ساده ترین "طرز تهیه سس گوجه فرنگی بازاری"-سس کچاپ خانگی مخصوص ساندويچی ها

طرز تهیه سس کچاپ برای پیتزا فرمولاسیون و طرز تهیه سس کچاپ با نشاسته خوشمزه تر از بازاری

مواد لازم برای تهیه سس گوجه فرنگی خانگی

گوجه فرنگی رسیده 1 کیلو
شکر قهوه ای یا سفید 2 ق غ
سرکه سفید 2 ق غ
آب نصف لیوان دسته دار فرانسوی
نشاسته ذرت 1 ق غ
گلوکوز مایع، پودر پیاز، پودر سیر، فلفل قرمز و نمک از هر کدام 1 ق چ
نمک 1 ق غ
طرز تهیه لازانیا گوشت و قارچ طرز تهیه سمبوسه ساده سیب زمینی

فرمولاسیون و طرز تهیه سس کچاپ با نشاسته خوشمزه تر از بازاری

  1. در اولین مرحله از طرز تهیه سس گوجه فرنگی (کچاپ) خانگی ابتدا باید پوست گوجه فرنگی ها رو بگیرید یا با چاقوی تیز خیلی نازک پوست گوجه ها رو بکنید. یا برای اینکه پوست گوجه فرنگی ها به راحتی کنده بشه از قسمت پایینِ گوجه فرنگی یه علامت + (بعلاوه) بزنید و گوجه ها رو داخل قابلمه ای که آب در حال جوش داره بندازید و حدودا 5 دقیقه هم صبر کنید تا گوجه ها داخل آب جوش جوش بزنن بعد گوجه ها رو داخل یه کاسه ای که داخلش آب سرد هست بندازید تا شوک به گوجه ها وارد بشه و پوست گوجه ها به راحتی کنده بشه.
  2. وقتی پوست گوجه ها رو کندید به 4 قسمت برش بزنید و قسمت سبز گوجه و دانه های گوجه رو کاملا بگیرید تا گوجه ها کاملا بدون پوست و دانه باشن.
  3. حالا این گوجه های بدون پوست و دانه رو یا داخل غذاساز بریزید و یا با گوشتکوب برقی کاملا له و پوره کنید، بعد بریزید داخل قابلمه و روی حرارت ملایم قرار بدین و هر چند دقیقه، هم بزنید تا پوره گوجه ته نگیره، بعد از 10 دقیقه نمک رو اضافه کنید.
  4. نشاسته رو داخل آب حل کنید و هر موقع آبِ گوجه فرنگی کشیده شد مخلوط آب و نشاسته، ادویه ها و سرکه رو اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط بشن.
  5. مدام هم بزنید تا غلظتش مثل سس کچاپ بازاری بشه، هر موقع سس به غلظت دلخواهتون رسید سس رو از روی حرارت بردارید و گلوکز رو اضافه کنید و هم بزنید.
  6. زمانی که سس کاملا سرد شد داخل ظرف های درب دار و کاملا تمیز و خشک بریزید و دربش رو ببندید و ظرفتون رو داخل یخچال بگذارید.
طرز تهیه پاستا مرغ با سس آلفردو طرز تهیه کتلت گوشت خانگی با طعم رستورانی

نکات ریز و فوت و فن مهم طرز تهیه سس گوجه فرنگی رستورانی با ماندگاری بالا

  • اگر سرکه سیب داشتید میتونید از سرکه سیب استفاده کنید، سرکه سیب بهتره، اما اگر نداشتید از سرکه انگور استفاده کنید.
  • اگه پوره گوجه فرنگی غلیظ باشه نصف فنجان آب جوش بهش اضافه کنید، ولی اگه رقیق بود نیازی به اضافه کردن آب نیست.
  • اصلی ترین مواد تشکیل دهنده سس کچاپ، سرکه، گوجه فرنگی، نمک و شکر هستند بقیه مواد و ادویه ها رو با توجه به ذائقه و سلیقه خودتون کم و زیاد و یا کلا حذف کنید، ادویه هایی مثل آویشن، جوزهندی و میخک.
  • این سس در ظرف دربسته تا حدود 3 الی 4 ماه ماندگاری داره.
  • سعی کنید اصلا از آبلیمو برای درست کردن سس گوجه فرنگی استفاده نکنید.
طرز تهیه سمبوسه گوشت و قارچ طرز تهیه پاکورا،پکورا،پاکوره،پوکورا

طرز تهیه سس گوجه با سرکه بدون نشاسته بسیار خوشمزه

مواد لازم: گوجه فرنگی 1 کیلو--پیاز 1 عدد متوسط--سیر 2 حبه درشت--سرکه سیب یا سرکه انگور نصف لیوان دسته دار فرانسوی--شکر 1 قاشق غذاخوری--نمک و فلفل قرمز از هر کدام نصف قاشق غذاخوری طرز تهیه: برای درست کردن سس کچاپ بدون نشاسته با سرکه ابتدا گوجه ها رو بشورید و به 4 قسمت برش بزنید و بذارید کنار، پیاز رو نگینی درشت خرد کنید و با دو سه قاشق روغن مایع داخل قابلمه ای مناسب بریزید و روی حرارت بذارید و با حرارت کم چند دقیقه تفت بدین تا پیاز ها کمی نرم بشن. لازم نیست سرخ بشن همین که شیشه ای و نرم بشن کافیه، بعد سیر رو از وسط برش بزنید و با پیاز ها 2 دقیقه تفت بدین، بعد گوجه ها رو داخل همون قابلمه بریزید و درب قابلمه رو بذارید. بعد از 20 دقیقه که گوجه ها کاملا آب انداخته و نرم شدن، مخلوط گوجه و پیاز رو یا داخل مخلوط کن و غذاساز بریزید و یا با گوشتکوب برقی کاملا له و پوره کنید، وقتی کاملا پوره کردید داخل صافی بریزید و پوست و دونه های گوجه رو توی صافی نگهدارید و دور بریزید. پوره صاف شده رو داخل قابلمه بریزید و شکر و سرکه و نمک و فلفل رو اضافه کنید و روی حرارت ملایم بذارید و هم بزنید تا زمانی که به غلظت مورد نظرتون برسه، بعد سس رو از روی حرارت بردارید و داخل ظرف های تمیز و خشک بریزید و دربش رو محکم ببندید و داخل یخچال نگهداری کنید. ساده ترین "طرز تهیه سس گوجه فرنگی بازاری"-سس کچاپ خانگی مخصوص ساندويچی ها ساده ترین "طرز تهیه سس گوجه فرنگی بازاری"-سس کچاپ خانگی مخصوص ساندويچی ها

طرز تهیه سس کچاپ خانگی ساده رستورانی با رب مخصوص ساندوچی ها

مواد لازم: روغن مایع 2 قاشق غذاخوری--رب گوجه فرنگی 5 قاشق غذاخوری--سرکه سفید یا قرمز 3 قاشق غذاخوری--شکر قهوه ای یا سفید 2 قاشق غذاخوری--فلفل قرمز نوک یا نصف قاشق غذاخوری (بستگی به ذائقه خودتون داره)--نمک یک سوم قاشق غذاخوری--آبلیمو 2 قاشق غذاخوری--آبجوش نصف لیوان دسته دار فرانسوی (اگر بعد از اضافه کردن آب باز هم سس خیلی غلیظ بود چند قاشق آبجوش میتونید دوباره اضافه کنید) طرز تهیه: روغن رو بریزید داخل یک قابلمه کوچک و بقیه مواد رو بجز آب و آبلیمو بریزید داخلش و با قاشق هم بزنید، بعد قابلمه رو بذارید روی حرارت کم و مواد رو خوب تفت بدین. زمانی که رب داخل روغن رنگ پس داد و خوب تفت خورد آبلیمو رو اضافه کنید و 2 دقیقه هم با حرارت کم رب رو تفت بدین بعد آب رو بهش اضافه کنید و مدام هم بزنید تا دو سه تا قل بخوره. اگر بعد از قل زدن، غلظت سس مورد پسندتون بود که قابلمه رو از روی حرارت بردارید اگر خیلی سفت بود کمی آب اضافه کنید اما اگر به نظرتون خیلی شل و آبکی بود بذارید چند دقیقه روی حرارت کم بمونه تا آب اضافیش بخار بشه و غلظتش مورد دلخواهتون بشه. سس کچاپ خانگی خوشمزه شما حاضره، سس رو بعد از سرد شدن داخل ظرف مورد نظرتون بریزید و داخل یخچال بذارید. نکته: بعد از قل خوردن سس میتونید سس رو مزه کنید و اگر نمک و فلفلش کم بود کمی دیگه اضافه کنید اما اگر به نظرتون شور یا تند اومد یکی دو قاشق رب و کمی هم آبجوش اضافه کنید و دوباره روی حرارت کم هم بزنید تا به غلظتی که میخواید برسه. نکته: آبلیمو رو میتونید حذف کنید. نکته: اگر طعم آویشن رو دوست دارید کمی هم آویشن اضافه کنید. طرز تهیه فلافل خانگی با نخود و سیب زمینی طرز تهیه سالاد سزار رستورانی و سس سالاد

طرز تهیه سس کچاپ برای پیتزا

برای درست کردن سس کچاپ برای پیتزا، سس رو با هر روشی که در بالا گفتیم میتونید درست کنید فقط باید چند برگ ریحان تازه هم داخل مواد بریزید و با گوجه ها کاملا پوره کنید، سس هایی که برای پیتزا استفاده میکنن معمولا یا با طعم موسیر هستن یا با طعم ریحان، که اکثرا با ریحان درست میشن، چون ریحانِ تازه سس رو خیلی خوشمزه تر میکنه. مخصوصا سسی که با رب درست کنید برای پیتزا و ساندویچ خوشمزه تره.

طرز تهیه سس کچاپ با نشاسته و رب

مراحل درست کردن سس کچاپ با نشاسته و رب مثل طرز تهیه سس کچاپ با رب هستش که در بالا بهتون گفتیم، با این تفاوت که اولا آبلیمو رو حذف کنید و بجای آبجوش، از آب سرد باید استفاده کنید و 1 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت رو باهاش مخلوط کنید و به رب اضافه کنید. از ادویه هایی مثل پودر پیاز و پودر سیر هم میتونید استفاده کنید.

مواد لازم و طرز تهیه سس مخصوص سمبوسه جنوبی

نصف استکان سرکه خرما ، 1 قاشق مربا خوری شکر ، نمک و فلفل قرمز و زردچوبه از هر کدام 1 قاشق چایخوری و 4 قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی رنده شده که از صافی گذرانده اید تا تخم گوجه ها گرفته شود. همه مواد رو داخل یک قابلمه کوچک بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و صبر کنید تا آب مواد بخار شده و یک سس نسبتا غلیظ بدست بیاید.
نظرات: 4 مشاهده