طرز تهیه "عدس پلو با مرغ" مجلسی و رستورانی با تمام نکات پخت مرحله به مرحله

عدس پلو با مرغ سرخ شده-عدس پلو با مرغ بدون کشمش-عدس پلو با مرغ و رب طرز تهیه عدس پلو با شوید-طرز تهیه "عدس پلو با مرغ" مجلسی و رستورانی با تمام نکات پخت مرحله به مرحله-عکس عدس پلو با مرغ

مواد لازم برای درست کردن عدس پلو با مرغ مجلسی بسیار خوشمزه

برنج به ازای هر نفر 1 استکان فرانسوی سرخالی
عدس به ازای هر نفر نصف استکان فرانسوی
سینه یا ران مرغ بدون پوست و استخوان به ازای هر نفر 100 گرم
پیاز کوچیک به ازای هر نفر 1 عدد (نصف برای تفت دادن با مرغ، نصف برای سرخ کردن و تزیین روی عدس پلو)
کشمش پلویی به ازای هر نفر 2 ق غ
زعفران دم کرده غلیظ به ازای هر نفر 1 ق غ
زردچوبه، نمک، فلفل سیاه، پودر دارچین به میزان دلخواه
عدس پلو رستورانی با گوشت چرخکرده طرز تهیه مرغ شکم پر در قابلمه طرز تهیه فسنجون با مرغ

آموزش مرحله به مرحله و طرز تهیه عدس پلو با مرغ به روش رستورانی و نذری

  1. عدس رو 5 ساعت و برنج رو 2 ساعت (برنج رو با کمی نمک خیس کنید) داخل کاسه ای جداگانه با آب ولرم خیس کنید.
  2. مرغ رو با 1 عدد پیاز تکه تکه شده، کمی نمک و آبلیمو و زردچوبه یا هر ادویه و طعم دهنده دیگه ای مثل هویج، فلفل دلمه ای و کرفس آبپز کنید، بعد ریش ریش کنید.
  3. عدس رو داخل قابلمه بریزید و بپزید بطوریکه مغز عدس کمی سفت باشه، خیلی کم سفت باشه نه اینکه کاملا خام بمونه، یدونه عدس رو داخل دهانتون بذارید نباید زود له بشه، وقتی به این حد پخت آبکش کنید و با آب سرد بشورید و بذارید کنار.
  4. برنج رو هم داخل آبجوش بریزید و در حدی که اطراف برنج نرم باشه اما وسطش هنوز سفت باشه بپزید، بعد عدس رو بریزید و بعد از 1 دقیقه آبکش کنید.
  5. داخل قابلمه ای نچسب کمی روغن بریزید و اگر میخواین ته دیگ داشته باشین کمی کنجد بپاشین روی روغن بعد چند تا سیب زمینی حلقه شده و یا نان لواش کف قابلمه بچینید، اگر ته دیگتون سیب زمینی باشه کمی هم نمک روی سیب زمینی ها بپاشید.
  6. بعد مخلوط برنج و عدس رو بریزید روی ته دیگ و با دسته قاشقچند تا سوراخ داخل برنج ایجاد کنید بعد درب قابلمه رو بذارید و قابلمه رو روی حرارت متوسط بذارید تا بخار کنه، همین که شروع کرد به بخار کردن، روی برنج مقداری زعفران دم کرده و روغن جامد یا کره بریزید. بعد درب قابلمه رو با دم کنی بپوشونید و بذارید روی قابلمه و حرارت رو کم کنید تا برنج کاملا دم بکشه، بعد از 30 دقیقه برنج رو چک کنید اگر دم کشیده بود که حرارت رو خاموش کنید اما اگر دم نکشیده بود و اگر احساس کردین برنج کمی خشک هستش کمی آب روی برنج بریزید و دوباره دم کنی رو بذارید.
  7. تا برنج دم میکشه شما نصف پیاز رو نگینی ریز خرد کنید و تفت بدین تا طلایی بشه بعد مرغ رو بعد از ریش ریش کردن به پیاز اضافه کنید و کمی زردچوبه، نمک، فلفل سیاه و پودر دارچین بهش اضافه کنید و تفت بدین تا همه ادویه ها به خورده مرغ بره توی این مرحله میتونید کشمش رو به مرغ اضافه کنید و یکی دو دقیقه تفت بدین یا اینکه مرغ رو از روی حرارت بردارید و کشمش رو با کمی روغن توی یک ماهیتابه دیگه تفت بدین.
  8. نصف باقیمونده پیاز رو هم خلالی نازک خرد کنید و توی روغن سرخ کنید، دیگه نیاز نیس زردچوبه و نمک بهش اضافه کنید، زمانی که برنج دم کشید قسمت زعفرونی رو جدا کنید و بقیه عدس پلو رو بریزید داخل ظرف سرو و بعد برنج زعفرونی رو بریزید و روی برنج رو با مرغ ریش ریش شده و کشمش تفت داده شده و پیاز سرخ شده تزیین کرده و نوش جان کنید.
  9. در ضمن میتونید با توجه به ذائقه خودتون مرغ و کشمش رو حاضر کنید و قبل از اینکه برنج رو بذارید دم بکشه لابلای برنج بریزید و با هم بذارین دم بکشه، اما پیاز سرخ شده رو لابلای برنج نریزید چون موقع دم کشیدن برنج با بخار برنج ترکیب میشه و دیگه اون حالت چیپسی و تردی رو نخواهد داشت.
زرشک پلو با مرغ خوشمزه طرز تهیه کباب کوبیده مرغ تابه ای زعفرانی برای 4 تا 6 نفر

نکات خوشمزه شدن عدس پلو و فوت و فن مهم تهیه عدس پلو با مرغ مجلسی

  1. برنج و عدس رو زنده تر از همیشه بردارید تا موقع دم کشیدن له و خمیر نشن.
  2. فرقی نمیکنه مرغتون فقط فیله باشه یا ران و یا ترکیب هر دوتاش، فقط بدون پوست و استخوان برای هر نفر تقریبا 100 گرم در نظر بگیرید.
  3. کشمش ها رو حتما 20 دقیقه توی آب سرد خیس کنید بعد آبکش کنید و تفت بدین.
  4. برای اینکه عدس پلوی بسیار خوشمزه ای داشته باشید در استفاده از زعفران، پیاز داغ و کره کاملا دست و دلباز باشید.
  5. موقع تفت دادن کشمش چند تا هم میتونید خرمای بدون هسته داخلش بریزید.
  6. با توجه به ذائقتون میتونید از پودر پاپریکا، ادویه کاری، فلفل قرمز، پودر سیر، پودر پیاز و هر ادویه دیگه ای که دوست دارید استفاده کنید، ادویه ها رو فقط به مرغ تفت داده شده میتونید اضافه کنید.
  7. از عدس با کیفیت استفاده کنید، نه عدسی که یکیش نپزه و یکیش زود له بشه.
  8. این عدس پلوی خوشمزه رو با توجه به اندازه هایی که گفته شد میتونید برای هر تعدادی که دلتون میخواد بپزید مثلا برای 4 نفر، برای 8 نفر، برای 20 نفر و حتی برای تعداد بالا برای نذری دادن هم میتونید راحت توی خونه تهیه کنید، فقط این نکته رو توجه داشته باشید که توی تعداد زیاد برای هر 4 نفر 3 استکان برنج و یک و نیم استکان عدس در نظر بگیرید، چون توی نفرات زیاد همه به یک اندازه برنج نمیخورن و غذاتون زیاد میاد مخصوصا توی مهمونی ها اگر قبل از غذا سوپ و سالاد هم باشه که دیگه واقعا برای هر نفر 1 استکان برنج خیلی زیاد میشه.
برای هر استکان برنج خام: نصف استکان عدس خام، یک سوم استکان کشمش پلویی و یک تکه مرغ در حدود 100 گرم در نظر بگیرید.
طرز تهیه قیمه پلو رشته پلو با مرغ

طرز تهیه عدس پلو با مرغ سرخ شده

ابتدا به تعداد نفرات 1 تکه مرغ در نظر بگیرید، مثلا یک رانِ کامل (ساق و کنارش) برای 2 نفر کافیه، بعد مرغ رو با ادویه های دلخواه آبپز کنید، بعد کمی پیاز نگینی رو توی روغن تفت بدین تا نرم و سبک بشن، بعد مرغ های تکه ای آبپز شده، پودر دارچین، نمک و زردچوبه و فلفل سیاه رو اضافه کنید و خوب تفت بدین تا دو طرف مرغ ها کاملا سرخ و مزه دار بشن، بعد روی عدس پلو رو با مرغ سرخ شده و کشمش و پیاز سرخ شده تزیین کنید. خورش كرفس با مرغ خورش قیمه مجلسی

طرز تهیه عدس پلو با مرغ بدون کشمش

برای درست کردن عدس پلو با مرغ بدون کشمش، کشمش رو حذف کنید و بجاش یا کمی زرشک تفت داده شده استفاده کنید یا اصلا زرشک هم نریزید. کلم پلو شیرازی طرز تهیه میگو پلو

طرز تهیه عدس پلو با مرغ و رب

برای درست کردن عدس پلو با مرغ و رب ، بعد از اینکه ادویه ها رو به مرغ و پیاز تفت داده شده اضافه کردید به ازای هر نفر نصف قاشق غذاخوری رب خوشرنگ و با کیفیت به مرغ اضافه کنید و تفت بدین تا رب کاملا رنگش توی روغن باز بشه. طرز تهیه قورمه سبزی خورشت کرفس با گوشت

طرز تهیه عدس پلو با مرغ و شوید

برای درست کردن عدس پلو با مرغ و شوید به ازای هر استکان برنج، 1 قاشق غذاخوری شوید ساطوری شده تازه یا خشک هنگام آبکش کردن داخل برنج بریزید.

عدس پلو با چی سرو میشه

سالاد شیرازی، جنوبی ها کنارش خرما یا رطب میخورن، ماست و خیار که میتونید داخلش کمی هم نعناع و پودر گل محمدی بریزید، زیتون یا زیتون پروده، سبزی خوردن یا با انواع ترشی باقالی پلو مجلسی با ماهیچه لوبیا پلوی مجلسی و خوشمزه

طرز تهیه عدس پلو با مرغ و زرشک

برای پختن عدس پلو با مرغ و زرشک همراه با کشمش مقداری هم زرشک بریزید و با هم تفت بدین و روی عدس پلو بریزید، البته میتونید کشمش رو جداگانه تفت بدین، زرشک رو هم با کمی شکر تفت بدین تا ملس بشه و مزه ترشی زرشک با شیرینی کشمش اذیتتون نکنه. طرز تهیه ته چین مرغ زعفرانی ساده رستورانی در قابلمه باقالی پلو مجلسی با مرغ

طرز تهیه عدس پلو با مرغ و گردو

برای درست کردن عدس پلو با مرغ و گردو، مرغ را به همراه پیاز خوب تفت دهید بعد به ازای هر نفر 2 قاشق غذاخوری گردوی خرد شده رو اضافه کنید و ادویه و زعفران اضافه کنید و مواد را خوب تفت بدین تا عطر ادویه ها بلند بشه.
نظرات: 0 مشاهده