مواد لازم و طرز تهیه "حلوا نذری برای 150 و 200 و 250 نفر"-زعفرانی مجلسی+فوت و فن مهم

مواد لازم برای تهیه حلوای زعفرانی و مجلسی برای 150 و 200 و 250 نفر

با این مقدار مواد که توی دستور اومده با توجه به ظرفی که باهاش حلوا رو میخواین سرو کنید راحت برای 100 نفر به بالا میتونید حلوا سرو کنید، برای 150 نفر-برای 200 نفر-برای 250 حتی 300 نفر.
آرد گندم 10 کیلو
شکر 7 کیلو
مخلوط روغن مایع و روغن جامد 5 کیلو
کره 2 کیلو
گلاب 2 لیتر
پودر هل 120 گرم
آب 8 لیتر
زعفران 4 مثقال
مواد لازم و طرز تهیه حلوا زعفرانی مجلسی برای ۲۰ تا ۳۰ نفر چطور برای 4 تا 6 نفر حلوای زعفرانی با آرد سفید درست کنم؟

آموزش مرحله به مرحله و دستور تهیه حلوا نذری زعفرانی و مجلسی برای 150 تا 200 تا 250 نفر

  • برای درست کردن حلوا نذری زعفرانی و مجلسی ، ابتدا شربت حلوا رو درست کنید برای اینکار آب و شکر رو داخل قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار بدین همین که خواست از کناره ها شروع به جوشیدن کنه گلاب و هل و زعفران رو بریزید و شعله رو خاموش کنید.
  • آرد رو 2 بار الک کنید و داخل یه تابه بزرگ که مخصوص نذری پزونه بریزید و با حرارت کم مدام تفت بدین و هم بزنید، زمانی که رنگ آرد از رنگِ سفیدی به رنگِ کِدِر تغییر کرد مخلوط روغن ها و کره رو بریزید داخل تابه و خوب هم بزنید تا روغن کاملا به خورده آرد بره.
  • زمانی که مخلوط آرد و روغن یکدست شد باید تفت بدین تا زمانی که رنگش به رنگ دلخواهتون برسه، وقتی رنگ آرد به رنگ قهوه ای (نه تیره نه خیلی روشن) تغییر پیدا کرد باید شربت رو اضافه کنید برای اینکار یا حرارت رو خاموش کنید و یا تابه رو از روی حرارت بردارید بعد شربت رو کم کم و در چندین مرحله به آرد اضافه کنید و مدام هم بزنید تا آردی گوله نمونه و شربت هم کاملا به خورده آرد بره.
  • وقتی همه شربت رو ریختید تابه رو دوباره بذارید روی حرارت کم و هم بزنید تا شربت هم کاملا با آرد مخلوط بشه و آب اضافی حلوا بخار بشه و حلوا وسط تابه جمع بشه و دیگه به دیواره تابه نچسبه ، وقتی حلوا به غلظت دلخواهتون رسید میتونید چند نفری تابه رو بگیرید و به شکل گهواره ای تکونش بدین تا حلوا منسجم تر بشه و به روغن بیفته.
  • حلوای نذری خوشمزه زعفرانی شما حاضره با هر مدلی که دوست دارید میتونید حلوا رو طرح بدین و تزیینش کنید و سرو کنید، نوش جانتون.
توی فیلم مدل گهواره ای کردن حلوای شیر رو میبیند که رنگش بخاطر استفاده از شیر باید زرد زعفرانی باشه، اما رنگ حلوای شما باید کاملا قهوه ای بشه.
  • توی یک روش دیگه ابتدا روغن و کره رو میریزن داخل تابه و با حرارت کم میذارن تا داغ بشه بعد که روغن کاملا داغ شد آرد رو داخلش کم کم اضافه میکنن و مدام هم میزنن تا آرد و روغن با هم خوب مخلوط بشن و تا زمانی که رنگ مخلوط، قهواه ای روشن بشه و آرد از خامی دربیاد تفت میدن و بعد شربت رو اضافه میکنن، برای شما هر کدوم روش راحت تر بود انجام بدین.

نکات ریز و فوت و فن مهم تهیه حلوا نذری زعفرانی و مجلسی برای 150 تا 200 تا 250 نفر

  1. حتما از زعفران و گلاب مرغوب و با کیفیت استفاده کنید تا عطر و طعم حلواتون عالی بشه.
  2. اگر توی خونه دستگاه آسیاب دارید هل رو خودتون آسیاب کنید تا عطر واقعی هل به خورده حلوا بره.
  3. اگر دیگ بزرگ توی خونه دارید برای درست کردن این حلوا بهتره، چون هم زدن مواد توی تابه که دیواره هاش کوتاه هتره سخت تره، اما توی دیگ راحت تر میتونید با کفگیر بزرگ آرد رو تفت بدین.
  4. موقع اضافه کردن شربت مواظب دستتون باشین چون آرد داغه و موقع ریختن شربت بخار بوجود میاد و ممکنه دستتون بسوزه.
  5. برای اینکه مواد رو راحت هم بزنید حتما از کفگیر دسته بلند و تابه یا دیگ بزرگ مخصوص نذری پزون استفاده کنید.
  6. الک کردن آرد باعث میشه راحت تر بتونید آرد رو تفت بدین و گوله نشه، همچنین باعث میشه بافت حلوا نرم و عالی بشه، پس آرد رو قبل از ریختن داخل تابه 2 بار الک کنید، اگر براتون امکانش بود قبل از ریختن روغن هم 1 بار الک کنید تا هم زدنش براتون راحت تر بشه.
  7. زمانی که مخلوط روغن و کره رو به آرد اضافه کردین مرحله مهمی هستش، چون رنگ حلواتون بستگی داره به اینکه توی این مرحله چقدر آرد رو تفت بدین، هر چه بیشتر تفت بدین رنگ حلواتون در پایان پخت تیره تر خواهد شد، پس زمانی که رنگش قهوه ای ملایم شد شربت رو اضافه کنید.
  8. از اونجایی که اسم حلوا، حلوای زعفرانی هستش پس توی مصرف زعفران دست و دلباز باشید تا عطر و رنگ حلواتون عالی بشه.
  9. شعله اجاق توی تمام مراحل باید کم باشه چون توی حرارت زیاد آرد میسوزه و طعم حلواتون تلخ میشه.
  10. آرد رو باید مدام تفت بدین و آردهای چسبیده به دیواره تابه رو هم با کفگیر بیارید وسط تابه که آرد کاملا بپزه و خام نمونه، اگر آرد رو خوب تفت ندین حلواتون سفت میشه.
  11. اگر خواستید مقداری از حلوا رو برای ماسوره زدن بردارید باید موقعی که حلوا شل تره کمی از حلوا رو بردارید چون وقتی حلوا سفت شد برای ماسوره زدن کارتون سخت تر میشه.
  12. نذارید شربت بجوشه و موقع ریختن به آرد باید شربتتون ولرم باشه و آرد داغ باشه.
  13. کره و روغن جامد رو بذارید بیرون از یخچال تا در دمای محیط نرم بشن.
  14. بعد از ریختن شربت اگر احساس کردین حلوا سفت شده و بازم نیاز به آب داره مقداری بهش آب جوش اضافه کنید.
  15. برای درست کردن انواع حلوا سعی کنید از ترکیب روغن جامد، روغن مایع و کره با هم استفاده کنید، روغن جامد برای پوک شدن حلوا، روغن مایع برای براق شدن حلوا و کره هم به خوش طعم‌ تر شدن حلوا کمک می‌کند.
  16. اگر احساس کردین به دلیل استفاده زیاد از روغن حلواتون کمی شل شده می تونید کمی آرد رو تفت داده و داخل حلوا بریزید و هم بزنید تا یکدست بشه، البته مقداری روغن برای اینکه حلوا سفت و شکننده نشه باید روی حلوا بمونه.
  17. اما اگر شل شدن حلواتون بخاطر ریختن شربتِ بیش از حد باشه باید حلوا رو روی حرارت تفت بدین تا شربت اضافی بخار و حلوا سفت بشه.
  18. علت ترک خوردن حلوا کم بودنِ روغن است با مقداری کره آب شده روی حلوا رو روغنی و نرم کنید.
  19. اگر از روغن جامد زعفرانی برای پختن حلوا استفاده کنید رنگ و عطر حلوا رو خیلی بهتر میکنه.
  20. اگر مقداری از آرد رو کم کنید و بجاش کمی نشاسته اضافه کنید حلوا کشدار تر میشه.
  21. میتونید حلوا رو توی نون لواش هم لقمه کنید و توی مراسم نذری پخش کنید.
چطور برای 40 تا 50 نفر شله زرد نذری مجلسی درست کنم؟ “آش رشته نذری برای 100 نفر”+میزان دقیق مواد و سبزی مواد لازم و طرز تهیه "حلوا نذری برای 150 تا 200 نفر"-برای 250 نفر-زعفرانی مجلسی مواد لازم و طرز تهیه "حلوا نذری برای 150 تا 200 نفر"-برای 250 نفر-زعفرانی مجلسی

طرز تهیه حلوای زعفرانی با شیر برای 150 تا 200 نفر

برای درست کردن حلوای زعفرانی با شیر ، مواد لازم و طرز تهیه مثل دستورالعمل بالاس فقط برای درست کردن شربت حلوا، بجای آب به همان اندازه که توی دستور هست فقط از شیر استفاده کنید (اگر پر چرب باشه حلواتون خوشمزه تر میشه) یا میتونید نصف آب و نصف شیر استفاده کنید.

طرز تهیه حلوای زعفرانی رولی برای مراسم ختم و نذری-نحوه درست کردن حلوای نذری با نان میکادو

برای اینکه حلوای مجلسی و شیک تری توی مراسم ختم یا برای نذری هاتون داشه باشید، حلوا رو به شکل رولی با نان میکادو سرو کنید. برای اینکار یک پلاستیک فریزر رو از وسط نصف کنید و روی یک سینی بزرگ بذارید و نان میکادو رو بذارید روی پلاستیک و مقداری از حلوا رو تا گرمه روی نان میکادو بریزید و روی سطح نان میکادو به صورت یکنواخت پخش کنید، باید سرعت عملتون بالا باشه. حلواتون حتما باید گرم باشه تا نون میکادو نرم بشه، اگر حلواتون سرد شد باید کمی گرمش کنید یا میتونید روی نان میکادو ها رو کمی گلاب اسپری کنید و حلوا رو روش بریزید بعد رول کنید. زمانی که حلوا رو کامل روی نون میکادو پخش کردین با کمک همون پلاستیک که زیرش گذاشتین نون ها رو آروم و با دقت رول کنید و رول های حلوا رو داخل سلفون بپیچید و توی دمای اتاق به مدت 6 الی 7 ساعت بذارید بمونه تا نون ها کاملا نرم بشن و حلوا به نون بچسبه. سپس رول ها رو با یک چاقوی تیز و تمیز برش بزنید بعد یا همون موقع سرو کنید یا روشون رو بپوشونید و بذارید داخل یخچال و بعدا سرو کنید. حلوا برای 250 نفر-طرز تهیه حلوا برای 100 نفر-طرز تهیه حلوا برای ۳۰۰ نفر حلوا برای 250 نفر-طرز تهیه حلوا برای 100 نفر-طرز تهیه حلوا برای ۳۰۰ نفر-یک کیلو ارد برای چند نفر حلوا میده حلوای زنجبیلی تبریز با آرد گندم برای 6 تا 10 نفر چطور برای 10 تا 15 نفر حلوای زعفرانی با آرد گندم درست کنم؟

آموزش تهیه حلوای زعفرانی مجلسی ویفری برای نذری دادن و مراسم ختم برای 150 تا 200 نفر

یک ورق نان میکادو رو روی یه سینی بذارید بعد مقداری از حلوای داغ رو روی نان میکادو پهن کنید سپس یک ورق نان میکادو روی آن قرار دهید دوباره همین کار را تکرار کنید نهایتاً باید 2 لایه حلوا و 3 لایه نان روی هم قرار بگیرد البته می‌توانید فقط از 2 لایه نان استفاده کنید تا حلوا با قطر بیشتری بین نان‌ها قرار بگیرد، بعد از اتمام کار، نان میکادو ها رو بپوشونید که خشک نشن و به مدت 2 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سفت شوند بعد با کمک چاقوی اره‌ای تیز برش‌ های یکسان بزنید و با شکلات آب شده و پودر پسته یا ترافل های رنگی و یا با پودر نارگیل روی میکادو ها رو تزیین کنید.

آموزش تزیین خرما با روکش حلوا-خرما پیچ رولی حلوا

برای درست کردن حلوای خرما پیچ ، اول هسته خرما ها رو با یک سیخ چوبی یا هر چیزی که دم دستتونه دربیارید و مغز گردو بذارید داخلش بعد حلوا تون که کمی از حرارت افتاد یک پلاستیک بزرگ رو روی میز یا سطح صاف باز کنید و مقداری از حلوا رو داخلش بریزید و یک پلاستیک دیگه رو بندازید روی حلوا و با وردنه یا هر جسم استوانه ای شکل حلوا رو به قطر نیم تا 1 سانت باز کنید. بعد پلاستیکِ رویی رو بردارین و کناره های حلوا رو که نا منظمه با چاقوی تیز برش بزنید و بردارید، حالا خرما رو بذارید روی حلوا و به اندازه طول خرما بازم حلوا رو برش بزنید، دقت کنید دو طرف خرما کمی از حلوا بیرون بمونه، حالا حلوا رو که خرما هم داخلش هست رول کنید، رول حلوا تا جایی باشه که خرما یک دور توی حلوا پیچیده باشه و بعد برش بزنید و سر و ته حلوا رو بهم بچسبونید. روی حلوا ها رو یا طرح بزنین یا با مغزیجات و پودر نارگیل تزیین کنید و سرو کنید، میتونید مقداری از پودر نارگیل رو داخل یه پیاله کوچیک بریزید و چند قطره زعفران دم کرده داخلش بریزید و هم بزنید تا پودر نارگیل زعفرانی داشته باشید که تزیین حلوا با پودر نارگیل سفید و زعفرانی خیلی زیباتر و مجلسی تر میشه. طرز تهیه حلوا برای ۱۵۰ نفر-طرز تهیه حلوا زعفرانی برای 100 نفر طرز تهیه حلوا برای ۱۵۰ نفر-طرز تهیه حلوا زعفرانی برای 100 نفر-حلوای سه آرد برای 100 نفر-طرز تهیه حلوا زیاد طرز تهیه حلوای شیر زعفرانی با آرد گندم برای 4 نفر طرز تهیه حلوا عربی کشدار با شیر خشک و نشاسته ذرت برای 6 تا 8 نفر

طرز تهیه حلوای شکلاتی برای تزیین حلوای دورنگ

اگر برای تزیین حلوا خواستید حلواتون دو رنگ زعفرانی و شکلاتی باشه، با توجه به اندازه ای که میخواین حلواتون شکلاتی بشه پودرکاکائو بریزید داخل پیاله و چند قاشق آب داغ و چند قاشق روغن مایع بریزید روش و هم بزنید تا پودر کاکائو حل بشه بعد به اندازه دلخواهتون از حلوای زعفرانی بریزید داخل پیاله و خوب هم بزنید تا حلوا با پودر کاکائو ترکیب بشه بعد با حلوای شکلاتی روی حلوای زعفرانی رو تزئین کنید. نکته: پودر کاکائو را الک کنید. برای تزیین حلوا، حلوای زعفرانی را کف ظرف پهن کنید بعد حلوای شکلاتی را داخل قیف بریزید و روی حلوای زعفرانی شکوفه و طرح دلخواهتون رو بزنید سپس با خلال یا پرک بادام و خلال پسته یا پودر پسته و غنچه گل محمدی تزیین کنید، برای شکوفه زدن، حلوا باید داغ و کمی شل باشه تا راحت از قیف خارج بشه.

طرز تهیه حلوای مجلسی قالبی

برای درست کردن حلوا مجلسی قالبی حلوا رو وقتی از داغی افتاد داخل قالب‌ های سیلیکونی بریزید و کاملاً آن را فشرده کنید و سطحش رو صاف کنید بعد اجازه دهید سرد شود و بعد از اینکه سرد شد به راحتی از قالب خارج کرده و تزیین کنید، با قیف و ماسوره گل هم میتونید حلوا رو به شکل شکوفه ماسوره کنید. برای تزیین حلوا داخل نان قیفی و نان تارت حتماً بذارید حلوا کمی از داغی بیفته بعد توی قیف بریزید و با ماسوره آچاری دلخواهتون داخل نون ها پایپ کنید، اگر حلوا خیلی داغ باشه نون ها نرم و خمیر میشن و شکل ظاهریشون بد میشه. نکته: منظور از داغی بیفته این نیست که صبر کنید حلوا خنک بشه، چون اگر خنک بشه سفت میشه و تزیین کردن و ماسوره زدن با حلوای خنک خیلی سخت میشه، فقط کمی از اون حرارت اولیه بیفته. طرز تهیه حلوای مجلسی قالبی-طرز تهیه حلوا قیفی مجلسی زعفرانی-آموزش تزیین حلوا با قالب طرز تهیه حلوای مجلسی قالبی-طرز تهیه حلوا قیفی مجلسی زعفرانی-آموزش تزیین حلوا با قالب طرز تهیه حلوا برای مراسم ختم-حلوا قالبی کوچک طرز تهیه حلوا خشک مجلسی-حلوای مجلسی نذری-حلوا قالبی دو رنگ-حلوا قالبی زعفرانی طرز تهیه آش رشته نذری برای 50 تا 60 نفر طرز تهیه حلوا نذری برای 50 تا 100 نفر

یک کیلو ارد برای چند نفر حلوا میده؟

یک کیلو آرد تقریبا معادل 6 لیوان دسته دار فرانسویه، هر لیوان آرد هم تقریبا 9 الی 10 قاشق غذاخوری آرده (اندازه ها رو تقریبی میگم چون مقدار آردی که توی قاشق میریزیم با هم تفاوت داره یکی خیلی سرپُر میریزه یکی سرخالی )، با هر لیوان آرد و بعد از اضافه کردن بقیه مواد زمانی که حلوا پخت تقریبا 12 الی 14 قاشق غذاخوری حلوا بدست میارید. حالا با 1 کیلو آرد و دیگر موادی که بهش اضافه میشه راحت برای تعداد بیشتر از 20 نفر میشه حلوا درست کرد، البته بستگی داره توی چه ظرفی میخواین حلوا رو سرو کنین، مثلا اگر توی نان میکادو یا توی نون های قیفی کوچیک مخصوص حلوا و یا کاغذ های روغنی مخصوص حلوا (کپسول های کاغذی و نونی، همون نون های شیرین تارت) بخواین از مهمون هاتون پذیرایی کنین توی این نون ها و کپسول ها نهایتش 1 الی 2 قاشق حلوا جا میشه که در این صورت با 1 کیلو آرد میتونید راحت برای 40 نفر و حتی بیشتر حلوا بپزید. اما اگر توی ظرف های پلاستیکی تکنفره بخواین حلوا بریزید لااقل برای هر نفر باید 4 الی 5 قاشق حلوا بریزید که در این صورت با 1 کیلو آرد برای 20 تا 30 نفر میتونین حلوا درست کنید. نکته مهم دیگه ای که باید در نظر بگیرید اینه که با توجه به نوع آردی که استفاده میکنید و میزان تفتی که به آرد میدین، مقدار شربتی که حلوا جذب میکنه با هم متفاوته، بعضی از آرد ها بخاطر سنگین بودن و جذب زیاد، مقدار شربتشون باید کمی بیشتر باشه.
یک اندازه تقریبی برای حلوا اینه که: میزان آرد، شکر با مخلوط آب و گلاب مساویه و روغن نصف میزان آرده.
مثلا برای هر 1 لیوان سرپُر آرد: 1 لیوان شکر سرخالی-آب دو سوم لیوان-گلاب یک سوم لیوان-کره 25 گرم-ترکیب روغن مایع و جامد هم نصف لیوان-میزان هل و زعفران هم به ذائقه خودتون بستگی داره. البته میزان شکر بستگی به این داره که کم شیرین دوست دارین یا خیلی شیرین، بعد از اینکه شکر توی آب کاملا حل شد 1 قاشق از شربت رو مزه کنید اگر نیاز بود بازم چند قاشق شکر اضافه کنید. خلاصه مطلب: همشه هم این اندازه ها دقیق در نمیان، فقط حواستون باشه موقع اضافه کردن شربت مقداری از شربت رو نگهدارید تا اگر حلواتون شل شد دیگه باقیمونده شربت رو نریزید اما اگر بعد از تفت دادن دیدین حلواتون سفت شده باقیمونده شربت رو کم کم اضافه کنید تا به غلظت دلخواهتون برسید. با این مقدار مواد که توی دستور اومده با توجه به ظرفی که باهاش حلوا رو میخواین سرو کنید راحت برای 100 نفر به بالا میتونید حلوا سرو کنید، برای 150 نفر-برای 200 نفر-برای 250 حتی 300 نفر.

بهترین آرد برای پخت حلوا چه آردیه؟-نکته مهم در مورد انتخاب آرد حلوا

بهترین آرد برای تهیه حلوا آرد سبوس داره، آرد سبوس دار مثل آردی که برای تهیه نان سنگک استفاده می‌شود، اما اگر فقط از آرد سبوس دار استفاده کنید رنگ حلوا تیره می‌شه.برای همین در تهیه حلوا از ترکیب آرد سفید قنادی (سه صفر) و آرد سبوس دار با هم استفاده کنید، وقتی فقط از آرد سبوس دار استفاده کنید به روغن و شربت بیشتری احتیاج خواهید داشت. آرد سفید قنادی (سه صفر) طعم حلوا را بهتر می کنه اما آرد سنگگ حلوا را مقوی تر می کند پس به دلخواه می توانید از هر نوع آردی که دوست دارید استفاده کنید، که گفتیم از ترکیب هر دوتا استفاده کنید بهتره.

آموزش تصویری تزیین حلوای نذری مجلسی زعفرانی

نظرات: 3 مشاهده