فیلم "طرز تهیه تی تاپ خانگی"-اسفنجی و خوشمزه-با شیر-با ماست-با سس کارامل-با کِرِم خامه ای-در تابه و در فر

مواد لازم برای تهیه کیک تی تاپ اسفنجی و خوشمزه با شیر

تخم مرغ 3 عدد
شیر ولرم 40 گرم (یک ششمِ لیوان دسته دار فرانسوی)
روغن مایع 40 گرم (تقریبا 5 ق غ)
وانیل نصف ق چ
آرد قنادی سه صفر 60 گرم (تقریبا 3 ق غ سرپُر)
پودر کاکائو 10 گرم (کمتر از 1 ق غ)
آبلیمو 1 ق چ
شکر 60 گرم (یک سوم لیوان دسته دار فرانسوی)

آموزش مرحله به مرحله و طرز تهیه کیک تی تاپ خوشمزه قدیمی با شیر-بدون بیکینگ پودر

  1. در اولین مرحله از طرز تهیه تیتاپ خانگی خوشمزه و نوستالژی ابتدا سفیده و زرده تخم مرغ رو از هم جدا کنید، زرده ها رو داخل یک کاسه و سفیده رو هم داخل کاسه دیگه ای بریزید.
  2. بعد شیر، روغن و وانیل رو به زرده ها اضافه کنید و هم بزنید تا زرده ها از حالت لختگی دربیان، بعد آرد رو اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا آرد با مواد دیگه ترکیب بشه و همه مواد با هم مخلوط و یکدست بشن.
  3. بعد به اندازه یک و نیم قاشق غذاخوری از مواد رو بردارید و داخل یک پیاله کوچیک بریزید و بذارید کنار، بعد پودر کاکائو رو به بقیه مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مواد با هم مخلوط بشن، بعد کاسه رو بذارید کنار.
  4. حالا آبلیمو رو به سفیده اضافه کنید و هم بزنید تا کف کنه، بعد در 3 مرحله شکر رو اضافه کنید و در هر مرحله 30 ثانیه تا 1 دقیقه با همزن هم بزنید تا شکر کاملا حل بشه.
  5. هم زدن رو تا زمانی ادامه بدید که سفیده مثل خامه فرم گرفته بشه و موقع برگردوندنِ کاسه از داخلش نریزه، بعد به اندازه 1 قاشق غذاخوری سرپُر از سفیده رو داخل پیاله کوچیک که یک و نیم قاشق از مخلوطِ زرده رو ریخته بودید بریزید.
  6. بعد خوب هم بزنید تا سفیده و زرده با هم مخلوط بشن، حالا پیاله رو بذارید کنار و باقیمانده سفیده رو در دو سه مرحله به مخلوطِ زرده و پودر کاکائو اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد یکدست بشن.
  7. حالا کف سینی فر رو کمی چرب کنید بعد یه کاغذ روغنی داخلش قرار بدین و مواد رو روی کاغذ بریزید و سطحش رو کاملا صاف کنید تا در داخل فر یکدست پف کنه ، سینی رو چند بار آروم به زمین بکوبید تا مواد یکدست ته نشین بشن و هوای داخل کیک بیرون بره.
  8. بعد مخلوط زرده و سفیده که داخل پیاله ریختید رو داخل قیف بدون ماسوره بریزید، اگر قیف ندارید میتونید داخل نایلون فریزر بریزید و نوک نایلون رو قیچی کنید، حالا روی مواد رو با این مخلوط طرح بدین و با خلال دندان قشنگترش کنید.
  9. بعد سینی فر رو داخل فری که از قبل گرم شده قرار بدین و درجه رو روی 180 درجه قرار بدین و 20 تا 30 دقیقه صبر کنید تا بپزه، حواستون به فر باید باشه زمانی که روی کیک کاملا طلایی شده بود سینی فر رو دربیارید و با خلال دندان کیک رو چک کنید (خلال دندان رو در چند قسمت کیک فرو کنید) اگر خلال دندان تمیز اومد بیرون یعنی کیک پخته.
  10. اما اگر مواد بهش چسبیده بود یعنی هنوز نپخته پس دوباره بذارید داخل فر تا کاملا بپزه، زمانی که کیک پخت از فر دربیارید و 10 دقیقه بذارید کنار تا کمی خنک بشه، بعد کیک رو برگردونید و کاغذ روغنی رو از کیک جدا کنید و صبر کنید کیک 20 دقیقه در دمای محیط بمونه و سرد بشه.
نکته: میتونید برعکس این کار رو هم انجام بدین، یعنی پودر کاکائو رو داخل پیاله که یک قاشق از زرده و سفیده رو ریختید بریزید تا بجای اینکه کل کیک شکلاتی بشه فقط تزیین روی کیک، شکلاتی بشه و خوده کیک سفید بمونه. فیلم "طرز تهیه تی تاپ خانگی"-اسفنجی و خوشمزه-با شیر-با ماست-با سس کارامل-با کِرِم خامه ای-در تابه و در فر فیلم "طرز تهیه تی تاپ خانگی"-اسفنجی و خوشمزه-با شیر-با ماست-با سس کارامل-با کِرِم خامه ای-در تابه و در فر فیلم طرز تهیه دسر یخچالی با بیسکویت پتی بور و موز فیلم طرز تهیه تیرامیسو اصل ایتالیایی

مواد لازم برای تهیه کرم داخل تی تاپ با کرم خامه ای

خامه فرم گرفته 100 گرم
شکر نصف ق غ
پنیر خامه ای 50 گرم (تقریبا 2 ق غ)
نکته: خامه فرم گرفته یعنی خامه قنادی رو از لوازم قنادی فروشی ها بخرید و چند ساعت داخل یخچال یا نیم الی 1 ساعت (بستگی به هوای آشپزخونه داره) در دمای آشپزخانه قرار بدین تا کاملا یخ زدایی بشه، بعد اونقدر هم بزنید تا مثل ابر بشه، اما اینجا چون قراره با شکر و پنیر هم زده بشه نیاز نیست بعد از یخ زدایی زیاد هم بزنید که سفت بشه.

طرز تهیه مواد میانی تی تاپ با پنیر خامه ای و خامه قنادی

همه مواد رو داخل کاسه ای بریزید و با همزن هم بزنید تا مثل سفیده تخم مرغ سفت و اَبری بشه. فیلم طرز تهیه شیرینی دانمارکی خانگی با خمیر خانگی طرز تهیه دسر پاناکوتا با ژله خرده شیشه

طرز تهیه تیتاپ خانگی

برای درست کردن تیتاپ، کناره های کیک رو برش بزنید تا کیک کاملا صاف بشه، بعد کیک رو به شکل طولی از وسط نصف کنید و روی یک قسمت رو با مواد میانی پوشش بدین بعد اون یکی قسمت رو روی مواد بذارید بعد روی کیک رو بپوشونید و 1 ساعت در یخچال بذارید تا استراحت کنه، بعد از 1 ساعت کیک رو از یخچال دربیارید و کیک رو به شکل مثلث یا مستطیل های یک اندازه برش بزنید. نکته: حواستون باشه مواد رو روی قسمتی بریزید که طرح نداره.

مواد لازم و طرز تهیه تی تاپ خانگی با ماست

آرد سفید قنادی یک و نیم لیوان دسته دار فرانسوی
تخم مرغ 3 عدد
ماست نصف لیوان دسته دار فرانسوی
شکر نصف لیوان دسته دار فرانسوی
روغن مایع نصف لیوان دسته دار فرانسوی
بیکینگ پودر 1 ق چ
وانیل نوک ق غ
پودر کاکائو 1 ق غ
طرز تهیه شیرینی کشمشی بدون فر فیلم طرز تهیه باقلوا استانبولی با خمیر یوفکا برای درست کردن تیتاپ نرم و اسفنجی خوشمزه خانگی با ماست ، ابتدا تخم مرغ ها رو داخل کاسه ای بشکنید، وانیل و شکر رو اضافه کنید و با همزن هم بزنید تا رنگ مواد کرمی بشه، بعد روغن مایع رو اضافه کنید و 1 دقیقه هم بزنید. بعد ماست رو اضافه کنید و هم بزنید تا مواد با هم مخلوط بشن، بعد 1 قاشق غذاخوری از آرد رو بردارید و مابقی رو همراه با بیکینگ پودر مخلوط کنید و 2 بار الک کنید و داخل مخلوط تخم مرغ و ماست بریزید و با همزن دستی یا لیسک هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب بشن. بعد سه چهار قاشق از مخلوط رو بردارید و داخل پیاله ای بریزید و پودر کاکائو رو داخلش الک کنید و هم بزنید تا مواد شکلاتی بشه، 1 قاشق آردی رو که کنار گذاشته بودید رو به مواد سفید رنگ اضافه کنید و هم بزنید. داخل سینی فر (قالب 20*30) کاغذ روغنی بذارین و مخلوط سفید رنگ رو بریزید و سطحش رو صاف کنید بعد مخلوط شکلاتی رو داخل قیف بدون ماسوره یا نایلون فریزر بریزید و روی کیک رو طرح بدین بعد داخل فری که از قبل گرم شده قرار بدین، در طبقه وسط با دمای 180 درجه به مدت 25 تا 30 دقیقه. در توستر یا همون فر برقی باید 20 تا 25 درجه از دما کمتر بشه، یعنی با دمای 150 الی 155 درجه و به مدت 15 الی 25 دقیقه. حواستون به کیک باشه زمانی که روی کیک طلایی شد از داخل فر دربیارید و با خلال دندان چک کنید. نکته: بجای ماست از شیر هم میتونید استفاده کنید. طرز تهیه کیک هندوانه ای بدون شیر و خامه طرز تهیه کیک خیس شکلاتی ترکیه ای

مواد لازم و طرز تهیه سس کاراملی برای مواد میانی تی تاپ نرم و اسفنجی

سه چهارم لیوان فرانسوی شکر + 30 گرم کره + 3 قاشق غذاخوری خامه صبحانه + یک و نیم قاشق غذاخوری پودر کاکائو شکر رو داخل قابلمه ای نچسب بریزید و روی حرارت کم بذارید تا ذوب بشه، حواستون باشه تا ذوب شدن کامل شکر نباید بهش قاشق بزنید، فقط باید تابه رو به چپ و راست تکون بدین تا شکر آب بشه. بعد کره رو اضافه کنید و هم بزنید تا کره آب بشه و بعد خامه رو اضافه کنید و هم بزنید، وقتی خامه حل شد پودر کاکائو رو الک کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط بشن، وقتی کمی غلیظ شد از روی حرارت بردارید و بذارید کنار تا کاملا از داغی بیفته. بعد با کمک قیف یا نایلون فریزر داخل تیتاپ بریزید. نکته: خامه رو باید نیم ساعت در دمای آشپزخونه قرار بدین تا با هوای اتاق هم دما بشه، چون اگر سرد باشه احتمال داره با شکری که داغ شده وقتی مخلوط کردید خامه بِبُره. نکته: پودر کاکائو رو میتونید کمتر بریزید. نکته: نذارید سس خیلی سفت بشه چون بعد از سرد شدن سفت تر میشه، در ضمن خیلی هم سرد نشه، از داغی که افتاد روی کیک که سرد شده بریزید. طرز تهیه کیک ساده با شیر بدون فر طرز تهیه پاستیل خوشمزه خانگی

فیلم طرز تهیه تی تاپ خانگی

نکات کلیدی و فوت و فن مهم طرز تهیه تیتاپ خانگی در فر

  • با آرد گندم هم میتونید این تیتاپ خوشمزه خونگی رو درست کنید، اما کیفیتِ کیک و شیرینی که با آرد سه صفر تهیه میشه خیلی بهتره.
  • زرده و سفیده رو میتونید جدا نکنید و همه مواد رو با هم مخلوط کنید، جدا کردن زرده و سفیده باعث نرم، لطیف و اسفنجی شدن بافت کیک و شیرینی ها میشه، البته باعث بهتر پف کردن کیک هم میشه.
  • فر رو از 15 دقیقه قبل با دمای 180 درجه روشن کنید تا کاملا داغ بشه، حرارت فر ها با هم فرق میکنه پس حواستون به فر باید باشه، احتمال داره داخل یک فر توی 20 دقیقه بپزه و داخل فر دیگه کمتر یا بیشتر از 20 دقیقه زمان ببره تا کامل بپزه.
  • بهتره که زرده ها رو نیم ساعت زودتر از یخچال دربیارید تا با هوای محیط هم دما بشن، یا میتونید داخل یک کاسه کوچیک آب ولرم بریزید و تخم مرغ ها رو 10 دقیقه داخلش قرار بدین.
  • منظور از شیر ولرم اینه که یا نیم ساعت زودتر از یخچال دربیارید و در دمای آشپزخونه قرار بدین تا از اون سَردی دربیاد یا داخل شیرجوش بریزید و روی حرارت کم قرار بدین تا کمی گرم بشه، نیاز نیست بجوشونید.
  • فرق نمی کنه از وانیل مایع استفاده کنید یا پودر وانیل.
  • اگر آرد و پودر کاکائو رو یکی دو بار الک کنید هم بافت کیک بهتر میشه و هم اینکه هم زدنِ مواد براتون راحت تر میشه.
  • برای درست کردن تیتاپ رژیمی میتونید مقدار شکر رو کمتر بریزید.
  • نایلون فریزرتون اگر ضخیم بود بهتره.
  • کیک رو با چاقوی تیز برش بزنید تا خرد نشه.
  • بذارید کیک کاملا خنک بشه بعد مواد میانی رو روی کیک بزنید.
  • هر لیوان دسته دار فرانسوی معادلِ 160 گرم آرد میشه، خودتون راحت 60 گرم رو حساب کنید.
  • اگر همزن برقی ندارید میتونید از همزن دستی استفاده کنید فقط باید وقت بیشتری برای هم زدن مواد بذارید.
  • سینی فر میتونیه 20*30 یا 25*30 باشه، سینی فر رو میتونید از لوازم قنادی فروشی ها یا لوازم غذاخوری یا لوازم فست فود فروشی تهیه کنید.
  • برای کرم میانی تی تاپ از ژله بریلو شکلاتی هم میتونید استفاده کنید که از لوازم قنادی فروشی ها میتونید تهیه کنید.
طرز تهیه پنکیک فوری و خوشمزه با آرد گندم طرز تهیه کیک خیس شکلاتی بسیار خوشمزه

طرز تهیه تی تاپ خانگی در فر برقی-توستر

برای درست کردن تیتاپ توی فر برقی یا همون آون توستر باید فر رو با دمای ۱۵۰ درجه سانتیگراد 10 دقیقه زودتر روشن کنید تا داغ بشه، بعد سینی فر رو با همون درجه و به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بذارید تا کیک بپزه، فقط حتما بعد از اینکه روی کیک طلایی شد چک کنین. نکته: المنت پایین فقط روشن باشه، سینی رو طبقه وسط بذارید، اگر بعد از اینکه کیک رو با خلال دندان چک کردید و مطمئن شدید که پخته اما روی کیک به اندازه دلخواهتون طلایی نشده میتونید المنت پایین رو خاموش کنید و فقط المنت بالا رو روشن کنید و دو سه دقیقه صبر کنید تا روی کیک هم طلایی بشه، اگر زیاد توی فر بمونه هم میسوزه هم خشک میشه.

طرز تهیه تی تاپ خانگی در ماهیتابه

برای درست کردن تیتاپ در ماهی تابه رژیمی باید از شعله پخش کن استفاده کنید، یه شعله پخش کن رو روی شعله بزرگ بذارید و حرارت رو روی کم قرار بدین و 10 الی 15 دقیقه بذارید تا داغ بشه، بعد داخل ماهیتابه رژیمی کاغذ روغنی قرار بدین و مواد رو مثل دستور بالا داخلش بریزید و طرح بدین، واشرِ دورِ ماهی تابه رو دربیارید و درب تابه رو بذارید و با حرارت کم به مدت 30 الی 40 دقیقه صبر کنید تا کیک بپزه. نکته: در تابه هم باید بعد از 30 دقیقه کیک رو چک کنید و همچنین حرارت کم باشه. طرز تهیه تی تاپ خانگی-مواد لازم برای تهیه مواد میانی کیک تی تاپ عالی-آموزش تی تاپ کارگاهی با تمام نکات طرز تهیه تی تاپ خانگی-مواد لازم برای تهیه مواد میانی کیک تی تاپ عالی-آموزش تی تاپ کارگاهی با تمام نکات طرز تهیه دسر سه سوته خانگی با نارگیل و شکلات طرز تهیه دسر محلبی لیوانی با نشاسته

طرز تهیه کرم روی کیک با نشاسته

1 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت + 2 قاشق غذاخوری شکر + 1 لیوان دسته دار فرانسوی آب + چند قطره رنگ خوراکی + نوک قاشق غذاخوری وانیل نشاسته ذرت و شکر رو داخل قابلمه کوچیکی بریزید و آب رو کم کم اضافه کنید و هر بار هم بزنید تا نشاسته گوله گوله نشه و داخل آب حل بشه، بعد قابلمه رو روی حرارت کم قرار بدین و مدام هم بزنید تا زمانی که نشاسته پخته بشه و مزه خامیش بره، بعد رنگ خوراکی رو اضافه کنید و هم بزنید تا زمانی که مخلوط کمی غلیظ بشه، بعد خاموش کنید و وانیل رو اضافه کنید و هم بزنید. نکته: رنگ خوراکی رو میتونید حذف کنید، رنگ خوراکی برای خوشرنگ شدن مواد میانی تیتاپ استفاده میشه.
نظرات: 0 مشاهده