طرز تهیه "سوپ جو ساده با مرغ" لعابدار برای 4 تا 6 نفر-جا افتاده مجلسی رستورانی-سوپ قرمز

مواد لازم برای درست کردن سوپ جو ساده و خوشمزه مجلسی برای 4 تا 6 نفر

جو پوست کنده شده 2 ليوان دسته دار فرانسوی
هويج نگينی خورد شده 3 عدد متوسط
مرغ ريش ريش شده نصف سينه مرغ
آب مرغ 7 الی 8 ليوان دسته دار فرانسوی
رب گوجه فرنگی 2 الی 3 ق غ
سيب زمينی نگينی خرد شده 1 عدد متوسط
رشته سوپی نصف ليوان دسته دار فرانسوی
آب ليمو نصف ليوان دسته دار فرانسوی
زرشک و جعفری ساطوری شده از هر کدام 2 ق غ
نمک-فلفل سياه-زردچوبه به ميزان لازم
طرز تهیه "سوپ جو ساده با مرغ" برای 4 تا 6 نفر-مجلسی رستورانی لعابدار-سوپ قرمز طرز تهیه "سوپ جو ساده با مرغ" لعابدار برای 4 تا 6 نفر-جا افتاده مجلسی رستورانی-سوپ قرمز

آموزش مرحله به مرحله و طرز درست کردن سوپ جو ساده و خوشمزه مجلسي براي 4 تا 6 نفر

  • در اولین مرحله از طرز تهیه سوپ جو رستورانی ، جو رو خوب بشوريد و داخل قابلمه بريزيد و 2 برابره جو داخلش آب بريزيد، درب قابلمه رو بذاريد و حرارت رو زياد بذاريد تا آب بجوش بياد.
  • زماني که آب جوش اومد درب قابلمه رو نيمه باز بذاريد چون جو زود سر ميره، حرارت رو ملايم کنيد تا جو کامل بپزه و لعاب بندازه، فقط تا مدتی که جو ميپزه چند بار بايد جو رو هم بزنيد تا ته نگيره.
  • تا زماني که جو بپزه هويج هاي نگيني خرد شده رو داخل يک قابلمه ديگه بريزيد و 2 ليوان آب معمولی داخلش بريزيد و دربش رو بذاريد و با حرارت ملايم صبر کنيد تا هويج ها بپزن.
  • زماني که هويج ها پختن سيب زمينی نگينی خرد شده رو داخلش بريزيد و تقريبا 20 دقيقه ديگه صبر کنيد تا سيب زمينی ها هم بپزن، زمانی که سیب زمینی ها پختن وقت اضافه کردنِ جو هستش.
  • وقتي جو کاملا پخت و لعاب انداخت از روی حرارت برداريد و همراه با آب مرغ به هویج و سیب زمینی ها اضافه کنید و درب قابلمه رو دوباره نمیه باز بذارید تا آب مرغ بجوشه.
  • داخل یک ماهی تابه کوچیک یکی دو قاشق روغن بریزید (اگر روغن جامد بود 1 قاشق اگر مایع بود 2 قاشق) و بذارید روی حرارت کم تا داغ بشه، وقتی روغن داغ شد رب رو بریزید داخل تابه و تفت بدین.
  • زمانی که رنگ رب داخل روغن باز شد و رنگ روغن کاملا قرمز شد زردچوبه و فلفل سیاه رو اضافه کنید و هم بزنید تا رب کاملا طعم ادویه ها رو به خودش بگیره، وقتی آب مرغ بجوش اومد رب تفت داده شده و مرغ ریش ریش شده رو بهش اضافه کنید.
  • سوپ رو خوب هم بزنید و نمک و آبلیمو رو هم با ذائقه خودتون بهش اضافه کنید وقتی سوپ به غلظت دلخواهتون رسید رشته سوپ رو بهش اضافه کنید و با ملاقه خوب هم بزنید تا رشته ها به هم نچسبن.
  • اگر آب سوپ کم بود بهش فقط آبجوش اضافه کنید و دوباره مزه کنید که نمک و آبلیموش کم نباشه، وقتی سوپ یکی دو قل زد حرارت رو خاموش کنید و زرشک رو داخل قابلمه بریزید و درب قابلمه رو کامل بذارید تا رشته ها داخل سوپ بپزن و لعاب بندازن.
  • بعد از 15 دقیقه سوپ خوشمزه شما حاضره موقع سرو جعفری رو روی سوپ بریزید و سرو کنید، نوش جان.
چطور “آش رشته” درست کنم؟ چطور “سوپ هویج” خوشمزه و رستورانی درست کنم؟

نکات کليدی و فوت و فن مهم درست کردن سوپ جو ساده و خوشمزه مجلسی برای 4 تا 6 نفر

  1. جو رو حتما از 1 شب قبل خيس کنيد و برای اینکه خوب بپزه و لعاب بندازه 1 ساعت قبل از آماده کردن و خرد کردن موادِ سوپ، جو رو بذاريد بپزه.
  2. برای قشنگ تر شدن ظاهر سوپ و خوشمزه تر شدنش ميتونيد مقداری نخود فرنگی و ذرت پخته شده در 10 دقيقه آخر به سوپ اضافه کنيد.
  3. در زمانی که جو رو گذاشتيد بپزه حتما چندبار آب قابلمه رو چک کنيد اگر کم شد آب جوش بهش اضافه کنید.
  4. نیاز نیست رشته ها زیاد روی حرارت باشن، 15 دقیقه توی قابلمه و با حرارت خاموش باشن خودشون میپزن، رشته باعث لعاب انداختن سوپ میشه اما مقدارش دست خودتونه، اگر دوست داشتید مقدارش رو کم یا زیاد کنید، یا اصلا دوست نداشتید کاملا حذفش کنید.
  5. توی سوپ جو تبریزی پیاز داغ استفاده نمیکنن، اما اگر شما دوست داشتید از پیاز استفاده کنید 1 عدد پیاز کوچیک رو نگینی خرد کنید و توی قابلمه ای که میخواین سوپ رو داخلش بپزید با روغن تفت بدین و سرخ کنین (پیاز ها رو نسوزونین چون قیافه سوپ رو در آخر خیلی بد میکنه) بعد داخلش زردچوبه و ادویه های دلخواهتون رو بریزین و بعد هویج ها رو بریزین و تفت بدین و آب بریزین و بقیه مراحل هم مثل دستور بالا انجام بدین.
  6. اگر مرغ رو با زردچوبه پختین و رنگ آب مرغ زرد شده برای بقیه مراحل از زردچوبه کمتری داخل سوپ استفاده کنید تا رنگ و طعم سوپ زردچوبه ای نباشه.
  7. اگر رنگ رُبِتون کاملا قرمز و خوشرنگه 2 قاشق ولی اگر رنگش کاملا قرمز نیست 3 قاشق رب استفاده کنید.
  8. بجای آب مرغ از آبِ گوشت هم میتونید استفاده کنید.
  9. بجز جو، هویج و رب بقیه مواد اولیه سوپ سلیقه ایه، هر کدوم رو دوست نداشتین حذف کنید یا مقدارش رو با توجه به ذائقتون کم و زیاد کنید، یا از مواد دیگه ای که خودتون دوست دارین داخل سوپ استفاده کنید.
  10. من خودم موقعی که رب رو میخوام تفت بدم 1 قاشق روغن مایع میریزم و وقتی روغن داغ شد رب رو میریزم و سه چهار قاشق هم از روغنی که روی آب مرغ جمع شده میریزم و وقتی رنگ رب توی روغن باز شد 2 قاشق هم زعفران دم کرده میریزم و دیگه زردچوبه نمیریزم و نوک قاشق هم فلفل سیاه میزنم و سه چهار دقیقه با حرارت کم تفت میدم، این ترکیب واقعا مزه سوپ رو فوق العاده میکنه، در ضمن من برای چاشنی سوپ نصف آبلیمو و نصف آبغوره استفاده میکنم، آبغوره هم مزه سوپ رو خیلی خوشمزه میکنه.
  11. اگر آب مرغ نداشتید، از عصاره مرغ می‌تونید برای درست کردن سوپ جو قرمز استفاده کنید که برای این مقدار مواد 2 الی 3 عدد عصاره مرغ کافیه، اول 2 تا رو با مقداری آبجوش مخلوط کنید و داخل سوپ بریزید بعد مزه کنید اگر لازم بود سومی رو استفاده کنید، فقط حواستون باشه چون این عصاره ها نمک دارن باید نمکِ سوپ رو در آخر بریزید که سوپ شور نباشه.
  12. برای اینکه آب مرغتون پر چرب و خوشمزه تر باشه حتما از ران یا بال و اسکلت مرغ استفاده کنید، چون سینه مرغ آب مرغ رو بیمزه و کم چرب میکنه.
  13. بعضی ها رب رو بجای روغن معمولی با کَره تفت میدن که اینم سلیقه ایه.
  14. توی دستور اصلی سوپ جو، جعفری رو فقط موقع سرو و به صورت تازه استفاده میکنن و از قبل داخل سوپ نمیریزن که بپزه و خاصیتش بره.
  15. اگر مزه تند رو دوست داشته باشید مقداری هم فلفل قرمز به سوپ اضافه کنید.
  16. اگر آب مرغتون زیاد بود هم جو و هم هویج رو با آب مرغ بپزید و از آب معمولی یا کمتر استفاده کنید و یا اصلا استفاده نکنید، سوپ با آب مرغ عالی میشه.
  17. اگر وقت نداشتین که جو پوست کنده بپزید و مجبور شدین که سوپ با جوپرک درست کنید، چون جوپرک در عرض 10 تا 15 دقیقه کامل میپزه، زمانی که سیب زمینی ها نیم پز شدند جوپرک رو اضافه کنید.
  18. سایز و مقدار مرغ به خودتون بستگی داره، میتونید به قطعات کوچیک یا بزرگ ریش ریش کنید.
  19. هویج و سیب زمینی رو به هر مدلی که دوست داشتین خرد کنید یا رنده کنید.
  20. توی یک روش دیگه هویج و سیب زمینی و گوجه رو به چند قسمت برش میزنن و با مرغ داخل یه قابلمه میپزن بعد زمانی که همه مواد پختن مرغ رو از داخل قابلمه جدا میکنن و بقیه مواد رو یا با مخلوط کن و یا با گوشتکوب برقی پوره میکنن، بعد مرغ ریش ریش شده رو با جو پخته شده داخل قابلمه میریزن و مخلوط پوره شده رو هم اضافه میکنن و روی حرارت میذارن و بعد از اینکه بجوش اومد آب مرغ و رب و رشته رو اضافه میکنن.
  21. مقدار لعاب و غلظت سوپ به خودتون بستگی داره میتونین زودتر از روی حرارت بردارین تا آبکی تر باشه، یا بذارید آبش کمتر بشه بعد رشته رو اضافه کنید و از روی حرارت بردارید، فقط یادتون باشه رشته بعد از پخت پف میکنه و آب سوپ رو کمتر میکنه، پس قابلمه رو خیلی بدون آب از روی حرارت برندارید.
  22. اگر لیمو ترش تازه داشتین از آب لیمو ترش تازه داخل سوپ بریزین، خیلی خوشمزه تر میشه.
  23. این مقدار مواد برای تعداد 4 الی 6 نفر کافیه، اما اگر برای تعداد کمتر یا بیشتر خواستید "سوپ جو" رستورانی درست کنید مقدار مواد رو ضرب یا تقسیم کنید.
چطور سوپ جو قرمز رستورانی درست کنم؟ برای 4 الی 6 نفر طرز تهیه و مراحل درست کردن سوپ جو قرمز رستورانی-فوت و فن و نکات مهم برای درست کردن سوپ جو قرمز خوشمزه و جاافتاده چطور “آش دوغ” سرعین درست کنم؟ چطور “سوپ گوجه فرنگی” درست کنم؟

طرز تهیه سوپ جو خامه ای

اگر میخواهید سوپ جو با خامه داشته باشید بهتر است خامه را با کمی سوپ داغ مخلوط کرده و بعد به سوپ جو اضافه کنید تا خامه نبُرد و دون دون نشود، در این سوپ رب را از مواد اولیه باید حذف کنید.
نظرات: 0 مشاهده