فیلم "طرز تهیه تیرامیسو اصل" بسیار خوشمزه-ساده و مجلسی-راحت و فوری+فوت و فن مهم

تیرامیسو چیست؟

تیرامیسو یک دسر ایتالیایی بسیار شیک و جذابه چند لایه و با طعم قهوه هستش، که اصلی ترین مواد تشکیل دهندش بیسکویت لیدی فینگر، قهوه، پنیر ماسکارپونه و پودر کاکائوئه و کاملا سرد سرو میشه و بعد از درست کردنش باید لااقل 24 ساعت توی یخچال بمونه. طرز تهیه کیک پرتقالی خیس طرز تهیه کیک ساده با شیر بدون فر

انواع تیرامیسو

تیرامیسو انواع مختلفی داره، بعضی از تیرامیسوها بدون تخمه مرغ تهیه می‌شوند، در برخی، هم از زرده تخم مرغ استفاده میکنند هم از سفیده تخم مرغ، در برخی از رِسِپی ها تیرامیسو فقط با سفیده تهیه می‌شود. شما میتونید تیرامیسو رو با بیسکویت پتی بور (ساده یا شکلاتی، فرقی نمیکنه)یا با بیسکویت لیدی فینگر (بیسکویت انگشتی) درست کنید که توی دستور اصلی با بیسکویت لیدی فینگر درست میشه. فیلم "طرز تهیه تیرامیسو اصل" بسیار خوشمزه-ساده و مجلسی-راحت و فوری+فوت و فن مهم فیلم "طرز تهیه تیرامیسو اصل" بسیار خوشمزه-ساده و مجلسی-راحت و فوری+فوت و فن مهم

مواد لازم برای درست کردن تیرامیسوی اصل ایتالیایی بسیار ساده و خوشمزه

تخم مرغ 3 عدد
بیسکویت لیدی فینگر 2 بسته (از 20 عدد بیشتر)
شکر 1 لیوان دسته دار فرانسوی
پنیر ماسکارپونه 400 الی 450 گرم
قهوه دم کرده غلیظ 1 لیوان دسته دار فرانسوی
پودر وانیل یک سوم ق چ
پودر کاکائو به مقدار لازم
طرز تهیه کیک شکلاتی ساده اسفنجی بدون شیر و ماست طرز تهیه پنکیک با آرد

آموزش مرحله به مرحله و طرز تهیه تیرامیسو ایتالیایی اصل-بدون خامه

  1. در اولین مرحله از طرز تهیه تیرامیسو خوشمزه خانگی اول نسکافه یا قهوه رو آماده کنید و بذارید کنار تا کاملا سرد بشه، چون اگر بیسکویت ها رو توی قهوه داغ فرو کنید خیلی نرم میشن، پودر قهوه یا نسکافه رو با آبجوش حل کنید و بذارید کنار.
  2. بعد سفیده و زرده تخم مرغ رو از هم جدا کنید و نصف شکر و سفیده رو داخل ظرفی بریزید و اونقدر با همزن دستی یا برقی هم بزنید که مخلوط کاملا سفت بشه، بعد سفیده رو بذارید یخچال تا از حالتش خارج نشه، بعد زرده، وانیل و بقیه شکر رو داخل یه کاسه ای بریزید و با همزن هم بزنید تا کرم رنگ بشه و شکر کاملا توی زرده حل بشه.
  3. بعد پنیر رو به مخلوط زرده اضافه کنید و یکی دو دقیقه هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط بشن، بعد سفیده رو اضافه کنید و همزن رو بذارید کنار و با لیسک به صورت دورانی هم بزنید و مخلوط رو با هم ترکیب کنید و یک کرم تقریبا سفت بدست بیارید (نه خیلی سفت باشه نه خیلی شل و روان).
  4. بعد قهوه و یک ظرف مناسب مثل پیرکس رو بذارید کنار دستتون و بیسکویت ها رو دونه دونه و فقط در حد چند ثانیه توی قهوه فرو کنید و بعد به صورت مرتب داخل ظرفتون بچینید بعد از اینکه یک ردیف کامل بیسکویت چیدید روی بیسکویت ها رو با کرم بپوشونید.
  5. توی این مرحله به دلخواه میتونید روی کرم رو پودر کاکائو یا پودر قهوه الک کنید، دوباره 1 لایه بیسکویت رو با قهوه خیس کنید و روی کرم بچینید و دوباره روی بیسکویت ها رو با کرم بپوشونید، بعد روی کرم پودر قهوه یا پودر کاکائو الک کنید و شکلات رنده شده بریزید و روی ظرف رو بپوشونید و به مدت لااقل 12 ساعت بذارید داخل یخچال بعد به اندازه دلخواه برش بزنید و نوش جان کنید.

نکات کلیدی و فوت و فن مهم برای درست کردن دسر ایتالیایی تیرامیسو اصل

  • برای اینکه سفیده رو به صورت خام توی این دسر مصرف نکنید بجاش میتونید از خامه فرم گرفته استفاده کنید، منظور از خامه فرم گرفته اینه که خامه قنادی رو اول بذارید یخش کمی باز بشه بعد با همزن هم بزنید تا کمی سفت بشه و حالت بگیره.
  • پنیر ماسکار پونه طعمش مثل خامه صبحانه اس و مثل پنیر سفت هستش، اما مثل پنیر شور نیست و اصلی ترین ماده برای درست کردن تیرامیسو به حساب میاد.
  • زرده تخم مرغ رو به صورت بن ماری میتونید آماده کنید تا از اون حالت خامی دربیاد. برای بن ماری کردن، زرده تخم مرغ، وانیل و شکر رو توی یه ظرفی که نشکن باشه بریزید و روی کتری یا یک قابلمه پر از آب که در حال جوشیدن هستش قرار بدید، بطوریکه آبجوش از پایینِ ظرف به تخم مرغ اصلا نخوره چون میپزه، باید مدام هم بزنید تا شکر کاملا حل بشه و رنگ زرده تخم مرغ کرمی بشه، بعد از روی بخار آب بردارید و بذارید کنار تا کاملا سرد بشه بعد استفاده کنید.
  • میتونید دسر تیرامیسو رو توی قالب های کوچکتر درست کنید و در مهمانی به صورت تکنفره سرو کنید.
  • بجای قهوه میتونید بیسکویت ها رو با شیر خیس کنید.
  • تمام مواد اولیه ای که برای درست کردن تیرامیسو لازم دارید میتونید از لوازم قنادی فروشی ها تهیه کنید.
  • برای اینکه تخم مرغ بوی زهم نده حتما از وانیل استفاده کنید و نطفه سفید رنگی که به زرده میچسبه جدا کنید.
  • قهوه رو بریزید داخل یه بشقاب تا راحت تر بیسکویت ها رو خیس بکنید.
  • بجای بیسکویت لیدی فینگر، از کیک های خانگی یا آماده یا کیک صبحانه، از بیسکویت پتی بور (ساده یا شکلاتی)، از بیسکویت دایجستیو (ساقه طلایی) و یا از نانِ شیرینی لطیفه میتونید استفاده کنید.
  • ماسکارپونه جزو مواد اصلی تهیه تیرامیسو هستش که نمیتونید جایگزینی براش بذارید.
  • اینکه روی بیسکویت ها، لایه کِرم رو زیاد بریزید یا کم، به سلیقه خودتون مربوطه.
  • اگر پودر وانیل ندارین و وانیل مایع دارین سه چهار قطره بریزین.
  • اگر دوست ندارید نسکافه خیلی تلخ باشه و مزه دسر رو تلخ نکنه، میتونید یکی دو قاشق شکر به نسکافه اضافه کنید، برای این دسر 1 یا 2 قاشق غذاخوری سرپُر پودر قهوه یا نسکافه رو با 1 لیوان آبجوش مخلوط کنید، مقدار تلخی قهوه به ذائقه خودتون ربط داره.
  • حواستون باشه بیسکویت ها رو فقط در حد سه چهار ثانیه به قهوه آغشته کنید، اگر زیاد خیس بشن داخل دسر خمیر میشن، هر طرف بیسکویت رو یکی دو ثانیه داخل قهوه فرو ببرین.
  • یکی از اصلی ترین مواد اولیه برای طرز تهیه تیرامیسو ایتالیایی اصل یه نوشیدنی زهرماری هست که توی ایتالیا استفاده میکنن ? ? که توی ایران نمیشه ازش استفاده کرد.

طرز تهیه تیرامیسو بدون تخمه مرغ

  توی فیلم از قالب کمربندی استفاده شده، شما از هر قالب دیگه ای میتونید استفاده کنید، بجای بیسکویت لیدی فینگر هم از بیسکویت پتی بور میتونید استفاده کنید. طرز تهیه دسر پاناکوتا وانیلی طرز تهیه دسر کیک یخچالی با پتی بور و موز

طرز تهیه تیرامیسو فرانسوی

طرز تهیه تیرامیسو در همه کشور ها یک جور هستش، فقط مواد اولیش با هم فرق میکنه و هرکسی با توجه به ذائقش این دسر خوشمزه رو درست میکنه.

طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور

طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور هم دقیقا مثل دستورالعمل بالاس، فقط بجای بیسکویت لیدی فینگر از بیسکویت پتی بور باید استفاده کنید و فرقی نمیکنه که بیسکویتش شکلاتی باشه یا ساده، البته اگر یک ردیف ساده بچینید و یک ردیف شکلاتی، شکل ظاهریش جذاب تر و مجلسی تر میشه، فقط حواستون باشه بیسکویت پتی بور نرم تر از لیدی فینگر هستش، پس خیلی کم توی قهوه خیس کنید. طرز تهیه کیک دورنگ بدون فر در قابلمه طرز تهیه دسر محلبی لیوانی

طرز تهیه تیرامیسو لیوانی

روش درست کردن تیرامیسو لیوانی هم مثل دستورالعمل بالاس، همه مواد رو حاضر کنید و بذارید کنار دستتون، بعد بیسکویت ها رو داخل قهوه خیس کنین و از وسط نصف کنین و کف لیوان بچینین بعد یک لایه کرم، و دوباره بیسکویت خیس شده و در آخر یک لایه کرم، روی کرم رو در هر دو مرحله میتونید با پودر کاکائو یا قهوه بپوشونید، بعد بذارید داخل یخچال و بعد از 12 تا 24 ساعت نوش جان کنید. طرز تهیه ژله آکواریومی طرز تهیه کیک خیس شکلاتی ترکیه ای

طرز تهیه تیرامیسو موزی

برای درست کردن تیرامیسو موزی، می توانید داخل لایه ها از موز حلقه شده استفاده کنید، در طرز تهیه تیرامیسو با موز و گردو، علاوه بر موز حلقه شده در بین لایه ها از گردوی خرد شده هم میتونید استفاده کنید.
نظرات: 0 مشاهده