چرا ماشین لباسشویی ایندزیت روشن نمی ‌شود ؟

گاهی اوقات در حالی که لباس‌های کثیف را در ماشین لباسشویی قرار دادید ، پودر را در محفظه مواد شوینده ریختید و برنامه مناسب را انتخاب کردید، ممکن است متوجه شوید که ماشین لباسشویی ایندزیت روشن نمی ‌شود. در این حالت نشانگرها و نمایشگر، اگر در دستگاه شما وجود داشته باشد، روشن نمی‌ شوند. در این صورت برایتان این سوال پیش می آید چرا ماشین لباسشویی روشن نمی شود؟  برای یافتن پاسخ این سوال تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. چرا ماشین لباسشویی ایندزیت روشن نمی ‌شود ؟ چرا ماشین لباسشویی ایندزیت روشن نمی ‌شود ؟

در صورتی که ماشین لباسشویی ایندزیت روشن نمی شود خودتان چه کارهایی می توانید انجام دهید؟

هنگام روشن نشدن ماشین لباسشویی ایندزیت قبل از تماس با مرکز خدمات یا تعمیر ، موارد زیر را بررسی کنید. - فراموش کرده اید دوشاخه را به پریز وصل کنید .  بررسی کنید که آیا ماشین لباسشویی ایندزیت به برق وصل است یا خیر. شاید کسی دوشاخه را از پریز کشیده باشد. - آیا برق خانه وصل است؟  مطمئن شوید که خانه برق دارد. در صورت قطعی برق منتظر وصل شدن آن بمانید. - بررسی کنید که آیا پریز برق دارد یا خیر؟ برای انجام این کار، یک وسیله الکتریکی دیگر را به پریز متصل کنید. اگر آن دستگاه هم روشن نشد نشان می دهد که پریز برق ایراد دارد و باید با یک برقکار تماس بگیرید.

نقص های احتمالی که نیاز به تعمیر دارند کدامند؟

اگر همه مواردی که در بالا توضیح داده شد را بررسی کردید، اما باز هم ماشین لباسشویی ایندزیت روشن نمی شود ، لازم است از تعمیرکار مجرب و مجاز کمک بخواهید. در برای تعمیر لباسشویی در کرج ، تعمیر لباسشویی در فردیس ، تعمیر لباسشویی در محمدشهر ، تعمیر لباسشویی در کمالشهر و سایر مناطق کرج ، کافی است با ماهان سرویس تماس بگیرید . ( ۰۹۳۵۳۰۰۱۶۹۵ – وبسایت : www.arvandoxin.com )

دلایل احتمالی روشن نشدن ماشین لباسشویی ایندزیت

 خرابی برد کنترل دستگاه

یکی از دلایلی که ماشین ایندزیت روشن نمی شود این است که احتمالاً قسمت برق واحد کنترل از کار افتاده است. اغلب، خرابی برد با فرسودگی قطعات، کنتاکت های روی برد همراه است. دلیل آن نوسانات برق یا ورود رطوبت است. در این صورت ماشین لباسشویی ایندزیت روشن نمی شود و هیچ نشانی از حیات ندارد. تکنسین های مجاز پس از تشخیص خرابی برد کنترل ، موارد زیر را انجام می دهند: - اجزاء سوخته را تعویض می کنند. - لحیم کاری کنتاکت های آسیب دیده. - در صورت آسیب زیاد یا خرابی پردازنده، کل برد را تعویض می کنند.

سوختن فیلتر برق دستگاه

فیلتر برق ماشین لباسشویی این برای سرکوب ضربه و تداخل فرکانس بالا طراحی شده است که به طور دوره ای در طول کار ماشین لباسشویی در شبکه رخ می دهد. همچنین از شبکه در برابر نوسانات برق محافظت می کند. گاهی اوقات فیلترهای شبکه به دلیل افزایش قدرت قوی  یا  کاهش ظرفیت خازن های فیلتر هنگام استفاده از آن خراب شده و می سوزند که. هنگامی که فیلتر اصلی از کار می افتد، اکثر ماشین های اتوماتیک مدرن، از جمله Indesit، به منظور محافظت از خود دستگاه در برابر نوسانات برق و جلوگیری از تداخل عملکرد ودستگاه با سایر لوازم الکتریکی، دستگاه روشن نمی شود . در این صورت فیلتر برق قابل تعمیر نیست و باید  با فیلتر جدید تعویض شود.

خرابی دکمه پاور دستگاه

گاهی اوقات به دلیل استفاده طولانی مدت یا ورود رطوبت، کنتاکت های دکمه پاور سوخته، اکسید شده یا آسیب می بینند و باعث می شوند ماشین لباسشویی ایندزیت روشن نشود. این مشکل همچنین ممکن است به دلیل گیر کردن  دکمه پاور نیز روی دهد. در این صورت تکنسین ، دکمه پاور را بررسی می کنند. اگر کنتاکت ها فقط اکسید شده باشند، آنها را تمیز می کند. در صورت آسیب های دیگر، دکمه به طور کامل با یک دکمه جدید تعویض می شود.

آسیب یا پارگی سیم کشی یا آسیب به کنتاکت ها در مدار منبع تغذیه دستگاه

معمولا به دلیل ارتعاشات در حین کار ماشین لباسشویی، فرسودگی یا پارگی سیم ها ، سوختن یا اکسید شدن اتصالات ، به سیم کشی آسیب وارد می شود و باعث می شود که ماشین لباسشویی ایندزیت روشن نشود. در هنگام ایجاد این مشکل تعمیرکاران محل قطع سیگنال را پیدا نموده سپس موارد زیر را انجام می دهند: - سیم یا کل کابل را تغییر می دهند. - کنتاکت ها را محکم می کنند یا دوباره لحیم می کند یا کل کنتاکت ها را تغییر می دهند.

ماشین لباسشویی ایندزیت شروشن نمی شود زیرا نمی تواند آبگیری کند.

اگر دستگاه با آب پر نشود، شستشو شروع نمی شود. ممکن است کد H2O روی صفحه نمایش ظاهر شود . قبل از تماس با تکنسین موارد زیر را بررسی کنید: - آیا آب در لوله وجود دارد؟ - آیا دریچه تامین آب به طور کامل یا جزئی مسدود شده است؟ - آیا شیلنگ ورودی با چیزی پیچ خورده است؟ - آیا توری فیلتر که در محل اتصال شیلنگ ورودی به ماشین لباسشویی قرار دارد مسدود شده است. اگر گرفتگی پیدا شد، فیلتر باید طبق تمیز شود . اگر همه چیز درست است، اما ماشین لباسشویی ایندزیت هنوز آبگیری نمی کند، اغلب، خرابی یک شیر پرکننده مقصر اصلی این مشکل است . معمولاً یک سیم پیچ الکترومغناطیسی در آن می سوزد که با اعمال ولتاژ به آن، دریچه باز شده و آب وارد دستگاه می شود
نظرات: 0 مشاهده