طرز تهیه کیک شکلاتی خیس با روکش شکلاتی برای 6 تا 8 نفر در فر-اسفنجی مجلسی

مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی خیس با روکش شکلاتی برای 6 تا 8 نفر مجلسی با پف زیاد

آرد 2 و نیم لیوان دسته دار فرانسوی
شیر ولرم 3 لیوان دسته دار فرانسوی
تخم مرغ 3 عدد درشت
خامه قنادی 150 الی 200 گرم
پودر کاکائو 5 ق غ
روغن مایع نصف لیوان دسته دار فرانسوی
شکر 1 لیوان + دو سوم لیوان دسته دار فرانسوی
بیکینگ پودر 2 ق چ
شکلات تخته ای یا سکه ای 100 الی 120 گرم
وانیل نصف ق چ
طرز تهیه کیک باقلوا شربتی دستور تهیه کیک اسفنجی برای 10 تا 12 نفر-با پف زیاد-‘کیک پایه تولد’ و خامه کشی

چطور برای 6 تا 8 نفر کیک شکلاتی خیس مجلسی با پف زیاد درست کنم؟- آموزش مرحله به مرحله

  1. در اولین مرحله از طرز تهیه کیک شکلاتی خیس با روکش شکلاتی ابتدا سس شکلاتی رو درست کنید، برای اینکار 1 لیوان شیر، 2 قاشق پودرکاکائو و 4 قاشق شکر رو داخل یک کاسه بریزید و با هم مخوط کنید تا سس شکلاتی آماده بشه، سس که یکدست شد کاسه رو بذارید کنار و کیک رو درست کنید.
  2. تخم مرغ ها رو داخل کاسه ای بشکنید و وانیل رو بهش اضافه کنید، بعد 1 دقیقه با دور کند همزن هم بزنید، بعد شکر رو اضافه کنید و مخلوط رو با دور تند همزن تا زمانی که کرم رنگ و کشدار بشه هم بزنید، حدودا 5 الی 7 دقیقه.
  3. بعد شیر و روغن رو اضافه کنید و 1 دقیقه هم بزنید، بعد پودر کاکائو، آرد و بیکینگ پودر رو با هم مخلوط کنید و در چند مرحله و کم کم به بقیه مواد اضافه کنید و هربار با لیسک به صورت دورانی مایه کیک رو هم بزنید تا یکدست بشه.
  4. زمانی که مایه کیک یکدست و یکنواخت شد قالبتون رو چرب کنید، اگر از قالب تفلون استفاده کردید فقط چرب کنید اما اگر از پیرکس یا قالب گالوانیزه و آلومینیومی استفاده میکنید حتما اول داخل قالب رو چرب کنید بعد داخلش کمی آرد بریزید و قالب رو تکون بدین تا آرد به همه جای قالب بچسبه، بعد قالب رو برگردونید تا آردهای اضافیش بریزه.
  5. وقتی قالب رو آماده کردید مایه کیک رو داخلش بریزید و قالب رو سه چهار بار بزنید به زمین یا روی میز تا مایه کیک یکدست ته نشین بشه، بعد قالب رو توی فر بذارید و با دمای 175 درجه و مدت زمان 40 تا 50 دقیقه صبر کنید تا کیک بپزه.
  6. بعد از 40 دقیقه کیک رو با سیخ چوبی تست کنید اگر مایه کیک بهش نچسبید کیک حاضره، اما اگر چسبید 5 الی 10 دقیقه هم زمان بدین تا کامل بپزه، زمانی که کیک کاملا پخت قالب رو از فر دربیارید و بعد از 10 دقیقه کیک رو از قالب دربیارید.
  7. بعد از 10 دقیقه کیک رو به قالب برگردونید و روی کیک رو با سیخ چوبی سوراخ سوراخ کنید و سس شکلاتی رو روی کیک بریزید، قالب رو تکون بدین تا سس به همه جای کیک برسه و جذب کیک بشه، خامه قنادی رو داخل یک کاسه بریزید و روی بخار کتری بذارید تا گرم و شل بشه.
  8. بعد خامه رو از روی بخار کتری بردارید و شکلات تخته ای رو تکه تکه کنید و داخل خامه بریزید و هم بزنید تا شکلات تخته ای ها آب بشن و با خامه یکدست بشن، بعد کیک رو از داخل قالب دربیارید و یا با قیف یا با قاشق روی کیک رو با این سس شکلاتی روکش کنید و با هرچی دوست دارید تزیین و نوش جان کنید.
دستور تهیه کیک خیس براونی شکلاتی کافی شاپی برای 6 الی 8 نفر کیک زردآلو با ماست بدون شیر بدون همزن داخل فر و بدون فر برای 4 تا 6 نفر

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی با گردو

برای درست کردن کیک شکلاتی با گردو همه مراحل مثل دستور بالاس، فقط به اندازه دلخواه گردوی خرد شده رو توی مقدار کمی آرد بریزید و مخلوط کنید بعد داخل مایه کیک بریزید. نکات ریز و فوت و فن مهم تهیه کیک شکلاتی خیس مجلسی با پف زیاد برای 6 تا 8 نفر طرز تهیه کیک شکلاتی ساده و فوری-کیک شکلاتی فوق العاده خوشمزه-کیک شکلاتی اسفنجی-طرز تهیه کیک شکلاتی رستورانی

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی کشمشی

برای درست کردن کیک شکلاتی کشمشی مقداری کشمش پلویی رو داخل 1 قاشق آرد بریزید و مخلوط کنید، بعد داخل مایه کیک بریزید و هم بزنید. طرز تهیه کیک پرتقالی خیس برای 6 الی 8 نفر طرز تهیه کیک توت فرنگی

نکات ریز و فوت و فن مهم تهیه کیک شکلاتی خیس مجلسی با پف زیاد برای 6 تا 8 نفر

  • آرد، بیکینگ پودر و پودرکاکائو رو حتما الک کنید، چون اگه الک نکنید احتمال داره آرد گوله گوله بشه و کیک هم خوب پف نکنه.
  • در تمام مراحل هم زدن مواد کیک، دیواره های کاسه رو با لیسک دورگیری کنید و بیارید وسط کاسه تا همه مواد یکدست مخلوط بشن.
  • همیشه برای پخت انواع کیک باید قالبی رو انتخاب کنید که بعد از ریختن مایه کیک، یک سوم قالب خالی بمونه تا جا برای پف کیک باقی بمونه.
  • فر رو حتما 15 دقیقه با دمای 180 درجه بذارید تا داغ بشه، اگر دمای فر کم باشه کیک خوب پف نمیکنه.
  • تا 35 الی 40 دقیقه اول پخت، درب فر را به هیچ عنوان باز نکنید، زیرا علاوه بر خوابیدن پف کیک، هوای گرم داخل فر خارج و باعث تغییر در دمای پخت می شود..
  • تخم مرغ ها را ابتدا با دور کند، بعد با دور تند هم بزنید.
  • تخم مرغ ها و شیر رو نیم ساعت توی دمای اتاق قرار بدین تا از اون سردی خارج بشه. منظور از شیر ولرم همینه که توی دمای اتاق گرم بشه.
  • برای خوشمزه تر شدن و تزیین مجلسی کیک خیس، روی آن را با میوه هایی مثل توت فرنگی، گیلاس، حلقه های موز، ترافل های رنگی و اسمارتیز تزیین کنید.
  • بخاطر داشته باشید سس را زمانی روی کیک باید بریزید که کیک خنک شده، چون اگه کیک گرم باشه و سس رو بریزید کیک خمیر میشه.
  • اگر دانه های شکر رو در مایه کیک کامل حل نکنید روی کیک شما ترد و شکننده خواهد شد.
  • دمای فر در پختن کیک خیلی مهمه، اگر دما زیاد باشه کیک پف نمیکنه و بدون اینکه کامل بپزه زود میسوزه و اگر دما کم باشه کیک پف میکنه ولی به مرور پفش رو از دست میده و سفت و خشک میشه.
  • هیچ گاه کیک را تا داغ است از قالب جدا نکنید چون احتمال دارد خرد شود.
  • معمولا در زمان پخت کیک بعد از اینکه کیک رو برش میزنیم حباب هایی بزرگ داخل کیک ایجاد میشه که شکل ظاهری کیک رو بد میکنه که علتش اینه که وقتی مایه کیک رو داخل قالب میریزیم هوا وارد مایه کیک میشه، برای جلوگیری از این کار بعد از اینکه مایه کیک را داخل قالب ریختید قالب رو چند بار روی میز و یا زمین بکوبید تا همه مواد یکدست ته نشین شوند.
  • مقدار بیکینگ پودر را همیشه دقیق اندازه گیری کنید. مقدار زیاد بکینگ پودر و همچنین جوش شیرین یکی از دلایل ترک خوردن کیک می باشد.
  • مقدار دقیق شکر به کیفیت پودر کاکائو بستگی داره اگر پودر کاکائوتون خیلی غلیظ بود یا از مقدار پودر کاکائو کم کنید یا شکر رو کمی اضافه کنید تا کیکتون تلخ نشه، البته یکبار درست کنید شاید شما هم مثل من از مزه کیک تلخ خوشتون بیاد. البته هرچه پودر کاکائو تیره تر و با کیفیت تر باشه کیک خوشرنگ تر و خوشمزه تری خواهید داشت.
  • بعد از اضافه کردن آرد، مخلوط رو زیاد هم نزنید تا پف کیک گرفته نشه.
  • اگر همزن برقی نداشتید از همزن دستی هم میتونید استفاده کنید فقط تمام مراحل رو مثل دستور بالا انجام بدید، البته زمان هم زدن با همزن دستی بیشتر میشه.
  • مایه کیک نه خیلی شل باشه و نه خیلی سفت، اگر خیلی شل بود مقدار کمی آرد الک کنید و اضافه کنید و اگر خیلی سفت بود مقدار کمی شیر اضافه کنید.
  • برای اینکه گردو ها و کشمش ها کف قالب نرن و ته نشین نشن حتما با آرد مخلوط کنید.
  • معمولا دمای فر ها با هم فرق دارد و زمان دقیق پختن کیک بستگی به حرارت دمای فر و ضخامت قالب شما دارد، بنابراین بعد از 35 تا 40 دقیقه یک خلال دندان داخل کیک فرو کنید و اگر مواد کیک به خلال دندان نچسبید یعنی کیک شما حاضر است، باید 1 بار کیک رو بپزید تا زمان دقیق و اندازه درجه حرارت کاملا دستتون بیاد.
  • بیکینگ پودر باعث پف کردن کیک میشه پس اگر بیکینگ پودر با آرد و بقیه موادخوب مخلوط و یکدست نشه کیک نامیزان پف میکنه.
  • با این مقدار مواد میشه کیک شکلاتی خیس با روکش شکلاتی برای 6 تا 8 نفر درست کرد، برای تعداد بیشتر مقدار مواد رو ضرب کنید و برای تعداد کمتر مقدار مواد رو تقسیم کنید.
کیک شکلاتی خیس با روکش شکلاتی با خامه-دستور کیک شکلاتی ساده خیس طرز تهیه "کیک شکلاتی خیس با روکش شکلاتی" برای 6 تا 8 نفر در فر-طرز تهیه کیک شکلاتی خیس-طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی با پف زیاد
نظرات: 0 مشاهده