آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟ ایمپلنت دندان چه مدت درد دارد؟

ایمپلنت دندان یکی از روش‌های جایگزینی دندان‌های از دست‎رفته است که مزایا و معایب خاص خودش را دارد. این روش می‌تواند باعث بهبود سلامت لثه و جلوگیری از حرکت دندان‌های اطراف شود. آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟ ایمپلنت دندان چه مدت درد دارد؟ آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟ ایمپلنت دندان چه مدت درد دارد؟ اگرچه مزایای کاشت ایمپلنت از معایب نکاشتن آن بیشتر است؛ اما باز هم بسیاری از افراد نگران درد ایمپلنت دندان هستند. در این مقاله قصد داریم به سوال آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟ پاسخ دهیم. بنابراین، اگر می‌خواهید ایمپلنت دندان را بکارید، ولی نگران درد ایمپلنت هستید، با ما همراه باشید.

ایمپلنت دندانی؛ روشی عالی برای جایگزینی دندان های آسیب‎دیده

ایمپلنت یک دندان مصنوعی است که به صورت اختصاصی برای دندان‌های از دست رفته ساخته می‌شود. ایمپلنت‌ها از دو بخش اصلی، پیچ فلزی و روکش تشکیل شده‌اند که مانند یک دندان سالم در دهان شما قرار می‌گیرند. ایمپلنت‌های دندانی به واسطه زیبایی خاصی که در دهان شما ایجاد می‌کنند، می‌توانند تاثیر زیادی روی زیبایی لبخند شما نیز داشته باشند. بنابراین، کاشت ایمپلنت با دو هدف زیبایی و درمانی صورت می‌گیرد. ایمپلنت دندانی در دو مرحله متفاوت در دهان نصب می‌شود. اولین مرحله، مرحله‎ای است که پیچ ایمپلنت در درون لثه قرار می‌گیرد و به‎طور کامل نصب می‌شود. دومین مرحله، مرحله‎ای است که روکش ایمپلنت توسط افراد ماهر پس از قالب‎گیری ساخته می‌شود و این روکش روی پیچ ایمپلنت نصب می‌گردد. در نهایت پس از کاشت ایمپلنت، می‌توانید مانند یک دندان سالم از آن استفاده کنید و با آن غذا بخورید.

چه کسانی نیاز به ایمپلنت برای دندان دارند؟

اینکه کاندیدای خوبی برای کاشت ایمپلنت دندان باشید، بسیار مهم است. قبل از اینکه بخواهید بدانید آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟ باید بدانید که آیا شما کاندیدای خوبی برای کاشت این ایمپلنت‌ها هستید یا خیر؟ به طور کلی هر زمانی که دندان از دست رفته باشد، بهترین راهکار برای جایگزین کردن دندان استفاده از ایمپلنت است. این روش‌های درمانی اجازه نصب تاج را روی بخش اصلی یا بدنه ایمپلنت می‌دهند. در نهایت شما دندانی زیبا و محکم خواهید داشت که می‌توانید چندین سال از آن استفاده کنید. در شرایط زیر کاشت دندان مصنوعی ثابت به شما عزیزان توصیه می‌شود. پس نگران درد آن نباشید و اگر در شرایط زیر قرار دارید، با مشورت پزشک ایمپلنت را در دندان‌های خودتان بکارید.
  • اگر دندان‌های شما را نمی‌توان با عصب کشی و یا هیچ روش دیگری نجات داد، می‌توانید از ایمپلنت استفاده کنید.
  • اگر قادر به استفاده از دندان مصنوعی پرتابل یا متحرک نباشید، بهتر است که از ایمپلنت‌های دندانی استفاده کنید.
  • کیفیت زندگی با کمک کاشت این دندان‌های مصنوعی بهبود پیدا خواهد کرد و می‌توانید دندان‌های سالم و بدون مشکلی داشته باشید.
  • عدم کاشت ایمپلنت می‌تواند موجب تغییر ظاهری دندان‌های دیگر شود. در این صورت بهترین راهکار برای جلوگیری از بروز این مشکل، استفاده از دندان مصنوعی به جای دندان از دست رفته است.
  • اگر به دلیل خرابی دندان‌ها و یا شکستگی آن‌ها شاهد کاهش زیبایی لبخند خودتان هستید، می‌توانید از ایمپلنت‌های دندانی استفاده کنید.

فرآیند ایمپلنت دندان چقدر طول می‌کشد؟

روش‌های کاشت ایمپلنت دندان شامل مراحل مختلفی است و باید هر یک از بیماران طی جلسات متنوعی مراحل کاشت دندان را انجام دهند. فرآیندهای اصلی کاشت ایمپلنت‌ها شامل مشاوره اولیه، جراحی ابتدایی، قرار دادن اباتمنت و قرار دادن تاج است. تمامی این پروسه ممکن است حداقل به مدت 3 ماه طول بکشد. دلیل اصلی طولانی شدن این فرآیند، مدت‎زمانی که باید پیچ ایمپلنت در استخوان فک جوش بخورد که معمولا حداقل 3 ماه زمان نیاز دارد. آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟ آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

تا به‎اینجای مقاله در مورد فرآیند کاشت ایمپلنت و افرادی که کاندیدای خوبی برای این روش جایگزینی دندان هستند، صحبت کردیم؛ اما موضوعی که می‌خواهیم در پایان در مورد آن صحبت کنیم این است که آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟ دردی که ممکن است پس از کاشت ایمپلنت احساس کنید، مربوط به زمانی است که به تازگی جراحی کرده‎اید و ایمپلنت را کاشته‎اید. پروسه ساخت روکش و یا کاشت تاج هیچ دردی را برای شما به همراه نخواهد داشت. معمولا درد پس از جراحی که به‎دلیل التهاب در لثه به وجود می‌آید، حداکثر به‎مدت 2 هفته طول می‌کشد و پس از آن درد کاهش پیدا می‌کند. اگر پس از گذشت 2 هفته، هنوز هم جای ایمپلنت شما درد می‌کند، بهتر است که با دندانپزشک مشورت کنید.  کبودی لثه می‌تواند باعث ایجاد درد شود. پس شما می‌توانید در هنگام مسواک زدن، این ناحیه را به آرامی مسواک بزنید تا شاهد افزایش درد در این ناحیه از لثه خودتان نباشید. در نهایت ممکن است علاوه بر درد و کبودی لثه خودتان، ناراحتی‌های زیر را نیز تجربه کنید:
  • ناراحتی در اطراف گونه‌ها، چانه و زیر چشم
  • خونریزی جزئی
  • تورم لثه در اطراف محل ایمپلنت

ایمپلنت دندان چه مدت درد دارد؟

ممکن است پس از کاشت ایمپلنت دندان، کمی احساس درد داشته باشید. این موضوع می‌تواند به‎مدت 1 تا 2 یا 10 روز طول بکشد. بسته به شرایط شما و تعداد دندان‌های ایمپلنتی که دارید، مدت زمان درد ایمپلنت نیز متفاوت است. بهتر است که شما با خوردن مسکن‌های توصیه شده توسط پزشک درد خودتان را کنترل کنید. چون وجود درد کاملا طبیعی بوده و نشان‎دهنده سیر طبیعی درمان با ایمپلنت است. ایمپلنت دندان چه مدت درد دارد؟ ایمپلنت دندان چه مدت درد دارد؟ در این مطلب سعی کردیم پیرامون سوال بسیاری از افراد در مورد اینکه آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟ صحبت کنیم. با توجه به اینکه ایمپلنت روشی برای جایگزینی دندان است، توصیه می‌شود که آن را به‎صورت تخصصی انجام دهید تا شاهد عوارض ناشی از جایگزینی دندان به‎صورت نامناسب نباشید. در این صورت احتمالا فقط چند روزی درد خواهید داشت که می‌توانید با مصرف مسکن‌های معمولی، درد ناشی از ایمپلنت را کنترل کنید و به زندگی عادی خودتان بازگردید. در صورتی که تمایل دارید در مورد عوامل موثر در کاهش یا افزایش درد ایمپلنت دندان بیشتر بدانید، اینجا را کلیک کنید.
نظرات: 0 مشاهده