طرز تهیه "پیراشکی کرم دار" خانگی برای 4 تا 6 نفر-بسیار خوشمزه تر از بازاری-بدون فر و همزن با شیر

مواد لازم برای تهیه کرم پیراشکی برای 4 تا 6 نفر

شیر سرد 2 لیوان دسته دار فرانسوی
شکر سه چهارم لیوان دسته دار فرانسوی
نشاسته ذرت یک چهارم لیوان دسته دار فرانسوی
وانیل نوک ق غ
طرز تهیه شیرینی کشمشی خانگی چطور شیرینی لطیفه درست کنم؟

طرز تهیه کرم پیراشکی

نشاسته ذرت رو 1 بار الک کنید بعد با مقداری از شیر سرد هم بزنید تا گوله های نشاسته از هم باز بشه و با شیر کاملا مخلوط بشه، بعد شکر و مابقی شیر رو بریزید داخل قابلمه و مخلوط نشاسته و شیر رو بهش اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست مخلوط بشه. بعد قابلمه رو بذارید روی حرارت ملایم تا بجوش بیاد و به غلظت برسه، غلظت کرم هر موقع که بنظرتون مناسب اومد وانیل رو بهش اضافه کنید و هم بزنید و قابلمه رو از روی حرارت بردارید. نکته: کرم رو مدام هم بزنید تا ته نگیره. نکته: اگر احساس کردین نشاسته کاملا توی شیر حل نشده حتما موقع اضافه کردن به قابلمه از صافی رد کنید تا موقع هم زدن کِرم دچار مشکل نشید. نکته: غلظت کرم نه شل و آبکی باشه نه سفت، چون در هر دو صورت موقع پایپ کردن داخل پیراشکی دچار مشکل میشید، غلظتش مثل مایه کیک باشه. نکته: اگر دوست داشتین پیراشکی با کرم زعفرانی درست کنید در 10 دقیقه آخر 1 الی 2 قاشق غذاخوری (بستگی داره غلظت زعفرانتون چطور باشه) زعفران به قابلمه اضافه کنید تا کرم زعفرانی داشته باشید.

مواد لازم برای تهیه پیراشکی کرم دار نرم و فوری بدون فر و همزن برای 4 تا 6 نفر

آرد گندم یا سفید قنادی سه و نیم لیوان دسته دار فرانسوی
تخم مرغ 2 عدد
شکر نصف لیوان دسته دار فرانسوی
شیر ولرم نصف لیوان دسته دار فرانسوی
خمیر مایه 1 ق غ
آب ولرم یک چهارم لیوان دسته دار فرانسوی
کره 50 گرم
وانیل 1 ق چ
نمک نوک ق غ
ساده ترین روش طرز تهیه شیرینی لوز نارگیل چطور شیرینی دانمارکی درست کنم؟

آموزش مرحله به مرحله و طرز تهیه پیراشکی کرم دار خانگی بسیار نرم و خوشمزه در روغن برای 4 تا 6 نفر

  1. آب ولرم، 1 قاشق غذاخوری شکر و خمیرمایه رو بریزید داخل یک کاسه و روی کاسه رو بپوشونید و 10 دقیقه صبر کنید تا خمیر مایه عمل بیاد، تقریبا به صورت حباب شکل میشه، بعد آرد و نمک رو مخلوط کنید و 2 بار الک کنید و بذارید کنار.
  2. تخم مرغ ها رو داخل یه کاسه بزرگ بشکنید و وانیل رو بهش اضافه کنید و 5 دقیقه با چنگال یا همزن دستی هم بزنید تا تخم مرغ از لختگی دربیاد، بعد مابقی شکر، شیر و کره نرم شده رو بهش اضافه کنید و 2 دقیقه هم بزنید.
  3. بعد خمیر مایه عمل اومده رو بهش اضافه کنید و با قاشق یا همزن دستی هم بزنید تا تقریبا یکنواخت بشه، بعد آرد رو در 3 مرحله اضافه کنید و هربار با قاشق هم بزنید، در مرحله سوم آرد رو کم کم اضافه کنید و با دست شروع کنید به ورز دادن.
  4. آرد رو تا جایی اضافه کنید که خمیر به دستتون دیگه نچسبه، خمیر رو خوب ورز بدین تا یکدست و نرم و لطیف بشه، خمیرتون اگر خیلی سفت شد چند قاشق شیر ولرم اضافه کنید اما اگر بعد از اضافه کردن همه آرد بازم خمیر به دستتون چسبید چند قاشق آرد بهش اضافه کنید.
  5. زمانی که خمیر دیگه به دستتون نچسبید (10 دقیقه باید ورز بدین و خمیر به دستتون نچسبه) داخل یه کاسه رو چرب کنید و خمیر رو داخلش بذارید و روشو بپوشونید و به مدت یک و نیم تا 2 ساعت توی دمای اتاق بذارید تا استراحت کنه و پف کنه.
  6. بعد از اینکه خمیر خوب پف کرد روی میز رو آرد بپاشید و دستتون رو خیلی کم چرب کنید و خمیر رو از داخل کاسه دربیارید و روی میز بذارید و با وردنه خمیر رو به قطر تقریبا ۱ سانت پهن کنید و با قالب یا دهانه لیوان به صورت گِرد قالب بزنید.
  7. داخل یه سینی رو یا چرب کنید یا آرد بپاشید و خمیر ها رو با کمی فاصله از هم داخل سینی بچینید و دوباره روی خمیر ها رو با سلفون یا پارچه تمیز بپوشونید و 20 تا 30 دقیقه دوباره صبر کنید تا پف کنن.
  8. بعد از اینکه خمیر ها پف کردن داخل یه قابلمه به مقدار تقریبا فراوون روغن بریزید و روی حرارت ملایم بذارید تا روغن داغ بشه، وقتی روغن کاملا داغ شد به اندازه ظرفیت قابلمه خمیر پیراشکی داخلش بندازین.
  9. داخل قابلمه رو شلوغ نکنید تا روغن به همه جای پیراشکی ها برسه که پیراشکی ها کاملا یکنواخت سرخ بشن، اگر قابلمتون بزرگ بود 2 الی 3 عدد پیراشکی داخلش بندازین، مدام پیراشکی ها رو زیرورو کنید تا پیراشکی ها قشنگ پف کنن و سرخ بشن.
  10. زمانی که پیراشکی ها به اندازه لازم سرخ شدن از داخل روغن بردارید و داخل صافی یا کاغذ دستمالی قرار بدین تا روغنشون گرفته بشه، زمانی که پیراشکی و کرم سرد شدن به دو روش داخل پیراشکی ها رو با کرم پر کنید.
  11. یا با چاقو پیراشکی رو مثل نون همبرگر از وسط برش بدین و کرم رو داخلش بریزید یا با دسته قاشق از یک قسمت پیراشکی رو سوراخ کنید و با قیف داخل پیراشکی رو کرم بزنید بعد با پودر قند، شکلات آب شده، پودر پسته و .. تزیین و نوش جان کنید.
مواد لازم و طرز تهیه پیراشکی کرم دار در بدون فر در روغن-دستور تهیه پیراشکی کرمدار مجلسی طرز تهیه "پیراشکی کرم دار" خانگی برای 4 تا 6 نفر-بسیار خوشمزه تر از بازاری-بدون فر و همزن با شیر-فوت و فن پیراشکی چطور شیرینی نخودچی درست کنم طرز تهیه شیرینی لوز زعفرانی بدون فر

نکات ریز و فوت و فن مهم تهیه پیراشکی کرم دار بازاری خوشمزه برای 4 تا 6 نفر

  • کره رو بیرون از یخچال بذارین تا نرم بشه که همزدن براتون راحت تر بشه.
  • شیر رو هم نیم ساعت زودتر بذارید بیرون از یخچال تا در دمای اتاق ولرم بشه.
  • منظور از آب ولرم همون آب معمولیه شیرِ آب هستش، وقتی انگشتتون رو داخلش میکنید باید گرم بودن آب رو حس کنید.
  • صبر کنید هم پیراشکی سرد بشه هم کرم، بعد کرم رو داخل پیراشکی پایپ کنید.
  • موقع وردنه زدن خمیر، خمیر رو چند بار پشت و رو کنید و هربار زیر و روی خمیر رو آرد بپاشید تا وردنه به خمیر نچسبه و راحت بتونید خمیر رو باز کنید.
  • برای اینکه خمیرتون مغز پخت بشه قطر خمیر رو بیشتر از 1 سانت نکنین.
  • کناره های خمیر رو با هم مخلوط کنید و ورز بدین و دوباره صاف کنید و قالب بزنید، فقط دقت کنید وقتی میخواین اضافه ی خمیر رو دوباره وردنه بزنین حتما خوب صافش کنین تا هیچ خطی روش نمونه و یکدست باشه وگرنه از همون خط ها ترک میخوره.
  • در هر دوباری که روی خمیر ها رو میپوشونید با سلفون بپوشونید تا مقدار پف کردنشون رو راحت تر ببینید.
  • سعی کنید از روغن مایع استفاده کنید تا پیراشکی ها روغن کمتری به خودشون جذب کنن و روغن باید به قدری باشه که پیراشکی داخلش شناور باشه.
  • حواستون باشه پیراشکی ها رو نسوزونید، طلایی رنگ که شدن از داخل روغن بردارید.
  • اگر حرارت خیلی کم باشه پیراشکی ها روغن زیادی جذب میکنن، حرارت ملایم باشه و با کفگیر پیراشکی ها رو هم زیرورو کنید هم با قاشق روشون روغن بریزید تا همه قسمت های پیراشکی سرخ بشه.
  • با این مقدار مواد میشه برای 4 تا 6 نفر پیراشکی کرمدار درست کرد، برای تعداد بیشتر مقدار مواد رو ضرب و برای تعداد کمتر مقدار مواد رو تقسیم کنید.
نظرات: 0 مشاهده