کفپوش پایافلور انتخاب ایده آل سالن ورزشی چند منظوره

امروزه ورزش یکی از تفریحات و علایق بسیاری از افراد است که علاوه بر تاثیرات مثبتی که بر سلامت جسمی دارد یک راه حل موثر برای از بین بردن استرس و به تعادل رساندن سلامت روانی می باشد. به منظور فعالیت بیشتر و ورزش کردن ، افراد زیادی ثبت نام در باشگاه های ورزشی را انتخاب می کنند تا بتوانند در رشته ورزشی مورد نظر خود به فعالیت بپردازند . برخی از باشگاه های ورزشی به صورت سالن های ورزشی چند منظوره هستند که رشته های مختلف ورزشی مانند بدنسازی ، ابروبیک، ورزش های رزمی ، والیبال و بسکتبال های داخل سالنی و غیره در آنها اجرا می شود. در این نوع سالن ها استفاده از کفپوش ورزشی پایا فلور که یک کفپوش استاندارد و ایمن بوده و ایمنی بدن ورزشکاران را با جذب شوک و ضربه از بدن آنها تامین می کند، ایده آل است. کفپوش پایافلور انتخاب ایده آل سالن ورزشی چند منظوره کفپوش پایافلور انتخاب ایده آل سالن ورزشی چند منظوره به عبارت دیگر می توان گفت در تمام ورزش ها توجه به کوچکترین جزئیات اعم از لباس ورزشی ، کفش ورزشی، لوازم جانبی و تجهیزات ورزشی و همچنین کیفیت خود امکانات ورزشی مانند استفاده از کفپوش های با کیفیت در سالن های ورزشی بسیار مهم است . در غیر این صورت ممکن است سلامتی ورزشکاران به خطر افتاده و یا نتوانند به نتایج دلخواه در رشته ورزشی مورد نظر خود برسند.

ویژگی های سالن های ورزشی چند منظوره چیست؟

برخورداری از استانداردهای منطقه‌ای

محل ساخت سالن ورزشی چند منظوره معمولاً دارای مساحت وسیعی برای اطمینان از استاندارد بودن منطقه است که نیازهای مسابقات و تمرین بسیاری از رشته های ورزشی را تامین می کند. اندازه استاندارد زمین سالن های ورزشی چند منظوره ۱۲ متر در ۲۴ متر یا ۱۸ متر در ۳۰ متر می باشد و ارتفاع این سالن باید از 7 متر یا بیشتر باشد تا بتوان شرایط عملیات های مختلف در آن را فراهم نمود.

برخورداری از استانداردهای صدا

اگرچه سالن های ورزشی چند منظوره معمولاً در مکان هایی با فضای باز که واحدهای مسکونی در اطراف آن نیست، ساخته می شوند اما با خروجی صدای زیاد ناشی از فعالیت های تمرینی ، تاثیر صدا به بیرون اجتناب ‌ناپذیر است . بنابراین در طراحی باید تمهیداتی برای پیشگیری و مقابله با این مشکل از جمله استفاده از مواد جاذب صدا در نظر گرفته شود.

استانداردهای نور

بطور کلی در تمام باشگاه های ورزشی وجود نور طبیعی در اولویت است اما مناطقی که نور خوبی ندارند باید از نور مصنوعی استفاده کنند. بدین منظور باید از یک روش نورپردازی یکنواخت و نور های رنگی استفاده شود.

کفپوش ورزشی پایافلور متناسب برای سالن های ورزشی چند منظوره

با توجه به اینکه وجود کفپوش در سالن های ورزشی نقش مهمی در روند تمرینات یا رقابت های ورزشی دارد و بسیاری از ورزش ها شامل حرکات سریع در سطح زمین هستند که در صورت مناسب نبودن کفپوش احتمال آسیب ورزشکاران زیاد است بنابراین انتخاب مناسب نوعی کفپوش می‌تواند تاثیر زیادی بر انجام مناسب انواع فعالیت های ورزشی داشته باشد. به طور کلی با توجه به اندازه و نوع سالن ورزشی باید کفپوشی انتخاب شود که در بسیاری از مصارف مقاوم باشد . این بدان معناست که کفپوش باید بادوام باشد و به راحتی تمیز شود و همچنین در صورت نیاز تعمیر یا تعویض به راحتی این کارها انجام شود . گزینه‌های مختلفی از کفپوش سالن ورزشی برای باشگاه های چند منظوره وجود دارد که انتخاب نوع مناسب بر عملکرد کلی ورزشکار در سالن ورزشی تاثیرات زیادی می گذارد. کفپوش های ورزشی پایا فلور که مخصوص سالن های ورزشی چند منظوره طراحی شده اند مقاومت زیادی در برابر عوامل مختلف داشته و در طیف وسیعی از رنگ ها و سبک ها عرضه می شوند. این نوع کفپوش ها با مواد و متریال های مختلفی ساخته شده اند که برای انواع مختلف رویدادهای ورزشی مانند بازی ها یا مسابقات ایده آل هستند  و سطح صاف و یکدستی برای ورزشکاران و تماشاگران ایجاد می‌ کنند. کفپوش های ورزشی چند منظوره پایا فلور از همه جنبه ها کارایی بالایی داشته و دوام زیادی در برابر ضربه های سخت و تغییر جهت ناگهانی و... دارند. این نوع کفپوش ها در برابر آسیب مقاوم بوده و سطح عملکرد ثابتی را حفظ می کنند. کفپوش های سالن  چند منظوره ورزشی پایافلور به ورزشکاران این امکان را می‌دهد تا از شر هر گونه خطری خلاص شوند ، بنابراین با وجود این نوع کفپوش ها در نتیجه سقوط نیز نباید حتی انتظار یک کبودی کوچک داشته باشند. این نوع کفپوش ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که آزادی حرکت نهایی ورزشکاران و محافظت از آنها در برابر آسیب را فراهم نموده و ورزشکاران را قادر می سازد تا بهترین عملکرد خود را انجام دهند. کفپوش های سالن چند منظوره ورزشی ساخت پایا فلور در برابر سایش مقاومت زیادی دارند و یک گزینه مناسب برای تحمل بارهای عظیم روزانه در باشگاه های ورزشی هستند و حتی برای استفاده در محیط هایی که روزانه بازدیدکنندگان زیادی دارند نیز ایده آل بوده و به هیچ عنوان دچار تغییر رنگ یا سایش نمی‌شوند. علاوه بر این ، خرید کفپوش ورزشی از پایافلور که خود تولیدکننده کفپوش ورزشی است ، موجب می شود خرید کفپوش با قیمت مناسب تری انجام شود. قیمت کفپوش سالن ورزشی فوتسال ، قیمت کفپوش باشگاه بدنسازی و سایر انواع کفپوش در خرید مستقیم پایین تر است .

نحوه تمیز کردن کفپوش های مورد استفاده در سالن های چند منظوره ورزشی

کفپوش های چند منظوره پایا فلور به راحتی توسط جاروبرقی یا با استفاده از یک برس نرم ، مایع شوینده و پارچه تمیز مرطوب شده و تمیز می شوند . بنابراین برای تمیز کردن انواع لکه ها از روی این نوع کفپوش ها نیاز به استفاده از حلال های اسیدی یا پاک کننده های مبتنی بر نفت نیست و تنها می توان با استفاده از یک محلول متشکل از آب و صابون و یک پارچه نرم و تمیز کفپوش ها را تمیز نمود. ۰۹۱۲۳۱۰۰۷۳۶ www.payafloor.com
نظرات: 0 مشاهده