در این مطلب در مورد خصوصیات شخصیت INTJ توضیح داده خواهد شد. برای تعیین تیپ شخصیت خودتان می توانید تست MBTI را به صورت رایگان و آنلاین در همین سایت انجام دهید.

خصوصیات شخصیتی تیپ INTJ یا معمار

ممکن است خودتان هم بخوبی بدانید که شخصیتی مانند شما بسیار کم پیدا می شود. تقریبا 2% از جمعیت جهان شخصیتی مانند شما دارند و این تیپ شخصیتی در بین مردان بسیار بیشتر از زنان است  .تقریبا به همین دلیل است که همیشه احساس می کنید کسی وجود ندارد که بتواند احساسات شما را درک کند و با شما همفکر باشد. شما فردی کنجکاو ، با اراده ولی گاهی گوشه گیر هستید. شما سعی می کنید انرژی خودتان را برای مسائل بیهوده هدر ندهید. یکی از دلایل گوشه گیر بودن شما این است که نمی توانید در بین اطرافیانتان کسی را پیدا کنید که با ویژگی های شخصیتی شما هماهنگی داشته باشد.  شخصیت INTJ – خصوصیات – ازدواج – شغل مناسب و … شخصیت INTJ – خصوصیات – ازدواج – شغل مناسب و …

ویژگی های مثبت و خوب تیپ INTJ یا معمار

شما دوست ندارید در کانون توجه دیگران باشید . اکثرا تمایل دارید که کارهای بزرگ را به صورت «چراغ خاموش» انجام دهید.

ذهنی قوی ، تخیلی نامحدود و نقشه های موذیانه ای دارید

شما به قدرت مغز و ذهن خودتان افتخار می کنید و از هر فرصتی استفاده می کنید تا دانش و دانسته های خودتان را بیشتر کنید تا بتوانید پیشرفت بهتر و بیشتری داشته باشید . ولی این قدرت ذهن و تفکر باعث نمی شود که اعتقاداتی خشک و غیر قابل تغییر داشته باشید . شما بسیار کنجکاو هستید و همیشه سعی می کنید به مسائل مختلف از زوایای گوناگونی نگاه کرده و روش ها و راه حل های متفاوتی برای رفع مشکلات پیدا کنید. شما بسیار خلاق هستید و همیشه برای مشکلات برنامه ریزی نشده راه حل های جالبی پیدا می کنید .
ویژگی های مثبت و خوب تیپ INTJ یا معمار

اعتماد به نفس بالایی دارید

کسانی که تیپ شخصیتی INTJ یا معمار دارند معمولا به دانسته ها و توانایی های خودشان اعتماد و اعتقاد زیادی دارند. شما زمانی که تصمیم به انجام کاری بگیرید و اعتقاد پیدا کنید که می توانید آن کار را انجام دهید ، هیچ کس و هیچ چیز نمی تواند در این راه جلوی شما را بگیرد. در مسیر موفقیت معمولا به پیشنهادات و راهنمایی های دیگران نیز گوش می کنید و سعی می کنید انعطاف پذیر عمل کنید. در هر صورت حتی گوش کردن شما به حرف های دیگران نیز در مسیر موفق شدن در آن هدف است و کسی نمی تواند شما را از ادامه راه منصرف کند .

مستقل هستید

این استقلال شما می تواند به دلیل اعتماد به نفس بالایتان باشد. شما برای انجام کارهای مختلف ، توانایی لازم را در خود ایجاد می کنید و بسیار مهم  است که مسئولیت کارهایی که انجام داده اید را می پذیرید . هیچگاه از زیر بار مسئولیت اشتباهاتتان شانه خالی نمی کنید.

زیاد کار می کنید و برای رسیدن به هدفتان مسمم هستید

اگر چیزی یا هدفی نظر شما را جلب کرده باشد هیچ ترسی از سختی های راه و یا کار کردن در ساعت های طولانی ندارید .شما برای رسیدن به هدفتان به شدت و با تمام توان کار می کنید . اگر وظیفه ای به عهده شما گذاشته شود سعی می کنید آن را در سریع ترین زمان و با بهترین شکل انجام دهید.

متعصب نیستید

شما ذهن باز و اعتقاداتی منعطف دارید . در صورتی که کسی بتواند در مسئله ای با استدلال های درست شما را قانع کند ، به راحتی اعتقاد خود را تغییر داده و از نظر او استقبال می کنید. دقیقا به همین دلیل است که کسانی که تیپ شخصیتی INTJ یا معمار دارند ، به راحتی می توانند در محیط های کاری جدید و یا حتی در کشورهای دیگر ، با قوانین و مقررات جدید به راحتی هماهنگ شوند.

همه فن حریف هستید

شما تقریبا می توانید هر کاری را که به آن علاقه داشته باشید یاد بگیرید . احساس می کنید هیچ محدودیتی در این مورد ندارید و کاری در دنیا وجود ندارد که نتوانید از عهده از بر بیایید. شما معمولا دوست دارید فقط و فقط شغل مورد علاقه تان را انجام دهید و از انجام اجباری هر کاری متنفرید . شغل هایی که نیاز به طراحی و خلق چیزی داشه باشند برای شما بسیار جذاب و دلنشین هستند.

ویژگی های منفی و نقاط ضعف تیپ INTJ یا معمار

ویژگی های شخصیتی شما گاهی باعث می شود که در روابط اجتماعی مشکلاتی داشته باشید . شما به دلیل هوش زیاد و اعتماد بنفس بالایی که دارید در انجام کارهای گروهی دچار مشکل می شوید. شما به راحتی و مدام در حال تغییر استراتژی های زندگیتان هستید و این کار می تواند نظم سازمانی در زمان همکاری با دیگران را دچار مشکل کند.

مغرور و کله شق هستید

اعتماد به نفس بالایی دارید و مدام روش ها و ایده های مختلف و متفاوتی به ذهنتان می رسد .شما به راحتی می توانید در مقابل نظرات مخالفی که از نظر شما درست نیستند جبهه گیری کنید. فقط و فقط به نظراتی که فکر می کنید درست هستند توجه می کنید و برای سایر نظرات ارزشی قائل نیستید در حالی که ممکن است بسیار درست باشند.
ویژگی های منفی و نقاط ضعف تیپ INTJ یا معمار

خوب قضاوت نمی کنید و داور خوبی نیستید

شما چنان به تفکرات و دانسته های خودتان مطمئن هستید که این اعتماد در بسیاری از موارد ، قضاوت های شما را تحت تاثیر قرار می دهد .در بسیاری از موارد شما با دانستن میزان کمی از موضوع ، در مورد تمام آن موضوع نتیجه گیری کرده و سریعا تصمیم گیری می کنید و علاقه ای به شنیدن ادامه آن و دانستن جزئیات موضوع ندارید. همین امر باعث می شود که تصمیم گیری های غلط زیادی داشته باشید و نتوانید درست قضاوت کنید.

مو را از ماست بیرون می کشید

شما در روابط فردی و اجتماعی خودتان بسیار حساس هستید و به تمام اعلائم و نشانه های رفتاری طرف مقابلتان توجه کرده و معمولا ایرادی پیدا می کنید. به همین دلیل است که تعداد دوستان صمیمی شما که به آنها واقعا اعتماد داشته باشید بسیار کم است .

با قوانین خشک مشکل دارید

شما نمی توانید در محیط ها و شغل هایی که قوانین بسیار خشک دارند ، زیاد دوام بیاورید . شما نیاز دارید که ایده ها و فکرهای جدیدی که به ذهنتان می رسد را بدون مزاحمت و دردسر ، سریعا اجرا کنید.

عاشق های خوبی نیستید

مخصوصا اگر مرد باشید به سختی می توانید زنی را پیدا کنید که با معیارهای شما هم خوانی داشته باشد . شما برای برقراری ارتباط عاشقانه دچار مشکل هستید و به راحتی نمی توانید به کسی پیشنهاد دوستی بدهید. روابط عاشقانه شما معمولا زیاد طولانی نمی شوند و بیشتر ماههای سال را به تنهایی و در تجرد سپری می کنید.البته خودتان بسیار تمایل دارید که رابطه عاشقانه شما بسیار طولانی مدت باشد ولی طرف مقابل شما معمولا نمی تواند رفتار شما را تحمل کند. شما این توانایی را دارید که بدون حرف زدن با کسی او را به خودتان جذب کنید .شروع کننده اکثر روابط عاشقانه شما ، طرف مقابل بوده است و نه شما.

روابط عاشقانه و ازدواج تیپ INTJ یا معمار

شما در برقراری هرگونه رابطه عاشقانه شدیدا احتیاط می کنید و اعتقاد دارید که این احتیاط می تواند شما را از خطرهای بعدی حفظ کند. شما برای هرگونه رابطه عاشقانه برنامه ریزی دقیق دارید. شما دوست دارید رابطه ای طولانی مدت و به دور از اختلاف و ناراحتی داشته باشید .ولی متاسفانه ویژگی های شخصیتی شما به شکلی است که به راحتی نمی توانید فرد مورد علاقه تان را پیدا کنید. شما بسیار روشنفکر هستید و می توانید خواسته ها و ویژگی های شخصیت مد نظرتان برای طرف مقابل را مدام پرورش داده و بهتر کنید. حتی اگر طرف مقابلتان را واقعا دوست داشته باشید می توانید از بسیاری از خواسته های خودتان چشم پوشی کرده و با او کاملا هماهنگ شوید.

مستقیما سر اصل مطلب می روید

اصولا شما اعتقادی به زمینه چینی و سایر سوسول بازی های متداول ندارید. شما زمانی که می خواهید با کسی آشنا شوید ، هدف کاملا مشخصی دارید و هیچگاه بدون هدف به کسی نزدیک نمی شوید. برای آشنایی با جنس مخالف معمولا صادقانه و بدون مقدمه چینی رفتار می کنید و با خود فرد به صورت مستقیم و کاملا روشن صحبت می کنید. البته این صداقت کلام شما ممکن است در اکثر اوقات منجر به دریافت جواب منفی شود ولی این جواب منفی برای شما اصلا مهم نیست . این روش دوستیابی کمی سخت و گاهی ناراحت کننده است ولی شما به هیچ عنوان نمی توانید این ویژگی خودتان را تغییر دهید. به هیچ عنوان اهل متلک انداختن به جنس مخالف نیستید و دوست ندارید با این کار خودتان را در خطر شنیدن ناسزا قرار دهید چرا که اعتقاد دارید «ارتباط با جنس مخالف ارزش شنیدن ناسزا را ندارد».

سریعا به جنس مخالف بدبین می شوید

تیپ INTJ یا معمار در صورتی که مورد خیانت قرار بگیرد سریعا به تمام زن ها و یا مردها بدبین می شود. شما در صورتی که مورد خیانت قرار بگیرید معمولا نمی توانید آن را به راحتی فراموش کنید و در روابط بعدیتان این مورد را همیشه مد نظر می گیرید و نسبت به جنس مخالف شدیدا بدبین می شوید.

نمی توانید نقش یک عاشق را بازی کنید

کسانی که در تیپ INTJ یا معمار قرار دارند معمولا نمی توانند نقش یه فرد عاشق را بازی کنند .شما زمانی که می خواهید به همسر یا شریک زندگیتان عشق بورزید دچار مشکل می شوید و اصطلاحا «گند می زنید». ولی زمانی که خودتان هستید و هیچ تلاشی برای فیلم بازی کردن نمی کنید ، واقعا قابل تحسین بوده و عاشقانه رفتار می کنید. اگر می خواهید عشقتان را به همسرتان نشان دهید ، بهتر است خودتان باشید و با برنامه ریزی قبلی رفتار نکنید.

عشقتان را محدود نمی کنید

در صورتی که عشق شما بتواند اعتمادتان را جلب کند ، معمولا او را محدود نمی کنید و اجازه می دهید آزاد باشد .شما به راحتی می توانید رفتارها و حرف های او را تجزیه و تحیل کرده و تغییرات احتمالی رفتار او را متوجه شوید.

برای عشقتان ارزش قائل هستید

به دلیل اینکه دوست داید روابط عاشقانه طولانی مدت و سالمی داشته باشید معمولا در انتخاب خود شدیدا دقت می کنید .زمانی که عاشق شوید برای عشقتان ارزش قائل هستید و اجازه نمی دهید که مسائل پیش پا افتاده بتوانند لطمه ای به عشقتان وارد کنند. شما در ابراز عشق دچار مشکل هستید و نمی توانید خواسته ها و احساساتتان را به صورت کامل و واضح به طرف مقابل توضیح دهید.
اگر در دوراهی انتخاب بین احساس و منطق قرار گیرید معمولا عاقلانه رفتار کرده و راه منطقی تر را انتخاب می کنید.

دوستان و روابط اجتماعی

کسانی که تیپ INTJ یا معمار دارند معمولا در دوستیابی دچار مشکل می شوند چرا که نمی توانند کسی را پیدا کنند که در حد و اندازه های فکری و ذهنی خودشان باشد. شما مدام به دنبال کسی هستید که تفکرات و ذهنیاتی مانند شما داشته و بسیار باهوش باشد .کسانی که این ویژگی شخصیتی را ندارند از نظر شما بسیار کسل کننده و خسته کننده هستند. شما دوستان بسیار محدودی دارید و افراد بسیار کمی در اطراف شما وجود دارند که کاملا به آنها اعتماد داشته باشید. یکی دیگر از دلایلی که نمی خواهید دوست زیادی داشته باشد این است که می ترسید این دوستان ، آزادی ها و استقلال عمل شما را محدود کنند.
اگر کسی را پیدا کنید که با ویژگی های شخصیتی شما هماهنگ باشد ، شما یک دوست بینظیر برای او خواهید بود.

آیا تیپ INTJ یا معمار می تواند پدر یا مادر خوبی باشد ؟

تربیت کردن کودک برای شما بسیار سخت و چالش برانگیز است .تمام زندگی شما عبارت است از تحلیل و بررسی و تصمیم گیری های ذهنی و منطقی و این دقیقا همان چیزی است که کودکان کاری با آن ندارند . شما به خوبی نمی توانید رفتارها و حرف های کودکانه را درک کنید و تحمل کودک برای طولانی مدت برای شما سخت است . ولی شما یک ویژگی بسیار خوب دارید که ممکن است بتواند به شما در این راه کمک کند.
شما یک فرد متعهد هستید و اگر تصمیم به انجام کاری بگیرید مطمئنا آن را انجام خواهید داد. در مورد تربیت کودک نیز باید به هر طریقی که می توانید ، این انگیزه را برای خودتان ایجاد کنید.

زیاد اهل ابراز احساسات نیستید

از آنجایی که شما چندان تمایلی به ابراز احساسات ندارید ، این موضوع می تواند در مورد تربیت کودک برای شما دردسرساز شود .حتی بی احساس ترین کودکان نیز به محبت پدر و مادر نیاز دارند و شما مجبور هستید برای تربیت درست فرزند به او محبت کرده و احساساتتان را بروز دهید. شما در بیشتر موارد حوصله بچه را ندارید و در برخورد با کودکان ، سرد عمل می کنید ولی باید توجه داشته باشید که بچه شما در این مورد فرق دارد و مجبور هستید که کمی رفتارتان را تغییر دهید.

شما معتقد هستید که زندگی بهترین معلم است

شما اعتقاد دارید که بسیاری از دانسته های هر فردی فقط با تجربه به دست می آید ولی این مورد می تواند در تربیت فرزند برای شما مشکل ایجاد کند. شما ممکن است کودکتان را کاملا آزاد بگذارید و اجازه دهید تا همه چیز را تجربه کند. ولی این کار می تواند مسئولیت پذیری کودک را دچار مشکل کرده و مشکلات تربیتی ایجاد کند.

شغل مناسب برای تیپ INTJ یا معمار

هیچ تیپ شخصیت دیگری به اندازه شما توانایی انجام کارهای فنی ، سخت ، فکری و پیچیده را ندارد. شما به راحتی می توانید برای مشکلات پیچیده ، راه حل های مختلفی پیدا کنید. شما توانایی این را دارید که در مقابل پیچیده ترین کارها و مشکلات ، فکر خودتان را به موضوع اصلی متمرکز کرده و راه درست را پیدا کنید.
شما معمولا زمانی که در یک محیط شلوغ هستید ، به راحتی می توانید تمرکز کرده و صدایی را که مد نظرتان است ، از سایر صداها جدا کنید. باور ندارید ؟ همی حالا یک موسیقی برای خودتان پخش کنید . سعی کنید ریزترین صداهای موجود در آهنگ را بشنوید .به راحتی قادر به انجام این کار هستید و می توانید تمام آلات موسیقی مورد استفاده در این آهنگ را از هم جدا کنید.

نمی توانید کارها را مدام تکرار کنید

تیپ شخصیتی شما به شکلی هست که مناسب کارهایی که مدام تکرار می شوند نیستید . این کارهای شما را خسته و بیحوصله می کنند و احساس می کنید که استعداد شما در حال هدر رفتن است . برای مثال خیاطی کردن و کار با چرخ خیاطی به هیچ عنوان مناسب شما نیست ولی می توانید به عنوان طراح لباس به خوبی کار کنید و موفق شوید.

دوست دارید تنها کار کنید

ویژگی های شخصیتی شما به شکلی است که دوست دارید به تنهایی کار کنید و یا در بدترین حالت ، در گروه های بسیار کوچک همکاری داشته باشید. شما احساس می کنید که داشتن همکار می تواند باعث ایجاد مزاحمت برای شما شود. آنها مدام در کار شما فضولی می کنند و کنجکاوی های انها وقت شما را هدر می دهد. شما معمولا مدیرهای خوبی نیستید و نمی توانید به عنوان یک رهبر ، مسئولیت هماهنگ کردن کارهای یک گروه را بر عهده بگیرید. شما دوست دارید برای خودتان کار کنید و نه به کسی دستور بدهید و نه از کسی دستور بگیرید. شما در زمان انتخاب همکار و یا استخدام کسی به عنوان کارمند ، هیچگاه به مدارک تحصیلی و سوابق او توجهی نمی کنید. آن چیزی که برای شما مهم است ، توانایی های فعلی فرد است . اگر کسی به شما قول بدهد که کاری را که شما نیاز دارید ، به زودی یاد خواهد گرفت ، برایتان هیچ جذابیتی ندارد. مشکل بزرگی که دارید این است که دوست دارید تمام کارها را خودتان انجام دهید. شما شدیدا اعتقاد دارید که «هیچ کسی مثل خود من نمی تواند کارهای مهم من را بخوبی انجام دهد». چون برای انجام کارهای حساس و مهم معمولا به کسی اعتماد نمی کنید ، وقت بسیاری زیادی را صرف انجام کارهای مختلف می کنید و اوقات فراغت کمی دارید.

با مشتری رابطه خوبی ندارید

شما دوست دارید کارهایی را انجام دهید که مستقیما با مشتری رو در رو نشوید . شما به هیچ عنوان رابطه خوبی با شغل هایی که روزانه با مشتری های زیادی برخورد دارند ، ندارید. برای مثال کار کردن در پذیرش یک فست فود به هیچ عنوان مناسب شما نیست ولی کار کردن در آشپزخانه همان فست فود می تواند برایتان جذاب باشد.

کارهای خلاقانه مناسب شما

شما باید شغلی را انتخاب کنید که بتواند خلاقیت شما را شکوفا کند . شما دوست دارید چیزی بسازید و ایده هایتان را به واقعیت تبدیل کنید. برای مثال کار برنامه نویسی می تواند برای شما بسیار مناسب باشد. طراحی هر چیزی برایتان جالب است .

کارشناس های خوبی هستید

در صورتی که در یک اداره و یا سازمان به عنوان «بازرس» مشغول بکار شوید ، می توانید سریعا به موفقیت برسید. بازرس ها معمولا نیازی به کار گروهی ندارند و مستقل عمل می کنند. برای گرفتن نتایج مختلف ، بررسی های زیادی انجام داده و داده ها را تجزیه و تحلیل می کنند . این کارها دقیقا همان چیزی هستند که شما به آن نیاز دارید.

در شرایطی می توانید مدیر خوبی باشید

شما به هیچ عنوان نمی توانید به صورت مستقیم با کارمند سر و کله بزنید . هیچگاه حوصله جلسات طولانی مدت و بحث با شرکا و همکاران را ندارید . نمی توانید با مشتری ارتباط برقرار کنید.ولی اگر بتوانید این کارها را به فرد دیگری بسپارید و فقط نقش رهبر را در گروه داشته باشید می توانید رهبر توانمند و بسیار بزرگی شوید. شرایط باید طوری باشد که شما دستور صادر کنید و دیگرانی وجود داشته باشند که برای اجرای آن دستور ، با زیر دستان شما ارتباط برقرار کنند. شما فقط باید نقش هماهنگ کننده و ایده پرداز را داشته باشید و سایر کارها را به دیگران واگذار کنید. البته این کار برای شما راحت نیست چون ویژگی شخصیتی شما به گونه ای است که کارهای مهم را به دیگران واگذار نمی کنید.

افراد معروف و مشهوری که تیپ شخصیتی intj یا معمار دارند

1 – ایلان ریو ماسک (ELON REEVE MUSK)

  •  مهندس، مخترع و شخص نامی تجارت در صنایع پیشرفته آمریکایی و جزو ده شخصیت تأثیرگذار جهان است.
  • بنیان‌ گذار شرکت‌ هایی همچون تسلا موتورز، پی‌پال و اسپیس‌ اکس
  • ایلان ماسک به عنوان ۳۸ امین فرد قدرتمند جهان، ۱۵ امین ثروتمند در حوزهٔ تکنولوژی و ۱۰۰ امین میلیاردر جهان در سال ۲۰۱۵ شناخته شده‌ است
  • ایلان ماسک زندگی کاری خود را به تکنولوژی‌های فضایی و انرژی‌های جایگزین اختصاص داده‌است.

2 – کالین پاول (Colin Powell)

  • شصت و پنجمین وزیر خارجه آمریکا
  • رشتهٔ مدیریت کسب‌وکار در دانشگاه جرج واشینگتن
  • ۳۵ سال در ارتش آمریکا خدمت کرد
  • درجهٔ ژنرال چهار ستاره را کسب کرد
  • مدیریت ۳۸ بحران از جمله عملیات طوفان صحرا در جنگ خلیج فارس را بر عهده داشت

3 – کریستوفر ادوارد نولان (Christopher Edward Nolan)

  • یکی از مهمترین کارگردانان حال حاضر دنیا
  • آثار او تاکنون بیش از ۴ میلیارد دلار فروخته‌اند و ۲۶ نامزدی اسکار به دست آورده‌اند

4 – آرنولد آلویس شوارتزنگر (Arnold Alois Schwarzenegger)

  • مدل، تهیه‌کننده، کارگردان، تاجر، سرمایه‌گذار، نویسنده، سیاستمدار، بازیگر، فعال محیط زیست، پدید آور، ورزشکار و بدن‌ساز اتریشی ـآمریکایی، برنده جایزه گلدن گلوب
  • رکورد دار ۷ بار قهرمانی در مسابقات مستر المپیا
  • مجله تایم درلیستی با عنوان تایم ۱۰۰ او را دو بار در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۷ در فهرست صد شخصیت تأثیرگذار و بانفوذ جهان قرار داد

5 – ولادیمیر ولادیمیرویچ پوتین

  • رئیس‌جمهور فعلی روسیه
  • در راندن انواع و اقسام وسایل نقلیه مهارت دارد
  • جودوکاری ماهر است
  • زیردریایی هسته‌ای، هواپیما، لوکوموتیو و کامیونهای غول‌پیکر را نیز به تنهایی هدایت کرده‌است
  • پوتین در سال ۲۰۱۳ پس از اتمام دیدار از یک نمایشنامه اعلام نمود به صورت توافقی قصد طلاق گرفتن از لودمیلا پوتینا را دارد. آن‌ها ضمن اینکه جداییشان را متمدنانه خواندند عامل اصلی آن را نداشتن وقت برای یکدیگر قلمداد کردند

6- میشل لاوون رابینسون اوباما

  • وکیل، نویسنده
  • دانش آموختهٔ دانشگاه پرینستون و دارای دکترای حقوق از دانشگاه هاروارد است
  • به زنبورداری علاقه‌مند است و در کاخ سفید نیز زنبورداری می‌کرد

7 – فریدریش ویلهِلم نیچه

  • فیلسوف، شاعر، منتقد فرهنگی، جامعه شناس، آهنگساز و فیلولوژیست کلاسیک بزرگ آلمانی

8 – والتر هارتول وایت

  • شیمیدان و معلم دبیرستان در البوکرکی، نیومکزیکو است
  • در روز تولد ۵۰ سالگی‌اش متوجه می‌شود به سرطان ریه مبتلا شده است و به همین خاطر سعی می‌کند با تولید و فروش مت‌آمفتامین برای خانواده‌اش پول جمع کرده تا بعد از مرگ وی دچار مشکل مالی نشوند

9 – تایوین لنیستر (واقعی نیست و یکی از شخصیت های سینمایی می باشد)

  • در جوانی شاهد ضعیف شدن خاندانش به خاطر ضعف پدرش بود.
  • برای برگرداندن قدرت و شکوه لنیسترها دو خاندان پرچم‌دار سرکشش را نابود کرد
  • در بیست سالگی دست پادشاه شد و بیست سال به عنوان دست پادشاه به خوبی کار کرد
  • سر انجام به دست تیریون لنیستر پسر کوچکش کشته شد