12 روش گیاهی و خانگی برای تقویت رشد موی ابرو

ابروها تاثیر زیادی بر زیبایی صورت دارند و حتی بخشی از احساسات ما با تغییر حالات ابرو قابل درک است ! در حال حاضر داشتن ابروهای ضخیم و پر مو یکی از معیارهای زیبایی در بین زنان است.ابروهای زیبا باعث زیبایی چشم ها نیز می شود با این حال همه افراد خوش شانس نیستند و ابروی ضخیمی ندارند.در این مطلب به روش های مختلف خانگی و گیاهی برای تقویت موی ابرو و مژه اشاره شده است. 12 روش گیاهی و خانگی برای تقویت رشد موی ابرو 12 روش گیاهی و خانگی برای تقویت رشد موی ابرو رشد ابروها می تواند با تغییر فصل و شرایط سلامت بدن ، تحت تاثیر قرار گیرد.اگر بدن شما ضعیف باشد و مواد مغذی مناسب دریافت نکنید ، به طور طبیعی ابروهایتان دچار ریزش مو خواهند شد.
مطلب پیشنهادی : دلایل ریزش مو

برخی از دلایل ریزش ابرو و کم پشت بودن ابرو

1 ) برداشتن ابرو

بسیاری از زنان (و به تازگی برخی از مردان)  ابروهای خود را با استفاده از موچین بر می دارند که متاسفانه برداشتن بیش از حد ابرو با استفاده از موچین می تواند باعث کاهش موی ابرو و نازک تر شدن ابرو شود.

2 ) آسیب های احتمالی

هرگونه صدمه و آسیب فیزیکی به ابرو و پوست بالای چشم می تواند باعث ریزش ابرو و نازک تر شدن ابرو شود.

3 ) کم کاری تیروئید

ریزش موی ابرو و مژه می تواند نشانه از کم کاری تیروئید باشد.علاوه بر این ، ابتلا به هیپوپیتوئیتاریسم می تواند باعث ریزش شدید ابرو شود. بارداری و استفاده از روش های هورمونی برای پیشگیری از بارداری می تواند همین تاثیر را بر روی ابروها داشته باشد.

4 ) شیمی درمانی

شیمی درمانی علاوه بر ریزش موی سر ، می تواند باعث ریزش موی ابرو و مژه نیز شود.

5 ) انواع عفونت

برخی از عفونت های قارچی ، باکتریایی و سیفلیس می تواند باعث ریزش موی ابرو شود.

6 ) اختلال در سیستم ایمنی بدن

ابتلا به مشکلات خودایمنی می تواند باعث حمله سیستم ایمنی بدن به فولیکول های موی ابرو شده و باعث ریزش موی ابرو شود.

سایر دلایل ریزش موی ابرو عبارتند از :

  • رشد زگیل در ابرو
  • ژنتیک و وراثت
  • سندرم تریکوتیلومانیا یا اختلال موکنی - موکنی می‌تواند در هر ناحیه بدن که مو رشد می‌کند روی دهد؛ رایج‌ترین نواحی کاسه سر، ابروها، و پلکها هستند، در حالی که نواحی کمتر متداول، زیر بغل، صورت، ناحیه شرمگاهی، و اطراف مقعد است.
  • رژیم های نامتعادل - که می تواند منجر به کمبود مواد مغذی در بدن شده و باعث ریزش موی ابرو شود.موادی مغذی مانند: آهن ، روی ، کلسیم ، بیوتین ، ویتامین D ، ویتامین B12 و ...
  • اگزما - درماتیت آتوپیک
  • افزایش سن و پیری
  • و....
روش های خانگی و گیاهی برای جلوگیری از ریزش ابرو و افزایش رشد ابرو روش های خانگی و گیاهی برای جلوگیری از ریزش ابرو و افزایش رشد ابرو روش های خانگی و گیاهی برای جلوگیری از ریزش ابرو و افزایش رشد ابرو

1 ) لایه برداری کنید

حذف و برداشتن سلول های مرده پوست می تواند به افزایش رشد ابرو و جلوگیری از ریزش ابرو کمک کند.سلول های مرده پوست می توانند باعث خشک شدن پوست ناحیه ابرو شوند و همچنین باعث می شود تا پوست این ناحیه ضخیم شده و رشد ابرو با مشکل مواجه شود.

2 ) رژیم غذایی مناسب داشته باشید

اگر در رژیم غذایی خود به اندازه کافی مواد مغذی و ویتامین مصرف نکنید بدن شما ضعیف شده و دچار ریزش ابرو خواهید شد.برخی از مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت موها عبارتند از :
  • ویتامین های گروه B

ویتامین گروه B برای همه مردم شناخته شده هستند.این گروه از ویتامین ها ، ویتامین محلول در آب هستند و بدن ما قادر به ذخیره سازی این ویتامین ها نیست. به همین دلیل ما مجبور هستیم میزان مورد نیاز بدن خود را به صورت روزانه و از طریق خوراکی ها و رژیم غذایی دریافت کنیم .انواع گوشت ، مارچوبه ، غلات ، موز ، شاه بلوط ، ذرت ، سیب زمینی ، سویا و ... منایع خوب ویتامین های گروه ب هستند.همچنین ما می توانید از مکمل های حاوی ویتامین های گروه ب مانند ول وومن و فارماتون استفاده کنید.
  •  اسیدهای چرب امگا 3

همه چربی ها برای بدن مضر نیستند.بخصوص اسیدهای چرب امگا 3 که برای سلامت بدن نقش بسزایی دارد.مصرف روزانه این اسیدهای چرب بسیار حیاتی است زیرا بدن ما قادر به تولید اسیدهای چرب امگا 3 نیست و افزایش اسیدهای چرب امگا 6 نسبت به امگا 3 می تواند مشکلات و بیماری های فراوانی در بدن ایجاد کند.برخی از منابع اسید چرب امگا 3 عبارتند از : انواع ماهی های آزاد ، ماهی خال مخالی ، ماهی تن ، گردو ، سبزیجات سبز تیره مانند اسفناج و ....
  • پروتئین ها

پروتئین ماده اساسی برای چرخه زندگی هر نوع سلول در بدن است.پروتئین ، رشد مو را تحریک می کند و دریافت میزان مناسب پروتئین از طریق تغذیه می تواند از ریزش موی ابرو جلوگیری کند. برخی از منابع خوب پروتئین عیارتند از :  گوشت ، شیر ، تخم مرغ ، توفو ، غلات و ... ابروهای زیبا می تواند زیبایی خاصی به چشم بدهد ابروهای زیبا می تواند زیبایی خاصی به چشم بدهد
  • روی

با پیشرفت علم ، دانشمندان به نقش روی در تحریک رشد موی ابرو و جلوگیری از ریزش موی ابرو بیشتر توجه کرده اند.برای جلوگیری از ریزش ابرو ، علاوه بر مصرف منظم روی ، باید روزانه به میزان لازم آب مصرف کنید تا بدنتان توانایی جذب مناسب مواد مغذی از رژیم غذاییتان را داشته باشد.

3 ) روغن کرچک ؛ تقویت ابرو

روغن کرچک یکی از شناخته شده ترین روغن های گیاهی برای سلامت مو است که اکثر مردم از آن استفاده می کنند.روغن کرچک برای تحریک رشد موهای ابرو و مژه و جلوگیری از ریزش مو نیز کاربرد دارد.بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی مرتبط با سلامت مو حاوی روغن کرچک هستند.روغن کرچک پوست را مرطوب کرده و به عمق پوست نفوذ می کند به همین دلیل با کمک به تغذیه فولیکول مو می تواند باعث رشد بهتر و ضخیم تر شدن موهای ابرو و مژه شود . برای استفاده از این خاصیت روغن کرچک می توانید شب ها قبل از خواب روغن کرچک را با استفاده از پنبه بر روی ابرو و مژه های خود بکشید و صبح روز بعد آن را با آب ملایم بشویید.نتایج مثبت این روغن گیاهی ، بعد از 4 هفته بخوبی قابل مشاهده است.

4 ) روغن نارگیل ؛ جلوگیری از ریزش موی ابرو

یکی از دلایل ریزش ابرو و نازک و کم پشت شدن موی ابرو وجود برخی از باکتری هاست.اسید لوریک موجود در روغن نارگیل خواص آنتی بیوتیک و ضدقارچ خوبی دارد و می تواند برای مو و ریشه موی ابرو بسیار مفید باشد. علاوه بر این ، روغن نارگیل حاوی مقادیری ویتامین E است که اثرات ضد پیری دارد و برای زیبایی و سلامت ابرو بسیار مفید است.برای استفاده از این خاصیت می توانید شب قبل از خواب مقداری روغن نارگیل را با استفاده از پنبه بر روی ابروی خود بمالید و صبح روز بعد بشویید.

5 ) داشتن ابروهای پر پشت ؛ روغن زیتون

روغن زیتون یکی از روغن های گیاهی پر استفاده در مدیترانه است.این روغن گیاهی برای سلامت پوست و مو بسیار مفید است.از روغن زیتون می توانید برای تحریک رشد ابرو استفاده کنید.روغن زیتون حاوی امگا 3 است که برای رشد و سلامت موی ابرو و مژه بسیار مفید است.

6 ) از شیر استفاده کنید

استفاده از شیر برای تقویت رشد ابرو ممکن است به نظرتان عجیب باشد.شیر نوشیدنی مورد علاقه بسیار از مردم است که حاوی مقادیر خوبی از پروتئین و ویتامین است و می تواند مواد مغذی را به فولیکول های مو برساند .پروتئین برای رشد مو ، جلوگیری از ریزش مو ، رشد ناخن ها  و .. ضروری است.اگر بدن شما پروتئین کافی نداشته باشد می تواند باعث ریزش ابرو و نازک شدن ابرو شود . برای این منظور شب قبل از خواب مقداری شیر را با استفاده از پنبه به ابروی خود بمالید و صبح روز بعد با آب ملایم بشویید.

7 ) وازلین

وازلین قطعا یکی از مواردی است که برای رشد و تقویت ابرو نقش موثری دارد.وازلین می تواند پوست آسیب دیده را بهبود بخشد. همچنین وازلین می تواند باعث افزایش سرعت رشد موی ابرو شود .

8 ) زرده تخم مرغ

با استفاده از زرده تخم مرغ می توانید ابروهایی ضخیم و پر پشت داشته باشید.تخم مرغ به دلیل داشتن مواد مغذی مورد نیاز برای رشد مو ، باعث تحریک رشد مو و جلوگیری از ریزش ریزش موی ابرو می شود.مواد مغذی مانند : پروتئین ، ویتامین های مختلف ، اسیدهای آمینه و ... برای استفاده از این خاصیت تخم مرغ می توانید از این روش ها استفاده کنید : کمی زردچوبه به زرده تخم مرغ اضافه کنید و بر روی ابروی خود بمالید و بعد از 20 الی 30 دقیقه با آب گرم بشویید. توجه داشته باشید که شستشو را به خوبی انجام دهید زیرا زردی زردچوبه در صورت تثبیت شدن بر روی مو و پوست به سختی پاک می شود. روش دوم : کمی آبلیمو به تخم مرغ اضافه کنید و با استفاده از پنبه بر روی ابروهای خود بمالید و بعد از 20 الی 30 دقیقه بشویید. این کار را می توانید با استفاده از تخم مرغ و روغن زیتون نیز انجام دهید. برداشتن زیاد ابرو با موچین باعث کاهش موهای ابرو می شود برداشتن زیاد ابرو با موچین باعث کاهش موهای ابرو می شود

9 ) چطور ابروی ضخیم و پرمو داشته باشیم ؟ ؛ از آلوئه ورا استفاده کنید

آلوئه ورا ترکیبی به نام آلوئنین دارد که می تواند به رشد و تقویت ابرو کمک کند. علاوه براین ، ژل آلوئه ورا حاوی ترکیباتی مانند آلوئه ادمیدین ، بباروئولین ، ساپونین ، مواد معدنی ، آنزیم ها ، ویتامین E و ویتامین C است برای رشد مو و سلامت پوست بسیار مفید هستند. روی، پتاسیم، منیزیم، کروم، آنزیم ها و فولات موجود در ژل آلوئه ورا می تواند باعث افزایش سرعت رشد مو و ضخیم تر شدن موهای ابرو شود .برای استفاده از این خاصیت می توانید شب قبل از خواب ژل آلوئه ورا را بر روی ابروی خود بمالید و صبح روز بعد با آب ولرم بشویید. این کار را می تواید هر شب تکرار کنید.

10 ) از ویتامین E استفاده کنید

ویتامین E یکی از ویتامین های ضروری برای داشتن موهای سالم و پرپشت است.از ویتامین E می توانید هم به صورت مصرف خوراکی و هم به صورت مصرف موضعی برای تحریک رشد ابرو و جلوگیری از ریزش موی ابرو استفاده کنید. منابع غذایی طبیعی ویتامین E بسیار موثر تر از مکمل های خوراکی این ویتامین است. مانند : توفو ، سبزیجاتی با برگ های سبز تیره ، اجیل ها ، غذاهای دریایی ، روغن های گیاهی ، آووکادو و ... همچنین از روغن ویتامین E  می توانید برای ماساژ ابرو استفاده کنید. برای استفاده از این خواص می توانید هر شب قبل از خواب روغن ویتامین E را با استفاده از پنبه بر روی ابروی و مژه های خود بمالید و صبح رو بعد بشویید.

11 ) روغن درخت چای

روغن درخت چای به دلیل خواص آن در جلوگیری از ریزش مو و افزایش سرعت رشد مو معروف است.برای این منظور می توانید هر شب قبل از خواب روغن درخت چای را بر روی ابروی خود بمالید و صبح روز بعد با آب ملایم بشویید.
توجه : مصرف روغن درخت چای می تواند در برخی از افراد ایجاد حساسیت کند.قبل از استفاده از این روش ،مطمئن شوید که به روغن درخت چای حساسیت ندارید.

12 ) روش های تقویت رشد ابرو ؛ استفاده از کنجد

روغن کنجد یک منبع غنی از ویتامین ها و سایر مواد مغذی مورد نیاز برای رشد مو است.روغن کنجد دارای گلیسیرید اسید لینولئیک، الیوین، پالمیتیک اسید است که علاوه بر تقویت و نرمی موهای ابرو ، می تواند باعث براق شدن موهای ابرو شود.روغن کنجد خواص نرم کنندگی خیلی خوبی دارد و در بسیاری از سایر روش های گیاهی تقویت مو ، به عنوان روغن پایه استفاده می شود. چند قطره روغن کنجد را با استفاده از پنبه ، شب قبل از خواب ، به ابروی خود بمالید و صبح روز بعد بشویید.و یا می توانید2 قاشق غذاخوری روغن کنجد را با یک دوم قاشق آب لیمو مخلوط کرده و با استفاده از پنبه به ابروی خود بمالید و بعد از 30 دقیقه بشویید.از این روش می توانید دوبار در روز استفاده کنید. نکته :
  • از برداشتن بیش از حد ابرو توسط موچین خودداری کنید
  • از لوسیون ها و مواد آرایشی بی کیفیت و تقلبی استفاده نکنید
  • پوست های مرده ناحیه ابرو را به صورت منظم از بین ببرید.
  • یک رژیم متعادل غذایی حاوی مواد مغذی و ویتامین ها داشته باشید.
  • به میزان کافی آب بنوشید
با تشکر از اینکه مطلب 12 روش گیاهی و خانگی برای تقویت رشد موی ابرو را مطالعه کردید / حسینی / تهیه و ترجمه اختصاصی : گروه تغذیه و سلامت / pamuh.com©
نظرات: 0 مشاهده