محصولاتی که مواد مضر ندارند استفاده کنید و یا از کرم های خانگی دست ساز خودتان استفاده کنید. روغن گل سرخ به تعادل هورمون ها کمک می کند روغن گل سرخ به تعادل هورمون ها کمک می کند
  •  روغن گل سرخ برای افزایش میل جنسی و سلامت هورمون ها مفید است

از آنجایی که روغن گل سرخ به عنوان ضد اضطراب طبیعی عمل می کند ، این روغن می تواند تا حد زیادی به مردانی که دچار اختلال عملکرد جنسی مرتبط با اضطراب و استرس هستند کمک کند. همچنین گزارش شده است که این روغن می تواند به تعادل هورمون های جنسی کمک کند ، که این هم می تواند باعث افزایش میل جنسی شود.
  • چگونگی استفاده از روغن گل سرخ برای افزایش میل جنسی (برای زنان و مردان) : دو قطره از روغن های زیر را روی گردن خود استعمال کنید و یا در خانه یا اتاق خواب به وسیله ی دیفیوزر روغن های معطر پخش کنید :
  • روغن گل سرخ
  • روغن چوب صندل
  • روغن یاسمن
  • روغن یلنگ یلنگ
همچنین این روغن ها را می توان با روغن های حامل مانند روغن جوجوبا و یا روغن نارگیل ترکیب کرده و به عنوان روغن ماساژ استفاده کرد.
  •  روغن گل سرخ دارای خواص ضد عفونی کننده است

روغن گل سرخ می تواند در مقابله با عفونت ها مفید باشد . با استفاده از این روغن برای درمان زخم ها ، می توانید به جلوگیری از گسترش عفونت کمک کنید. خاصیت آنتی سپتیک این روغن بسیار کاربردی است ، برای مثال اضافه کردن چند قطره از آن به محصولات تمیز کننده نه تنها باعث می شود که خانه شما بوی خوشی داشته باشد ، بلکه قدرت ضدعفونی کننده ی محصول را نیز افزایش می دهد. این روغن در بیماری هایی همچون اسهال ، وبا ، حصبه نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
  •  روغن گل سرخ به کاهش اسپاسم کمک می کند

یکی دیگر از خواص با ارزش روغن گل سرخ خاصیت ضد اسپاسم آن است که به این روغن امکان می دهد ماهیچه ها ، گرفتگی ها و هر گونه اسپاسم را کاهش دهد. داشتن یک شیوه زندگی پر مشغله می تواند زمان کمتری برای استراحت ماهیچه های شما باقی بگذارد ، بنابراین می توانید از روغن ماساژی بر پایه روغن گل سرخ استفاده کنید. ماساژ دادن این روغن به ناحیه آسیب دیده ، می تواند درد را از بین ببرد و اثر آرام بخش فوری بر روی ماهیچه ها داشته باشد. تهیه و ترجمه اختصاصی : گروه تغذیه و سلامت / pamuh.com©
نظرات: 1 مشاهده