4 خرابی رایج ماشین لباسشویی + راه حل

روشن نشدن ماشین لباسشویی یکی از نقص‌های احتمالی و خرابی های شایع در این دستگاه ها است. با توجه به این که خرید ماشین لباسشویی جدید ممکن است بسیار پر هزینه باشد در این گونه موارد کمک گرفتن از مراکز معتبر تعمیراتی که نمایندگی برند دستگاه شما را ارائه می دهند ایده آل ترین راه حل است. در این مطلب با استفاده از تجربیات سامان سرویس ، مرکز تعمیر لباسشویی ال جی در مشهد ، به بررسی برخی ایرادات شایع ماشین لباسشویی پرداخته ایم .

دلایل و علائم روشن نشدن ماشین لباسشویی چیست؟

از جمله علائم ایجاد این مشکل می توان به موارد زیر اشاره نمود: - پاسخ ندادن دستگاه به فشردن دکمه پاور یا استارت دستگاه - اتصال ماشین لباسشویی به شبکه برق با چشمک زدن تمام چراغ ها به پایان می رسد‌. - پس از اتصال دستگاه چراغ های آن روشن شده اما برنامه شستشو آغاز نمی شود. دلایل احتمالی این نوع نقص در ماشین لباسشویی زیر شامل موارد زیر می باشد: - منبع تغذیه دستگاه خراب است یا کابل برق و پریز ممکن است آسیب دیده باشند و به همین دلیل برق در شبکه وجود نداشته و دستگاه نمی تواند روشن شود. - فیلتر برق (نویزگیر) دستگاه سوخته است. - آسیب دیدن دکمه استارت بر روی ماشین لباسشویی. - قفل UBL روی درب دستگاه شکسته یا آسیب دیده است. - سیم کشی منتهی به برد کنترل ماشین لباسشویی یا خود برد آسیب دیده است. 4 خرابی رایج ماشین لباسشویی + راه حل 4 خرابی رایج ماشین لباسشویی + راه حل

در صورت روشن نشدن ماشین لباسشویی چه باید کرد؟

در صورت روشن نشدن ماشین لباسشویی بررسی دستگاه را با بازرسی تجهیزات شروع کنید. - بررسی کنید که آیا سیم برق ماشین لباسشویی به پریز برق متصل است یا خیر. - محافظ برق دستگاه را بررسی نموده و از روشن بودن آن اطمینان حاصل کنید. - در صورتی که دستگاه به دکمه روشن کردن پاسخ نمی دهد دستگاه دیگری را به پریز برق وصل کنید و بررسی کنید که آیا آن دستگاه کار می کند یا خیر. - سیم های دستگاه را از نظر وجود هرگونه پارگی و پوسیدگی بررسی کنید و در صورت مشاهده هر یک از این علائم برای برطرف کردن این مشکل می توانید از یک چسب برق دور سیم استفاده کنید اما بهتر است سیم را به طور کامل تعویض کنید.

2. روشن نشدن ماشین لباسشویی بعد از نوسان برق

پس از افزایش ولتاژ برق اول از همه محافظ برق آسیب می بیند که از ماژول الکترونیکی دستگاه در برابر نوسانات برق محافظت می کند. این فیلتر همچنین برای خنثی کردن تداخلی که ممکن است توسط وسایل مجاور ماشین لباسشویی ایجاد شود نیز عمل می کند . در نتیجه خرابی محافظ ممکن است برق به ماشین لباسشویی نرسیده و روشن نشود.

3. روشن نشدن ماشین لباسشویی بعد از حرکت دادن یا عوض کردن جای دستگاه

در صورتی که ماشین لباسشویی شما قبلاً کار می کرد اما بعد از تکان دادن دستگاه یا عوض کردن جای آن دیگر روشن نمی شود باید ماژول الکترونیکی آن بررسی شود. زیرا در حین تکان دادن یا جابجا کردن دستگاه آبی که از سینی دیسپنسر خارج نمی شود و همیشه آنجا باقی می ماند می تواند به ماژول الکترونیکی دستگاه رسیده و آن را بلافاصله غیرفعال کند . در نتیجه دستگاه روشن نشده و یا منجر به اتصال کوتاه در دستگاه می شود. بررسی و تعمیر این مشکل باید توسط افراد یا مراکز ماهر و متخصص در این زمینه انجام شود.

4. ماشین لباسشویی روشن می شود اما کار نمی کند.

در صورتی که ماشین لباسشویی شما روشن شده اما کار نمی کند به احتمال زیاد دلیل آن معیوب شدن قفل UBL دستگاه است. سیستم ماشین لباسشویی علاوه بر قفل معمولی دارای قفل الکترونیکی نیز است. پس از بستن درب درام ماشین لباسشویی باید صدای قفل شدن آن را بشنوید اگر این اتفاق نیفتد یعنی ماژول الکترونیکی سیگنالی دریافت نمی کند. در این گونه مواقع باید این قفل کاملاً بررسی شده و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض شود.

برای جلوگیری از خراب شدن ماشین لباسشویی چه باید کرد؟

استفاده صحیح از ماشین لباسشویی بسیار مهم است. کافی است موارد زیر را رعایت کنید: - به دستورالعمل های دفترچه راهنمای دستگاه پایبند باشید. - ماشین لباسشویی را چندین بار در روز روشن نکنید و در صورت مجبور بودن به این کار بین هر بار روشن کردن به دستگاه چند ساعت استراحت دهید. - پس از پایان یافتن چرخه شستشو ، درب درآم دستگاه را باز گذاشته و داخل آن را پاک و کاملاً خشک کنید. همچنین سینی دیسپنسر دستگاه را به صورت دوره ای بشویید تا باقیمانده مواد شوینده از روی آن پاک شوند. - برای جلوگیری از ایجاد رسوب آهک در ماشین لباسشویی هر از گاهی آن را به صورت خالی و با دمای بالا روشن کنید. - برای جلوگیری از خراب شدن ماشین لباسشویی از مواد شوینده ای استفاده کنید که مناسب دستگاه بوده و باعث آسیب به آن نمی شود.
  • برای عیب یابی و تعمیر مشکلات مختلف این دستگاه ها همانند روشن نشدن ماشین لباسشویی ، از تعمیرکاران مجاز کمک بگیرید
سامان سرویس مرکز تخصصی تعمیر ماشین لباسشویی در مشهد است که بیش از 30 سال در تعمیر لوازم خانگی سابقه دارد . نمایندگی ماشین لباسشویی سامسونگ در مشهد ، نمایندگی تعمیرات لباسشویی بوش در مشهد و نمایندگی 10 برند معتبر لوازم خانگی ، از امتیازات سامان سرویس است . برای سرویس و تعمیر ماشین لباسشویی در هر کجای مشهد، با سامان سرویس تماس بگیرید. 09152066168 www.samanserviceco.com
نظرات: 0 مشاهده