مشکل وصل نشدن گوشی به مودم وای فای + تمام راه حل های این مشکل

در برخی از موارد ممکن است هر چقدر تلاش می کنید نمی توانید با گوشی به وای فای وصل شوید. در این مطلب به برخی از روش های حل این مشکل اشاره خواهد شد. رایج ترین دلایلی که باعث وصل نشدن گوشی به اینترنت وای فای می شود عبارتند از :‌
  • اتصال وای فای ضعیف است و یا از مودم بسیار دور هستید
  • رمز عبور مودم را اشتباه می زنید
  • تنظیمات شبکه درست نیست
  • دچار تداخل فرکانس شده اید
  • چندین دستگاه به صورت همزمان به مودم وصل شده است
  • و...
مشکل وصل نشدن گوشی به مودم وای فای + تمام راه حل های این مشکل مشکل وصل نشدن گوشی به مودم وای فای + تمام راه حل های این مشکل

رفع مشکل وصل نشدن گوشی اندرویدی به اینترنت وای فای و مودم

در ادامه این مطلب سعی می کنیم تمام ایراداتی که باعث وصل نشدن گوشی به مودم می شوند را بررسی کنیم .لطفا با ما همراه باشید.

وای فای گوشی را خاموش و روشن کنید

خاموش و روشن کردن وای فای گوشی می تواند فرکانس های اتصال به وای فای را مجددا راه اندازی کرده و به احتمال زیاد این مشکل را حل کند. اگر از سالم بودن مودم مطمئن هستید و می دانید که رمز عبور را درست وارد کرده اید ، یکبار وای فای گوشی را خاموش و دوباره روشن کنید .

حالت پرواز گوشی را روشن و خاموش کنید

معلوم نیست چرا ولی گاهی روشن و خاموش کردن حالت پرواز گوشی می تواند مشکل عدم اتصال به اینترنت وای فای را حل کند .

خود گوشی را یکبار خاموش و روشن کنید

ریستارت کردن گوشی یکی از کارسازترین روش های حل بسیاری از مشکلات گوشی است .یکبار گوشی را خاموش و روشن کنید به احتمال زیاد مشکل اتصال به اینترنت رفع خواهد شد.

وای فای را از لیست شبکه های ذخیره شده گوشی حذف کنید

گاهی حتی زمانی که همه چیز درست است و رمز عبور را هم درست وارد می کنید، گوشی به اینترنت وای فای وصل نمی شود . در این صورت می توانید مودم را از لیست دستگاههای متصل به گوشی حذف کرده و دوباره آن را متصل کنید. حتی اگر قبلا به راحتی به این شبکه متصل می شدید ممکن است به هر دلیلی دیگر قادر به اتصال از طریق اطلاعات ذخیره شده نباشید.با یک بار حذف و اتصال دوباره معمولا این مشکل حل می شود.

تنظیمات شبکه گوشی را به حالت پیش فرض کارخانه بازگردانید

توجه داشته باشید که فقط باید تنظیمات شبکه را به حالت پیشفرض بازنشانی کنید و نه تنظیمات کل گوشی . در این حالت فقط اطلاعات و تنظیمات بخش شبکه به حالت پیش فرض برمی گردد و بقیه اطلاعات گوشی دست نخورده باقی می ماند. در گوشی های شیائومی برای اینکار مراحل زیر را طی کنید:
  • روی تنظیمات کلیک کنید
  • روی گزینه اتصال و همرسانی کلیک کنید
  • روی گزینه بازنشانی وای فای و شبکه های موبایل و بلوتوث کلیک کنید
  • در این صفحه روی بازنشانی تنظیمات کلیک کنید

مودم را به تنظیمات کارخانه برگردانید

اگر مراحل بالا را امتحان کردید و هنوز مشکل حل نشده است می توانید مودم را به تنظیمات کارخانه بازگردانی کنید. حتی اگر در حال حاضر مودم به گوشی های دیگر وصل می شود باز هم ممکن است با برگرداندن آن به تنظیمات کارخانه مشکل وصل نشدن گوشی شما به وای فای حل شود.

اتصال سایر دستگاهها را به مودم قطع کنید

برخی از مودم ها محدودیت تعداد اتصال فعال دارند. یا ممکن است خودتان در بخش تنظیمات تعداد اتصال همزمان به مودم را روی عدد خاصی محدود کرده باشید. یک یا چند دستگاه متصل به مودم را از حالت اتصال خارج کنید . احتمالا مشکل شما حل می شود.

فرکانس مودم را تغییر دهید

به دلیل این که این روزها امواج مودم های بسیار زیادی که مربوط به خانه ها و مغازه های اطراف ما هستند ، در فضای دور و بر ما وجود دارد هر لحظه ممکن است تداخلی بین این امواج و امواج مودم ما بوجود بیاد . اگر مودم شما از تنظیمات SSID پشتیبانی می کند ، فرکانس مودم را تغییر داده و دوباره امتحان کنید.

گوشی را به حالت تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید

در صورتی که تمام مراحل بالا را انجام دادید و از درست بودن رمز عبور هم مطمئن هستید ولی هنوز مشکل حل نشده است آخرین راه خانگی این است که گوشی را ریست فکتوری کنید . بازگرداندن گوشی به حالت کارخانه باید مشکل را حل کند . در صورتی که با این کار هم مشکل حل نشود باید گوشی را به یک تعمیر کار موبایل نشان دهید.
نظرات: 0 مشاهده