طرز تهیه "پیراشکی شکلاتی" به سبک بازاری برای 6 تا 8 نفر-پیراشکی با کرم شکلاتی بدون فر+فوت و فن

مواد لازم کرم داخل پیراشکی برای درست کردن پیراشکی با کرم بدون نشاسته ذرت با آرد

شیر 1 لیوان سر پُر
شکر 1 لیوان سرخالی
گلاب 2 ق غ
آرد سفید یا گندم 3 ق غ
پودر کاکائو 1 الی 2 ق غ(بستگی به کیفیت و غلظت پودر داره)
وانیل نوک قاشق غذاخوری
چطور شیرینی نخودچی درست کنم طرز تهیه شیرینی لوز زعفرانی بدون فر

طرز تهیه کرم پیراشکی با آرد

همه مواد بجز پودر کاکائو رو داخل یه قابلمه بریزید و هم بزنید تا کاملا مخلوط بشن بعد قابلمه رو بذارید روی حرارت ملایم تا شیر بجوش بیاد، زمانی که شیر جوش اومد حرارت رو کمی کمتر کنید و مدام هم بزنید تا شیر ته نگیره و کرم گوله گوله نشه یه کم که سفت شد پودر کاکائو رو داخلش الک کنید و هم بزنید تا یک مایه نسبتا غلیظ به شکل شیر عسل دربیاد. البته خیلی غلیظ هم نشه چون کار کردن باهاش براتون سخت میشه، در ضمن بعد از سرد شدن، کرم کمی هم سفت تر میشه، وقتی احساس کردین کرم داره غلیظ میشه قابلمه رو از روی حرارت بردارید تا کرم کاملا سرد بشه.

مواد لازم برای درست کردن پیراشکی شکلاتی فوری و خوشمزه با خمیر مایه به سبک بازاری برای 6 تا 8 نفر

آرد سفید یا گندم 3 و نیم لیوان
شیر ولرم 1 لیوان
شکر یک سوم لیوان
تخم مرغ 2 عدد
خمیر مایه 1 و نیم ق غ
آب ولرم یک چهارم لیوان
روغن مایع یک سوم لیوان
وانیل یک چهارم ق چ
نمک نوک ق چ

دستور پخت و طرز تهیه پیراشکی کرم دار شکلاتی خانگی بسیار خوشمزه در روغن بدون فر برای 6 تا 8 نفر

  1. خمیر مایه و 1 قاشق از شکر رو داخل لیوان آب بریزید و با آب 10 ثانیه هم بزنید بعد یک پیش دستی بذارید روی لیوان و 10 دقیقه لیوان رو بذارید در دمای اتاق تا خمیر مایه عمل کنه، آرد و نمک رو مخلوط کنید و 2 بار الک کنید و بذارید کنار.
  2. تخم مرغ و وانیل رو داخل یه کاسه بریزید و با همزن دستی یا چنگال هم بزنید تا تخم مرغ کاملا از لختگی دربیاد، بعد مابقی شکر رو اضافه کنید و هم بزنید تا شکر کاملا حل بشه.
  3. بعد روغن مایع رو اضافه کنید و 1 دقیقه هم بزنید، سپس شیر رو اضافه کنید و دوباره 1 دقیقه هم بزنید در آخر مخلوط آب و خمیر مایه رو اضافه کنید و 2 دقیقه هم بزنید تا یکدست و یکنواخت بشن.
  4. حالا آرد الک شده رو در طی 4 مرحله به مواد اضافه کنید بعد از هر مرحله مواد رو با همزن دستی خوب هم بزنید، بعد از مرحله سوم که آرد رو ریختید همزن دستی رو بذارید کنار.
  5. از این به بعد با دست خمیر رو ورز بدین، در مرحله 4 آرد رو کم کم بریزید تا هر موقع خمیر نرم و لطیف شد و دیگه به دستتون نچسبید دیگه آرد اضافه نکنید، وقتی خمیر دیگه به دستتون نچسبید 10 دقیقه خمیر رو ورز بدین و روی خمیر رو بپوشونید و در دمای اتاق بذارین تا استراحت کنه.
  6. بعد از یک تا یک و نیم ساعت روی میز (روی یک سطح صاف) رو آرد پاشی کنید و دستتون رو کمی روغن مالی کنید و خمیر رو از داخل کاسه دربیارید و چونه کنید و بذارید روی سطح آرد پاشی شده و با وردنه خمیر رو به قطر 1 سانت باز کنید.
  7. در حین باز کردنِ خمیر، خمیر رو چند بار پشت و رو کنید و هربار زیر و رویِ خمیر رو آرد پاشی کنید تا خمیر به وردنه و روی میز نچسبه بعد با هر وسیله گردی خمیر رو قالب بزنید، با کاتر یا لبه لیوان و کاسه کوچیک و...
  8. روی یک سینی رو آرد پاشی کنید و خمیر های قالب زده رو با فاصله از هم روی سینی بچینید و دوباره 20 دقیقه روی خمیر ها رو بپوشونید تا دوباره پف کنن، داخل یه قابلمه روغن بریزید و بذارید روی حرارت متوسط تا داغ بشه.
  9. روغن باید در حدی باشه که پیراشکی ها داخلش شناور باشن با قاشق روی پیراشکی ها روغن داغ بریزید و مدام پشت و روشون کنید تا همه جای پیراشکی ها یکنواخت سرخ بشن.
  10. زمانی که پیراشکی ها طلایی و سرخ شدن از داخل روغن بردارید و داخل صافی یا روی کاغذ دستمالی حوله ای قرار بدین تا روغن اضافیشون گرفته بشه بعد صبر کنید تا کاملا سرد بشن.
  11. پیراشکی ها رو یا با کمک دسته قاشق سوراخ کنید و با کرم پر کنید یا مثل نان همبرگر از وسط برش بزنید و داخلش کرم بریزید، بعد روی پیراشکی ها رو با هرچی دوست دارید تزیین کنید و نوش جان کنید.
پیراشکی با کرم شکلاتی-طرز تهیه کرم پیراشکی-پیراشکی کرم دار طرز تهیه "پیراشکی با کرم شکلاتی" به سبک بازاری برای 6 تا 8 نفر-پیراشکی شکلاتی بدون فر+فوت و فن درست کردن پیراشکی ساده ترین روش طرز تهیه شیرینی لوز نارگیل چطور شیرینی دانمارکی درست کنم؟

نکات ریز و فوت و فن مهم طرز پخت پیراشکی شکلاتی ساده خانگی برای 6 تا 8 نفر

  • قبل از آماده کردن خمیر از تازه بودن خمیرمایه مطمئن بشید، برای اینکار حتما اول خمیر مایه رو با آب و 1 قاشق شکر مخلوط کنید و 10 دقیقه بذارید تا خمیر مایه پف کنه و حباب حباب بشه، برای اینکه خمیر مایتون سالم و تازه بمونه داخل یه بطری بریزید و بذارید داخل فریزر، خمیر مایه داخل فریزر یخ نمیزنه و همیشه تازه میمونه.
  • پیراشکی ها رو در ظرف دردار و داخل یخچال نگهدارید تا کرم داخلش فاسد نشه، سعی کنید زود هم بخورید تا نونش بیات نشه.
  • شیر رو نیم ساعت زودتر در دمای اتاق بذارین تا از حالت سرد دربیاد.
  • چون کیفیت آرد ها با هم متفاوته پس اندازه کاملا مشخصی نداره، اگر بعد از اضافه کردن همه آرد بازم خمیر به دستتون چسبید قاشق قاشق به خمیر آرد اضافه کنید و هردفعه ورز بدین تا موقعی که خمیر دیگه به دستتون نچسبه، هر موقع خمیر سفت شد و ورز دادنش براتون سخت شد چند قاشق شیر یا آب ولرم اضافه کنید و هروقت آرد به دستتون چسبید یعنی آردش کمه و باید چند قاشق آرد اضافه کنید.
  • معیار اندازه گیریمون لیوان دسته دار فرانسوی هستش.
  • برای سرخ کردن پیراشکی ها سعی کنید از روغن مایع استفاده کنین.
  • برای اینکه خمیر هاتون پف کنه حتما آبی که خمیر مایه رو باهاش مخلوط میکنید باید ولرم باشه تا حدی که وقتی انگشتتون رو میکنید داخل لیوان دستتون نسوزه ولی گرماشو احساس کنید، بعدشم که خمیر رو حتما باید در جای گرم استراحت بدید.
  • اگر موقع قالب زدن، خمیر به لبه قالبتون چسبید دهانه قالب رو آرد مالی کنید تا راحت تر بتونید قالب بزنید.
  • اگر خمیر رو نازک باز کنید پیراشکی هاتون پف خوبی نمیکنه و اگر کلفت باز کنید تا زمانی که داخل پیراشکی ها مغزپخت بشن روی پیراشکی ها میسوزه.
  • کناره های خمیر رو دوباره با هم مخلوط و یکدست کنید، بعد دوباره باز کنید و مثل خمیر قبلی قالب بزنید، وقتی خمیر به اندازه ای موند که دیگه نمیتونید قالب بزنید با دستتون به اندازه گردو و دایره های کوچیک و لقمه ای دربیارید و بذارید کنار بقیه خمیر ها تا پف کنن بعد در روغن سرخشون کنید.
  • روی خمیر رو با سلفون بپوشونید تا مقدار پف کردنشون رو بتونید ببینید.
  • برای اینکه روغن زیادی مصرف نکنین پیراشکی ها رو یدونه یدونه و داخل یه قابلمه کوچیک سرخ کنید تا روغن کمتری داخل قابلمه بریزید.
  • میتونید برای داخل پیراشکی از شکلات صبحانه آماده هم استفاده کنید اگه شکلات صبحانتون سفت بود بیرون از یخچال توی گرما بزارید تا کاملا شل بشه و راحت داخل پیراشکی بره، یا میتونید با کمی کره آب شده مخلوط کنید تا رقیق و شل بشه بعد داخل پیراشکی ها پایپ کنید.
  • میتونید روی پیراشکی ها شکلات تخته ای آب شده بریزید و داخلش دیگه کرم نریزید.
  • اگر کاتر شیرینی هاتون قلب یا ستاره و ..بود میتونین برای قالب زدن خمیر پیراشکی ازشون استفاده کنید تا پیراشکی هاتون جذابتر و مجلسی تر بشه.
  • بجای پودر کاکائو میتونید از 2 قاشق زعفران دم کرده استفاده کنید تا پیراشکی با کرم زعفرانی داشته باشید.
  • این مقدار مواد برای درست کردن پیراشکی شکلاتی برای 6 تا 8 نفر کافیه، البته بستگی داره که هر نفر چند تا بخوره و خمیر رو با چه قالبی برش بزنید، برای تعداد بیشتر مثلا برای 12 تا 15 نفر مقدار مواد رو 2 برابر کنید و برای مقدار کمتر مثلا برای 3 تا 5 نفر مقدار مواد رو نصف کنید.
پیراشکی شکلاتی ساده خانگی-پیراشکی فوری-دستور پیراشکی ساده پیراشکی خانگی-طرز تهیه پیراشکی شکلاتی بدون فر-طرز تهیه پیراشکی فوری و خوشمزه در منزل

طرز تهیه کرمِ پیراشکی بدون شیر

برای درست کردن کرمِ پیراشکی بدون شیر ، بجای شیر به همان اندازه آب بریزید، کرمِ درست شده با آب، براق و شفاف تر میشه. طرز تهیه شیرینی کشمشی خانگی چطور شیرینی لطیفه درست کنم؟

طرز تهیه پیراشکی کرم دار بدون خمیر مایه

برای درست کردن پیراشکی کرم دار بدون خمیر مایه یا از جوش شیرین یا از بیکینگ پودر باید استفاده کنید تا خمیر هاتون پف کنه، اگر بیکینگ پودر دارید به همون اندازه که برای خمیر مایه نوشتیم از بیکینگ پودر استفاده کنید، اما مقدار جوش شیرین باید کمتر باشه. طرز تهیه پیراشکی کرم دار خانگی برای 4 تا 6 نفر-بسیار خوشمزه تر از بازاری-بدون فر و همزن با شیر
نظرات: 0 مشاهده