چگونه ماندگاری بوی عطر را زیادتر کنیم؟

یکی از ملاک های مهم برای خرید عطر که اهمیت زیادی دارد، ماندگاری و پخش بوی عطر هست. اما متاسفانه بسیاری از خریداران عطر و ادکلن با وجود خرید عطر اورجینال همچنان از ماندگاری عطر خود گله دارند! امروز در این مقاله قصد داریم راهکارهایی را برای تقویت ماندگاری عطر به شما آموزش دهیم و با هم ببنیم که چگونه می توان ماندگاری بوی عطر را زیادتر کنیم؟ در پایان نیز بهترین عطرهایی که ماندگاری بالایی دارند را به شما معرفی خواهیم نمود، پس حتما تا انتها همراه ما باشید. چگونه ماندگاری بوی عطر را زیادتر کنیم؟ - درین عطر چگونه ماندگاری بوی عطر را زیادتر کنیم؟ - درین عطر

چرا ماندگاری عطر اهمیت دارد؟!

با توجه به حجیم بودن اکثر عطرها و عدم امکان جابجایی آن به خصوص برای آقایان، افراد معمولا عطر خود را در خانه و قبل از خروج از منزل بر روی لباس و یا پوست بدن خود اسپری می کنند و سپس از خانه خارج می شوند. توقعی که از یک عطر خوب می توان داشت این است که تا زمان بازگشت به خانه بر روی لباس و یا بدن شما باقی بماند و نیازی به تجدید رایحه نداشته باشد. اما متاسفانه در بسیاری از موارد افراد مجبور هستند که عطر خود را تنها پس از چند ساعت تجدید کنند و این کار ممکن است کمی سخت و حتی ناپسند باشد.

عوامل موثر بر ماندگاری عطر و ادکلن‌ها

برای پاسخ به پرسش چگونه ماندگاری بوی عطر را زیادتر کنیم، ابتدا باید با مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر روی ماندگاری و پخش بوی عطرها آشنا شوید و نکات گفته شده رو به گونه ای تغییر دهید که ماندگاری عطرتان افزایش پیدا کند. عوامل موثر بر ماندگاری عطر و ادکلن‌ها عبارتند از:
  1. طبع عطر
  2. غلظت عطر
  3. محل اسپری عطر
  4. جنس پوست و لباس
  5. مواد شیمیایی درون عطر
  6. و ...

طبع عطر

همانطور که احتمالا شنیده باشید، عطرها دارای سه طبع ملایم، گرم و خنک هستند. عطرهای گرم با توجه به عناصر سازنده‌شان مناسب استفاده در روزهای سرد پاییز و زمستان می باشند و ماندگاری بالاتری نیز از عطرهای خنک و ملایم دارند.

غلظت عطر

غلظت عطرها نیز به 5 گروه تقسیم می شوند که شامل پرفیوم، ادوپرفیوم، ادوتویلت ، ادوکلن و ادوفرش است. پرفیوم ها دارای بیشترین ماندگاری و غلظت هستند که دلیل آن استفاده بیشتر از اسانس عطر در آن‌هاست. نکته لازم به ذکر در اینجا این است که عطرهای با غلظت پرفیوم ممکن است برای برخی از افراد سنگین باشند و حتی منجر به آزار دیگران شود. ما به کسانی که به دنبال عطرهای با ماندگاری بالا هستند، پیشنهاد می کنیم، با توجه به سلیقه‌شان نسخه ادوپرفیوم و یا ادوتویلت را خریداری نمایند.

محل اسپری عطر

عطرها بر روی نقاط گرم و نبض دار بدن پخش بو و ماندگاری بهتری دارند. از مچ دست، گردن، سینه و شانه به عنوان بهترین نقاط برای عطر زدن یاد می شود.

جنس پوست و لباس

شاید برایتان عجیب باشد اما جنس لباس و پوست بدن شما نیز بر روی میزان ماندگاری عطر اثر گذار است. برخی از پارچه‌ها به دلیل جنسی که دارند باعث می شوند که مواد از روی آن با سرعت بیشتری تبخیر شوند و به همین دلیل ماندگاری عطر کاهش یابد. همچنین عطرها بر روی پوست‌های مرطوب و چرب بیشتر می مانند و ماندگاری بیشتری خواهند داشت. مواد شیمیایی درون عطر برخی مواد شیمیایی درون عطر باعث ماندگاری بیشتر عطرها می شوند اما به دلیل زیست تخریب پذیر بودن، به تازگی استفاده از این مواد در عطرها ممنوع شده و در اکثر عطرهای مشهور شاهد حذف این ماده هستیم.

عطر با ماندگاری بالا چی بخریم؟!

در لیست زیر نام 5 عطر پرطرفدار در ایران که ماندگاری بالایی دارند و به نسبت قیمت نیز مقرون به صرفه هستند، آورده شده است که شما با توجه به سلیقه و شخصیت خود می توانید آن ها را خریداری نمایید. عطر با ماندگاری بالا چی بخریم؟! - چگونه ماندگاری بوی عطر را بالا ببریم - درین عطر عطر با ماندگاری بالا چی بخریم؟! - چگونه ماندگاری بوی عطر را بالا ببریم - درین عطر

1) عطر ساواج دیور مردانه، عطری برای آقایان جنتلمن!

عطر ساواج دیور درین عطر - چگونه ماندگاری بوی عطر را بالاتر ببریم عطر ساواج دیور درین عطر - چگونه ماندگاری بوی عطر را بالاتر ببریم یکی از پرطرفدارترین عطرهای مردانه در بازار ایران، عطر ساواج از برند مشهور و پرآوازه دیور است. عطر دیور سوج یا ساواج نخستین بار در سال 2015 طراحی و به بازار عرضه شد. این عطر در حال حاضر دارای چهار نسخه پرفیوم، ادوپرفیوم، ادوتویلت و الکسیر است که شما با توجه به سلیقه‌تان می توانید از آن‌ها استفاده نمایید. کمپین تبلیغاتی عطر Sauvage Dior با حضور چهره مشهور هالیوودی، جانی دپ (Johnny Depp) برگزار شد و توانست تاثیر به سزایی در محبوبیت این عطر داشته باشد.

2) عطر کلوین کلاین ایفوریا زنانه، انتخاب بانوان خوش سلیقه!

عطر ایفوریا - چگونه ماندگاری بوی عطر را زیادتر کنیم - درین عطر عطر ایفوریا - چگونه ماندگاری بوی عطر را زیادتر کنیم - درین عطر عطر ایفوریا یکی از بهترین عطرهای زنانه جهان است و در سراسر جهان از جمله ایران طرفداران زیادی دارد. ایفوریا به معنای سرخوشی، خوشحالی و رضایتمندی است و دقیقا همین احساسات را در شما ایجاد می کند! عطر CK Euphoria در سال 2005 توسط کمپانی مشهور Calvin Klein در ایالات متحده آمریکا طراحی شد و به بازار آمد. در حال حاضر این عطر با سه نسخه فرانسوی، اسپانیایی و آمریکایی در بازار ایران به فروش می رسد که مقرون به صرفه ترین آن نسخه اسپانیایی است و بهترین آن نسخه آمریکایی!

3) عطر بلو شنل مردانه، یکی از بهترین عطرهای مردانه جهان!

عطر بلو شنل یا بلو چنل که از آن به عنوان بهترین عطر مردانه جهان نیز یاد می شود، نخستین بار در سال 2010 طراحی و به بازار عرضه شد. این عطر همانند عطر ساواج دیور در غلظت‌های پرفیوم، ادوپرفیوم و ادوتویلت موجود است و شما با توجه به سلیقه‌تان می توانید انتخاب نمایید.

4) عطر بلک افغان، عطری مشترک بین آقایان و بانوان!

عطر بلک افغان یکی از بهترین عطرهای بدون محدودیت جنسیتی (یونیسکس) است که در سال 2009 توسط کمپانی ناسوماتو طراحی شد. عطر بلک افغان از نظر ماندگاری و پخش بو بسیار عالی است و اگر از نظر هزینه مشکلی با قیمت آن نداشته باشید یکی از بهترین انتخاب‌ها می تواند باشد. برای آن دسته از زوج هایی که تمایل داند عطر خود را با همسرشان ست نمایند، Black Afgano می تواند گزینه مناسبی باشد.

5) ادکلن کلاب د نایت مردانه، مشابه رایحه کرید اونتوس!

اگر از افراد دنبال کننده اخبار عطر و ادکلن باشید، حتما نام عطر کرید اونتوس را شنیده اید. این عطر یکی از بهترین عطرهای تاریخ است که توسط کمپانی سلطنتی Creed طراحی شده است. با توجه به قیمت بالایی که این عطر دارد، خرید آن برای بسیاری از افراد دشوار است و ترجیح می دهند که همچنین هزینه گزافی را برای خرید عطر صرف نکنند. عطر کلاب د نایت مردانه، یکی از بهترین عطرها مشابه رایحه کرید اونتوس است که در ایران بسیار پرطرفدار شده است.

خرید عطر با گارانتی مادام العمر از درین عطر!

با توجه به افزایش فروش عطر و ادکلن های تقلبی به عنوان اورجینال در بازار، به شما پیشنهاد می کنیم که به سراغ یک فروشگاه مورد اعتماد و مطمئن برای خرید عطر و ادکلن اورجینال بروید. درین عطر یکی از فروشگاه های خرید اینترنتی عطر و ادکلن در ایران است که این روزها بسیار مشهور شده و نامش بر سر زبان‌ها افتاده است. درین عطر اولین فروشگاه خرید عطر و ادکلن در ایران است که تمامی محصولاتش را به همراه کارت گارانتی مادام العمر اصالت به فروش می رساند و با این وجود دیگر شما نگرانی از بابت تقلبی بودن عطر خود نخواهید داشت. شما می توانید تمامی عطرهای معرفی شده در مقاله فوق را با گارانتی مادام العمر اصالت از درین عطر خریداری کرده و در اسرع وقت درب منزل تحویل بگیرید. (www.dorinatr.com) امیداوریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد و به خوبی به پرسش «چگونه ماندگاری بوی عطر را زیادتر کنیم؟» پاسخ داده شده باشد. شما می توانید نظرات و سوالات خود را در رابطه با این مطلب در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.
نظرات: 0 مشاهده