برای مراقبت از مو هنگام خواب چه کنیم؟

بیشتر افراد هنگام خواب به انجام آخرین روتین‌های مراقبت از پوست مشغول می‌شوند. اما معمولاً فراموش می‌کنند که موها نیز در این زمان برای احیا و بازسازی، به رسیدگی‌های مخصوص خود نیاز دارند. حقیقت این است که رعایت نکات مراقبت از مو هنگام خواب تاثیر زیادی بر سلامت آن دارد. برای مراقبت از مو هنگام خواب چه کنیم؟ برای مراقبت از مو هنگام خواب چه کنیم؟ برخی اوقات انجام اقدامات ساده‌ای مثل گذاشتن ماسک‌های ترمیم کننده روی موها در طول شب می‌تواند مانند یک معجزه عمل کند. خودداری کردن از خوابیدن با موهای بسته و خیس از دیگر نکات مراقبت از مو موقع خواب است که رعایت آن از آسیب به آن‌ها جلوگیری خواهد کرد.

نگهداری مو هنگام خواب چگونه است؟

اگر فکر می‌کنید تنها راه آسیب رساندن به موها دکلره کردن یا حالت دادن آنها با استفاده از اتو مو یا فر کننده داغ است، به شما توصیه می‌کنیم که تا انتهای این مطلب را با دقت مطالعه کنید. نحوه نگهداری مو هنگام خواب از جمله نکاتی است که می‌تواند به بافت تارهای مو آسیب رسانده و یا بالعکس آن را تقویت کند. اگر بارها با موهای وز و گره خورده از خواب بیدار شده‌اید یا یک دسته از موهایتان را روی بالش مشاهده کرده‌اید، پیش از رفتن به رختخواب چند نکته ساده را رعایت کنید. مهم است که بدانید چطور از موهای خود در شب محافظت نمایید تا در طول روز خبری از ریزش آن‌ها نباشد. در ادامه به برخی از روش‌های مراقبت از مو هنگام خواب اشاره می‌کنیم:

خوابیدن با موهای بسته را فراموش کنید

خوابیدن با موهای بسته مخصوصا به صورت سفت و دم اسبی، یکی از اشتباه‌ترین کارهایی است که می‌توانید در حق موهایتان انجام دهید. بسته ماندن موها در طول شب به پوست سر شما فشار وارد کرده و در نهایت منجر به آسیب به موها و ریشه‌ آن‌ها می‌شود. بهترین حالت مو هنگام خواب این است که آن‌ها را باز و رها بگذارید. خوابیدن با موهای بسته را فراموش کنید خوابیدن با موهای بسته را فراموش کنید اگر باز بودن موها هنگام خواب شما را اذیت می‌کند، می‌توانید آن‌ها را به نرمی ببافید. از جمله فواید بافتن مو هنگام خواب این است که موها از شکستگی بیش از حد که در نتیجه ساییدگی به بالش رخ می‌دهد، در امان می‌مانند. برخی دیگر از فواید بافتن مو هنگام خواب عبارتند از:
  • موهایتان به راحتی فر شده یا حالت می‌گیرند
  • موها کمتر گره می‌خورند و کمتر نیاز به شانه زدن خواهند داشت
  • بافتن موها رطوبت آن‌ها را به مدت زمان بیشتری نگه می‌دارد
  • موهای بافته شده کمتر با پوست در ارتباط هستند، بنابراین دیرتر چرب می‌شوند

قبل از خواب موهایتان را خشک کنید

فراموش نکنید که موهای خیس در آسیب پذیرترین حالت خود قرار دارند. بنابراین بسیار مهم است که آن‌ها را به طور کامل خشک کنید تا آسیب‌هایی مانند کشیده شدن و شکستگی شدید در هنگام خواب رخ ندهد. اگر ترجیح می‌دهید موهایتان را پیش از خواب بشویید، یک یا دو ساعت بیشتر به خود فرصت دهید تا موهایتان با دمای هوا خشک شوند. علاوه بر این، خوابیدن با موهای خیس می‌تواند باعث ایجاد موخوره شود. برای جلوگیری از این مشکل، از حرارت خنک سشوار استفاده کنید تا نمِ موها گرفته شود. پیش از استفاده از سشوار، روی ساقه و نوک موها از روغن‌های محافظت کننده کمک بگیرید تا حرارت آسیبی به آن‌ها وارد نکند.

از یک روبالشی ابریشمی استفاده کنید

استفاده از روبالشی ابریشمی و نرم، بدون اغراق یک سرمایه‌گذاری بلند مدت برای پوست و موهایتان است. حتما می‌دانید که ابریشم در مقایسه با پنبه، بافت ملایم‌تری دارد. الیاف نازک روبالشی‌های ابریشمی از آسیب و کشیده شدن بیش از حد ساقه‌های مو جلوگیری می‌کنند، به‌خصوص اگر از آن دسته افرادی باشید که هنگام خواب مدام پهلو به پهلو می‌شوید!

موهایتان را در یک روسری ساتن بپیچانید

استفاده از روسری ساتن یکی دیگر از راهکارهای مراقبت از مو موقع خواب است. درست مانند روبالشی ابریشمی، روسری ساتن به محافظت از ساقه موها و حفظ مدل آن‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این، بافت نرم روسری ساتن در هنگام خواب از ایجاد موخوره جلوگیری خواهد کرد. موهایتان را در یک روسری ساتن بپیچانید موهایتان را در یک روسری ساتن بپیچانید اگر به روسری ساتن و حتی روبالشی ابریشمی دسترسی ندارید، می‎توانید به سادگی از یک کلاه یا شال ابریشمی نیز استفاده کنید.

به سراغ ماسک‌های طبیعی مو بروید

گنجاندن ماسک‌های طبیعی در روتین مراقبت از موها، تاثیر حیرت‌انگیزی بر سلامت آن‌ها خواهد داشت. کافی است که از زمان استراحت خود استفاده کنید و قبل از رفتن به رختخواب، از یک ماسک طبیعی به عنوان درمانی فشرده برای ترمیم و آبرسانی موهایتان کمک بگیرید. توصیه می‌کنیم که بسته به نوع موهایتان، استفاده از ماسک مو را یک یا دو بار در ماه تکرار کنید. در میان ماسک‌های طبیعی موجود در بازار، استفاده از ماسک روغن نارگیل یک روش عالی برای ترمیم و بازسازی موهایتان خواهد بود. استفاده از این ماسک به عنوان یکی از روش‌های مراقبت از موهای چرب نیز شناخته می‌شود.

قبل از خواب موهایتان را برس بزنید

اگر می‌خواهید هر روز صبح بدون موهای گره خورده از خواب بیدار شوید، کافی است تا هر شب قبل از رفتن به رختخواب، موهایتان را به آرامی برس بزنید. فراموش نکنید که برس زدن موها باید از پایین به بالا باشد. یعنی اول ساقه موها را برس بزنید و بعد به سراغ قسمت‌های بالاتر مو و ریشه‌ها بروید.

پوست سر را ماساژ دهید

استحکام، درخشندگی و سلامت مو پیش از هر چیز با پوست سر شروع می‌شود. توصیه می‌کنیم برای اینکه موهای سالم‌تری داشته باشید، قبل از خواب پوست سر را به مدت دو دقیقه ماساژ دهید. ماساژ دادن این ناحیه به طور منظم باعث تحریک گردش خون شده و به رشد موها کمک می‌کند.

حرف آخر

در این مطلب با شما درباره بهترین حالت مو هنگام خواب صحبت کردیم و راهکارهایی برای حفظ سلامت موها ارائه دادیم. نباید فراموش کنید که موها نیز مانند پوست به یک روتین منظم مراقبتی احتیاج دارند. در کنار تغذیه مناسب و انتخاب شیوه زندگی سالم، با رعایت برخی نکات پیش از خواب می‌توانید از موهای خود و سلامت آن‌ها محافظت نمایید.  
نظرات: 0 مشاهده