با قطار به کدام شهرهای داخلی و خارجی می‌توان سفر کرد؟

امروزه با گسترش مسیرهای ریلی در سرتاسر دنیا، سفر با قطار تبدیل به یکی از بهترین شیوه‌های مسافرت شده است که مسافران زیادی به آن تمایل دارند. همچنین از آنجایی که هزینه خرید بلیط قطار نسبت به سفرهای هوایی ارزان‌تر ارائه می‌شود، شما می‌توانید به راحتی در مخارج سفر خود صرفه جویی کنید. در این بین ممکن است بپرسید در چه مقاصدی امکان سفر با قطار وجود دارد؟ آیا می‌توان با قطار به خارج از کشور سفر کرد؟ برای پاسخ به این پرسش‌های مهم با ما در ادامه مطلب همراه شوید. چه شهرهایی قطار دارند چه شهرهایی قطار دارند

استان خراسان رضوی

ساختمان بنا شده در ایستگاه راه آهن مشهد دارای زیبایی های بسیاری است. ستون های سراسر سفیدی که قطار وار در این ایستگاه پشت به پشت هم کار گذاشته شده اند و سقف معلق و عظیم این ساختمان را نگاه می دارند، موجب شده اند تا بسیاری از مسافران، بنای ایستگاه مشهد را یکی از شاهکارهای معماری ایران بدانند. اما آنچه که می تواند زیبایی این ایستگاه را به عنوان مقصد سفر برای مسافران دو چندان کند، انتخاب مسیر ریلی رشت – مشهد برای رسیدن به این ساختمان است. مسیری که خطوط ساحلی و سرسبزی های بیشماری را در مقابل چشم مسافران به نمایش می گذارد و در نهایت به کویر می رسد. بنابراین خرید بلیط قطار مشهد تنها خرید یک بلیط قطار ساده نیست، بلکه خریدی برای لذت بردن از تمام زیبایی های ایران در پشت قاب یک پنجره است.

استان هرمزگان

راه آهن هرمزگان با 613 کیلومتر خط اصلی و 309 کیلومتر خط فرعی در سال 1373 و با راه اندازی محور بافق به بندرعباس فعالیت خود را آغاز کرد. این خط آهن به دلیل وجود محور صنعتی مهم بافق به بندرعباس که مسیری برای دسترسی کشورهای آسیای میانه به آب های خلیج فارس است، از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی از محورهای ارتباطی مهم به استان هرمزگان، قطار می باشد. در زیر مسیرهای ریلی پرتدد و بسیار محبوب به جنوب کشور را مشاهده می‌کنید:
  • مسافرانی که می خواهند از طریق قطار از تهران به سمت بندرعباس حرکت کنند، از قطارهای غزال بنیاد و چهار تخته مهر البرز با ظرفیت کوپه چهار نفر بهره مند خواهند شد. ضمن اینکه امکان انتخاب قطارهای لوکس شش نفری را هم دارند. اگر شما یکی از مسافران این مسیر هستید بلیط قطار تهران بندرعباس را خریداری نمایید و بدانید که پس از سوار شدن در ایستگاه تهران، باید 13 ایستگاه و مسیری 18 تا 20 ساعته را پشت سر بگذارید تا به بندرعباس برسید. این ایستگاه ها عبارتند از: محمدیه در قم، کاشان، بادرود، زواره، نائین، اردکان، میبد، یزد، بافق، احمدآباد، سیرجان، تزرج و فین. خوب است بدانید این مسیر یکی از محبوب‌ترین مسیرها برای سفر به جزایر جنوبی ایران نیز شناخته می‌شود. چرا که شما می‌توانید با رفتن به بندرعباس از کیش و قشم نیز دیدن کنید و سفر ارزان‌تری را نسبت به خرید بلیط هواپیما کیش تجربه کنید. به عنوان مثال در تور کیش قاصدک 24 هم پکیج تورهای زمینی و هم سفرهای هوایی ارائه می‌شود و دست شما را در انتخاب باز می‌گذارد.
  • مسافرانی که با خرید بلیط قطار مشهد به بندرعباس از این شهر مقدس سوار قطار می شوند پس از طی مسافتی حدود 1400 کیلومتر و 17 ساعت و 45 دقیقه به بندرعباس می رسند. روزانه سه تا پج قطار در مسیرهای مشهد-بندرعباس و بالعکس در حال تردد است و 4 هزار مسافر از این طریق جابجا می شوند. ایستگاه هایی که مسافران در مسیر خود از آن ها عبور می کنند، شامل ملک آباد، تربت حیدریه، فیض آباد، بجستان، فردوس، دیهوک، دیگ رستم، راور، چترود، کرمان، باغین، بردسیر، سیرجان و حاجی آباد می باشد.

استان گیلان

ایستگاه راه آهن رشت که در نوروز 1398 به طور رسمی با ورود اولین قطار مسافری از مبدا تهران افتتاح شد، یکی از زیباترین ایستگاه های قطار در ایران است. بسیاری از مسافران این ایستگاه را از نظر طراحی و ساخت بنا مورد توجه می دانند و امکانات آن را برای رسیدگی به نیازهای مسافران مطلوب برآورد می کنند. اما آنچه که سبب می شود مسافران تمایل پیدا کنند تا از طریق خطوط راه آهن به رشت سفر کنند زیبایی بنا یا ساختمان این ایستگاه نیست، بلکه شگفتی و سرسبزی مسیر است که به ویژه در خط قزوین – رشت به اوج خود می رسد. بنابراین اگر مایل هستید سفری خاطره انگیز را به رشت تجربه کنید بهتر است به جای تهیه بلیط اتوبوس یا هواپیما، بلیط قطار (ghasedak24.com/train-ticket) را برای این کار انتخاب کنید و از زیبایی های مسیر لذت ببرید. عکس مسیر قطار تهران شمال عکس مسیر قطار تهران شمال

شهرهای ترکیه

ترکیه یکی دیگر از مقاصد توریستی برای سفر با قطار است که هزینه کمتری نسبت به سفر با هواپیما دارد. این کشور جاذبه های طبیعی و گردشگری بسیاری را در خود جای داده است که می توان با صرف بودجه ای محدود در مدت زمانی کوتاه از تمامی آن ها بازدید کرد. سفر با قطار از ایران به ترکیه سفر با قطار از ایران به ترکیه البته باید توجه کنید که امکان سفر با قطار به ترکیه تنها برای برخی از شهرهای آن مقدور است که در زیر مشاهده می‌کنید:
  • آنکارا، استانبول و آنتالیا: با خرید بلیط قطار تهران به آنکارا در حقیقت یک سفر ترکیبی را پیش رو خواهید داشت. در این سفر ابتدا باید در ایستگاه تهران سوار بر قطار شده و سپس با عبور از شهرهای کرج، قزوین، زنجان، تبریز، سلماس، رازی و کاپیکوی به ایستگاه وان برسید. سپس در این ایستگاه از قطار پیاده شوید، به اسکه شهر وان بروید و خود را به ایستگاه قطار تات وان برسانید. پس از آن می توانید به سفر خود با قطار ادامه دهید و بعد از عبور از ایستگاه های الازیق، مالاتیا، سیواس و کایسری به آنکارا برسید. حال اگر قصد دارید به استانبول یا آنتالیا بروید، می‌بایست مجددا سوار قطار شوید یا از طریق کشتی خود را به این شهرها برسانید. فراموش نکنید سفر با قطار از مبدا تهران به آنکارا حدودا دو روز به طول می انجامد که حدود 5 ساعت از آن نیز به قایق سواری می گذرد. بنابراین اگر زمان کافی برای انجام این سفر را در اختیار دارید، بلیط قطار را خریداری نمایید و اگر قصد دارید سریع تر به مقصد بروید، تور آنتالیا را خریداری کنید و با هواپیما به ترکیه بروید.
  • وان: دیگر قطاری که از ایران به سمت ترکیه حرکت می کند، قطار تبریز وان است. جالب است بدانید این قطار ارزان ترین نرخ را در بین قطارهای ترکیه دارد و با هزینه مقرون به صرفه تری گردشگران ایرانی را به کشور همسایه می رساند. فراموش نکنید در هنگام سفر با این قطار می بایست مجوز ورود به خاک ترکیه را در مرز بازرگان ایران و گوربولاق ترکیه دریافت نمایید.
اکنون به پایان مطلب رسیدیم و قصد داشتیم با بهترین شهرهای داخلی و خارجی برای سفر با قطار آشنا شویم. در این میان می‌بایست یادآوری کنیم امروزه خرید بلیط قطار به صورت آنلاین محبوبیت بیشتری پیدا کرده است و کمتر کسی برای تهیه آن به صورت حضوری مراجعه می‌کند. خرید آنلاین بلیط قطار قاصدک24 سبب می‌شود تا در زمان خود صرفه جویی کنید و از خدمات بیشتری مانند استرداد و لغو بلیط، بررسی هزینه‌ها، مقایسه قیمت بلیط شرکت‌های حمل و نقل و... بهره‌مند شوید. البته در قاصدک 24 تنها بلیط قطار به فروش نمی‌رسد، بلکه شما امکان خرید بلیط هواپیما، اتوبوس و رزرو هتل را نیز خواهید داشت. برای دریافت آنلاین این خدمات می‌توانید به سایت قاصدک 24 مراجعه کنید یا اپلیکیشن آن را نصب نمایید.
نظرات: 0 مشاهده