فیلم طرز تهیه "دسر ساده و سریع یخچالی" با بیسکویت و ژله-با نشاسته-با بستنی-دسر شیک و مجلسی

مواد لازم برای درست کردن دسر ساده و سریع یخچالی با ژله

بیسکویت پتی بور 1 بسته
کره 50 الی 70 گرم
پنیر ماسکارپونه 1 عدد
خامه صبحانه 3 ق غ
پودر قند نصف الی سه چهارم لیوان فرانسوی
وانیل سه چهار قطره
پودر ژله آناناس 1 بسته
میوه و شکلات رنده شده برای تزیین به میزان دلخواه
فیلم طرز تهیه دسر یخچالی با بیسکویت و ژله به شکل هندوانه طرز تهیه کیک هندوانه ای بدون شیر و خامه

آموزش مرحله به مرحله و طرز تهیه دسر ساده و سریع یخچالی لیوانی

  1. لایه بیسکویتی در اولین مرحله از طرز تهیه دسر یخچالی با بیسکویت و ژله ابتدا بیسکویت ها رو با هر وسیله ای که میتونید خرد کنین، البته اگر پودر کنید بهتره، کره رو داخل یک کاسه بذارید و کاسه رو روی بخار آب بذارید تا کاملا ذوب بشه. کره آب شده رو به بیسکویت های خرد شده اضافه کنید و هم بزنید تا کره کاملا جذبِ بیسکویت ها بشه، بعد 1 لایه از بیسکویت رو داخل لیوان های سرو بریزید و با هاون یا تهِ استکان یا کف قاشق بیسکویت ها رو کاملا فشار بدین و سطحش رو صاف کنید و لیوان ها رو به مدت 1 ساعت داخل یخچال قرار بدین.
  2. لایه کِرِم برای درست کردن لایه میانی دسر: پنیر، خامه، وانیل و پودر قند رو داخل یک کاسه بریزید و با همزن دستی یا همزن برقی آنقدر هم بزنید تا مواد کاملا با هم ترکیب شده و به شکل خامه دربیاد. وقتی لایه میانی کاملا یکدست شد 2 الی 3 قاشق روی بیسکویت ها بریزید و دوباره سطحش رو صاف کنید و به مدت 1 ساعت داخل یخچال بذارید تا لایه میانی سفت بشه و خودشو بگیره.
  3. لایه ژله ای برای لایه سومِ این دسر خوشمزه، پودر ژله رو داخل کاسه ای بریزید و 2 لیوان فرانسوی آبجوش بهش اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا ژله ها حل بشه، برای اینکه پودر ژله کاملا توی آب حل بشه کاسه رو بذارید روی بخار کتری و مدام هم بزنید تا کاملا شفاف بشه. بعد بذارید کنار تا خنک بشه، مواظب باشید که ژله نبنده، همین که خنک شد کافیه، روی لایه میانی هم میتونید یک ورق میوه آناناس (یا هر میوه دیگه ای) بذارید بعد ژله رو بریزید هم میتونید میوه نذارید و فقط ژله رو بریزید. بعد لیوان ها رو دوباره به مدت 1 الی 2 ساعت بذارید داخل یخچال تا ژله کاملا ببنده و سفت بشه، موقع سرو کردن هم با میوه دلخواهتون و شکلات تخته ای که رنده کردین تزیین و نوش جان کنید.
فیلم طرز تهیه "دسر ساده و سریع یخچالی" با بیسکویت و ژله-با نشاسته-با بستنی-دسر شیک و مجلسی فیلم طرز تهیه "دسر ساده و سریع یخچالی" با بیسکویت و ژله-با نشاسته-با بستنی-دسر شیک و مجلسی

فیلم طرز تهیه دسر ساده و سریع یخچالی با بیسکویت

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی لیوانی بدون فر در قابلمه طرز تهیه کیک خانگی ساده با پف زیاد اسفنجی

نکات کلیدی و فوت و فن مهم تهیه دسر ساده و سریع یخچالی با بیسکویت و ژله

  • بجای آناناس و توت فرنگی از میوه های دیگه هم میتونید استفاده کنید، یا اصلا از میوه استفاده نکنید.
  • توی فیلم بجای بیسکویت از کیک خانگی استفاده شده، شما هم میتونید کیک خانگی بپزید و خرد کنید و کف لیوان بریزید، از تی تاپ و کیک های کارخانه ای هم میتونید استفاده کنید.
  • زمانی هایی که برای استراحت دسر گفته شده حتما رعایت کنید تا لایه ها با هم ترکیب نشن.
  • به جای لایه پنیری میتونید از خامه قنادی استفاده کنید، فقط چون خامه قنادی خودش شیرینه پس پودر قند رو کمتر بریزید.
  • به این دسر خوشمزه چیزکیک هم گفته میشه.
  • از هر بیسکویتی میتونید برای این دسر استفاده کنید فقط کرمدار نباشه.
  • برای لایه کرم میتونید از کاستارد هم استفاده کنید.
  • این دسر یخچالی شیک و مجلسی رو بجز لیوان توی دیس های مرغ خوری و انواع قالب میتونید درست کنید.
  • اگر وانیل مایع ندارین میتونید از نوک قاشق غذاخوری پودر وانیل استفاده کنید.
  • از پودر ژله با هر طعمِ میوه ای که دوست دارید میتونید استفاده کنید، فقط اگر خواستین از میوه هم استفاده کنید اگر میوه و رنگ ژله با هم یکی باشه دسرتون خیلی مجلسی تر دیده میشه.
  • کره باعث میشه بافت بیسکویت ها بهتر میشه، اما اگر کره نداشتید میتونید حذفش کنید.
  • برای تزیین مجلسی دسر میتونید از خامه قنادی و بستنی وانیلی هم استفاده کنید.
  • برای مجلسی تر شدن این دسر خوشمزه میتونید دسر موز و گردو درست کنید برای اینکار روی لایه میانی یک لایه موز و یک لایه گردوی خرد شده بریزید بعد ژله رو بریزید و با موز تزیین کنید.
  • میتونید داخل لایه میانی نوک قاشق غذاخوری پودر زعفران بریزید تا لایه کرم زعفرانی بشه یا مواد رو بعد از حاضر شدن 2 قسمت کنید و داخل یک قسمت زعفران بریزید تا دسر 4 رنگ داشته باشید.
  • مقدار موادی که در هر لایه از لیوان میریزید به ارتفاعِ لیوان هاتون و سلیقه و مقدار موادتون بستگی داره، در ضمن میتونید جای لایه کرم و لایه ژله ای رو جابجا کنید.
  • مقدار پودر قند به این بستگی داره که دسر رو کم شیرین دوست دارین یا خیلی شیرین، اول نصف لیوان بریزید و وقتی کرم آماده شد مزه کنید اگر کم شیرین بود مقداری هم اضافه کنید، بجای پودر قند از شکر هم میتونید استفاده کنید اما چون پودر قند از شکر شیرین تره پس بجای نصف لیوان پودر قند تقریبا 1 لیوان شکر لازمه.
  • این مقدار مواد برای درست کردن دسر با بیسکویت پتی بور و ژله برای 4 تا 6 نفر کافیه، البته بستگی به سایز لیوان هاتون داره.
فیلم طرز تهیه دسر یخچالی با بیسکویت پتی بور و موز و پودینگ طرز تهیه دسر پاناکوتا با ژله خرده شیشه

طرز تهیه دسر ساده و سریع یخچالی بدون بیسکویت

برای درست کردن دسر یخچالی بدون بیسکویت فقط کافیه لایه بیسکویتی رو حذف کنید، این دسر اینقدر ساده و راحت درست میشه که شما هرجاشو دوست داشتید میتونید تغییر بدید.

طرز تهیه دسر بیسکویت پتی بور با نشاسته

برای درست کردن دسر ساده و سریع یخچالی با نشاسته، 3 لیوان فرانسوی شیر، 3 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت، 2 قاشق غذاخوری آرد قنادی، 1 عدد زرده تخم مرغ، دو سوم لیوان فرانسوی شکر رو داخل قابلمه ای نچسب بریزید و روی حرارت ملایم قرار بدین و مدام هم بزنید تا مواد مخلوط و یکدست بشه. زمانی که مخلوط کمی غلیظ شد نصف یک بسته خامه صبحانه (100 گرم) و نوک قاشق چایخوری پودر وانیل به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا به شکل پودینگ دربیاد، بعد 1 لایه بیسکوت بریزید و بذارید داخل یخچال، بعد از 1 ساعت این لایه خوشمزه رو روی بیسکویت ها بریزید و دوباره بذارید داخل یخچال و وقتی کاملا لایه میانی بست و سفت شد ژله خنک شده رو بریزید و تزیین کرده و سرو کنید. فیلم طرز تهیه تیرامیسو اصل ایتالیایی فیلم طرز تهیه شیرینی دانمارکی خانگی با خمیر خانگی

طرز تهیه دسر ساده و سریع با بستنی

برای درست کردن دسر خوشمزه با بستنی، ژله رو با یک لیوان آبجوش کاملا مخلوط کنید بعد بذارید تا سرد بشه اما نبنده، بعد نصف لیوان بستنی که تقریبا به دمای محیط رسیده بهش اضافه کنید و روی لایه کرم بریزید. طرز تهیه دسر سه سوته خانگی با نارگیل و شکلات طرز تهیه دسر محلبی لیوانی با نشاسته

طرز تهیه دسر با موز و بیسکویت

برای درست کردن دسر با موز و بیسکویت بعد از اینکه بیسکویت رو کف لیوان ریختین و فشرده کردین و استراحت دادین یک یا دو لایه موز حلقه شده روی بیسکویت بچینید بعد کرم رو بریزید و دوباره استراحت بدین و بعد ژله رو بریزید یا اصلا ژله نریزید. طرز تهیه پاستیل خانگی طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور و خامه صبحانه

عکس تزیین دسر یخچالی با بیسکویت و بدون بیسکویت-با ژله و بدون ژله

دسر ساده و سریع یخچالی با ژله-دسر ساده و سریع یخچالی لیوانی-دسر ساده و سریع یخچالی با بیسکویت دسر ساده و سریع یخچالی با ژله-دسر ساده و سریع یخچالی لیوانی-دسر ساده و سریع یخچالی با بیسکویت طرز تهیه دسر ساده و سریع یخچالی کم هزینه با بیسکویت-دسر ساده و سریع با ژله-انواع دسر مجلسی و شیک طرز تهیه دسر ساده و سریع یخچالی کم هزینه با بیسکویت-دسر ساده و سریع با ژله-انواع دسر مجلسی و شیک دسر یخچالی ساده-طرز تهیه دسر لیوانی ساده و مجلسی دسر یخچالی ساده-طرز تهیه دسر لیوانی ساده و مجلسی-دسر قالبی و تکنفره انواع دسر ساده و کم هزینه با بیسکویت پتی بور-دسر ساده و سریع بدون فر-طرز تهیه انواع دسرهای یخچالی انواع دسر ساده و کم هزینه با بیسکویت پتی بور-دسر ساده و سریع بدون فر-طرز تهیه انواع دسرهای یخچالی دسر یخچالی با بیسکویت پتی بور-طرز تهیه دسر بیسکویت پتی بور با نشاسته-دسر موز و گردو دسر یخچالی با بیسکویت پتی بور-طرز تهیه دسر بیسکویت پتی بور با نشاسته-دسر موز و گردو
نظرات: 0 مشاهده