فیلم طرز تهیه دسر یخچالی با بیسکویت پتی بور و موز و پودینگ وانیلی با ژله-دسر ساده با شیر و بیسکویت

امروز توی این مطلب، طرز تهیه یک دسر بسیار ساده و خوشمزه رو همراه با فیلم بهتون آموزش میدیم که امیدوارم توی خونه درستش کنید و از خوردنش لذت ببرید، دسری که آموزشش رو براتون گذاشتیم با مواد اولیه بسیار ساده و دم دستی تهیه میشه و درحالی که هزینه زیادی نداره اما یک دسر یخچالی بسیار شیک و مجلسی هستش که توی تمام مهمانی ها مخصوصا برای تولد فرزندانتون میتونید از مهمان هاتون با سرو این دسر پذیرایی کنید. طرز تهیه دسر کیک یخچالی موزی خوشمزه با بیسکویت پتی بور-انواع دسر ساده و مجلسی فیلم طرز تهیه دسر یخچالی با بیسکویت پتی بور و موز و پودینگ وانیلی با ژله-دسر ساده با شیر و بیسکویت فیلم طرز تهیه تیرامیسو اصل ایتالیایی فیلم طرز تهیه شیرینی دانمارکی خانگی با خمیر خانگی

مواد لازم برای تهیه پودینگ با بیسکویت پتی بور و موز

✅ بیسکویت پتی بور 2 بسته، حدودا 20 تا 25 عدد
✅ شیر سرد 1 لیتر برای کِرِم و مقداری برای خیس کردن بیسکویت ها
✅ پودینگ وانیلی 300 گرم
✅ نشاسته ذرت 100 گرم (تقریبا نصف لیوان دسته دار فرانسوی)
✅ شکر 200 گرم (1 لیوان دسته دار فرانسوی سرپُر + 2 قاشق غذاخوری)
✅ موز 3 عدد
✅ آبجوش 1 لیوان دسته دار فرانسوی
✅ پودر ژله موزی 1 بسته
✅ وانیل نوک ق غ
طرز تهیه دسر پاناکوتا با ژله خرده شیشه طرز تهیه پاستیل خانگی

طرز تهیه دسر بیسکویت پتی بور با نشاسته ذرت و موز و ژله

  1. در اولین مرحله از طرز تهیه دسر یخچالی با پودینگ و بیسکویت پتی بور و موز ابتدا شیر رو داخل یک کاسه ای بریزید بعد بیسکویت ها رو دونه دونه داخل شیر فرو کنید و زود بردارید و داخل ظرف سرو بچینید.
  2. 2 تا 3 ردیف از بیسکویت ها رو به همین روش داخل ظرف بچینید و ظرف رو بذارید کنار، برای درست کردن کِرمِ دسر، پودینگ، وانیل، شکر و نشاسته رو داخل یک قابلمه بریزید و هم بزنید تا با هم ترکیب بشن.
  3. بعد 1 لیتر شیر رو اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا گوله های نشاسته توی شیر کاملا باز بشه، بعد قابلمه رو بذارید روی حرارت ملایم و مدام هم بزنید تا ته نگیره و بجوش بیاد، وقتی شروع بجوشیدن کرد بعد از 1 الی 2 دقیقه که کرم غلیظ شد حرارت رو خاموش کنید.
  4. بعد از چند دقیقه که کرم از داغی افتاد (خنک نشه) روی بیسکویت ها بریزید و سطحش رو صاف کنید و بذارید کنار تا کرم سرد بشه، حالا آبجوش رو بریزید داخل یک کاسه و پودر ژله رو بریزید داخلش و هم بزنید تا کاملا حل و شفاف بشه، ظرف رو بذارید کنار تا ژله کاملا از داغی بیفته.
  5. بعد موز ها رو حلقه حلقه کنید و روی کرم که کاملا سرد شده بچینید و ژله رو هم روی موز ها بریزید، ژله رو طوری بریزید که اولا همه جای دسر رو کاملا بگیره، دوما آرام بریزید تا موز ها داخل ژله شناور نشن، بعد روی ظرف رو بپوشونید.
  6. ظرف دسر رو بذارید داخل یخچال تا ژله کاملا ببنده و خودش رو بگیره، بعد از حدود 1 تا 2 ساعت دسر خوشمزه شما کاملا حاضره، به شکل و اندازه های دلخواه برش بزنید و نوش جان کنید.
طرز تهیه کیک یخچالی با موز و گردو-تزیین کیک یخچالی با ژله طرز تهیه کیک یخچالی با ژله با موز-کیک یخچالی با بیسکویت خرد شده و پودینگ

فیلم طرز تهیه دسر یخچالی با بیسکویت پتی بور و موز-بسیار ساده و خوشمزه

طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور و خامه صبحانه طرز تهیه پاناکوتا وانیلی

نکات ریز و فوت و فن مهم تهیه دسر یخچالی با بیسکویت پتی بور و پودینگ ساده با نشاسته

  • تعداد بیسکویت ها کاملا سلیقه ایه و به اندازه ظرفتون بستگی داره، میتونید 2 تا 3 ردیف بیسکویت بچینید.
  • دسر هرچقدر داخل یخچال بمونه خوشمزه تر میشه.
  • رنگ بیسکویت پتی بور مهم نیست، میتونید ساده یا کاکائویی تهیه کنید و یا از ترکیب هر 2 رنگ استفاده کنید.
  • ضخامت کرمی که روی بیسکویت ها میریزید به خودتون بستگی داره میتونید کرم رو نازک تر بریزید و بجای 1 ظرف دسر، 2 تا ظرف درست کنید.
  • اگر کرم خیلی سفت شد و نتونستید راحت روی بیسکویت ها بریزید ابتدا کمی شیر جوشیده اما سرد شده بهش اضافه کنید تا کرم روان تر بشه بعد روی بیکویت ها بریزید، فقط حواستون باشه اینفقدر شیر اضافه نکنید که کرم آبکی بشه.
  • کِرِم رو باید مدام روی حرارت هم بزنید وگرنه به قابلمه میچسبه و میسوزه و طعم دسر رو کاملا خراب میکنه، اگر احساس کردید کرم شما ته گرفته و داره میسوزه دیگه کرم رو زیرورو نکنید، کرم رو داخل قابلمه دیگه ای بریزید تا سوخته های کرم داخل کرم پخش نشه.
  • بیسکویت ها رو خیلی زیاد داخل شیر نگه ندارید چون کاملا خمیر میشن و موقع سرو کردن نمیتونید دسر رو راحت از ظرف بردارید.
  • مقدار شکر رو میتونید با توجه به ذائقتون کم یا زیاد کنید، 1 لیوان رو بریزید و مواد رو مخلوط کنید بعد مزه کنید اگر شیرینیش کم بود بازم اضافه کنید.
  • نذارید کرم سرد بشه، چون بعد از سرد شدن خیلی سفت میشه و کار کردن باهاش براتون سخت میشه و نمیتونید راحت روی بیسکویت ها بریزید.
  • غلظت کرم باید مثل کاچی و فرنی باشه.
  • بیسکویت ها رو میتونید کاملا پودر کنید و داخل ظرف بریزید و با ته لیوان کاملا فشرده بکنید، بعد کمی شیر رو روی بیسکویت های پودر شده اسپری کنید بعد کرم رو بریزید.
  • برای تهیه کیک یخچالی ساده میتونید بسته به ارتفاع ظرفتون، بیسکویت ها رو در 3 الی 4 طبقه بچینید و کرم رو در لابلای هر طبقه بریزید، لایه آخر کرم بریزید و بعد موز و ژله رو اضافه کنید.
  • اگر پودر ژله موزی در دسترستون نبود میتونید داخل پودر ژله آلوئه ورا رنگ زرد خوراکی بزنید تا زرد رنگ بشه.
  • برای اینکه کل دسر رو از داخل ظرف بتونید راحت دربیارید داخل یک ظرف مربعی یا مستطیلی رو یا کمی چرب کنید و یا کمی آب اسپری کنید تا پلاستیک از داخلش تکون نخوره، بعد یک پلاستیک فریزر رو از وسط پاره کنید و بذارید داخل ظرف، بطوری که کناره های پلاستیک از قالب بیرون باشه، بعد بیسکویت ها رو بچینید و ادامه کار رو انجام بدید، با این روش به راحتی میتونید دسر رو از داخل ظرف دربیارید و مثل شیرینی تر به شکل مستطیل یا مربع های کوچک برش بزنید.
  • این نکته مهم رو باید در خاطر داشته باشید که بعد از هر برش باید چاقو رو کاملا تمیز کنید تا برش های بعدی تمیز دربیاد.
  • برای اینکه نشاسته ذرت داخل شیر کاملا باز و حل بشه، از قبل با کمی شیر هم بزنید بعد به بقیه مواد اضافه کنید.
  • بجای بیسکویت پتی بور از بیسکویت ساقه طلایی هم میتونید استفاده کنید.
  • بجای موز از میوه های دیگه ای مثل هلو، نارنگی، آناناس، آلبالو، توت فرنگی و ... و بجای ژله موزی و پودینگ وانیلی از ژله و پودینگ با طعم های رنگی دلخواه، میتونید استفاده کنید.
عکس و فیلم طرز تهیه دسر یخچالی با بیسکویت پتی بور و موز و پودینگ و ژله عکس و فیلم طرز تهیه دسر یخچالی با بیسکویت پتی بور و موز و پودینگ و ژله
  • از قالب کمربندی هم میتونید برای درست کردن این دسر مجلسی و شیک استفاده کنید، برای اینکار باید کیسه فریزر داخل قالب قرار بدین و مثل نکته ای که در بالا گفته شد کیسه فریزر باید از دیواره های قالب بیرون باشه.
  • با این آموزش میتونید انواع دسر مجلسی ساده و کم هزینه رو توی خونه تهیه و به عنوان دسر شیک و خوشمزه برای تولد سرو کنید.
  • برای تزیین مجلسی دسر از خامه قنادی هم میتونید استفاده کنید، خامه قنادی رو باید اول بذارید بیرون از یخچال تا یخش آب بشه بعد با همزن بزنید تا فرم بگیره.
دسر کیک یخچالی با پتی بور و موز برای 6 تا 8 نفر طرز تهیه فرنی موز با آرد برنج و شیر

طرز تهیه پودینگ موز و بیسکویت و گردو

برای درست کردن پودینگ موز و بیسکویت و گردو بجای پودینگ وانیلی از پودینگ موز استفاده کنید و برای اینکه هم طعم ژله و هم طعم پودینگ موز نباشه از پودر ژله آلوئه ورا استفاده کنید و روی کرم گردوی خرد شده بریزید.

طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور و گردو

برای درست کردن دسر با بیسکویت پتی بور و گردو روی پودینگ مقداری گردوی خرد شده بریزید بعد موز ها رو بچینید. طرز تهیه دسر سه سوته خانگی با نارگیل و شکلات طرز تهیه دسر محلبی لیوانی با نشاسته

طرز تهیه پودینگ شکلاتی با بیسکویت

برای درست کردن پودینگ شکلاتی با بیسکویت بجای پودینگ وانیلی از پودینگ شکلاتی استفاده کنید.

طرز تهیه دسر شکلاتی لیوانی

برای درست کردن دسر شکلاتی لیوانی از پودینگ شکلاتی استفاده کنید و دو سه عدد بیسکویت رو بعد از خیس کردن با شیر کف لیوان قرار بدین و بعد اول کرم شکلاتی بعد موز و ژله رو اضافه کنید، البته توی دسر های لیوانی بجای بیسکویتِ دُرسته اگر بیسکویت رو بعد از پودر کردن داخل لیوان بریزید مجلسی تر به نظر میاد. طرز تهیه دسر ساده و سریع با شیر و بیسکویت و موز و پودینگ-دسر شکلاتی لیوانی طرز تهیه دسر ساده و سریع با شیر و بیسکویت و موز و پودینگ-دسر شکلاتی لیوانی
نظرات: 2 مشاهده