زیارتگاه ها و جاهای دیدنی اصفهان

اصفهان سومین شهر پرجمعیت ایران و سومین شهر توریست‌پذیر ایران به‌حساب می‌آید که از شهرت بسیاری برخوردار است. این شهر آنقدر جاذبه‌های تاریخی و مذهبی دارد که به مهد تلفیق هنر، فرهنگ و دین مشهور است. در اصفهان برای همه افراد با هر سبک و سلیقه، جاذبه‌های خاصی وجود دارد. زیارتگاه ها و جاهای دیدنی اصفهان زیارتگاه ها و جاهای دیدنی اصفهان بنابراین هرکسی می‌تواند از سفر به اصفهان نهایت لذت را ببرد. در انواع تور اصفهان بازدید از مکان‌های تاریخی، طبیعی و مذهبی این شهر درنظر گرفته شده است. تور اصفهان از تهران هم به‌صورت هوایی و هم به‌صورت زمینی ارائه می‌شود که در برخی از شهرهای دیگر این دو امکان با هم وجود ندارد. بنابراین اگر خواستار یک تور اصفهان ارزان و باکیفیت هستید، باید از وقت مناسب ارائه چنین تورهایی آگاه باشید ضمنن اگر با هواپیما یا خوردرو شخصی قصد سفر به اصفهان را دارید برای رزرو هتل در اصفهان به سایت علی بابا سر بزنید.. در این مطلب می‌خواهیم لیستی از جاذبه‌های مذهبی، تاریخی و تفریحی اصفهان را به شما ارائه دهیم تا بتوانید تور مناسب خود را رزرو کنید.

جاذبه‌های تاریخی اصفهان کدامند؟

جاذبه‌های تاریخی بسیار زیادی در اصفهان وجود دارد که عنوان‌کردن همه آن‌ها نیازمند لیست بسیار بلندبالایی است. در این مطلب فقط بخشی از مهم‌ترین مکان‌های تاریخی اصفهان را به شما معرفی می‌کنیم که به‌قرار زیر هستند:

قلعه سارویه اصفهان

قلعه سارویه، دژ یا تپه اشرف اصفهان، باقی‌مانده یک کتابخانه بزرگ تاریخی است که حدود 7000 سال قدمت دارد. این اثر تاریخی ارزنده که تنها یک تپه از آن باقی مانده در حاشیه زاینده‌رود اصفهان واقع شده است.

مجموعه علیقلی‌آقا اصفهان

مجموعه‌ای از مسجد، بازار، چهارسو و سرا در اصفهان که به‌دست یکی از خواجه‌های نیکوکار دوران صفوی ساخته شده است که حدود 300 سال قدمت دارد. این مجموعه در دوران‌ مختلف حکومتی تکمیل‌تر شده و بخش‌هایی در دوران قاجار و پهلوی به آن اضافه شده است. مجموعه علیقلی‌آقا یکی از مجموعه‌های زیبای تاریخی و از جاهای دیدنی اصفهان شناخته می‌شود که در محله بیدآباد اصفهان قرار دارد.

کوه آتشگاه اصفهان

آتشگاه یکی از دیگر مکان‌های تاریخی اصفهان به‌حساب می‌آید که نمای یک آتشگاه قدیمی دوران ساسانی را در خود حفظ کرده است. ساختمان این آتشگاه که قبلا به «آتشگاه مهربین» مشهور بود، از خشت و نی ساخته شده است. این سازه قدیمی در مسیر اصفهان به نجف‌آباد قرار دارد.

کاخ هشت‌بهشت اصفهان

کاخ هشت‌بهشت در زمان شاه سلیمان صفوی در دو  طبقه ساخته شده که در زمان خود زیباترین کاخ جهان شناخته می‌شد. ساختمان یکپارچه‌ای که در باغی بزرگ قرار گرفته، نمایی شبیه به یک بهشت کوچک ایجاد کرده است. این مکان یکی از زیباترین جاذبه‌های تاریخی اصفهان به‌شمار می‌رود که در خیابان باغ گلدسته و در پارک شهید رجایی اصفهان واقع شده است. نمونه‌هایی که نام بردیم فقط بخشی از جاذبه‌های تاریخی اصفهان بودند. اگر بخواهیم دیگر جاذبه‌های دیدنی و تاریخی این شهر را نام ببریم، می‌توانیم به میدان نقش‌جهان، کاخ چهل‌ستون، عمارت عالی‌قاپو، کاروانسرای عباسی، منارجنبان، چهارباغ، پل مارنان، پل خواجو و... اشاره کنیم. وقتی نام اصفهان را می‌شنویم، اغلب فقط جاذبه‌های تاریخی این شهر در ذهن ما تداعی می‌شود. اغلب افرادی هم که تور اصفهان را رزرو می‌کنند، می‌خواهند از این مکان‌ها بازدید داشته باشند. حال آن‌که اگر شما با استفاده از تور اصفهان از تهران یا هر شهر دیگری به‌سمت آن حرکت کنید، جاذبه‌های مذهبی و طبیعی بسیاری را نیز شاهد خواهید بود. درادامه به بررسی جاذبه‌های مذهبی اصفهان خواهیم پرداخت که با رزرو هر تور اصفهان ارزان یا لاکچری می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. جاذبه‌های مذهبی اصفهان کدامند؟ جاذبه‌های مذهبی اصفهان کدامند؟

جاذبه‌های مذهبی اصفهان کدامند؟

ازجمله جاذبه‌های مذهبی اصفهان می‌توان به مساجد و آرامگاه‌های این شهر اشاره کرد. ازجمله مساجد مشهور با معماری اصلی ایرانی – اسلامی شهر اصفهان می‌توان مسجد امام، مسجد لنبان، مسجد نو اصفهان، مسجد آقانور، مسجد مقصودبیک، مسجد رحیم‌خان، مسجد جامع دشتی، مسجد صفا، مسجد حکیم، مسجد سید، مسجد شیخ لطف‌الله، مسجد جامع، مسجد پادرخت سوخته، مسجد حاج یونس، مسجد ساروتقی، مسجد قصر منشی، مسجد نو بازار، مسجد تل عاشقان، مسجد خواجه روح‌الله، مسجد رکن الملک، مسجد خیاط‌ها، مسجد درب جوباره، مسجد شیشه، مسجد ابوالمحسن، مسجد گنبد آزادان و ... را نام برد. آرامگاه میرزا رفیعا، آرامگاه واله، آرامگاه صاحب بن عباد، آرامگاه علامه مجلسی، آرامگاه سلطان بخت‌آقا، آرامگاه بابا رکن‌الدین، آرامگاه شیخ ابولقاسم، آرامگاه بیدآبادی، آرامگاه راشد بالله، آرامگاه ساروتقی و... را نیز از مهم‌ترین آرامگاه‌های اصفهان هستند. در اصفهان علاوه‌بر مساجد و آرامگاه‌های متعدد، کلیساهای زیادی نیز وجود دارد که کلیسای اسپانُس مقدس، کلیسای کاتولیک‌ها، کلیسای وانک، مجموعه کلیساهای مریم و هاکوپ، کلیسای یوحنا، کلیسای میناس مقدس، کلیسای نرسس مقدس، کلیسای سرکیس مقدس، گلیسای گریگور، کلیسای کارتارینه و... چند نمونه از این کلیساها هستند.

جاذبه‌های طبیعی و تفریحی اصفهان کدامند؟

از جاذبه‌های غنی تاریخی و مذهبی اصفهان که بگذریم، به مکان‌های طبیعی و تفریحی این شهر زیبا می‌رسیم که رفتن به آن‌ها می‌تواند رنگ و لعاب دیگری به لذت‌های سفر ما ببخشد. مکان‌های طبیعی و تفریحی اصفهان شامل موارد زیر است:

قنات دوطبقه مون

تنها قنات دو طبقه جهان که در آن آب در دو طبقه مجزا جریان دارد، بدون اینکه آب این دو طبقه به هم نفوذ کند. این شاهکار 800 ساله ایرانی، در اردستان از توابع اصفهان واقع شده است.

آبشار نیاسر

یکی از زیباترین آبشارهای استان اصفهان، آبشار نیاسر است که در شهر کاشان واقع شده و زیبایی بی‌نظیری را به چشمان گردشگران هدیه می‌کند. این آبشار از یک چشمه با عنوان «چشمه تالار» سرچشمه گرفته و سپس به پایین سرازیر می‌شود. این آبشار در محله سرکمر نیاسر کاشان واقع شده است.

تالاب گاوخونی

تالاب گاوخونی یک تالاب بین‌المللی محسوب می‌شود که قسمتی از آن در اصفهان و قسمتی از آن نیز در استان یزد قرار گرفته است. این تالاب از آب رودخانه زاینده‌رود تغذیه کرده و زیستگاه مناسبی برای انواع پرندگان مهاجر به‌شمار می‌رود.

پارک ناژوان اصفهان

یکی از بهترین، زیباترین، سرسبزترین و بکرترین جاذبه‌‌های طبیعی شهر اصفهان، پارک ناژوان است که درختان صنوبر و ناژ بسیاری را در دل خود پرورش می‌دهد. در این پارک شگفت‌انگیز، بخش‌های دیگری از جاذبه‌های اصفهان مانند باغ پرندگان، آکواریوم اصفهان، تله سیژ و .... قرار گرفته است. علاوهبر موارد فوق، از دیگر جاذبه‌های تفریحی و طبیعی اصفهان می‌توان باغ گل‌ها، تله‌کابین صفه، باغ جوان، آبشار آب‌ملخ، منطقه حفاظت شده گلستان‌کوه، کویر ورزنه و... را نام برد. اگر با ماشین شخصی‌تان به اصفهان بروید، می‌توانید از همه این مکان‌ها دیدن کنید. زمانی که با تور اصفهان هم سفر کردید، توری را انتخاب کنید که جاذبه‌های موردعلاقه شما را در برنامه بازدیدهای خود داشته باشد. خوشبختانه انواع تور اصفهان ارزان در فصول نیمه دوم سال راحت‌تر رزرو می‌شوند. بنابراین برای رزرو تور اصفهان از تهران یا دیگر شهرهای ایران، می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز به سایت علی‌بابا رجوع کرده و رزرو تور موردنظر خود را قطعی کنید.
نظرات: 0 مشاهده