طرز تهیه "حلوای شیر خشک عربی کشدار" با طعم سوهان برای 8 تا 10 نفر-نکات مهم حلوای عربی

تا حالا حلوا عربی خوردید؟ اگر جوابتون نه هستش پیشنهاد میکنم یکبار درست کنید و مزش رو امتحان کنید، مطمئنم از طعمش لذت خواهید برد، به قدری این حلوا معرکه و خوشمزست که حد نداره، درضمن بافت خیلی لطیفی هم داره، حلوای عربی رسپی های مختلفی داره که ما توی این مطلب یکی از راحت ترین روشهای طرز تهیه و نکات مهم خوشمزه ترین حلوای شیر خشک مجلسی برای 8 تا 10 نفر رو براتون گذاشتیم که امیدوارم توی خونه درست کنید و کنار عزیزانتون از خوردنش لذت ببرید. در ضمن با اضافه کردن مواد اولیش میتونید توی حجم بیشتر برای مراسم ختم، سفره افطار و نذری دادن هم درستش کنید.

مواد لازم برای تهیه حلوای عربی کشدار با شیر خشک و نشاسته برای 8 تا 10 نفر-با طعم سوهان

شیر خشک 1 لیوان
نشاسته ذرت 1 لیوان
شکر 2 لیوان
آرد گندم (آرد سفید قنادی) 1 لیوان
پودر هل 1 ق چ
گلاب 3 قاشق غذا خوری
آب یک و نیم لیوان
مخلوط روغن مایع و روغن جامد تقریبا 1 لیوان
کره 100 گرم
زعفران دم کرده 3 قاشق غذاخوری
مواد لازم و طرز تهیه “حلوا نذری برای 150 و 200 و 250 نفر مواد لازم و طرز تهیه “حلوای زنجبیلی تبریز”-با آرد گندم-برای 6 تا 10 نفر

طرز تهیه شربت حلوا

شکر و آب رو بریزید داخل قابلمه و روی حرارت ملایم بذارید تا شکر کاملا حل بشه، زمانی که شکر حل شد و آب از کناره ها خواست شروع به جوشیدن کنه گلاب، پودر هل و زعفران رو اضافه کنید و هم بزنید و حرارت رو خاموش کنید، نیاز نیست شربت بجوشه و غلیظ بشه، همین که شکر داخل آب حل بشه کافیه، وقتی حرارت رو خاموش کردین اجازه بدین تا شربت توی دمای اتاق خنک بشه.

آموزش مرحله به مرحله و طرز تهیه حلوا عربی با شیر خشک برای 8 تا 10 نفر-کشدار با طعم سوهان

  • در اولین مرحله از طرز تهیه حلوای شیرخشک عربی با طعم سوهان ابتدا آرد سفید رو داخل تابه ای برزید و روی حرارت ملایم (مابین حرارت کم و متوسط) تفت بدین تا رنگ آرد از سفیدِ روشن به سفیدِ کِدِر تغییر پیدا کنه.
  • بعد نشاسته ذرت رو اضافه کنید و 10 دقیقه با آرد سفید تفت بدین، بعد شیر خشک رو اضافه کنید و 5 دقیقه با حرارت کم مرتب هم بزنید وگرنه شیر خشک میسوزه بعد مخلوط آرد و شیر خشک رو داخل یه کاسه الک کنیید و بذارید کنار.
  • روغن و کره رو بریزید داخل همون تابه و بذارید با حرارت ملایم تا کره کاملا آب بشه و روغن کمی گرم بشه، وقتی مخلوط روغن و کره بحالت روان دراومد مخلوط آرد رو کم کم داخل روغن الک کنید و مدام تفت بدین تا با روغن مخلوط بشه و گوله گوله نشه.
  • وقتی آرد و روغن با هم ترکیب شدن تابه رو از روی حرارت بردارید و بذارید کمی از داغی بیفته بعد شربت رو کم کم و در چند مرحله اضافه کنید و مرتب و تندتند هم بزنید تا شربت کاملا به خورده آرد بره، وقتی همه شربت رو ریختید و مایه رو یکدست کردید.
  • تابه رو دوباره روی حرارت ملایم بذارید و چند دقیقه هم تفت بدین تا حلوا کاملا وسط تابه جمع بشه، نذارید حلوا سفت بشه، وقتی به غلظت دلخواهتون رسید تابه رو از روی حرارت بردارید و حلوا رو داخل ظرف سرو بریزید و با پودر گل محمدی، پودر پسته، خلال یا پرک بادام تزیین کنید.
علت گلوله شدن شیر خشک در حلوا-حلوا عربی با شیر خشک-حلوای عربی مخصوص طرز تهیه حلوا عربی کشدار-طرز تهیه حلوا عربی با شیر خشک و نشاسته ذرت برای 8 تا 10 نفر-طرز تهیه حلوا عربی با طعم سوهان طرز تهیه حلوای شیر برای 2 نفر طرز تهیه حلوا زعفرانی با آرد گندم برای 2 تا 4 نفر

فوت و فن مهم و نکات حلوای عربی کشدار با شیر خشک و نشاسته برای 8 تا 10 نفر با طعم سوهان

  1. معیار اندازه گیری لیوان دسته دار فرانسوی هستش.
  2. کره و روغن جامد رو بذارید بیرون از یخچال تا در دمای محیط نرم بشن.
  3. شیر خشک رو از لوازم قنادی فروشی ها تهیه کنید.
  4. رنگ حلوا بستگی به سلیقه خودتون داره هر چقدر بیشتر تفت بدید رنگ حلواتون تیره تر میشه.
  5. آرد، نشاسته ذرت و شیر خشک رو حتما الک کنید تا هم کیفیت حلواتون عالی بشه هم گوله گوله نشه.
  6. شیر خشک نباید شور باشه میتونید از مارک نیدو استفاده کنید (من خودم امتحان نکردم) یا اگه از لوازم قنادی تهیه میکنید حتما بگید برای حلوا میخواید که شور نباشه.
  7. اگر دیدید حلواتون روش روغن داده با دستمال کاغذی روغنشو بگیرید.
  8. آرد نشاسته ذرت رو میتونید حذف کنید و به جاش به همون اندازه آرد سفید اضافه کنید.
  9. شیر خشک رو نباید حذف کنید، چون یکی از اصلی ترین مواد لازم حلوا عربی کشدار ، شیر خشک هستش.
  10. موقع تفت دادن آرد حتما حرارت باید ملایم باشه و مدام دیواره های تابه رو بیارید وسط تا یکدست تفت بخوره و حتما مدام با کفِ کفگیر آرد رو فشار بدین تا هیچ گوله ای توش نباشه.
  11. شیر خشک رو در مرحله آخر اضافه کنید و فقط 4 الی 5 دقیقه با حرارت خیلی کم و تند تند تفت بدین تا نسوزه.
  12. اگر طعم روغن حیوانی رو دوست داشته باشید میتونید مقداری از روغن جامد رو کم کنید و بجاش از روغن حیوانی استفاده کنید.
  13. چاشنی و طعم دهنده اصلی حلوا عربی ، هل هستش پس از گلاب و زعفران کمتری استفاده کنید، در ضمن از دارچین و زنجبیل هم استفاده نکنید.
  14. بجای پودر هل از خوده هل یا عرق و اسانسش هم میتونید استفاده کنید.
  15. حلوای عربی بخاطر کشدار بودنش دیگه گهواره ای و سفت نباید بشه، پس هروقت شربت به خورده آرد رفت و حلوا وسط تابه جمع شد دیگه آمادست.
  16. غلظت حلوای عربی باید مثل مایه سوهان رقیق و روان باشه، چون بعد از خنک شدن سفت تر هم میشه پس باید تا شل هست شعله رو خاموش کنید.
  17. اگر مزه کره رو دوست ندارید میتونید بجای کره، به همون اندازه مخلوط روغن جامد و روغن مایع رو به آرد اضافه کنید.
  18. میزان شکر رو بستگی به ذائقتون میتونید کم یا زیادش کنید، وقتی شربت آماده شد کمی ازش مزه کنید ببینید به اندازه دلخواه شیرین هست یا نه، اگر نبود مقداری شکر اضافه کنید و تا گرم هستش داخلش حل کنید.
  19. برای تفت دادن آرد از یک کفگیر چوبی استفاده کنید و هر جا احساس کردین آرد گوله شده با کف کفگیر گوله رو باز کنید.
  20. اگر بعد از اضافه کردن شربت، آرد گوله شد، با گوشتکوب برقی گوله های آرد رو باز کنید و یا اگر کوشتکوب برقی ندارید مخلوط رو از صافی رد کنید تا گوله ها داخل صافی بمونن و بعد با قاشق گوله ها رو باز کنید و به مخلوط اضافه کنید بعد روی حرارت بذارید.
  21. تركيب كره و روغن باید در حدی باشه كه آرد داخل روغن روان باشه، پس اگر بعد از مخلوط کردن آرد و روغن، مایه حلوا سفت شد مقدار کمی روغن بهش اضافه کنید تا کاملا روان بشه، البته خیلی زیاد اضافه نکنید چون بعد از اضافه کردن شربت، حلوا روغن پس میده.
  22. بعد از ریختن شربت اگر احساس کردین حلوا سفت شده و بازم نیاز به آب داره مقداری بهش آب جوش اضافه کنید.
  23. برای درست کردن انواع حلوا سعی کنید از ترکیب روغن جامد، روغن مایع و کره با هم استفاده کنید، کره باعث میشه حلوا نرم و لطیف بشه، روغن مایع باعث براق شدن و روان تر شدن حلوا میشه، روغن جامد برای پوک شدن حلوا خوبه.
  24. میتونید حلوا رو توی نون لواش هم لقمه کنید و توی مراسم نذری پخش کنید.
  25. با این مقدار مواد میتونید برای 8 تا 10 نفر حلوای شیر خشک عربی کشدار با طعم سوهان درست کنید، برای تعداد بیشتر مقدار مواد رو ضرب و برای تعداد کمتر میزان مواد رو تقسیم کنید.

بهترین آرد برای پخت حلوا چه آردیه؟-نکته مهم در مورد انتخاب آرد حلوا

بهترین آرد برای تهیه حلوا آرد سبوس داره، آرد سبوس دار مثل آردی که برای تهیه نان سنگک استفاده می‌شود، اما اگر فقط از آرد سبوس دار استفاده کنید رنگ حلوا تیره می‌شه.برای همین در تهیه حلوا از ترکیب آرد سفید قنادی (سه صفر) و آرد سبوس دار با هم استفاده کنید، وقتی فقط از آرد سبوس دار استفاده کنید به روغن و شربت بیشتری احتیاج خواهید داشت. آرد سفید قنادی (سه صفر) طعم حلوا را بهتر می کنه اما آرد سنگگ حلوا را مقوی تر می کند پس به دلخواه می توانید از هر نوع آردی که دوست دارید استفاده کنید، البته برای پخت انواع شیرینی و دسر معمولا فقط از آرد سفید استفاده میکنن. حلوا زعفرانی مجلسی برای ۲۰ تا ۳۰ نفر برای نذری و مراسم ختم چطور برای 10 تا 15 نفر حلوای زعفرانی با آرد گندم درست کنم؟

آموزش تهیه حلوای ویفری برای نذری دادن و مراسم ختم

یک ورق نان میکادو رو روی یه سینی بذارید بعد مقداری از حلوای داغ رو روی نان میکادو پهن کنید سپس یک ورق نان میکادو روی آن قرار دهید دوباره همین کار را تکرار کنید نهایتاً باید 2 لایه حلوا و 3 لایه نان روی هم قرار بگیرد البته می‌توانید فقط از 2 لایه نان استفاده کنید تا حلوا با قطر بیشتری بین نان‌ها قرار بگیرد، بعد از اتمام کار، نان میکادو ها رو بپوشونید که خشک نشن و به مدت 2 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سفت شوند بعد با کمک چاقوی اره‌ای تیز برش‌ های یکسان بزنید و با شکلات آب شده و پودر پسته یا ترافل های رنگی و یا با پودر نارگیل روی میکادو ها رو تزیین کنید. طرز تهیه حلوا نذری برای 50 تا 100 نفر طرز تهیه حلوای شیر زعفرانی با آرد گندم برای 4 نفر

طرز تهیه حلوای رولی برای مراسم ختم و نذری-نحوه درست کردن حلوای رولی با نان میکادو

برای اینکه حلوای مجلسی و شیک تری توی مراسم ختم یا برای نذری هاتون داشه باشید، حلوا رو به شکل رولی با نان میکادو سرو کنید. برای اینکار یک پلاستیک فریزر رو از وسط نصف کنید و روی یک سینی بزرگ بذارید و نان میکادو رو بذارید روی پلاستیک و مقداری آب و گلاب رو مخلوط کنید و روی نان میکادو اسپری کنید بعد مقداری از حلوا رو تا گرمه روی نان میکادو بریزید و روی سطح نان میکادو به صورت یکنواخت پخش کنید، باید سرعت عملتون بالا باشه. زمانی که حلوا رو کامل روی نون میکادو پخش کردین با کمک همون پلاستیک که زیرش گذاشتین نون رو آروم و با دقت رول کنید و رول حلوا رو داخل سلفون بپیچید و توی دمای اتاق به مدت 4 الی 5 ساعت بذارید بمونه تا نون ها کاملا نرم بشن و حلوا به نون بچسبه. سپس رول ها رو با یک چاقوی تیز و تمیز برش بزنید بعد یا همون موقع سرو کنید یا روشون رو بپوشونید و بذارید داخل یخچال و بعدا سرو کنید. آش رشته نذری برای 100 نفر+میزان دقیق مواد و سبزی چطور برای 40 تا 50 نفر شله زرد نذری مجلسی درست کنم؟

تفاوت آرد ذرت با نشاسته ذرت

آرد ذرت تهیه شده از آسیاب کردن دانه ذرت خشک و خام، اما نشاسته ذرت طی فرآیندی از ذرت‌ها استخراج می‌شود. نشاسته ذرت بافتی بسیار نرم و لطیف دارد و برای درست گ، اما آرد آن زیاد نرم نیست. رنگ نشاسته ذرت سفید است، اما رنگ آرد ذرت به رنگ نوع دانه ذرت بستگی دارد و می‌تواند رنگ زرد از روشن تا تیره باشد، نوع متداولش رنگ زرد هستش. نشاسته ذرت کاربرد‌های متعددی دارد اما استفاده از آرد ذرت در مقایسه با نشاسته ذرت کمتر است. در دستورات شیرینی عموما از نشاسته ذرت استفاده می شود که گاهی آرد ذرت می نویسند، ولی منظور همان نشاسته ذرت است.
نظرات: 2 مشاهده