8 علت قطع شدن صدای تلویزیون + راه حل

قطع شدن صدای تلویزیون یکی از مشکلات رایج در همه تلویزیون ها است .متأسفانه ، برخورد با این موضوع که تلویزیون شما هیچ صدایی منتشر نمی کند یک مشکل نسبتاً رایج است. اما نگران نباشید، بیشتر آنها مسائل ساده ای هستند که می توانید به راحتی از عهده آنها بر بیایید. 8 علت قطع شدن صدای تلویزیون + راه حل 8 علت قطع شدن صدای تلویزیون + راه حل مشکلات قطع شدن صدای تلویزیون به دلایل مختلفی میتوانند ایجاد شوند . شما می توانید چند راه حل سریع و آسان را در زیر بیابید.

مشکلات صدای تلویزیون و راه حل های احتمالی

تنظیمات ولوم صدا

این مورد ممکن است یک دلیل جزئی برای قطع بودن صدای تلویزیون به نظر برسد. بسیاری از مردم فراموش می کنند صدای تلویزیون خود را بالا ببرند یا حتی گاهی اوقات آن را خاموش می گذارند. اولین و مهمترین کاری که باید هنگام بروز قطع بودن صدای تلویزیون انجام دهید این است که سطح صدا را بررسی کنید و مطمئن شوید که آیا روشن است یا خاموش. اگر تلویزیون شما به ستاپ باکس متصل است، ممکن است لازم باشد صدای ستاپ باکس را نیز بررسی کنید تا مطمئن شوید که خاموش یا کم نشده باشد. برای ستاپ باکس‌هایی که از طریق اتصال صوتی/تصویری (A/V) متصل می‌شوند، مطمئن شوید که کابل‌ها به درستی به ورودی تلویزیون شما وصل شده‌اند.

بررسی کابل ها و اتصالات

ممکن است شخصی به طور تصادفی کابل صدا را از دستگاه بلندگوی خارجی جدا کرده باشد و خروجی صدای تلویزیون شما را محدود کند. در صورت آسیب دیدن هر یک از کابل های تلویزیون می توانید یک کابل جدید تهیه کنید. بنابراین زمانی که تلویزیون شما هیچ صدایی تولید نمی کند، باید بررسی کنید که کابل ها محکم شده باشند و هیچ یک از آنها بریده، برداشته، قطع یا شل نشده باشند. همچنین فیش های متصل به دستگاه را بررسی کنید .

سیگنال دهی ضعیف

سیگنال تلویزیون باید قوی باشد و بیش از 20db  باشد تا بتواند صدا و تصویر مناسبی را پخش کند . همیشه می توانید با انتخاب Settings > Support > Self-diagnosis و سپس Signal Information  این مشکل را برطرف کنید. انجام این کار ممکن است راه حلی برای مشکل صدای تلویزیون شما باشد.

آسیب دیدن برد اصلی تلویزیون

اگر هر یک از قطعات برد اصلی با مشکلی مواجه شود، احتمالاً بر توانایی تلویزیون برای تولید صدا تأثیر می گذارد. مادِربرد قلب تپنده تلویزیون است. اگرچه تشخیص فوری مشکل مین برد بسیار دشوار است، اما اگر تأیید شود و علت آن کشف شود، لازم است به سرعت تعمیر شود. تعمیرات مادربرد معمولاً فراتر از محدوده کاری یک فرد معمولی است و نیاز به مهارت بالایی دارد. و لازم است توسط تعمیرکار باتجربه و مجاز انجام شود.  این مورد مطمئناً به بازیابی صدای تلویزیون شما کمک می کند.

مشکلات نرم افزاری تلویزیون هوشمند

ممکن است نسخه نرم‌افزار یا درایور تلویزیون شما قدیمی باشد و این موضوع می‌تواند بر برخی یا همه کانال‌ها تأثیر بگذارد. اطمینان حاصل کنید که نسخه نرم افزار تلویزیون شما به روز است و اگر اینطور نیست، مطمئن شوید که در اسرع وقت آن را به روز کنید. می‌توانید نرم‌افزار تلویزیون را در صورت اتصال به اینترنت به‌طور خودکار به‌روزرسانی کنید یا به ‌صورت دستی آن را از طریق USB به‌روزرسانی کنید.

بررسی انالوگ

اگر تلویزیون شما دارای ویژگی پخش آنالوگ است، باید تنظیمات ان را در نظر بگیرید تا ببینید آیا نویز وجود دارد یا خیر. اگر نویز وجود دارد و صداهایی از تلویزیون شنیده می شود، ممکن است لازم باشد دلایل دیگر مانند وسایل متصل به تلویزیون را از نظر صدا بررسی کنید.

تنظیمات MTS تلویزیون خود را بررسی کنید

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کنید، تنظیمات MTS تلویزیون است، به ویژه، وقتی آن را بر روی MAIN یا STEREO تنظیم می کنید. اگر صدا بسیار کم به نظر می رسد یا تنها یک بلندگو صدا تولید می کند، به این معنی است که احتمالاً دستگاه تلویزیون روی STEREO تنظیم نشده است یا  قادر به انتقال سیگنال های تولید شده از تنظیمات STEREO نیست.  برای اصلاح مشکل صدا، ممکن است لازم باشد دستگاه منبع را جایگزین یا تنظیم کنید. تمام کابل های متصل به تلویزیون را به طور موقت جدا کرده و تلویزیون را مجددا راه اندازی کنید گاهی اوقات، قطع موقت کابل های متصل ، ممکن است به حل مشکل صدای تلویزیون شما کمک کند.  تنظیم مجدد برای پاک کردن حافظه کوتاه مدت تلویزیون انجام می شود و همچنین به حل برخی از مشکلات دیگر کمک می کند.

ورودی صدا درست انتخاب نشده است

مطمئن شوید که هدست سیمی یا بی سیم به تلویزیون وصل نیست و  ورودی مناسب را انتخاب کرده اید. برای مثال، اگر Aux انتخاب شده باشد، ممکن است تلویزیون را از تولید صدا منع کند.

تلویزیون را به تنظیمات کارخانه برگردانید

اگرچه تمام تنظیمات شخصی شما حذف خواهد شد، اما اگر تلویزیون خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید، عملاً تضمین می شود که صدا بازیابی می شود. می توانید این کار را با نگه داشتن دکمه منو برای حدود 10 ثانیه انجام دهید. برای تکمیل بازگردانی به تنظیمات کارخانه، دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید. اگر به دنبال حل مشکل صدای تلویزیون خود هستید، این مورد باید آخرین راه حل باشد. از تعمیرگاه مجاز کمک بگیرید . موارد ذکر شده فقط چند مورد ساده برای عیب یابی و  حل مشکلات صدا در تلویزیون شما هستند. اگر هیچ یک از پیشنهادات بالا جواب نداد، با افراد متخصص تماس بگیرید و از خدمات آن ها استفاده کنید. در کرج ، تابان سرویس ، مرکز تخصصی تعمیر تلوزیون می باشد . برای تعمیر انواع تلویزیون های ایرانی و خارجی ، تعمیرات تلویزیون تی سی ال در کرج ، تعمیر تلویزیون پاناسونیک در کرج ، تعمیر تلویزیون در حصارک و تمام مناطق کرج با تابان سرویس تماس بگیرید. ۰۹۱۲۱۶۷۵۱۲۰ www.tabanservice.com
نظرات: 0 مشاهده