طرز تهیه "پاکورا،پکورا،پاکوره،پوکورا" ارد نخود بوشهری برای 15 تا 20 نفر-بسیار خوشمزه

پاکورا، پکورا، پاکوره، پوکورا، پکوره اسم یک پیش غذای ساده هستش که اصالتش به کشور هند و پاکستان برمیگرده اما در بین مردم جنوب و مردم استان سیستان و بلوچستان خیلی رایجه و بیشتر اوقات در ماه رمضان و عید فطر درستش میکنن و معمولا توی سفره افطارشون حضور داره که خیلی راحت تهیه میشه و خیلی هم خوشمزس، توی بلوچستان پاکوره رو با ارد دال عدس خام هم درست میکنند. طرز تهیه فلافل خانگی با نخود و سیب زمینی برای 4 تا 6 نفر چطور برای 8 تا 10 نفر با پیمانه فلافل با نخود و سیب زمینی درست کنم؟ پاکوره-طرز تهیه پکوره هندی خوشمزه و آسان با آرد نخود-طرز پخت پکوره طرز تهیه پکوره با آرد نخود برای ماه مبارک رمضان-آموزش پخت پکوره سیب زمینی بسیار ترد و خوشمزه-پاکوره بوشهری و بلوچی

مواد لازم برای تهیه پاکورا بوشهری غذای اصیل جنوبی ترد و خوشمزه برای 15 تا ۲۰ نفر

آرد نخود خام 4 لیوان دسته دار فرانسوی
آرد گندم (سفید یا نانوایی) 2 لیوان دسته دار فرانسوی
تخم مرغ 3 عدد
پیاز متوسط نگینی خرد شده 4 عدد
خمیر مایه 2 ق غ
پیازچه یا تره خرد شده 1 لیوان دسته دار فرانسوی
شوید خرد شده و گشنیز خرد شده از هر کدام نصف لیوان دسته دار فرانسوی
آب ولرم تقریبا 4 الی 5 لیوان دسته دار فرانسوی
فلفل سبز خرد شده 2 عدد
نمک، فلفل قرمز، زردچوبه و روغن به میزان لازم
طرز تهیه فلافل خانگی با نخود برای 8 الی 10 نفر طرز تهیه سمبوسه ساده سیب زمینی اصل اهوازی برای 4 تا 6 نفر

آموزش مرحله به مرحله و طرز تهیه پکورا پاکورا بوشهری خوشمزه برای 15 تا 20 نفر

  1. در اولین مرحله از طرز تهیه پاکوره بوشهری ابتدا تخم مرغ و ادویه ها رو داخل یه کاسه بریزید و با قاشق هم بزنید تا مخلوط بشن، بعد بقیه مواد رو بریزید و خوب هم بزنید تا یک مایه یکدست بدست بیارید.
  2. روی ظرف رو بپوشونید و مایه پاکوره رو 1 ساعت در جای گرم استراحت بدین تا مایه پکوره پف کنه و بعد با قاشق از مواد بردارید و داخل روغن داغ بندازین و هر دو طرفشون رو سرخ کنید، بعد از سرخ شدن، پاکوره ها رو داخل صافی یا کاغذ دستمالی حوله ای بذارید تا روغن اضافیش گرفته بشه، بعد با انواع سس نوش جان کنید.
طرز تهیه سمبوسه گوشت  و قارچ + طرز پیچیدن سمبوسه‌ چطور سمبوسه پیتزایی خوشمزه درست کنم

نکات ریز و فوت و فن مهم تهیه پاکوره،پوکورا بلوچی و خوزستانی برای 15 تا 20 نفر

  • ارد نخود خام با ارد نخودچی فرق میکنه، حتما آرد نخود خام باشه که از عطاری ها میتونید تهیه کنید.
  • اصلی ترین ادویه پاکورا فلقل قرمز یا سبز تند، زردچوبه و نمک هستش که با توجه به ذائقتون به مایه پاکوره اضافه کنید، پکوره باید تند بشه و خوشمزه گی غذاهای جنوبی و سیستان و بلوچستان به همین تندی غذاهاشون و ادویه های خاصشونه، از پودر تخم گشنیز هم میتونید استفاده کنید.
  • نیاز نیست مایه پاکوره رو با دست پهنش کنید و داخل تابه بذارین، با قاشق از مایه بردارید و داخل روغن داغ قرار بدین، پاکوره باید گرد و تُپل باشه، ظاهرش هم یکدست و منظم نباشه اشکالی نداره.
  • سبزی ها رو خیلی ریز نکنید، باید کمی درشت خرد کنید.
  • پکوره رو بدون خمیر مایه و با بیکینگ پودر هم میتونید درست کنید.
  • آب خوره آرد ها چون با هم فرق میکنه پس حواستون باشه آب رو زیاد اضافه نکنید، خمیرتون نباید خیلی سفت یا خیلی شل باشه اول 3 لیوان آب رو بریزید و هم بزنید اگر سفت بود مابقی آب رو کم کم اضافه کنید. همین که یه مایه رقیق مثل ماست بدست اومد کافیه (مثل مایه کتلتِ آسان)، اگر شل شد کمی آرد اضافه کنید.
  • پاکوره رو داخل روغن شناور سرخ کنید، برای همین از ظرف گودی مثل قابلمه استفاده کنید، پاکورا چون داخلش از خمیر مایه استفاده میشه باید داخل روغن شناور باشه که خوب پف کنه.
  • پاکوره بعد از پخت شبیهه فلافل میشه.
  • برای پکورا رسپی های مختلفی وجود داره، یکبار باید این غذا رو توی مقادیر کمتر درست کنید تا اندازه موادی مثل سبزیجات کاملا دستتون بیاد، اگر هم هر کدوم از مواد رو دوست نداشتید میتونید حذفش کنید.
  • با این مقدار مواد برای 15 تا 20 نفر میتونید پکوره خوشمزه درست کنید، برای تعداد زیاد مثلا برای 30 تا 40 نفر مقدار مواد رو 2 برابر کنید، برای تعداد کم مثلا برای 8 تا 12 نفرمقدار مواد رو نصف کنید.
پکوره بلوچی-طرز تهیه پکوره سیب زمینی-طرز تهیه پکوره زاهدانی-پکوره کابلی طرز تهیه "پاکورا،پکورا،پاکوره،پوکورا" ارد نخود بوشهری برای 15 تا ۲۰ نفر-بسیار خوشمزه چطور سمبوسه قارچ و سوسیس درست کنم؟

طرز تهیه پاکورا سیب زمینی

  • برای درست کردن پکوره با سیب زمینی میتونید برای این مقدار مواد 3 عدد سیب زمینی ریز رنده شده هم به مایه پاکوره اضافه کنید یا سیب زمینی رو ورقه ورقه کنید و داخل مایه پاکوره بندازین بعد اون سیب زمینی رو که با مایه پاکورا آغشته شده داخل روغن سرخش کنید.
نظرات: 0 مشاهده