مدت زمان مصرف ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو چقدر است؟

ریزش موی سر عارضه‌ای است که تمام مردان و زنان در سراسر جهان با آن روبه‌رو هستند. از گذشته تا به امروز راه و روش‌های مختلفی برای درمان آن ارائه شده است، از روش‌ها درمان طب سنتی گرفته تا روش‌های درمانی جدید که کاشت مو هم یکی از این روش‌های درمانی است. افرادی که به طاسی سر مبتلا هستند و دچار ریزش موی شدید شده‌اند، از روش کاشت مو استفاده می‌کنند. مدت زمان مصرف ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو چقدر است؟ مدت زمان مصرف ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو چقدر است؟ این روش می‌تواند یک روش قطعی و کم عارضه برای این دسته از افراد باشد. اما پزشک برای کسانی که دچار ریزش موی خفیف هستند، دارودرمانی را تجویز می‌کند. استفاده از داروهایی چون ماینوکسیدیل می‌تواند ریزش مو را قطع کرده و موجب رشد مجدد موهای سر شوند. اما ماینوکسیدیل چیست؟ مزایا و معایب استفاده از ماینوکسیدیل چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با کاربرد دارو ماینوکسیدیل بیشتر آشنا شوید.

ماینوکسیدیل چیست و چه کاربردی دارد؟

با توجه به وب‌سایت donovanmedical: محلول ماینوکسیدیل که با نام لاتین minoxidil  شناخته شده است، برای درمان ریزش موی سر مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از پزشکان از این محلول برای درمان ریزش موی سر سکه‌ای استفاده می‌کنند. این دارو با عنوان یکی از داروهای قوی برای از بین بردن ریزش موی مردان مورد استفاده قرار می‌گیرد. داروی ماینوکسیدیل در دو نوع 2 درصد و 5 درصد عرضه شده است. ماینوکسیدیل2 درصد برای زنان، رویش مو در قسمت ریش و سبیل آقایان و ماینوکسیدیل 5 درصد هم برای ریزش مو در آقایان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاشت مو و روش های انجام آن

کاشت مو و روش های انجام آن کاشت مو و روش های انجام آن با توجه به آنچه در وب‌سایت کلینیک صدف در رابطه با کاشت مو ذکر شده است: کاشت طبیعی مو یک فعالیت زیبایی است که به انتقال فولیکول­‌های مو از یک نقطه در سر یا بدن به قسمت‌های جلویی و میانی سر در افراد می‌­گویند. قسمتی که فولیکول‌­ها از آن برداشت می­‌شوند، «بانک مو» و نواحی بدون موی سر که فولیکول­‌ها در آن قرار می­‌گیرند، قسمت «دریافت کننده» نام دارد. عمل کاشت مو بسته به تعداد موهای کاشته شده، ممکن است چهار تا هشت ساعت در یک روز و در مواردی دو روز زمان ببرد. اکثر مراجعان در طول جراحی به­ هوش بوده و فقط بی­‌حسی در قسمت پوست سر آن‌ها اعمال می­‌شود. جراحی با برداشتن موهای سالم توسط متخصص پوست آغاز می­‌شود. برای طبیعی شدن کاشت مو، متخصص پوست می‌­تواند به دو صورت عمل کند؛ جراح در روش اول یک نوار از پوست سر را با موهای سالم برش می‌­دهد و در روش دوم عمل برداشت مو را روی هر تار مو به صورت جداگانه انجام می­‌دهد. زمان روش دوم طولانی‌تر است؛ در عوض از ایجاد زخم‌های نواری روی پوست سر جلوگیری می­‌کند. قبل از انجام پیوند، تکنسین­‌ها موهای برداشته شده و جراح پوست سر را برای عمل پیوند، آماده می­‌کنند. پس از پیوند کامل موها، پوست سر بانداژ شده و دستورالعمل‌­های مراقبت در منزل به شما داده می‌­شود. کاشت مو به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

روش با جراحی: کاشت موی نواری یا FUT

FUT قدیمی­ترین و متداول­‌ترین روش کاشت مو است که در آن پس از بی­هوشی یا بی­‌حسی نواری از پوست پشت سر (که اصطلاحا به آن، بانک مو گفته می‌­شود) برداشته شده و برای شست‌وشو و جدا کردن گرافت‌­ها (قطعه‌­ای از بافت حاوی فولیکول­‌های مو برای کاشت) به یک اتاق خاص برده می­‌شود. سپس گرافت­‌های جداشده در قسمت طاس یا کم‌­موی سر که دریافت‌­کننده نام دارد، پیوند داده می‌­شود.

روش بدون جراحی

تکنیک‌ انتقال واحد‌های فولیکولی یا FUE که در ایران با نام FIT شناخته می‌شود. روش‌هایی مانند SUT و Micro FIT نیز بر اساس روش FIT انجام می‌شوند.
  • FUE: با گذشت زمان و پیشرفت فناوری­‌های کاشت مو روش FUE یا استخراج واحد فولیکولار عرضه شد. در این تکنیک مدرن بخشی از بانک مو تراشیده شده و سپس رشته‌های مو به صورت برش‌های دایره‌ای جداگانه بریده و به قسمت دریافت کننده پیوند داده می‌شود.
  • FIT: در این روش مانند FUE،فولیکول مو به صورت جداگانه از بانک مو استخراج و در قسمت دریافت کننده، پیوند داده می‌­شود.
  • SUT: این تکنیک، روش جدیدی است که تمام مراحل کاشت مو با استفاده از دستگاه­‌های اتوماتیک و تحت نظارت پزشک انجام می­‌شود.
  • Micro FIT: در روش Micro-FIT، جراح از ابزارهای بسیار ظریف و پیچیده­‌تری برای برداشت مو استفاده می­‌کند و ظاهر بهتر و عوارض کمتری نسبت به روش FIT دارد.

تاثیر مصرف ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو

تاثیر مصرف ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو تاثیر مصرف ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو بسیاری از کسانی که کاشت مو انجام می‌دهند، باید از ماینوکسیدیل استفاده کنند. استفاده از این محلول موضعی می‌تواند موجب رشد مجدد موها شده و ریشه مو را تقویت کند. در صورت تجویز پزشک به مصرف این دارو، باید از این دارو روزانه دو بار استفاده کنید و در هر مرحله یک سی سی از این دارو را روی پوست سر خود ماساژ دهید. بعد از استفاده از این محلول تا یک ساعت از شست و شوی سر خود بپرهیزید. به هیچ عنوان نباید میزان مصرف این دارو را بدون تجویز پزشک تغییر داد. مصرف ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو می‌تواند موجب ضخیم شدن موهای کرکی شود.

مدت زمان مصرف ماینوکسیدیل بعد کاشت مو چقدر باید باشد؟

  پروسه تاثیرگذایر ماینوکسیدیل روی موها مشخص نیست، این روش یک روش دائمی نبوده و بعد از قطع مصرف ممکن است ریزش موی شما مجددا آغاز شود. بهتر است بعد از کاشت موی سر تا 6 ماه مصرف ماینوکسیدیل را قطع نکنید. بسیاری از افراد با مصرف ماینوکسیدیل دچار کاهش ریزش موی سر می‌شوند.

جمع بندی

با توجه به مطلب منتشر شده در رابطه با کاشت مو درتهران  وب‌سایت کلینیک صدف: انتخاب یک مرکز کاشت موی مناسب یکی از دغدغه‌های اصلی مراجعین به این مراکز است. کسب آگاهی از ویژگی‌های یک مرکز درمانی با کیفیت، می‌تواند باعث نتیجه‌گیری بهتر شما شود و ارزشمندترین دارایی یعنی سلامتی شما را حفظ کند. کلینیک صدف با داشتن مجهزترین تجهیزات روز پزشکی و کادر پزشکی متخصص، در سال‌های متمادی رضایت مشتریان زیادی را جلب کرده است. کاشت مو یکی از حساس‌ترین جراحی‌های زیبایی به شمار می‌رود و از طرف دیگر تعداد مراکز تازه‌کار و غیرحرفه‌ای که با تبلیغات گسترده سعی در جذب مشتریان دارند، افزایش یافته است. بنابراین، شما باید در انتخاب یک کلینیک درمانی مناسب، دقت زیادی داشته باشید تا در آینده دچار مشکل نشوید.
نظرات: 0 مشاهده