دم کردن بهترین دمنوش برای سرماخوردگی به کمک چای ساز

بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی در فصول سرد سال بسیار شایع بوده و با علائمی مانند سرفه، آبریزش بینی، گلودرد و غیره همراه هستند که گاهی تحمل این علائم بسیار سخت می‌شود. در طول دوره‌ای که فرد درگیر سرماخوردگی است، غذاها و نوشیدنی‌های که می‌خورد، اهمیت زیادی خواهد داشت. دمنوش مناسب سرماخوردگی دمنوش مناسب سرماخوردگی یکی از مواردی که می‌تواند به درمان سرماخوردگی کمک کند، مصرف انواع دمنوش برای سرماخوردگی و آبریزش بینی است که برای بهبود علائم بیماری مفید خواهد بود. در این مطلب به معرفی چندین نوع از بهترین دمنوش برای سرماخوردگی می‌پردازیم.

دمنوش سرماخوردگی

به طور کلی دمنوش‌ها تنوع زیادی دارند اما همگی آن‌ها از گیاهان طبیعی تهیه شده و خواص فراوانی برای بدن خواهند داشت. خواص برخی از این گیاهان برای بیماری سرماخوردگی بسیار مفید است.

دمنوش آویشن

آویشن گیاهی بسیار مفید برای بهبود علائم تنفسی مانند سرفه، گلو درد و تنگی نفس است. دمنوش این گیاه خلط‌آور و ضد سرفه بوده و به خروج ویروس‌ها از بدن کمک می‌کند. برای بهبود سرماخوردگی روزی 2 بار دمنوش آویشن دم کرده و میل کنید و از خواص بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید. البته در صورتی که در دوران بارداری بوده و یا به اختلالات غده تیروئید مبتلا هستید، از مصرف دمنوش آویشن خودداری کنید.

دمنوش زنجبیل

دمنوش گیاهی برای سرماخوردگی دمنوش گیاهی برای سرماخوردگی زنجبیل، یکی از بهترین گزینه‌های دمنوش برای سرماخوردگی بوده، زیرا حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که به تقویت سیستم ایمنی کمک کرده و موجب بهبود سرماخوردگی می‌شوند. برای آماده کردن این دمنوش شما به چند تکه زنجبیل تازه نیاز دارید تا داخل آب جوش ریخته و دمنوشی مناسب برای سرماخوردگی تهیه کنید. طبع گرم دمنوش زنجبیل یکی از دیگر دلایلی است که موجب می‌شود تا به رفع علائم سرماخوردگی کمک کند.

دمنوش دارچین

مصرف دمنوش دارچین برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید بوده و همچنین به درمان سرفه‌های خشک کمک می‌کند. برای بهره‌مندی از خواص ضد ویروسی دارچین، دو تا سه بار در هفته دمنوش دارچین را میل کنید. این دمنوش برای کاهش خطر ابتلا به سرماخوردگی در فصول سرد سال نیز مفید است. البته توجه داشته باشید که مصرف دمنوش دارچین به خانم‌های باردار توصیه نمی‌شود، چرا که بر میزان فشار خون در دوران بارداری تاثیرگذار است.

دمنوش مریم گلی

از خواص دمنوش مریم گلی برای سرماخوردگی می‌توان به کاهش التهاب و عفونت‌های تنفسی اشاره کرد و به همین دلیل این دمنوش را برای درمان بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا مفید دانسته‌اند. البته گیاه مریم گلی خواص دیگری نیز برای بدن دارد اما بهتر است خانم‌ها در دوران بارداری و شیردهی از مصرف این دمنوش خودداری کنند.

دمنوش گل میخک

با استفاده از گل میخک می‌توان یک دمنوش سرماخوردگی تهیه کرد که به رفع علائم تنفسی مانند گلودرد کمک می‌کند. این دمنوش برای خروج عفونت‌های ریه و دستگاه تنفسی مفید بوده و با پاکسازی مجاری تنفسی، علائم سرماخوردگی را کاهش می‌دهد. برای تهیه این دمنوش به یک قاشق غذاخوری از گل میخک نیاز دارید.

دمنوش به

به، یکی از میوه‌های مفید برای بدن است که خواص بسیاری دارد. یکی از موارد استفاده از به، تهیه دمنوش است. مصرف دمنوش در دوران سرماخوردگی با تقویت بدن، روند درمان را بهبود می‌بخشد. برای درست کردن دمنوش به، می‌توانید از میوه تازه یا خشک شده آن استفاده کنید.

دمنوش چای سبز

دم کردن دمنوش برای سرماخوردگی دم کردن دمنوش برای سرماخوردگی اغلب ما می‌دانیم که مصرف چای سبز برای بدن مفید است اما جالب است بدانید که مصرف دمنوش چای سبز در زمان ابتلا به سرماخوردگی نیز بسیار سودمند خواهد بود. چای سبز حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که بدن را تقویت کرده و به سوخت‌وساز بهتر آن کمک می‌کند. برای از بین بردن عفونت‌های ناشی از سرماخوردگی دمنوش چای سبز میل کنید.

دمنوش گشنیز

با استفاده از تخم گشنیز و یا برگ خشک شده این گیاه می‌توان یک دمنوش سرماخوردگی تهیه کرد. دمنوش گشنیز از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کرده و در صورتی که به این بیماری مبتلا شده باشید، برای بهبود علائم، مفید خواهد بود. از این دمنوش 3 تا 4 بار در هفته استفاده کرده و از خواص بی‌نظیر آن برای بدن و سرماخوردگی بهره‌مند شوید.

دمنوش گل محمدی

غنچه‌های گل محمدی علاوه بر رنگ و عطری بی‌نظیر، به درمان سرماخوردگی نیز کمک می‌کنند. این گیاه حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که سطح رادیکال‌های آزاد بدن را کاهش می‌دهد. همچنین با توجه به اینکه در این دمنوش ویتامین C نیز وجود دارد، برای درمان سرماخوردگی بسیار مفید خواهد بود.

دمنوش بادرنجبویه

با تهیه گیاه بادرنجبویه و درست کردن دمنوش آن، می‌توان از خواص این گیاه برای سرماخوردگی بهره‌مند شد. دمنوش بادرنجبویه حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند تا با عوامل بیماری‌زا مقابله کند. البته این دمنوش خواص دیگری مانند تقویت حافظه نیز برای بدن خواهد داشت.

دمنوش بابونه

بهترین دمنوش برای سرماخوردگی بهترین دمنوش برای سرماخوردگی دمنوش بابونه، یکی از بهترین‌ها در لیست دمنوش برای سرماخوردگی است. مصرف این دمنوش التهاب سیستم تنفسی در اثر ابتلا به سرماخوردگی را کاهش داده و به درمان این بیماری کمک می‌کند. برای بهبود طعم این دمنوش می‌توانید چند برش لیمو نیز اضافه کنید که البته با این کار بر خواص این دمنوش نیز افزوده خواهد شد.

دمنوش شیرین بیان

شیرین بیان گیاهی مفید برای سرماخوردگی است که با خواص ضد ویرو سی به درمان بیماری و کاهش علائم آن کمک می‌کند. با استفاده از شیرین بیان می‌توان یکی از بهترین دمنوش‌ها برای سرماخوردگی را تهیه کرد. البته توجه داشته باشید که مصرف دمنوش شیرین بیان به خانم‌های باردار و کسانی که به فشار خون بالا مبتلا هستند، توصیه نمی‌شود.

دمنوش نعنا و پونه

در آشپزی ایرانی از پونه و نعنا خشک شده به دلیل عطر و طعم خوب و البته طبع گرم آن استفاده می‌شود. اما جالب است بدانید که با استفاده از ترکیب پونه و نعنا می‌توان یک دمنوش برای سرماخوردگی و آبریزش بینی تهیه کرد که در کاهش میزان تب ناشی از بیماری مفید خواهد بود. برای افزایش خواص این دمنوش می‌توانید چند برش لیمو ترش تازه نیز به آن اضافه کنید.

روش تهیه دمنوش سرماخوردگی با استفاده از چای ساز

برای تهیه انواع دمنوش‌ها به مقدار کافی از گیاه مورد نظر و آب جوش نیاز دارید. معمولا به ازای هر 2 لیوان آب جوش یک قاشق از گیاهانی مانند آویشن یا اسطوخودوس داخل قوری اضافه می‌شود. سپس باید قوری را بر روی حرارت قرار داد اما مراقب بود تا دمنوش نجوشد! برای راحتی کار می‌توان از چای ساز برقی برای تهیه دمنوش استفاده کرد. با استفاده از چای ساز دیگر نگران جوشیدن دمنوش نخواهید بود و می‌توانید به آسانی دمنوش مورد نظر خود را درست کنید.

مصرف برخی دمنوش‌ها برای درمان سرماخوردگی مفید است

زمانی که به سرماخوردگی مبتلا شده‌اید، به رژیم غذایی خود توجه ویژه‌ای داشته باشید تا روند درمان بیماری سریع‌تر انجام شود. همانطور که گفتیم مصرف برخی از انواع دمنوش برای سرماخوردگی و آبریزش بینی مفید هستند و موجب کاهش علائم این بیماری می‌شوند. برای تهیه دمنوش نیز استفاده از چای ساز، روش آسان‌تر و سریع‌تری است که به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی دمنوش خود را تهیه کنید.
نظرات: 0 مشاهده