آمار پرواز های استانبول به تهران در سال 1401

یکی از راه‌های آسان و محبوب برای بین ایران و ترکیه استفاده از پرواز تهران استانبول و مسیر عکس آن است. استانبول یکی از شهرهای محبوب برای سفر‌های خارجی ایرانی‌ها است. مسافران زیادی به استانبول سفر می‌کنند و مسیر استانبول تهران نیز از مسیرهای محبوب برای انواع گردشگران از نقاط مختلف دنیا است. تور‌ها و پرواز‌های زیادی از تهران و استانبول برگزار می‌شوند که همین موضوع هم سفر از استانبول به تهران را جذاب‌تر کرده است. استانبول آثار تاریخی، جاذبه‌های طبیعی، تفریحی و دیدنی‌های بسیاری را دارد. آمار پرواز های استانبول به تهران در سال 1401 آمار پرواز های استانبول به تهران در سال 1401 این‌شهر سال‌های زیادی، پایتخت امپراتوری‌های روم و عثمانی بوده و در طول دوران مختلف در آن آثاری جذابی خلق شده است. از‌‌نظر اقتصادی و اهمیت در تجارت نیز استانبول جایگاه ویژه‌ای و خاصی دارد. تماشای معماری شهری زیبای استانبول، طبیعت بی‌نظیر و بنا‌‌های تاریخی جذاب، مسافران را ترغیب می‌کند تا کمی بیشتر در استانبول بمانند. استانبول، بزرگ‌ترین و پر‌جمعیت‌ترین شهر کشور ترکیه است. در این‌ مقاله قصد داریم درباره آمار پرواز‌های ایرلاین‌های مختلف از استانبول به تهران در سال 1401 توضیح دهیم. اگر دوست دارید درباره این‌موضوع اطلاعاتی داشته باشید یا می‌خواهید از استانبول به تهران سفر کنید، مطالعه این‌مطلب می‌تواند شناخت بهتری از بسیاری از موارد قبل از خرید بلیط هواپیما بدهد. موضوع را با توضیح کوتاهی درباره سفر هوایی از استانبول به تهران آغاز می‌کنیم.

سفر هوایی از استانبول به تهران

ایران و ترکیه همسایه‌های یکدیگر هستند و به‌راحتی می‌توان از راه‌های مختلف بین این‌دو کشور سفر کرد. انواع بلیط قطار و اتوبوس از راه‌های متداول برای سفر از تهران و دیگر شهرهای ایران به استانبول هستند. پرواز های استانبول به تهران نیز مسافران زیادی را بین دو کشور جابه‌جا می‌کنند و به راهی محبوب برای سفر از استانبول به تهران تبدیل شده‌اند. شما با سفر هوایی این‌امکان را دارید که در تهران یا شهر‌های دیگر سوار هواپیما شده و حدود سه یا چهار ساعت بعد در استانبول باشید. سفر هوایی از استانبول به تهران سفر هوایی از استانبول به تهران نزدیکی ترکیه به ایران و موارد دیگر باعث شده تا ایرانی‌ها به‌سادگی حتی بتوانند برای تعطیلات کوتاه‌مدت نیز سفری رویایی به شهر محبوب استانبول داشته باشند. مسافران مختلفی هم از استانبول به تهران می‌روند که می‌توان دلیل آن را بازگشت به ایران یا ادامه گردشگری در شهرهای زیبای ایران دانست. در قسمت بعدی آماری از سفرهای استانبول به تهران بیان می‌کنیم.

آمار سفرهای هوایی استانبول به تهران

اگر می‌خواهید یکی از پرواز های استانبول به تهران را برای سفر خود انتخاب کنید، احتمالا برای شما هم جذاب است که درباره آمار پرواز‌های استانبول به تهران در سال 1401 بدانید. آمارهای سال گذشته خود منبع مناسبی برای بررسی سفر هستند. گزارش‌ها و آمار‌های مختلف نشان می‌دهند که تعداد مسافران فرودگاه امام خمینی (ره) در سال 1401، 88 درصد بیشتر شده است. همین‌طور پروازهای خارجی این‌فرودگاه به عدد 66 درصد رسیده است. سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اعلام کرده است که در نه ماه ابتدایی سال 1401 بیش از پنج میلیون مسافر از ۴۷ مقصد و به ۲۶ کشور اعزام یا پذیرش شده‌اند. در این‌بازه زمانی بیش از 35 هزار پرواز انجام شده که نسبت به سال قبل 66 درصد بیشتر است. بیشتر این‌پروازها با شرکت‌های هواپیمایی ماهان، ایران‌ایر و ترکیش انجام شده‌اند. همان‌طور که می‌بینید نام شرکت هواپیمایی ترکیش در لیست ایرلاین‌هایی است که بیشتری سفر خارجی از ایران را داشته‌اند. بیشترین مسافران هم در بازه زمانی گفته‌شده در مسیر‌های استانبول، نجف و دبی رفت‌و‌آمد داشته‌اند. شرکت هواپیمایی ترکیش روزانه حداقل یک پرواز از تهران به استانبول و مسیر عکس آن در همه روزهای هفته دارد.

ایرلاین‌های مسیر استانبول به تهران و برعکس

ایرلاین‌های مسیر استانبول به تهران و برعکس ایرلاین‌های مسیر استانبول به تهران و برعکس ایرلاین‌هایی مانند ایران‌ایر، زاگرس، ماهان و ترکیش مسافران زیادی را بین شهرهای ترهان و استانبول و دیگر شهرهای دو کشور جابه‌جا می‌کنند. به‌راحتی می‌توانید ببینید که تعداد هواپیماها و تنوع سفرها برای مسیر استانبول به تهران بالا است و مسافران به‌راحتی حق انتخاب‌های خوبی دارند. برای کسب اطلاعات دقیق و به‌روز درباره سفرها و انواع پروازهای ترکیه به ایران و مسیر عکس آن کافی است سری به سایت علی بابا زده و در قسمت پروازهای خارجی یا همان خرید بلیط هواپیما نام شهرهای مبدا و مقصد را همراه تاریخ دلخواه برای سفر وارد کنید. بعد از جستجو لیستی از انواع پروازهای شرکت‌های مختلف به شما نشان داده می‌شود. برای رزرو هتل و خرید بلیط هم می‌توانید از همین سایت اقدام کرده و بلیطی که می‌خواهید را بخرید.

سخن آخر

پرواز تهران به استانبول یا مسیر عکس آن یکی از معروف‌ترین سفرهای خارجی ایران است و تعداد زیادی از مسافران برای سفر بین این‌دو کشور از این‌پرواز استفاده می‌کند. اگر نگاهی به تورها و پروازهای خارجی بیندازید، به‌راحتی متوجه محبوبیت سفر از تهران به استانبول و مسیر عکس آن خواهید شد. برای خرید بلیط و انواع تور استانبول و تهران و دیگر شهرها هم می‌توانید به سایت علی بابا مراجعه کنید. استفاده از سایت علی بابا راحت و آسان است و با مراجعه‌ای کوتاه همین حالا می‌توانید اطلاعات زیادی را در آن ببینید.  
نظرات: 0 مشاهده