5 خاصیت روغن انگور برای "تقویت مو" و حفظ سلامت پوست سر

این روزها بسیاری از مردان سعی می کنند برای رفع مشکلات سلامت و بهداشتی خود از داروهای گیاهی استفاده کنند. یکی از دلایل استفاده از داروهای گیاهی این است که این داروها عوارض جانبی شدید داروهای شیمیایی را ندارد .از معروف ترین اسانس ها و روغن های گیاهی می‌توان به روغن زیتون ، روغن اسطوخودوس و روغن نارگیل  اشاره کرد.

یکی دیگراز این روغن ها که فواید و خواص بسیار زیادی دارد روغن هسته انگور است . در مطلب امروز به برخی از خواص و فواید روغن انگور برای درمان مشکلات مو اشاره شده است.

5 خاصیت روغن انگور برای "تقویت مو" و حفظ سلامت پوست سر

برخی از خواص روغن انگور برای سلامت و تقویت مو

روغن انگور از دانه های کوچک انگور استخراج می شود و به صورت معمول در کارخانه‌های آبگیری انگور ، بعد از استخراج آب انگور، دانه های ریز داخل انگور جداسازی می‌شود و سپس از این دانه ها روغن استخراج می شود. از روغن انگور در شش هزار سال پیش در اروپا برای درمان بیماری‌های مرتبط با چشم ، پوست و مو استفاده می شده است .

فواید و خواص روغن انگور بسیار زیاد است و اعتقاد بر این است که این فواید بی نظیر به دلیل داشتن مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و همچنین  وجود ویتامین های مانند ویتامین a ، ویتامین c و ویتامین e است. روغن انگور خاصیت ضد التهابی دارد همچنین از این روغن می‌تواند برای درمان فشار خون بالا، دیابت، مشکلات دهان  و یا حتی تا نارسایی وریدی مزمن استفاده کرد. با وجود خواص فراوان این روغن گیاهی، هنوز عوارض جانبی مصرف روغن انگور به صورت کامل مشخص نیست و برخی از متخصصان اعتقاد دارند که استفاده بیش از ۱۲ هفته از این روغن می‌تواند عوارض جانبی در پی داشته باشد.

کسانی که از داروهای ضد انعقاد خون مانند وارفارین ،  یا داروهای فشار خون مانند کاپتوپریل و یا داروهای کاهش دهنده چربی خون مانند لیپوفیکس استفاده می کنند باید قبل از مصرف روغن انگور با پزشک خود مشورت کنند . روغن انگور به نور خورشید حساسیت دارد و باید در ظرف شیشه ای و به دور از نور خورشید نگهداری شود

چرا روغن انگور انتخاب مناسبی برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو است؟

1-  ارزان است

در مقایسه با سایر روغن های گیاهی مفید برای مو ، روغن انگور بسیار ارزان تر است .قیمت آن معمولاً ۳۰ الی ۴۰ درصد پایین تر از روغن نارگیل است به همین میزان نیز از روغن زیتون ارزانتر است

2- بی بو است

بسیاری از مردم به این دلیل از روغن انگور به جای سایر روغن های گیاهی استفاده می کنند زیرا این روغن به صورت معمول بویی ندارد

برخی از خواص و فواید روغن انگور برای مو

1- کاهش ریزش مو

جلوگیری از ریزش مو و کاهش ریزش مو یکی از مهمترین خواص دارویی و درمانی روغن انگور می باشد. این روغن گیاهی با داشتن آنتی اکسیدان هایی می تواند میزان هورمونهایی که باعث ریزش مو می شوند را کاهش دهد .همچنین در یک تحقیق که در سال ۱۹۹۸ انجام شده است ثابت شد که مواد موجود در روغن دانه های انگور می توانند سلول های فولیکول مو را در موش ها فعال کنند.

این روغن گیاهی مفید زمانی که برای تقویت مو استفاده می شود ، میزان کورتیزول موجود را کنترل می کنند که به نوبه خود می‌تواند باعث کاهش ریزش مو شود

2- افزایش سرعت رشد مو

همانطور که قبلا ذکر شد روغن انگور مانند بسیاری از سایر روغن های گیاهی محبوب مانند روغن نارگیل، روغن آرگان و روغن زیتون ، حاوی مواد معدنی و ویتامین های بسیاری است  ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌توانند سرعت رشد موهای شما را افزایش دهند

3-مرطوب کننده پوست سر و مو

یکی از دلایلی که باعث می شود خانمها روغن انگور را برای تقویت موی خود استفاده کنند خواص مرطوب کنندگی آن میباشد .روغن انگور سبکتر از روغن زیتون یا روغن نارگیل است و گزینه بسیار مناسبی برای مرطوب کردن موهای خشک محسوب می شود .همچنین این روغن گیاهی ، رطوبت و چربی طبیعی پوست سر و موی سر شما را از بین میبرد و از شکنندگی موها جلوگیری می کند .

این روغن هیچ بویی ندارد و برای کسانی که به بوی روغن های گیاهی حساسیت دارند انتخاب بسیار مناسبی محسوب می شود . برای استفاده از این روغن گیاهی برای مرطوب کردن موهای خود می توانید روغن انگور را مستقیماً به روی موهای خود  به مدت ۱۰ دقیقه مالش دهید

4- کاهش شوره سر

یکی دیگر از مزایای استفاده از روغن انگور برای تقویت مو و پوست سر جلوگیری  و درمان شوره سر می باشد. این روغن گیاهی پرخاصیت با مرطوب کردن پوست سر شما از پوسته پوسته شدن آن و ایجاد شوره سر جلوگیری می‌کند .همچنین می‌تواند به رشد سلول‌های پوست سر کمک کرده و مواد مغذی برای تقویت موی شما را تامین کنند.

برای استفاده از این خاصیت فقط کافیست شما روغن انگور را مستقیما به روی پوست خود مالیده و چند دقیقه مالش دهید تا کاملا به خورد پوست سرد برود.

5- درخشش مو

این یکی از خواص و مزایای بسیار مهم و پر کاربرد روغن انگور  به خصوص در بین خانمها می باشد. این روغن به راحتی توسط پوست سر جذب شده و موهای شما را از ریشه و درون مو تقویت می کند. این روغن همچنین دارای ویتامین e است که می توانند برای سلامت موهای شما حیاتی باشد..

استفاده از این روغن برای کسانی که هر گونه مشکلات مربوط به مو دارند بسیار توصیه می‌شود و نکته مهم این است که این روغن گیاهی به سرعت نتیجه می دهد.

تهیه و ترجمه اختصاصی/ pamuh.com ©

نظرات: 0 مشاهده