چرا ماشین لباسشویی نو صدای بلندی دارد ؟

چرا ماشین لباسشویی سر و صدای زیادی دارد ؟! بیایید علت آن را بفهمیم. به عنوان یک قاعده، ماشین لباسشویی که برای مدتی  مورد استفاده بوده ،  احتمالا دارد شروع به سر و صدای اضافه کند . زیرا قطعات آن بعد از مدتی مستهلک شده اند  .ولی اگر سروصدای زیاد مربوط به یک مدل جدید و تازه نصب شده باشد ، اولین احتمال ، وجود یک اشکال در نصب و راه اندازی دستگاه است که باید بررسی و رفع گردد. چرا ماشین لباسشویی نو  صدای بلندی دارد ؟ چرا ماشین لباسشویی نو  صدای بلندی دارد ؟

دلایل رایج سروصدای اضافی ماشین لباسشویی نو

اگر دستگاه به تازگی خریداری شده و هنگام کار صدای غیر عادی و بلند دارد مراحل باید نصب و راه اندازی را برای کشف علت احتمالی صدا مورد بررسی قرار داد. 1 . بررسی کنید که پیچ های حمل و نقلی که درام ماشین لباسشویی را در حین حمل و نقل ثابت می کنند را باز کرده اید و در نتیجه از ایمنی آن اطمینان حاصل کنید. این پیچ ها در پشت بدنه قرار دارند. پیچ ها را قبل از اولین شروع بکار ماشین لباسشویی باز کنید .
  1. گاهی اوقات صدای اضافی ماشین لباسشوییجدید به دلیل لرزش شدید که علت آن نصب نادرست پایه ها است می باشد . به یاد داشته باشید که پایه های ماشین لباسشویی باید طوری تنظیم شوند که دستگاه به هیچ سمتی لقی و جای تکان خوردن نداشته باشد . پس از آن، شما باید پایداری ماشین لباسشویی و همچنین موقعیت آن را نسبت به افق بررسی کنید . عدم تراز بودن ماشین لباسشویی نسبت به سطح ، می تواند موجب سروصدا شود. همچنین قابل توجه است که سطح زیر ماشین لباسشویی باید صاف و سخت باشد. نصب ماشین لباسشویی روی سطوح ناهموار، نرم و آجدار توصیه نمی شود.

آیا ماشین لباسشویی شما اخیراً سر و صدا ایجاد می کند؟

از جمله دلایل اصلی ایجاد صدا در ماشین لباسشویی در هنگام شستشو یا چرخش خشک کن می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • ترک بر روی بدنه ماشین لباسشویی در ناحیه پایه ها یا کمک فنرها.
  • قرقره درام شل شده است.
  • پیچ های تعمیر موتور شل شده اند که باعث واکنش خفیف میشود.
  • کمک فنرها آسیب دیده اند
  • ایجاد ترک در مخزن یا درام
  • شکستن فنرهای نگهدارنده مخزن
  • بلبرینگ ها خراب شده اند
  • پیچ های نگهدارنده وزنه های تعادل شل شده اند
سایر دلایل را تعمیرکار مجرب می تواند بعد از بررسی ، تشخیص داده و رفع کند.

علت صدا در حین چرخش

اگر ماشین لباسشویی هنگام چرخاندن لباس ها صدا ایجاد می کند ، به احتمال زیاد مشکلی در یاتاقان ها ایجاد شده است. بررسی آن بسیار آسان است. اگر هنگام چرخاندن دستی درام خالی ماشین لباسشویی صدایی مانند ضربه زدن و ... نیز شنیدید، قطعا بلبرینگ ها معیوب هستند. تشخیص عکس العمل درام نیز به طور مستقل امکان پذیر است. برای این کار،  ماشین لباسشویی را خاموش کنید و سعی کنید درام ماشین لباسشویی را از داخل با دستان خود به بالا و پایین بچرخانید. اگر دامنه جابجایی درام 1 سانتی متر یا بیشتر باشد، بلبرینگ ها به شدت فرسوده شده اند و از آنجایی که بار قابل توجهی روی درام و یاتاقان ها دقیقاً در طول چرخه چرخش اتفاق می افتد ، در نتیجه صدای ماشین لباسشویی در این حالت غیر عادی و بلند  است . اگر چه برخی از دلایل پر سر و صدا بودن ماشین لباسشویی چندان جدی به نظر نمی رسد، اما به هر حال تشخیص و تعمیر آن عاقلانه تر است. زیرا در صورت تعمیر دلایل جزیی ، ممکن است خرابی های کلی و پر هزینه ای بروز کند . اگر با بررسی های اولیه ، نتوانستید علت سروصدا را یافته و رفع کنید ، قطعا لازم است از تعمیرکار مجاز کمک بگیرید . امروزه بسیاری ااز تولیدکنندگان ایرانی و خارجی لوازم خانگی در اکثر شهرها دارای دفاتر خدمات پس از فروش بوده و اقدام به تعمیر دستگاه در محل می کنند. در کلانشهر کرج ، ماهان سرویس مرکز تخصصی تعمیر ماشین لباسشویی است که در تمام محلات و مناطق شهر با اعزام تکنسین های مجرب اقدام به سرویس و تعمیر دستگاه می کند. تعمیر ماشین لباسشویی در مهرشهر ، تعمیر ماشین لباسشویی در گوهردشت ، تعمیر ماشین لباسشویی در فردیس و .... از خدمات ماهان سرویس می باشد. برای درخواست تعمیرکار در محل ، با ماهان سرویس تماس بگیرید. ۰۹۳۵۳۰۰۱۶۹۵ www.arvandoxin.com
نظرات: 0 مشاهده