"طرز تهیه قیمه برای دو نفر" با گوشت گوسفندی و سیب زمینی سرخ کرده-رستورانی خوشمزه

مواد لازم برای تهیه خورش قیمه سیب زمینی با گوشت گوسفندی بسیار خوشمزه و رستورانی برای 2 نفر

لپه خام به ازای هر نفر 3 ق غ
گوشت خورشتی گوسفندی 200 گرم
پیاز متوسط 1 عدد
سیب زمینی متوسط  2 عدد
زعفران دم کرده 1 الی 2 ق غ
لیمو عمانی 1 عدد
رب گوجه فرنگی 2 ق غ
روغن، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، چوب دارچین، گلاب به میزان لازم
چطور برای 4 نفر خورش قیمه مجلسی و خوشمزه بپزم؟ طرز تهیه خورش کرفس با لوبیا با مرغ و گوشت برای 6 تا 8 نفر

مراحل درست کردن و طرز تهیه خورشت قیمه مجلسی برای 2 نفر

  1. در اولین مرحله از طرز تهیه قیمه خوشمزه برای دو نفر ابتدا لپه رو با مقداری آب بریزید داخل قابلمه و روی حرارت متوسط بذارید تا آبش بجوش بیاد، زمانی که آب جوش اومد کف های روی آب رو بردارید و لپه رو آبکش کنید و بذارید کنار.
  2. پوست پیاز رو بگیرید و نگینی خرد کنید، بعد داخل قابلمه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم بذارید تا داغ بشه بعد پیاز رو بریزید و تفت بدین تا نرم و سبک بشن.
  3. وقتی پیاز نرم شد گوشت رو داخلش بریزید و تفت بدین تا رنگ گوشت کاملا تغییر کنه و سفید بشه، زردچوبه و فلفل سیاه رو اضافه کنید و دوباره تفت بدین تا ادویه ها به خورده گوشت بره.
  4. رب رو یا اینجا داخل گوشت اضافه کنید و تفت بدین یا جداگانه با مقداری روغن تفت بدین و به خورش اضافه کنید، اگر رب رو توی این مرحله به گوشت اضافه کردید چند دقیقه تفت بدین تا رنگ رب باز بشه بعد لپه رو اضافه کنید و 2 دقیقه تفت بدین بعد آب جوش بهش اضافه کنید به طوریکه آب لااقل دو بند انگشت از خورش بالاتر باشه.
  5. چوب دارچین رو بهش اضافه کنید و درب قابلمه رو بذارید، حرارت رو ملایم کنید و تقریبا یک و نیم تا 2 ساعت صبر کنید تا گوشت و لپه تقریبا 80 درصد پخته بشن، بعد لیمو عمانی رو اضافه کنید و صبر کنید تا هم گوشت و هم لپه کامل پخته بشن.
  6. زمانی که خورش کاملا لعاب انداخت و آبِ خورش کمتر شد چوب دارچین رو دربیارید و نمک، 1 قاشق غذاخوری گلاب و زعفران رو اضافه کنید و هم بزنید و درب قابلمه رو بذارید تا 10 الی 20 دقیقه دیگه خورش کاملا جابیفته و ادویه ها به خورده خورشت برن.
طرز تهیه خورشت کرفس با گوشت برای 8 تا 10 نفر طرز تهیه قورمه سبزی دونفره

طرز سرخ کردن سیب زمینی ترد و خوشمزه برای خورش قیمه و دورچین انواع غذا ها-رستورانی

پوست سیب زمینی رو بگیرید و بشورید بعد به صورت خلالی نسبتا نازک خرد کنید، بعد 1 دقیقه بریزید داخل قابلمه ای که داخلش آب در حالِ جوشیدنه، لحظه اول که سیب زمینی رو به قابلمه اضافه میکنید آب از جوش میفته، از لحظه ای که دوباره جوشید 1 دقیقه زمان بگیرید که سیب زمینی ها بجوشه، بعدش بریزید توی آبکش و بعد توی کاسه ای که پُر از یخ و آب هستش، بذارید تا کاملا سرد بشن بعد بریزید روی دستمال حوله ای و کاملا خشکشون کنید بعد توی روغن داغ سرخ کنید. طرز تهیه قیمه برای 4 نفر-طرز تهیه قیمه با گوشت گوسفندی-طرز تهیه قیمه نذری خورشت قیمه مجلسی-"طرز تهیه قیمه برای دو نفر" با گوشت گوسفندی و سیب زمینی سرخ کرده-رستورانی خوشمزه-خورش قیمه چطور خورش فسنجان جا افتاده و اصیل شمالی درست کنم؟ طرز تهیه زرشک پلو با مرغ خوشمزه خانگی برای 20 تا 25 نفر

نکات ریز و فوت و فن مهم تهیه قیمه ساده و خوشمزه دونفره

  • به ازای هر نفر 100 گرم گوشت بدون استخوان مناسبه، اما گوشتتون اگه استخوان داشته باشه خورشت خیلی خوشمزه تر میشه پس از 200 گرم بیشتر میشه.
  • همیشه برای درست کردن انواع خورشت از چوب دارچین استفاده کنید، چون پودرش باعث میشه رنگ خورش سیاه بشه.
  • اندازه و مقدار لپه در خورش قیمه برای هر نفر: اگر خورشت رو آبکی و پر گوشت میخورید به ازای هر نفر، 2 قاشق غذاخوری لپه خام در نظر بگیرید، اما اگر خورشت رو جاافتاده تر و غلیظ میخورید برای هر نفر 3 قاشق غذاخوری لپه خام خیس کنید.
  • لپه رو خیلی تفت ندید چون سفت میشه.
  • اگر گلابتون خیلی باکیفیت و غلیظه نصف قاشق هم کافیه.
  • لیمو عمانی رو حتما نیم ساعت توی آب گرم، خیس کنید بعد از وسط نصف کنید تا هم بتونید هسته هاشو جدا کنید هم اگر لیمو عمانی کپک زده بود دیگه به خورشت اضافه نکنید.
  • برای پخت انواع خورش از گوشت گوسفندی استفاده کنید.
  • اگر نخواستید رب رو داخل گوشت بریزید، حتما داخل مقداری روغن تفت بدین تا رنگ رب بیشتر باز بشه و خامیش بره، رب تفت داده شده خورش رو خوشرنگ تر میکنه.
  • برای تهیه خورش قیمه با مرغ، بجای گوشت به ازای هر نفر یک تکه مرغ رو بپزید و بعد از پخته شدن لپه ها به خورش اضافه کنید.
  • بهترین گوشت خورشتی برای قیمه قسمتِ راسته گوسفندی یا مغزِ رانه که باید ریز خرد بشه، اینجوری زودتر هم میپزه، اما شما هرجور دوست دارید خرد کنید.
  • پیاز رو اونقدر سرخ نکنید که طلایی بشن چون بوی زهم گوشت رو نمیگیره، همین که شیشه ای و نرم شد گوشت رو اضافه بکنید.
  • برای اینکه لپه ها نرم بشن و زود بپزن فقط 1 ساعت با آب گرم رو به داغ خیس کنید اگر از شب قبل خیس کنید لپه ها سفت میشن.
  • زعفرون، گلاب، پودردارچین و پودر گل محمدی رو در اواخر پخت اضافه کنید تا عطرشون حفظ بشه.
  • مقدار زعفران به غلظتش ربط داره، اگر زعفرانتون غلیظ بود 1 قاشق غذاخوری فقط اضافه کنید.
  • بجای لیمو عمانی از پودر لیموعمانی هم میتونید استفاده کنید.
  • اگر دوست داشتید میتونید مقدار خیلی کم جوز هندی و عرق یا پودر هل هم به خورشتتون اضافه کنید.
  • گلاب قابل حذفه اما اگر دوست دارید قیمه هاتون عطر و طعم قیمه نذری رو بده حتما از گلاب استفاده کنید.
  • زمانی نمک و گلاب و زعفران رو اضافه کنید که هم گوشت و لپه کاملا پخته باشن هم آبِ خورش کم شده باشه، اگر بعد از پختِ گوشت و لپه مقدار آبِ قابلمه زیاد بود درب قابلمه رو بردارید و حرارت رو زیاد کنید تا آب بخار و کمتر بشه.
  • گوشت رو در حدی تفت بدین که رنگشون سفید بشه اگه زیاد تفت بدین دیرپز میشن.
  • کف های روی قابلمه لپه رو حتما جمع کنید چون باعث میشه خورشت کِدر و تیره بشه.
  • این مقدار مواد برای پخت خورشت قیمه برای 2 نفر کافیه، برای تعداد بیشتر مقدار مواد رو ضرب کنید، با توجه به مقدار خورشتی که میخورید احتمالا این مقدار برای 3 تا 4 نفر هم مناسب باشه.
چطور برای 8 الی 10 نفر ته چین مرغ مجلسی در قابلمه درست کنم؟ چطور خورش مرغ خوشمزه درست کنم؟

نکته مهم در مورد زمان پخت قیمه در قابلمه

همیشه برای پخت خورشت قیمه اگه عجله ندارید و دوست دارید خورشتتون جا افتاده و لعابدار بشه باید از صبح خورشت رو بار بذارین تا موقع نهار کاملا بپزه و جابیفته، اما اگر عجله دارید باید از روز قبل گوشت و لپه رو بپزید و فردا 1 ساعت قبل از نهار خورشت رو آماده کنید. مدت زمان پخت حبوبات با هم خیلی فرق میکنه، معمولا لپه توی 1 تا یک و نیم ساعت میپزه، اما ممکنه لپه شما دیرپز باشه و بیشتر از این مدت زمان ببره تا بپزه. گوشت هم معمولا با توجه به اندازه ای که برش میزنید حدودا 2 تا 4 ساعت زمان میبره تا کاملا بپزه، پس توی پخت خورش هایی که داخلش گوشت و حبوبات هست یا باید با حوصله خورشت رو بپزید یا از قبل حبوبات و گوشت پخته شده باشن.
نظرات: 0 مشاهده