بررسی تخصصی انواع کلمپ و بست

کلمپ و بست وسایلی هستند که برای ثابت نگه داشتن گریتینگ در حین نصب بسته به محل و شرایط محیطی استفاده می شوند. بعد از خرید کلمپ و بست و زمانی که این محصول را نصب کنیم، بهتر است از بست استفاده کنیم تا در مواقع نیاز از محل نصب آن جدا شود. در ادامه به معرفی این محصول، کلمپ سازه های فلزی ، سی کلمپ ،انواع بست  ...  می پردازیم. بررسی تخصصی انواع کلمپ و بست بررسی تخصصی انواع کلمپ و بست

کلمپ ارت چیست؟

وسیله ای بسیار کاربردی برای ایجاد و نگهداری انواع اتصالات الکتریکی است. هر Clamp با توجه به نوع و ویژگی های خود از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. Clamp سیم ها و میله های سیستم ارتینگ و تسمه مسی را در جای مناسب و با فشار معین ثابت می‌ کند. عملکرد عادی Clamp منجر به حفظ متناوب جریان های اهمی در سیستم ارتینگ می شود.

جنس بست کلمپ

انواع Clamp بسته به میزان فشار اعمال شده و نوع کاربرد متفاوت است، اما معمولا از برنج و مس ساخته می شوند. سه نکته برای تعیین کیفیت Clamp ارت تولید شده موثر است. که شامل: کیفیت مواد مصرفی در تولید (عدم سختی و انسجام مولکولی مناسب بر هدایت الکتریکی تاثیر می گذارد) طراحی دقیق Clamp (کلمپ اگر نتواند سیم یا میله را در جای مناسب نگه دارد اجرای سیستم ارت با مشکل مواجه خواهد شد) روش تولید استاندارد (در طول تولید Clamp، باید فشار لازم را برای دستیابی به سختی و قوام Clamp به قالب آن اعمال شود.)

انواع کلمپ و اتصالات ارت

از آنجایی که Clamp کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارد، تنوع و طبقه بندی این محصول بسیار زیاد است.

Clamp یو اتصال سیم به میله ارت

Clamp  یو برای اتصال سیم به میله های ارت یا آرماتور ساختمان استفاده می شود. اتصال سیم و تسمه به میله یکی از وظایف اصلی Clamp  یو ، Clamp سیم به میله است.

Clamp  ارت پرسی (سی کلمپ)

یکی دیگر از ابزارهای اتصال اتصالات سی کلمپ است که با کمک سی Clamp می توان سیم هایی با سطوح مقطع و اندازه های مختلف را به یکدیگر متصل کرد. در یک سیستم ارت، سی Clamp همیشه بهترین انتخاب برای اتصال دو سیم است. با توجه به کیفیت و کارایی برتر Clamp، این Clamp به عنوان یک Clamp استاندارد در لیست تامین کنندگان صنعت نفت، گاز و پتروشیمی شناخته می شود.

بست مسی سیم به صفحه

این Clamp برای ایجاد اتصال بین سیم و تسمه و بین کابل ها و قسمت های مختلف سازه ها (سازه های فلزی) استفاده می شود.

Clamp اتصال / اتشعاب دو سیم هم مقطع

Clamp اتصال دو سیم (کانکتور) با سطح مقطع یکسان برای تولید جریان الکتریکی بین دو سیم با سطح مقطع یکسان که با یکدیگر موازی هستند، استفاده می شود.

Clamp ۴ راه اتصال سیم و تسمه

توانایی ایجاد یک اتصال چهار طرفه بین سیم و تسمه را دارد. این Clamp در برابر رطوبت، گرما و فشار بسیار مقاوم است.

Clamp اتصال سیم به دیوار و سازه

این Clamp برای اتصال سیم ها به دیوارها یا سازه ها استفاده می شود. این Clamp یک تکه است. این Clamp تنها از یک پیچ برای اتصال یکپارچه سیم ها به دیوار استفاده می کند. سیم ها یا هادی ها در شیارهای این Clamp با فشار نگه داشتهدو با استفاده از پیچ به دیوار یا سازه متصل می شوند.

Clamp دو پیچ و تک پیچ سیم به استراکچر

از این Clamp برای ایجاد اتصال بین یک یا دو سیم موازی در همان قسمت نیز استفاده می شود. ماده مورد استفاده برای تولید Clamp ارت سیم به استراکچر خلوص مشخصی از مس است.

Clamp انگشتی اتصال سیم به میله ارت

یکی دیگر از تجهیزات مناسب برای همبندی سیستم ارتینگ Clamp انگشتیِ تسمه به میله است. در این ارتباط میله ها و سیم ها یا تسمه ها بدون هیچ واسطه ای مستقیماً به یکدیگر متصل می شوند.از این Clamp به عنوان Clamp با عمر کوتاه یاد می شود، اگرچه مواد استفاده شده در تعیین طول عمر این Clamp موثر هستند. به احتمال زیاد مس برتی در این Clamp استفاده نشده است.

کلمپ ارت اتصال دهنده سیم مسی به استراکچر (سازه فلزی)

برای اتصال تمام قسمت های سیم به سازه فلزی از این Clamp استفاده می‌کنند که در دو سایز عرضه می شود. همچنین می توانید از Clamp ارت اتصال به استراکچر برای عبور سیم مسی از زیر سینی کابل استفاده کنید.

کلمپ اتصال سیم به سازه فلزی

این Clamp قادر است بخش های مختلف سیم را به سازه متصل کند. برای اتصال سیم ها به آرمیچر استفاده می شود. گاهی اوقات برای اطمینان از اتصال سیم به صفحه مسی نیز استفاده می شود. کلمپ استوانه جوشی / همبندی (ارت بوس) با کمک این کلمپ سازه های فلزی (مانند مخازن، پست ها، بدنه ها و ...) را به سیستم اتصال به ارت وصل کنید. پس از اینکه سیلندر جوش به سازه مورد نظر جوش داده شد، هادی زمین (سیم یا کابل ارت) به پیچ روی سیلندر متصل می شود. کلمپ اتصال سیم به سازه فلزی کلمپ اتصال سیم به سازه فلزی

Clamp اتصال سیم به دیوار دو تیکه

این Clamp برای اتصال هادی های الکتریکی (سیم یا تسمه) به دیوار استفاده می شود. یکی از ویژگی های عالی این Clamp این است که سیم ها و تسمه ها را می توان به صورت جداگانه یا جفت به دیوار متصل کرد و با اتصال همزمان تسمه و سیم به دیوار به عنوان یک اتصال دهنده عمل می کند.

اجزای تشکیل دهنده کلمپ

ابرویی چنگکی پیچ و مهره واشر در هنگام نصب، یک طرف چنگکی درون چشمه و طرف دیگر زیر تیر آهن قرار می‌گیرد؛ همچنین با بسته شدن پیچ و مهره، ابرویی روی گریتینگ باعث استحکام و محکم شدن Clamp می شود، بنابراین گریتینگ به تیر آهنی بسته می شود.دو بست پرکاربرد گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد است. برای نصب سازه، از روش های جوشکاری، بتن ریزی، رول بولت و یا بست استفاده کنید. از این میان، استفاده از نصب Clamp ویژه مطمئن ترین و بهترین روش است. به عنوان مثال، اگر گریتینگ به روش جوشکاری نصب شده باشد. علاوه بر از بین رفتن و خوردگی پوشش گالوانیزه گریتینگ در طول زمان، نمی توان آن را برای عملیات جانبی و تعمیر جدا کرد و گازهای تولید شده در حین جوشکاری گالوانیزه برای سلامت نصاب خطرناک بوده و خطر آسیب دیدن نصاب را به همراه دارد. مزایای استفاده از Clamp ها عبارتند از: قابل جدا شدن از سازه، نصب آسان و سریع، عدم آسیب به روکش شبکه گالوانیزه، صرفه جویی در هزینه، کم خطر بودن و غیره

کاربرد کلمپ در صنعت

Clamp تولید شده توسط تسمه‌های فولادی و دستگاه پانچ دستی در مجموع Clamp دست ساز فولادی یا Clamp فلزی نامیده می شود. باید اشاره کنیم که این مدل Clamp توسط خطوط تولید نیمه اتوماتیک و اتوماتیک عرضه می شود. Clamp بیشتر برای پوشش جنبه های مختلف کانال مورد استفاده قرار می گیرد که در زیر به برخی از این برنامه ها اشاره شده است و ما آنها را بررسی خواهیم کرد. درپوش کانال‌های هدایت آب به عنوان عرشه پل و پله های فرار کفپوش مناطق مختلف در ساخت و ساز و صنعت گریتینگ‌های فلزی کاربرد بالاتری نسبت به گریتینگ فایبرگلاس دارد، گریتینگ فایبرگلاس انواع مختلفی دارد مانند: گریتینگ فلزی گالوانیزه گرم، فولاد گالوانیزه سرد، چدن و استیل.

روش نصب کلمپ

روش های نصب Clamp متفاوت است؛ دو روش نصب متداول وجود دارد: نصب به وسیله Clamp یا بست و نصب به وسیله جوشکاری. نصب Clamp یا نصب بست یکی از روش های نصب گریتینگ است که نسبت به روش دیگر یعنی نصب جوشکاری کاربردی تر است.

معرفی انواع بست و پایه دیواری

کلمپ نگه دارنده تسمه

این تجهیزات از مواد مختلفی ساخته می شوند. یکی از انواع Clamp ها Clamp نگه دارنده تسمه است که برای اتصال سیم و تسمه استفاده می شود. این نوع Clamp در دسته مدل های چهار طرفه قرار می گیرد. جنس دستگاه معمولا از فلز برنج انتخاب می شود. این نوع Clamp با چهار پیچ در اطراف آن طراحی شده است.

کلمپ تست تسمه

نوع دیگری از بست و پایه دیوار برای سازه های سیستم ارت است. تست تسمه Clamp برای اتصال سر به سر تسمه برای تست سیستم ارتینگ یا برقگیر با اندازه های مختلف استفاده می شود. این قطعات از مواد مختلفی ساخته می ‌شوند، اما یکی از پرکاربرد ترین نمونه ‌های آن قطعاتی هستند که از آلیاژهای مس فورج ساخته شده‌اند. انواع بست و پایه دیواری : کلمپ نگهدارنده سیم انواع بست و پایه دیواری : کلمپ نگهدارنده سیم

انواع بست و پایه دیواری : کلمپ نگهدارنده سیم

این نوع Clamp اغلب برای تثبیت سیم های قرار گرفته در بالای پایه استفاده می شود.این تست سیم Clamp با قرار دادن دو شیار تک پیچ در بدنه آن انجام می شود. این نوع Clamp برای اندازه های مختلف طراحی شده است. جنس بدنه این Clamp از مواد سخت و محکمی مانند فولاد انتخاب شده است.

کلمپ سیم به تسمه

یکی از انواع اتصال دهنده ها و پایه های دیواری که در سیستم های اتصال به ارت استفاده می شود، مهمترین وظایف این Clamp اتصال و نگهداری آنها می باشد. این Clamp برای نگه داشتن سیم ها و هادی های فلزی (مانند تسمه) استفاده می شود و از آنها برای نگه داشتن هدف در جای خود استفاده می کنند. انواع بست و پایه دیواری : کلمپ سیم به سیم عمودی از این نوع کانکتور سیم به سیم برای ایجاد ارتباط بین دو سیم استفاده کنید. بیشترین کاربرد این نوع کانکتور برای سیم ها و کابل ارت مورد استفاده در سیستم های ارتینگ می باشد. این نوع Clamp معمولا برای هادی های مسی استفاده می شود.

کلمپ سازه های فلزی

Clamp سازه های فلزی به عنوان یکی از کانکتورها توانسته نقش کلیدی خود را به خوبی در این دستگاه های پایدار ایفا کند. می توان به طور قاطع این موضوع را عنوان کرد که کمتر سازمان یا شرکتی وجود دارد که در زمینه تولیدات صنعتی فعالیت کند اما از کلمپ سازه های فلزی در مجموعه ی خود استفاده نکرده باشد.

کاربردهای کلمپ سازه های فلزی

اساس توسعه کارخانجات صنعتی در واقع سازه های عظیمی است که بر اساس نیاز آنها ساخته شده است. یکی از این ساختارها شبکه ای از مجراهای الکتریکی است که تصور می شود قلب تپنده هر مرکز باشد. لوله های برق را می توان به سقف یا کف معلق یا کف کار متصل کرد که برای تثبیت و نگه داشتن آن ها باید به صورت کاملا استاندارد توسط انواع کلمپ سازه های فلزی در جای خود ثابت شوند.

ویژگی های کلمپ سازه های فلزی

یکی از ویژگی های منحصر به فرد Clamp سازه های فلزی این است که استحکام و پایداری استثنایی به سازه های فلزی می بخشد. آنها معمولاً از فلز ساخته می شوند و وزن زیادی ندارند. آنها به گونه ای ساخته شده اند که کل محیط لوله را پوشانده و با پیچ های تثبیت کننده از دو طرف ثابت می مانند.

تسمه مسی

تسمه مسی یکی از پرمصرف ترین محصولات الکتریکی است. محصولات مسی رسانایی الکتریکی و حرارتی خوبی دارند و کاربرد ویژه آنها در صنعت برق می باشد. قابلیت جوشکاری بالای این محصولات مسی نیز از ویژگی های آنهاست. یکی از پرکاربردترین هادی ها در سیستم های ارت و برقگیر، تسمه مسی (شینه مسی) است. تسمه مس در قرقره های مسی با خلوص بیش از 99 درصد عرضه می شود. از تسمه مسی در محصولات تبرید و لوازم خانگی و پانل های لوازم خانگی استفاده می شود. یکی از هادی های پرکاربرد در صنعت ارتینگ و صاعقه، تسمه مسی است. کلمپ و بست ها به عنوان اتصال دهنده و کانکتور در سیستم های اتصال به ارت استفاده می شوند. این تجهیزات ها هادی ها و اجزای مختلف در سیستم ارت را در محل اتصال محکم می کنند. این باعث افزایش کارایی سیستم می شود. برای بررسی دقیق تر و اطلاع از کیفیت محصولات ارتینگ به وبسایت دانش آریا مراجعه فرمایید.
نظرات: 0 مشاهده