روستای سنگان در تهران کجاست؟

برای اهالی پایتخت که از شلوغی، سروصدا و آلودگی هوا خسته شده‌اند، سفر به مناطق اطراف تهران فرصتی برای رهایی از قیل و قال و دستیابی به آرامش است. روستای سنگان در تهران کجاست؟ یکی از روستاهای زیبا در اطراف تهران روستای سنگان است که مناظر طبیعی و آبشار سنگان را در خود جای داده است. اگر شما نیز به دنبال پاسخ این سوال هستید که سنگان کجاست؛ با ما همراه شوید تا با این روستای زیبا آشنا شوید.

معرفی روستا و آبشار سنگان

روستای سنگان در حوالی شهر تهران قرار دارد و در طول سال پذیرای گردشگران مختلفی است. با توجه به آثار تاریخی این روستا و نوشته‌های کشف شده بر روی سنگ قبرهای قدیمی، قدمت آن به 500 سال پیش باز می‌گردد. ورودی این روستا قدیمی‌ترین محله آن به نام سنگان پایین است و در کل در سنگان 6 محله وجود دارد. روستای سنگان تهران طبیعت زیبایی دارد که برای سفری کوتاه به اطراف تهران بهترین انتخاب ممکن خواهد بود. یکی از زیباترین جاذبه‌های این روستا، آبشار سنگان است که در شمال غرب روستا قرار دارد. این آبشار تا تهران تنها در حدود 20 کیلومتر فاصله دارد. هر فصلی از سال را که برای سفر به این آبشار انتخاب کنید، زیبایی‌های آن و مناظر اطراف شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

روستا و آبشار سنگان کجاست؟

روستا و آبشار سنگان کجاست؟ برای رسیدن به روستا و آبشار سنگان از تهران فاصله کمی در پیش خواهید داشت. برای رسیدن به این روستا از غرب تهران یک ساعت در راه خواهید بود. ابتدا به سمت میدان دهکده المپیک حرکت کنید و در اتوبان همت 3 کیلومتر مسیر خود را ادامه دهید. سپس به کن رسیده و پس از آن به سمت امامزاده داوود حرکت کنید. در حدود 10 کیلومتر بعد، تابلو راهنما سنگان را مشاهده می‌کنید.

بهترین زمان بازدید از روستا و آبشار سنگان

آب‌وهوای روستا سنگان در مقایسه با شهر تهران و نواحی اطراف خنک‌تر است و به همین دلیل بهترین زمان سفر را می‌توان اواسط بهار تا ماه‌های اولیه پاییز در نظر گرفت. زیبایی‌های این منطقه با وجود گیاهان و درختان مختلف در فصل بهار بیش از هر زمان دیگری است. سفر به روستا و آبشار سنگان در فصل پاییز نیز با وجود دنیای از رنگ‌های مختلف، جذابیت‌های خاص خود را دارد، به ویژه در اوایل پاییز که هنوز دمای هوا کاهش نیافته است. در فصل زمستان قطرات آبی که به سمت پایین روانه می‌شوند، با رسیدن به سطح زمین یخ زده و قندیل‌های زیبایی یخی را ایجاد می‌کنند؛ البته سفر در زمستان به دلیل سرمای هوا و تغییر شرایط جاده سخت‌تر خواهد بود.

دیدنی‌های روستا سنگان

دیدنی‌های روستا سنگان مهم‌ترین جاذبه دیدنی روستا سنگان، آبشار آن است که توضیح دادیم. این روستا با تنوعی از درختان و گونه‌های گیاهی مختلف دارای مناظر زیبایی است که برای تمامی گردشگران جذاب خواهد بود. از گونه‌های گیاهی شناخته شده روستا سنگان می‌توان به سماق، زرشک، گلپر و ریواس اشاره کرد. در این روستا باغ‌هایی با درختان گیلاس، آلبالو، سیب، انجیر و زردآلو دیده می‌شود. از دیگر دیدنی‌های این روستا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

رودخانه سنگان

در سفر به این روستا دیدن رودخانه سنگان در کنار آن را از دست ندهید. این رودخانه از کوه کرکو سرچشمه گرفته و در نهایت به رود کن می‌ریزد. در کنار این رود بساط خود را پهن کرده و از خنکای آن در سایه درختان لذت ببرید.

غار بیوک آقا

در مسیر آبشار سنگان از غار بیوک آقا نیز دیدن کنید. این غار کوچک ساخته فردی به نام بیوک آقا است که در حدود 50 سال پیش با قلم‌های فولادی کنده شده است. البته درباره هدف ساخت این غار کوچک اطلاعاتی در دست نیست.

امامزاده‌ها

اگر اهل زیارت امامزاده هستید، در روستای سنگان می‌توانید از مقبره‌های امامزاده سید علاالدین، امامزاده قاسم، امامزاده عقیل و امامزاده سید عمادالدین دیدن کنید. مقبره‌های این چند امامزاده بنایی قدیمی است که در باور مردم محلی قداست ویژه‌ای دارد.

قله پهنه حصار

اگر اهل کوهنوردی هستید در سفر به روستای زیبای سنگان به دشت پهنه حصار بروید و از آنجا راهی قله شوید که برای فتح آن چند ساعتی در راه خواهید بود.

در سفر به سنگان در کجا اقامت کنیم؟

در این مطلب به این سوال پاسخ دادیم که سنگان کجاست؟ برای اقامت در روستای سنگان بهتر است از کمپ زدن در حوالی آبشار خودداری کنید و در اقامتگاه‌های این روستا ساکن شوید؛ بدون شک اجاره سوئیت تهران انتخاب بهتری خواهد بود. به طور کلی اگر راهی سفر به هر نقطه از ایران مانند جاهای گردشگری مشهد هستید، می‌توانید اقامتگاه و هتل مورد نظر خود را رزرو کرده و بدون نگرانی راهی سفر شوید.
نظرات: 0 مشاهده