"طرز تهیه کتلت گوشت خانگی با طعم رستورانی" به ازای هر 1 نفر+فوت و فن مهم

"طرز تهیه کتلت گوشت خانگی با طعم رستورانی" برای هر تعداد که بخواین+فوت و فن مهم "طرز تهیه کتلت گوشت خانگی با طعم رستورانی" برای هر تعداد که بخواین+فوت و فن مهم

مواد لازم برای تهیه کتلت پفکی خانگی به ازای 1 نفر

گوشت چرخکرده گوسفند یا گوساله به ازای هر نفر 80 گرم
سیب زمینی خام 1 عدد متوسط
تخم مرغ 1 عدد (قابل حذف)
پیاز یک چهارم اندازه سیب زمینی
آرد گندم 1 ق چ
سیر 2 حبه متوسط یا 1 حبه درشت
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به میزان دلخواه
طرز تهیه خیارشور خوشمزه و ترد بازاری طرز تهیه ناگت مرغ خونگی

آموزش مرحله به مرحله و طرز تهیه کتلت رستورانی به ازای هر 1 نفر

  1. در اولین مرحله از طرز تهیه کتلت گوشت رستورانی اول از همه سیر و سیب زمینی و پیاز رو با قسمت ریز رنده کنید و آب سیب زمینی رو بگیرید اما آب پیاز رو نگیرید.
  2. بعد سیر، سیب زمینی و پیاز رو به گوشت اضافه کنید و ادویه ها و آرد رو اضافه کنید و خوب با دست چنگ بزنید و ورز بدین، تقریبا 7 الی 10 دقیقه باید خوب و یکدست ورز بدین تا مایه کتلت به انسجام برسه.
  3. وقتی مایه کتلت حاضر شد روی کاسه رو بپوشونید و به مدت 1 ساعت بذارید داخل یخچال تا مواد خوب به خورده هم برن، بعد از 1 ساعت مایه کتلت رو از یخچال دربیارید و داخل یک تابه روغن بریزید.
  4. تابه رو روی حرارت متوسط بذارید تا کاملا داغ بشه بعد حرارت رو مابین خیلی کم و متوسط بذارید و به اندازه یه گردو از مایه کتلت بردارید و با دستتون یا قالب های کوچیک بهش حالت بدین و داخل روغن هر دو طرفش رو سرخ کنید.
  5. وقتی کتلت ها سرخ شدن داخل دستمال آشپزخونه بذارید یا داخل یه صافی قرار بدین تا روغن اضافیشون بره بعد با خیارشور و گوجه و یا هرچیزی که دوست دارید نوش جان کنید.

طرز تهیه کتلت تهرانی-تبریزی

این مدل کتلت که توی این دستور براتون گذاشتیم همون کتلت تهرانی و کتلت تبریزی هستش. اصلی ترین مواد اولیه کتلت توی اکثر شهر ها گوشت، سیب زمینی، تخم مرغ، سیر، پیاز، نمک و زردچوبه هستش، ولی امروزه اونقدر انواع ادویه توی بازار هستش که دیگه هر کس با توجه به ذائقه خوش این ادویه ها رو اضافه میکنه. چطور برای 2 نفر کتلت شیرازی خوشمزه و بازاری بپزم چطور برای 4 نفر کتلت مرغ خوشمزه و ترد درست کنم؟

نکات کلیدی و فت و فن مهم تهیه کتلت شامی- چیکار کنم کتلتم خوشمزه بشه؟

  • اگر از سیب زمینی آبپز استفاده کنید، کتلت ها روغن زیادی جذب میکنن و باید کلی روغن مصرف کنید.
  • اگر بجای گوجه فرنگی خام، گوجه فرنگی سرخ شده در کنار کتلت سرو کنید خیلی خوشمزه تر میشه.
  • برای اینکه کتلت بیشتر بهتون بچسبه حتما یه مقداری هم سیب زمینی سرخ شده کنارش بذارید و نوش جان کنید.
  • اگر کتلت رو کنار برنج سرو میکنید حتما داخل یک تابه مقداری روغن بریزید و بذارید داغ بشه بعد یه قاشق رب گوجه فرنگی داخلش تفت بدین و سرخ کنین و 1 قاشق هم زعفرون بریزید، بعد موقع خوردنِ برنج و کتلت از این سس خوشمزه هم استفاده کنید.
  • به این کتلت، هم کتلت گوشت گفته میشه هم کتلت شامی گفته میشه که خیلی خوشمزه و راحت درست میشه و میتونید هم با برنج و هم با نان سرو کنید.
  • برای این مقدار مواد، 1 عدد تخم مرغ زیاده، برای همین از تخم مرغ استفاده نکنید و برای اینکه کتلت وا نره از همون آرد استفاده کنید.
  • بجای آرد گندم از آرد شیرینی پزی، آرد نخودچی یا آرد سوخاری هم میتونید استفاده کنید.
  • برای این که کتلت خوشمزه سریع آماده بشه قطر کتلت ها نباید بیشتر از ۱ سانت باشه تا هم زودتر بپزه هم داخلش مغزپخت بشه، اگر خیلی نازک کنید اطراف کتلت میسوزه و کلا کتلت خشک میشه و اگر کلفت باشه پشت و روی کتلت سرخ میشه و داخلش خام میمونه.
  • برای اینکه کتلت ترد و خوشمزه ای داشته باشید باید مقدار روغن به حدی باشه که کتلت ها داخل روغن تقریبا شناور باشن.
  • برای عطر و بو دادن به کتلت گوشت میتونید از زیره سبز، آویشن، پودر سیر، جعفری خرد شده، ریحون خشک، شوید خشک یا هر سبزی معطری که دلتون میخواد استفاده کنید.
  • با این روش که توی مواد اولیه بهتون گفتیم میتونید به ازای هر چند نفر که میخواین کتلت گوشت خوشمزه به سبک بازاری درست کنید و نوش جان کنید، به ازای هر 300 گرم گوشت، از 1 عدد تخم مرغ میتونید استفاده کنید.
طرز تهیه کتلت گوشت رستورانی برای 8 تا 10 نفر چطور برای 5 نفر کتلت گوشت خوشمزه رستورانی درست کنم؟

برای کتلت چقدر گوشت و سیب زمینی بریزیم؟

نسبت گوشت و سیب زمینی توی کتلت به خودتون بستگی داره، معمولا باید سیب زمینی 2 تا 3 برابرِ گوشت باشه اما اگر برای خودتون میخواین کتلت درست کنید میزانش رو برابر کنید تا خوشمزه تر بشه (برای 1 نفر 100 گرم گوشت و 100 گرم سیب زمینی خام)، اگر مقدار سیب زمینی از گوشت کمتر بشه بهتره که حذفش کنید تا بشه کباب نه کتلت.
نظرات: 0 مشاهده