طرز تهیه "مرغ شکم پر مجلسی" در فر-در قابلمه-در توستر-بدون روغن و رژیمی+فوت و فن مهم

مواد لازم برای تهیه مرغ شکم پر مجلسی در فر-در قابلمه-رژیمی بدون روغن

مرغ درسته 1 عدد (یک کیلو و هفتصد گرم تا 2 کیلو)
سبزی معطر سرخ شده 2 الی 3 ق غ
پیاز متوسط 2 عدد
رب انار 2 ق غ
آلو بخارا 5 عدد
سیر 2 حبه
کره 100 گرم
فلفل دلمه ای کوچک 1 عدد
مغز گردوی خرد شده نصف لیوان دسته دار فرانسوی
زرشک 3 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، زعفران دم کرده، آبلیمو ترش به میزان لازم
فیلمِ طرز تهیه فیله مرغ سوخاری خانگی فست فودی طرز تهیه سالاد سزار اصل با مرغ

آموزش مرحله به مرحله و طرز تهیه مرغ شکم پر مجلسی در فر برای مهمانی

  1. اول قسمت های اضافی مرغ رو مثل نوک بال ها، دُم مرغ، چربی های اضافی که پایین مرغ هستن، گردن و پوست و اضافی های دور گردن مرغ رو کاملا جدا کنید، بعد داخل مرغ رو کامل تمیز کنید مثل جیگر و هرچیزی که در زمان عادی هم از مرغ در میارید رو کامل دربیارید و مرغ رو خوب بشورید.
  2. بعد مرغ رو داخل یک ظرف قرار بدین و همه جای مرغ رو به زعفران آغشته کنید، زیر بال ها، ران ها رو زعفرانی کنید و دستتون رو از قسمت پوست به داخل مرغ هم ببرید و قشنگ مرغ رو زعفرانی کنید (مواظب باشید پوست پاره نشه)، بعد 1 عدد پیاز رو به صورت خلالی خرد کنید و در شکم و بیرون مرغ بریزید و با دست به همه جای مرغ بمالین.
  3. بعد فلفل دلمه ای رو به صورت تکه های بزرگ خرد کنید و در داخل و بیرون مرغ قرار بدین، مقداری نمک و آبلیمو هم روی مرغ بریزین و مرغ رو با دست مالش بدین تا نمک و آبلیمو به خورده مرغ بره.
  4. بعد روی مرغ رو بپوشونید و به مدت 4 تا 6 ساعت داخل یخچال استراحت بدین، 1 عدد پیاز دیگه رو نگینی درشت یا خلالی نازک خرد کنید و داخل تابه با مقداری روغن تفت بدید تا پیاز ها نرم و سبک بشن، بعد حبه های سیر رو نگینی ریز خرد کنید و به پیاز ها اضافه کنید.
  5. بعد نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و سبزی معطر رو داخل تابه بریزید و دو سه دقیقه تفت بدین بعد گردوی خرد شده و آلو ها رو اضافه کنید و 2 دقیقه تفت بدین بعد زرشک رو اضافه کنید و 1 دقیقه تفت بدین بعد رب انار رو اضافه کنید و 1 قاشق هم زعفران دم کرده اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط خوب جا بیفته بعد تابه رو از روی حرارت بردارید.
  6. داخل یک قابلمه نچسب چند قاشق روغن مایع و 50 گرم کره بریزید و روی حرارت ملایم بذارید تا داغ بشه، بعد مرغ رو از داخل یخچال دربیارید و همه پیاز ها و فلفل دلمه ای ها رو از داخل و روی مرغ دربیارید و مرغ رو داخل قابلمه قرار بدین و همه جای مرغ رو سرخ کنید.
  7. مرغ رو با احتیاط زیرورو و جابجا کنید تا پوستش خراب نشه ?? ، بعد داخل مرغ رو با موادی که آماده کردید پر کنید و باقیمونده کره رو تکه تکه کنید و از زیر پوست همه جای مرغ قرار بدین مخصوصا قسمت سینه مرغ و بعد با یک نخ و سوزن تمیز، شکم مرغ رو کاملا بدوزید و پاهای مرغ رو هم با نخ ببندید و با خلال دندان بال ها رو به مرغ فیکس کنید تا در زمان پخت شکل ظاهریش خراب نشه.
  8. بعد مرغ رو داخل ظرف مناسبی مثل پیرکس قرار بدین و یه مقدار دیگه روی مرغ رو به زعفران آب شده آغشته کنید و روی ظرف فویل بکشید و چند تا سوراخ با خلال دندون روی فویل ایجاد کنید و ظرف رو در طبقه وسط فر که از قبل به مدت 15 دقیقه داغ شده قرار بدین با 200 درجه حرارت و به مدت 1 ساعت.
  9. بعد از 1 ساعت مرغ رو از فر خارج کرده و فویل رو ازش جدا کنید و دوباره روی مرغ رو زعفرانی کنید و داخل فر بذارید و درجه رو روی 180 تنظیم کنید و در طی پخت چند بار از آب و روغنی که کف ظرف جمع شده روی مرغ بریزید تا حسابی خوشرنگ و خوشمزه بشه.
  10. زمان پخت کاملش بین 2 تا دو و نیم ساعت هست که البته بستگی به درجه فر و اندازه مرغتون داره، بعد از یک و نیم ساعت مرغ رو چک کنید که ببینید چقدر از پختش مونده.
طرز تهیه مرغ شکم پر در قابلمه-طرز تهیه مرغ شکم پر ساده طرز تهیه "مرغ شکم پر مجلسی" در فر-در قابلمه-در توستر-بدون روغن و رژیمی+فوت و فن مهم-مراحل درست کردن مرغ شکم پر طرز تهیه ناگت مرغ خانگی برای 4 تا 6 نفر چطور همبرگر خانگی رستورانی درست کنم؟

نکات ریز و فوت و فن مهم تهیه مرغ شکم پر خوشمزه و رستورانی

  1. موادی که داخل مرغ میریزید کاملا اختیاری و سلیقه ایه، با هر چیزی که خودتون دوست دارید میتونید داخل مرغ رو پر کنید.
  2. وزن مرغ به تعداد نفراتی که نوش جان خواهند کرد بستگی داره هر چقدر مرغتون بزرگتر باشه هم مدت زمان پختش بیشتر خواهد شد، هم مقدار موادی که برای داخلش استفاده میکنید بیشتر خواهد شد، مابین یک و نیم تا 2 کیلو باشه بهتره.
  3. سبزی معطر از جعفری، نعناع، گشنیز، شنبلیله، برگ سیر و چوچاق و خالواش میتونید استفاده کنید.
  4. بجای زرشک میتونید از دانه های ترش انار استفاده کنید.
  5. دُم آخر نخ رو خیلی کوتاه نکنین تا در آخرِ پخت راحت بتونین بازش کنین.
  6. ترش یا ملس بودن رب انار به ذائقه خودتون بستگی داره.
  7. چون اندازه مرغ و حرارت شعله و ضخامت قابلمه ها (برای پخت در قابلمه) و حرارت فر ها با هم متفاوته مدت زمان دقیقی برای پخت نمیشه در نظر گرفت، بعد از 2 ساعت مرغ رو با چنگال یا چاقو تست کنید تا بفهمید که چقدر برای پختن کاملش زمان لازمه، من خودم در زمان معمولی یه چاقو میکنم توی قسمت سینه مرغ اگه چاقو کامل رفت توش یعنی پخته.
  8. شکم مرغ رو خیلی پر نکنید تا در حین پخت بیرون نیاد.
  9. برای اینکه گوشتِ مرغ پوک و نرم باشه در زمان مزه دار کردن، یک عدد کیوی (نسبتا نرم) رو رنده کنید روی مرغ و همه جاشو به کیوی آغشته کنید، اما بعد از اینکه از یخچال درآوردید کیوی ها رو هم مثل پیاز از روی مرغ تمیز کنید.
  10. زرشک و آلو ها رو خوب بشورید تا گرد و خاکی نداشته باشن.
  11. میتونید کفِ سینی یا ظرفی که مرغ رو قراره داخلش بذارید سیب زمینی و هویج حلقه حلقه کنید و بعد مرغ رو روی اینا قرار بدین تا در مدت زمان پخت مرغ این سبزیجات هم بپزن، خیلی خوشمزه میشن، فقط نازک حلقه نکنید تا در مدت دو سه ساعت که مرغ میپزه نسوزن.
  12. در زمان مزه دار کردن مرغ همیشه یادتون باشه همه جای مرغ رو اول فقط به زعفران آغشته کنید، بعد پیاز یا هر مواد دیگه ای رو بهش اضافه کنید.
  13. برای داخل شکم مرغ اگر سبزی دلار دارید همراه با گردو، رب انار و آلوچه استفاده کنید خیلی خوشمزه میشه، دِلال، دِرار یا دِلار که با نام نمک سبز نیز شناخته می‌شود، یک چاشنی تشکیل‌ شده از سبزیجات است که در آشپزی گیلکی، تبری و تالشی کاربرد فراوان دارد.
  14. هر چقدر زمانِ استراحتِ مرغ بعد از مزه دار کردنش بیشتر باشه مرغتون خوشمزه تر میشه، مثلا اگر از شب قبل مرغ رو مزه دار کنید و بذارید داخل یخچال خیلی بهتره، لااقل 8 تا 12 ساعت زمان بدین.
  15. حواستون باشه پوست همه جای مرغ باید سالم باشه، فقط قسمت پایین شکم مرغ باید باز باشه که اونم باید در آخرِ کار حتما بدوزین.
  16. این مقدار مواد برای درست کردن مرغ شکم پر برای 6 تا 8 نفر حتی برای 10 تا 12 نفر هم کافیه، یکبار بپزید و امتحان کنید تا مقدار دقیق مواد و مدت زمانِ پخت مر، کاملا دستتون بیاد.
طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ برای 8 تا 10 نفر طرز تهیه کباب تابه ای دورنگ برای 8 تا 10 نفر

طرز تهیه مرغ شکم پر مجلسی بدون فر در قابلمه با رب انار

مرغ شکم پر در قابلمه بهترین گزینه برای پذیرایی و مهمانی هاست، اما باید اینو بدونید که اونجوری که مرغ توی فر طلایی و سرخ میشه توی قابلمه نمیشه، برای همین سعی کنید تا جایی که امکان داره همه جای مرغ رو همون اول توی روغن خوب سرخ کنید بعد داخلش رو پر کنید و پایینش رو بدوزید. برای پختن مرغ شکم پر در قابلمه 1 عدد پیاز خلالی شده رو توی قابلمه با روغن تفت بدین بعد نمک و زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید و تفت بدین تا پیاز ها طلایی بشن بعد دو قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی داخلش بریزید و تفت بدین تا رنگ رب داخل روغن باز بشه، بعد به آرومی مرغ رو که طبق دستور بالا داخلش رو پر کردید و دوختید از قسمت پشت داخل قابلمه قرار بدید و 1 الی 2 لیوان آب جوش و 2 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده و چند تا آلو به قابلمه اضافه کنید. درب قابلمه رو بذارید و به مدت یک و نیم تا 2 ساعت اجازه بدید با شعله متوسط رو به کم مرغ کاملا بپزه و سس اون غلیظ بشه، هر نیم ساعت یکبار مرغ رو با کمک 2 تا کفگیر به آرامی پشت و رو کنید تا همه قسمت های مرغ یکنواخت بپزه. نکته مهم: آب جوش رو از اطراف مرغ داخل قابلمه اضافه کنید و به حدی آب اضافه کنید که فقط تا زیر قسمتی که دوختید رو بپوشونه و بالاتر نیاد چون آب در حین پخت قُل میخوره و میره داخل مرغ.

طرز تهیه مرغ شکم پر مجلسی خانگی در توستر بسیار لذیذ و خوشمزه

برای پختن مرغ شکم پر در توستر مثل دستوررالعمل بالا (پخت در فر) روی ظرف رو فویل بکشید و چند تا سوراخ ایجاد کنید، المنت پایین رو با درجه حرارت ۱6۰ روشن کنید و بذارید 10 دقیقه گرم بشه، بعد ظرف رو طبقه وسط توستر بذارید، با توجه به میزان حجم مرغ و حرارت توسترتون مدت زمان پخت رو بعد از یکبار پخت میتونید تشخیص بدین. بعد از 1 ساعت سینی رو دربیارید و فویل رو بردارید و مرغ رو تست کنید اگر به پخت بیشتری نیاز داشت دوباره بذارید داخل توستر تا کاملا بپزه، اگر بعد از پختِ کامل مرغ، روی مرغ سرخ نشده بود، المنت پایین رو خاموش کنید و فقط المنت بالا رو روشن کنید و 5 الی 10 دقیقه اجازه بدین تا روی مرغ کاملا طلایی و برشته بشه، اما حواستون باشه نسوزه. چطور کتلت گوشت خوشمزه رستورانی درست کنم؟ چطور برای 4 نفر کتلت مرغ خوشمزه و ترد رستورانی درست کنم؟

طرز تهیه مرغ شکم پر رژیمی با هواپز یا سرخ کن بدون روغن

بعد از اینکه داخل مرغ رو پر کردید بذارید داخل دستگاه و حالت مرغ رو انتخاب کنید و درجه روی 180 باشه و 50 دقیقه زمان بدین تا بپزه، فقط هر 10 دقیقه یکبار مرغ رو دربیارید و پشت و رو کنید، بعد از 40 دقیقه مرغ رو تست کنید که پخته یا نه، با توجه به اندازه مرغتون مابین 30 تا 50 دقیقه زمان میخواد تا مرغتون کامل بپزه. نکته: فرقی نمیکنه که سرخ کُنِتون همیلتون یا تفال یا فیلیپس باشه. طرز تهیه و مراحل درست کردن مرغ شکم پر طرز تهیه مرغ شکم پر در فر-طرز تهیه مرغ شکم پر در قابلمه روی گاز-طرز تهیه مرغ شکم پر در دیگ-طرز تهیه مرغ شکم پر در توستر چطور مرغ بریان را در فر درست کنم؟ چطور بیف استروگانف با خامه درست کنم؟

طرز تهیه مرغ شکم پر با کشمش و گردو

برای درست کردن مرغ شکم پر با کشمش و گردو هم میتونید بجای زرشک، کشمش پلویی داخل مواد بریزید، هم میتونید علاوه بر زرشک از نصف لیوان کشمش پلویی هم استفاده کنید.
نظرات: 0 مشاهده