طرز تهیه "سالاد ماکارونی با کالباس" برای 4 تا 6 نفر-ساده-مخصوص-مجلسی-رستورانی+راز خوشمزگی سالاد

سالاد ماكارونی يكی از خوشمزه ترين سالادها و پيش غذا هاست که امروزه توی اکثر فست فود ها و رستوران ها سرو میشه، البته با قیمت خیلی زیاد. برای همین ما توی این مطلب طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس رو بهتون آموزش دادیم که خودتون راحت میتونید با هر موادی که توی دسترستون هست درست کنید و از سالم بودنش هم مطمئن باشین، در ضمن بجای کالباس معمولی میتونید توی خونه به راحتی کالباس مرغ درست کنید که خیلی هم سالادتون رو خوشمزه تر و مجلسی تر میکنه.

مواد لازم برای تهیه سالاد ماکارونی با کالباس برای 4 تا 6 نفر-مجلسی-رستورانی و خوشمزه

ماکارونی طرح دار 500 گرم
کالباس معمولی خرد شده 400 گرم
ذرت پخته شده + نخود فرنگی پخته شده مخلوطِ هر دو با هم دو سوم لیوان
زیتون خرد شده یک چهارم لیوان
خیار شور نگینی خرد شده نصف لیوان
فلفل دلمه ای نگینی خرد شده نصف لیوان
سس مایونز یا هزار جزیره به ازای هر نفر 2 قاشق غذاخوری
نمک-فلفل سیاه-آبلیمو-آویشن به میزان لازم

آموزش مرحله به مرحله و طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس برای 4 تا 6 نفر-مجلسی-رستورانی و خوشمزه

  1. در اولین مرحله از "طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس" ابتدا ماکارونی ها رو توی آب جوش بپزید و آبکش کنید، اونقدر نپزین که له بشن و وا برن، بعد بذارید داخل یخچال تا هم زودتر سرد بشن و هم آبشون کشیده بشه.
  2. وقتی ماکارونی ها سرد شدن بریزید داخل یه کاسه و سس، نمک، فلفل سیاه، آویشن و آبلیمو رو اضافه کنید و خوب هم بزنید تا همه سس به خورده ماکارونی ها بره، فقط حواستون باشه که چون کالباس هم ادویه داره زیاد فلفل نریزید، خیار شور هم چون نمک داره زیاد نمک نریزید.
  3. بعد بقیه مواد رو بریزید و دوباره خوب هم بزنید توی این مرحله میتونید 1 قاشق از سالاد رو بخورید و هر چیزی که کم داره رو بهش اضافه کنید، روی ظرفتون رو بپوشونید و لااقل سه ساعت بذارید داخل یخچال تا سس کاملا جذب مواد بشه و سالاد خوشمزه تر بشه، هر موقع خواستید سرو کنید روی هر ظرف مقدار کمی سس برای تزیین روی سالاد بریزید و نوش جان کنید.
راز خوشمزگی سالاد ماکارونی با کالباس-طرز تهیه سالاد ماکارونی مخصوص سالاد ماکارونی رستورانی-سالاد ماکارونی سریع -سالاد ماکارونی با کالباس برای 4 تا 6 نفر-سالاد ماکارونی قالبی مجلسی و تکنفره چطور سالاد سیب زمینی و شوید درست کنم چطور برای 8 تا 10 نفر با پیمانه فلافل با نخود و سیب زمینی درست کنم

راز خوشمزگی سالاد ماکارونی رستورانی+ فوت و فن مهم تهیه سالاد ماکارونی با کالباس برای 4 تا 6 نفر

  • ماکارونی رو خیلی نپزید که حالت خمیری داشته باشه، وقتی ماکارونی ها 10 دقیقه توی آب جوشیدن یدونه از ماکارونی ها رو بردارید و با آب سرد بشورید تا کاملا سرد بشه بعد بخورید اگر به نظرتون به پخت بیشتری احتیاج داشت بازم بپزید، هر یکی دو دقیقه اینکارو انجام بدین تا به پخت لازم برسه، تقریبا توی 15 دقیقه باید بپزه.
  • از هر ماکارونی طرح داری که دلتون خواست میتونید استفاده کنید، اما بیشترین نوع ماکارونی که توی رستوران ها و فست فودی ها برای سالاد ماکارونی استفاده میکنن ماکارونی فرمی نیزه ای و پیچی هستش.
  • معیار اندازه گیری لیوان دسته دار فرانسوی هستش.
  • زیتون رو هم میتونید از رنگ سیاهش استفاده کنید هم سبزش فرقی نمیکنه، از ترکیب هر دوتاش هم میتونید.
  • من خودم از ترکیب سس هزار جزیره و مایونز با هم استفاده میکنم، شما هر کدوم رو دوست داشتید استفاده کنید، مقدارش رو میتونید کمتر یا بیشتر کنید.
  • ذرت و نخود فرنگی هاتون حتما پخته شده باشه، حالا چه کنسروی باشه چه توی خونه خودتون پخته باشین فرقی نمیکنه، ما توی مواد اولیه گفتیم مخلوط هر دوشون با هم دو سوم لیوان دسته دار فرانسوی باشه، حالا با توجه به ذائقه و سلیقه خودتون هر کدوم رو بیشتر دوست داشتین از اون بیشتر استفاده کنین، مقدارش رو هم میتونید کم و زیاد کنید، مثلا میتونید از هر کدوم نصف لیوان استفاده کنید.
  • از روغن زیتون هم برای داخل سالاد میتونید استفاده کنید.
  • از هویج پخته شده هم میتونید استفاده کنید، کاملا سلیقه ایه، من خودم چون هویج پخته شده شیرین رو دوست ندارم استفاده نمیکنم.
  • اگر مقدار خیارشور زیاد بود یا خیلی شور بود مقدار نمک رو کمتر کنید.
  • اگر موقع سرو چند برگ نعناع تازه و چند تا گوجه گیلاسی هم روی سالاد بریزین هم شکل ظاهریش رو مجلسی تر میکنه هم موقع خوردن وقتی نعنا با ماکارونی ترکیب میشه واقعا خیلی خوشمزه میشه.
  • اگر از آبِ لیمو ترشِ تازه استفاده کنید مزه سالاد خیلی بهتر میشه.
  • بجای کالباس معمولی از کالباس خشک و یا از ژامبون هم میتونید استفاده کنید.
  • اگر میخواین از سس کمتری استفاده کنید مقداری ماست به سس سفید اضافه کنید و برای سالاد استفاده کنید.
  • استفاده از آویشن اختیاریه میتونید حذفش کنید و از هر ادویه ای که خودتون میخواین استفاده کنین مثل فلفل قرمز
  • از هر نوع سسی که میخواین میتونید با توجه به ذائقه خودتون استفاده کنید مثل سس خردل، سس مخصوص سالاد، سس سبزیجات
  • کالباس رو هم میتونید به صورت نواری خرد کنید هم به صورت مکعبی.
  • به جای سس مایونز که کالری زیادی داره می تونید از مخلوط روغن زیتون با ماست و آبلیمو استفاده کنید.
  • برای زیبا تر شدن و مجلسی تر شدنِ سالاد از ماکارونی و فلفل دلمه ای رنگی استفاده کنید.
  • اگر ماکارونی رو بذارید تا آبش کاملا خشک بشه کمی خمیر میشه، پس زمانی که مقداری ماکارونی ها نم دارن و با دست کاملا داخل آبکش جابجا میشن باید مخلفات رو اضافه کنید.
  • این مقدار مواد برای درست کردن سالاد ماکارونی برای 4 الی 6 نفر کافی میباشد، برای تعداد بیشتر مثلا برای 8 تا 10 نفر مقدار مواد رو 2 برابر کنید و برای تعدا کمتر مثلا برای 2 تا 4 نفر مقدار مواد رو نصف کنید.
عکس هایی از تزیین سالاد ماکارونی-زیباترین تزیین سالاد ماکارونی تزیین سالاد ماکارونی برای تولد-تزیین سالاد ماکارونی با جعفری-تزیین سالاد ماکارونی ساده و شیک طرز تهیه سالاد سزار اصل با مرغ برای 8 تا 10 نفر طرز تهیه سالاد الویه با مرغ برای 8 تا 10 نفر

طرز تهیه سالاد ماکارونی قالبی مجلسی

برای درست کردن سالاد ماکارونی قالبی ابتدا سالاد رو کاملا حاضر کنید، بعد یه نایلون فریزر رو از وسط پاره کنید و داخل قالب مورد نظرتون بندازین به طوری که لبه های پلاستیک از داخل قالب بیرون باشه بعد سالاد رو داخل قالب بریزید و با کف قاشق کاملا سالاد رو فشار بدین تا فشرده بشه و به هم بچسبن، بعد یکی دو ساعت بذارید داخل یخچال و موقع سرو یه دیس بذارید روی قالب و سالاد رو برگردونید داخل دیس و قالب و پلاستیک رو به آرامی از سالاد جدا کنید و روی سالاد رو تزیین کرده و سرو کنید. برای درست کردن سالاد ماکارونی قالبی تکنفره میتونید با همین روش توی ظرف های سیلیکونی و ژله و حتی مافین، سالاد ماکارونی قالبی تکنفره تهیه کنید، فقط حتما از پلاستیک استفاده کنید. درست کردن سالاد ماکارونی قالبی بهترین ایده برای تولد و مراسم ها و مهمونی های دورهمی و خودمانی هستش. ایده های جذاب برای تزیین سالاد ماکارونی مجلسی- تزیین سالاد ماکارونی مجلسی قالبی طرز تهیه "سالاد ماکارونی با کالباس" برای 4 تا 6 نفر-ساده-مخصوص-مجلسی-رستورانی+راز خوشمزگی سالاد ماکارونی رستورانی و فست فودی خلاصه مطلب: سالاد جزو اون دسته از پیش غذاهاست که بجز ماکارونی که اصلی ترین مواد تشکیل دهنده سالاده، بقیه مواد رو با توجه به سلیقه خودتون میتونید کم و زیاد و حذفش کنید یا هر موادی که دوست دارید بهش اضافه کنید، مثلا بعضی از افراد که رژیم دارن از مرغ و سس رژیمی و لوبیا و تن ماهی استفاده میکنن.
نظرات: 2 مشاهده