رنگ ترافیکی چیست و در هنگام خرید رنگ ترافیکی به چه نکاتی توجه کنیم؟

رنگ ترافیکی چیست و کدام دسته از رنگ‌ها را می‌توان برای رنگ ترافیک انتخاب و استفاده کرد؟ رنگ‌ها با ما صحبت می‌کنند. هر رنگی در هر فضایی می‌تواند نشانه و نماد چیزی باشد. انتخاب رنگ‌ها نیز می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در ارائه مفهوم و پیام آنها داشته باشد. رنگ ترافیکی چیست و در هنگام خرید رنگ ترافیکی به چه نکاتی توجه کنیم؟ رنگ ترافیکی چیست و در هنگام خرید رنگ ترافیکی به چه نکاتی توجه کنیم؟ یکی از مهم‌ترین محل صحبت رنگ‌ها با ما جاده‌ها و خیابان‌ها است. جایی که رنگ می‌توانند به ما آدرس بدهند، مسیر را برای ما مشخص کنند، محافظ ما در جاده‌ها باشند و حتی ما را از خواب آلودگی در پشت فرمان نجات دهند. بله تمام این ویژگی‌ها در رنگ ترافیکی نهفته و در زمان خرید رنگ ترافیکی باید تمام این شرایط را در نظر بگیرید. خوب چاره کار کجاست و چگونه می‌توانیم بهترین رنگ‌ها را برای این منظور انتخاب کنیم؟ رنگی که حتی در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی نیز باید بهترین کیفیت را داشته باشد.

رنگ ترافیکی چیست؟

اصطلاحا به رنگ‌هایی که در جدول و خط کشی خیابان‌ها و جاده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، رنگ ترافیکی گفته می‌شود. رنگی که هم باید کیفیت بسیار خوبی داشته و در شرایط مختلف آب و هوایی بتواند کیفیت بالای خود را حفظ کند. رنگ‌هایی با ترکیبات خاص را می‌توان برای این منظور استفاده کرد. البته که هر چند ممکن است رنگ‌های زیادی را در رنگ فروشی‌ها به عنوان رنگ ترافیکی بفروشند، اما هر گردی گردو نیست. کیفیت این رنگ اهمیت بسیار بالایی دارد و  باید در زمان خرید رنگ ترافیکی دست روی محصولاتی بگذارید که از هر نظر درجه یک باشند.

رنگ ترافیکی چه کاربردی دارد؟

قبل از اینکه با چالش قیمت رنگ ترافیکی روبرو شوید، لازم است تا نکات بسیار مهمی را درباره آن با شما مرور کنیم. کاربردها و البته ویژگی‌های این رنگ را باید بشناسید تا در نهایت خرید آن کاملا آگاهانه باشد. از مهم‌ترین کاربردهای این رنگ‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • برای خط کشی خیابان‌ها چه در داخل شهر و چه در جاده‌های بین شهری
  • برای خط کشی سالن‌های ورزشی
  • برای تابلوهای راهنمایی و رانندگی
  • تمام رنگ‌های مورد استفاده در خیابان از رنگ خط کشی عابر پیاده گرفته تا هر نماد و نشانه دیگری را می‌توان با این رنگ‌ها نقاشی کرد
مزایای استفاده از رنگ ترافیکی چیست؟ مزایای استفاده از رنگ ترافیکی چیست؟

مزایای استفاده از رنگ ترافیکی چیست؟

اما چه مزیت‌هایی در رنگ ترافیکی وجود دارد که باعث شده تا تبدیل به یک رنگ عالی برای خط کشی و جدول کشی خیابان‌ها شود؟ بهتر است این مزیت‌ها را برای نوع رنگی که در صدد خرید آن هستید در نظر بگیرید؛ زیرا هر رنگی نمی‌تواند رنگ ترافیکی باشد.
  • ماندگاری طولانی در هر شرایط آب و هوایی از لازمه‌های اصلی آن است.
  • مقاومت بالا در برابر عوامل مخرب طبیعی مانند نور خورشید
  • مقاومت بالا در برابر سایش وسایل نقلیه
  • این رنگ‌ها باید خیلی سریع خشک شوند تا فرایند رنگ آمیزی با آنها حتی در آب و هوای سرد امکان پذیر باشد.
  • عدم تغییر رنگ در شرایط مختلف یکی دیگر از ویژگی‌های لازم برای آنها است.
  • چسبندگی بالا به بتن و آسفالت و نفوذپذیری قابل توجه در این مواد
پس با این حساب خرید رنگ ترافیکی آن قدرها هم ساده نیست و شاید به دلیل همین ساده انگاری بودن آن است که شاهد بروز مشکلات پیچیده‌ای در جاده‌های ایران هستیم. معایب استفاده از رنگ ترافیکی چیست؟ معایب استفاده از رنگ ترافیکی چیست؟

معایب استفاده از رنگ ترافیکی چیست؟

اتفاقا این دسته از رنگ‌ها از آن دسته‌هایی هستند که نباید هیچ عیبی در آنها وجود داشته باشد. با توجه به اینکه از بین رفتن رنگ در مسیر خیابان‌ها می‌تواند باعث بروز خطرات جانی و مالی برای شهروندان شود، از این رو باید در زمان خرید رنگ ترافیکی نهایت دقت را داشته باشید که هیچ عیبی برای آن وجود نداشته باشد. لازمه چنین امری خرید رنگ ترافیکی از فروشگاه‌های معتبر و تخصصی است که آن را با کیفیت بالا به دست شما برسانند. البته شایان ذکر است که معایبی مانند قیمت بالا و سخت بودن انتخاب ترکیبات را نیز باید برای این رنگ‌ها تعریف کنیم که با انتخاب یک متخصص و فروشگاه مناسب می‌توانید این معایب را نیز از بین ببرید.

معرفی انواع رنگ ترافیکی

در برخی از منابع دسته‌بندی‌های مبتنی بر پایه رنگ و در برخی منابع نیز بر اساس ظاهر و شرایط استفاده از این رنگ‌ها شاهد دسته‌بندی‌های مختلفی برای آنها هستیم. اما به صورت معمول رایج‌ترین دسته‌بندی برای رنگ ترافیکی به شرح زیر است:
  • رنگ ترافیکی سرد که امکان استفاده از آن در آب و هوای خیلی سرد وجود دارد.
  • رنگ ترافیکی گرم که برای استفاده از آن باید دما بالا باشد. در زمانی که آسفالت گرم است، کاربرد این رنگ مشخص می‌شود.
  • همچنین رنگ‌های چند جزئی را نیز می‌توان یکی دیگر از دسته‌بندی‌های معروف برای رنگ‌های ترافیکی در نظر گرفت. این رنگ‌ها بر پایه رزین‌های آکریلیک ترموست تولید شده و از آنها می‌توان برای خط کشی محل‌های مختلف خیابانهای شهری استفاده کرد. رنگ‌های ترافیکی چند جزئی خود به دسته‌بندی‌های مختلفی مانند آکریلیکی، پلی اورتان و ... نیز تقسیم می‌شوند که ویژگی‌های آنها در برخی از آیتم‌ها با یکدیگر متفاوت است.

رنگ ترافیکی عالی چه ویژگی‌هایی دارد؟

مزیت‌های رنگ‌های ترافیکی را با هم مرور کردیم. مزیت‌های اشاره شده باید در تمام رنگ‌های مورد استفاده برای این منظور وجود داشته باشد. اما شما می‌توانید با کمی جستجو گزینه‌های عالی را انتخاب کنید. رنگ‌هایی که دانسیته مواد به کار گرفته شده در آنها کاملا ایده‌آل و از فرمولاسیون‌های حرفه‌ای برای تولید آنها استفاده شده باشد، می‌توانند بهترین کیفیت را برای شما ایجاد کرده و مزیت‌های بالا را با شرایط بهتری برای شما به وجود آورند. این رنگ‌ها چسبندگی بالایی با آسفالت و بتن ایجاد کرده و البته بازتاب نور در آنها نیز در شرایط ایده‌آلی است تا راننده‌ها در شب نیز دید خوبی داشته باشند.

قیمت رنگ ترافیکی

یکی از مهم‌ترین معایبی که برای این دسته از رنگ‌ها برشمردیم، قیمت بالای آنهاست. البته که قیمت رنگ ترافیکی بیشتر به دلیل کیفیت بالای آنها زیاد است؛ اما چه عواملی  می‌توانند روی قیمت این رنگ‌ها تاثیر داشته باشند؟ مهم‌ترین این عوامل همان کیفیت است. هر برندی بنا به شرایط تولید و کیفیت تولیدات خود قیمت‌های متفاوتی را نیز برای این رنگ‌ها در نظر می‌گیرد. فرمولاسیون یا دانسیته مواد به کار گرفته شده در آن نیز می‌تواند نقش مهمی در این باره داشته باشد. اما لازم است تا در تبیین عوامل موثر بر قیمت رنگ ترافیکی به فروشنده‌ها نیز اشاره داشته باشیم. اینکه یک فروشنده به چه طریقی به این رنگ‌ها دسترسی پیدا کرده و چه هزینه‌هایی برای این منظور پرداخته، می‌تواند تاثیر مهمی در این باره داشته باشد. انتخاب فروشنده‌هایی که به صورت مستقیم به انواع رنگ‌های ترافیکی دسترسی دارند می‌تواند قیمت این محصولات را برای شما بهینه‌تر کند. از کجا میتوانم رنگ ترافیکی تهیه کنم؟ از کجا میتوانم رنگ ترافیکی تهیه کنم؟

از کجا میتوانم رنگ ترافیکی تهیه کنم؟

برای خرید رنگ ترافیکی می‌توانید سراغ فروشنده‌های مختلفی بروید. برای اینکه در نهایت این خرید هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت برای شما به صرفه باشد، استفاده از خدمات فروشگاه‌های معتبر و با سابقه مانند فروشگاه رنگ تهران می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. در رنگ تهران می‌توانید مزیت‌های زیر را در اختیار داشته باشید:
  • تنوع بالا در محصولات
  • ارسال سریع
  • مشاوره تخصصی
  • تضمین کیفیت
استفاده از خدمات فروشگاه‌ رنگ تخصصی و با سابقه همیشه می‌تواند برگ برنده شما در هر خریدی باشد. برای خرید رنگ ترافیکی نیز این موضوع را فراموش نکنید.
نظرات: 0 مشاهده