دمنوش زنجبیل برای پریود شدن و باز شدن قاعدگی

داشتن دوره های قاعدگی نامنظم در بین خانم ها بسیار رایج است . ولی اگر شما رابطه محافظت نشده و مشکوکی داشته باشید و آمادگی حاملگی را نیز نداشته باشید ، تاخیر در پریود می تواند استرس زا و نگران کننده باشد . دلایل زیادی وجود دارد که شما دچار تاخیر در قاعدگی شده باشید و دیر شدن پریود همیشه نشانه حاملگی نیست . ابتلا به برخی از بیماری ها و یا مصرف برخی از داروها می تواند باعث عقب افتادن قاعدگی شود .

قبلا در مطلب " 11 دلیل برای تاخیر در پریود " به برخی از این دلایل اشاره شده است. زمانی که پریود شما به دلیل بیماری ، استرس ، مصرف برخی از داروها و ... به تاخیر افتاده است ، برای پریود شدن می توان از برخی از داروها استفاده کرد . اگر شما دوست ندارید از داروهای شیمیایی برای باز کردن قاعدگی استفاده کنید ، می توانید از " زنجبیل برای پریود شدن " استفاده کنید .

دمنوش زنجبیل برای پریود شدن و باز شدن قاعدگی

زنجبیلی که ما مصرف می کنیم در واقع نوعی ریزوم است . این ریزوم معطر و پر خاصیت ، از ساقه زیرزمینی گیاه زنجبیل تهیه می شود . زنجبیل تازه حاوی مولکول هایی به نام زینگرون است که به گیرنده های درد متصل می شود . دقیقا به همین دلیل است که گذاشتن زنجبیل خام بر روی زبان ، باعث ایجاد حس سوزش و گرما در زبان می شود .

مصرف زنجبیل برای پریود شدن

در صورتی که دچار تاخیر در قاعدگی شده اید ، زنجبیل با ایجاد انقباضات رحمی می تواند باعث کمک به پریود شدن شما شود . علاوه براین ، زنجبیل باعث کاهش درد و گرفتگی های قاعدگی ، کاهش حالت تهوع ، کاهش احتمال استفراغ و ... خواهد شد . از آنجایی که مصرف زنجبیل خام می تواند باعث احساس سوزش در زبان شود ، توصیه می شود از دمنوش زنجبیل استفاده کنید .

طرز تهیه چای زنجبیل

برای تهیه این دمنوش و چای زنجبیل توصیه میشود از زنجبیل تازه استفاده کنید  .

  • مقداری ریشه زنجبیل تازه تهیه کنید
  • پوست آن را کنده و به صورت نازک و ورقه ورقه برش بزنید
  • ورقه های زنجبیل را در یک ظرف پر از آب قرار داده و به مدت 5 الی 7 دقیقه بجوشانید
  • سپس کمی قند و لیمو به آن اضافه کنید .
  • این نوشیدنی زنجبیلی را می توانید دو الی سه وعده در روز بنوشید تا سریع تر پریود شوید

چند نکته :

  1. زنجبیل حاوی مواد ویتامین ها و معواد معدنی بسیاری است مانند : منگنز ، پتاسیم ، مس ، منیزیم ، ویتامین B و ...
  2. چای زنجبیل علاوه بر این که قاعده آور است ، می تواند دردهای قاعدگی را کمتر کرده و از حالت تهوع و استفراغ در زمان پریود جلوگیری کند
  3. استفاده از دمنوش زنجبیل برای داشتن پریود منظم بسیار مفید است
  4. به دمنوش زنجبیل می توانید مقدار کمی فلفل نیز اضافه کنید
  5. این دمنوش را نباید به صورت مداوم و روزی بیش از 3 فنجان مصرف کنید
  6. برای زنانی که دچار مشکلات صفرا هستند ، مصرف زنجبیل و چای زنجبیل ممنوع است
  7. این دمنوش با برخی از داروها تداخل دارد مانند متفورمین ، وارفارین و ... قبل از مصرف این دمنوش حتما با پزشک خود مشورت کنید .

دمنوش زنجبیل با چه داروهایی تداخل دارد ؟

مصرف این دمنوش ممکن است با برخی از داروها تداخل ایجاد کند . قبل استفاده از این چای گیاهی ، حتما با پزشک خود در این مورد مشورت کنید . برخی از تداخل های زنجبیل عبارتنداز :

  •  تداخل با داروهای رقیق کننده خون

زنجبیل و دمنوش آن ، می تواند میزان انعقاد خون را تحت تاثیر قرار داده و خون را رقیق تر کند . به همین دلیل در صورتی که از داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین استفاده می کنید ، نباید بدون اطلاع پزشک این دمنوش را مصرف کنید .

همچنین مصرف این دمنوش با سایر گیاهان رقیق کننده خون نیز خطرناک است (گیاهانی مانند زردچوبه و جینسینگ) . در صورتی که عمل جراحی و یا هرگونه عمل دندان پزشکی (مانند کشیدن دندان) در پیش دارید ، نباید دمنوش زنجبیل مصرف کنید . مصرف این دمنوش می تواند باعث بروز خونریزی بیش از حد شود .

  •  تداخل زنجبیل با داروهای دیابت و کاهش قند خون

زنجبیل و دمنوش آن ، می تواند سطح قند خون را کاهش دهد . در صورتی که از داروهای کاهش دهنده قند خون مانند متفورمین استفاده می کنید ، مصرف این دمنوش می تواند باعث افت شدید میزان قند خون شما شود . قبل از مصرف این چای گیاهی ، با پزشک خود مشورت کنید .

  •  تداخل زنجفیل با داروهای فشار خون

این دمنوش می تواند باعث کاهش فشار خون شما شود . در صورتی که از داروهای کاهش دهنده فشار خون مانند آتنولول ، کاپتوپریل و ... استفاده می کنید ، نباید بدون اطلاع پزشک از این دمنوش استفاده کنید . مصرف همزمان این داروها با زنجبیل می تواند باعث کاهش شدید ضربان قلب و یا نامنظم شدن ضربان قلب شود .

تهیه و ترجمه اختصاصی/ pamuh.com ©

نظرات: 1 مشاهده